in Sfatul bătrânilor

Ce ar fi făcut Iisus în chestiunea gay

România arată în 2018 ca o țară medievală, în care dialogul între părți nu mai e posibil, iar dreptatea se trâmbițează prin stârnirea unor frici primare în „ai tăi”.

Credința nu mai e să crezi în ceva, ci să-l anulezi pe cel care crede altceva.

Personal, de câte ori există o discuție în care e invocată credința, am un singur criteriu. Nu apelez la argumentele intermediarilor, căci ei uneori greșesc. Altfel, cum s-a ajuns de la “Iubeşte pe aproapele tău ca pe tine însuţi” la arderi pe rug în numele lui Hristos? Cineva a mistificat mesajul.

„Slujiţi unul altuia prin iubire. Căci toată Legea se cuprinde într-un singur cuvânt, în acesta: «Iubeşte pe aproapele tău ca pe tine însuţi»” – Apostolul Pavel

De aceea, încerc să-mi răspund la următoarea întrebare:

Ce ar fi spus și ce-ar fi făcut Iisus în această situație? 

Nu-i un răspuns ușor de dat. Iată părerea mea.

Am citit destul de multă literatură religioasă creștină și vă recomand scrierile unor teologi precum Evdokimov ori Losski. (De altfel, cele mai interesante discuții le am cu preotul bisericii noastre, pe teme diverse, de la Led Zeppelin la cum să prinzi niște rafturi de perete și până la energiile necreate. Omul e exact așa cum trebuie să fie un preot: deschis, cald, empatic; a construit din donații adăposturi pentru săraci. O scriu pentru cei care văd în preoți numai niște funcționari ai închistării).

Când au pus bazele dogmei, în secolul al IV-lea, Sfinții Părinți s-au lovit de o problemă: pe de-o parte, cum putem vorbi despre Dumnezeu fără să-L cercetăm? Pe de altă parte, trebuie cumva să vorbim despre El, dacă vrem să le explicăm oamenilor creștinismul. Cum facem?

Noroc că grecii au o inteligență scăpărătoare, ceea ce-i face și buni matematicieni, și buni filosofi, și buni teologi. Ei au zis așa: Dumnezeu va fi definit în mod apofatic, doar prin ceea ce nu este. Numai așa ne putem apropia de El fără să-l cercetăm, vorbind despre ce nu este El. Asta a fost prima „cărămidă” în dogma ortodoxă.

Seamănă puțin cu ce-a făcut Euclid în geometrie, nu-i așa? A început cu axiomele.

De aceea, parcă aș pune întrebarea de mai sus un pic altfel:

Ce n-ar face Iisus în chestiunea homosexualității?

Eu, unul, cred că n-ar îndemna la discriminarea lor. Cred că n-ar cere să li se interzică drepturi. Cred că n-ar vorbi despre ce îi separă pe heterosexuali de homosexuali, ci despre ce îi apropie. Poate ar rosti o pildă prin care le-ar da majoritarilor de gândit, în sensul acceptării și chiar al protejării celor puțini, tocmai pentru că majoritatea e puternică și are această forță de-a ocroti.

Sau poate mă înșel. Voi ce credeți?

De fapt, ce câștigăm și ce pierdem întreținând această ciocnire între două frici: cea a minoritarilor că vor fi persecutați și cea a majoritarilor că vor urma noi și noi cereri neplăcute?

Eu cred că pierdem mult mai mult încercând să câștigăm cu orice preț disputa decât dacă am discuta deschis despre aceste frici.

E straniu cum frica ne face să răsucim întotdeauna ce-a spus și a făcut Iisus. El a îndemnat la iubire și la toleranță, noi alegem să urâm. El spune să nu aruncăm piatra, noi aruncăm cariere întregi. Spune să nu-i judecăm pe cei care nu sunt ca noi, o facem neabătut. Am luat din credință ce nu exista acolo, frica de celălalt, în locul iubirii față de el.

Eram în Berlin când am făcut fotografia de la începutul textului, cu steagul diversității afișat pe o biserică creștină, care spune în mod tăcut asta: aici toți sunt bineveniți.

De aceea, simt că e mai important să nu le fac rău unor oameni care nu sunt ca mine decât frica mea de ce-ar putea ei face, potrivit unor scenarii improbabile.

Voi ce credeți că ar fi făcut (sau n-ar fi făcut) Iisus vizavi de chestiunea aceasta, a relațiilor între persoanele de același sex?

„Cel ce zice că este în lumină şi-l urăşte pe fratele său, acela este în întuneric” – Sfântul Ioan Evanghelistul

P.S. În comentarii, vă rog să nu jigniți persoane sau categorii. De asemenea, v-aș ruga să nu vă referiți la referendum, care nu va rezolva absolut nimic, în afara doar de mascarea unor probleme mult mai grave. Mă interesează strict răspunsul la întrebarea de mai sus, care mi se pare importantă mai ales pentru un creștin.

Tu ce zici?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

41 Comments

  1. Iisus a mentionat in repetate randuri ca iubeste pacatosii, dar nu accepta pacatul, acesta fiind si motivul intruparii Sale, dragostea pentru oameni si eradicarea pacatului.
    Iisus sigur i-ar fi iubit, acceptat, respectat pe gay, dar in acelasi timp i-ar fi sfatuit cu iubire sa se indrepte, din moment ce Biblia exprima clar pozitia Divinitatii asupra relatiilor homosexuale

  2. Perfect de acord.
    Iisus a mers în mijlocul prostituatelor și a vameșilor nu pt a spune că ceea ce fac ei e bine, ci pt a-i aduce la calea cea dreaptă. Drept urmare, o parte dintre ei i-au urmat lui Hristos, schimbându-și radical viața.

  3. Eu cred ca ar proceda ca în cazul femeii adultere adusa la el de mulțimea in armata cu pietre. Iisus ar scrie pe nisip păcate diverse și le-ar cere celor furioși ca primul fără de păcat sa arunce piatra. Se știe ca ei au plecat recunoscând-se în păcatele scrise de Iisus. Eu asta cred ca ar face. Acum problema e dacă cei furioși de azi ar mai avea disponibilitatea sa se cerceteze pe ei și să-și vadă propriile păcate. As vrea sa sper ca da. Deși la cata valva e în tara, mai ca tind sa cred ca unii ar arunca cu piatra, riscând să-l lovească chiar pe Iisus…

  4. Cred ca Iisus ar fi binecuvantat pe acei prigoniti si ar fi indemnat multimile sa ia aminte ca judecata nu e a omului, ci a lui Dumnezeu. Iar omul, pentru a primi judecata dreapta va trebui sa nu judece pe aproapele lui ci sa-l ajute intru mantuire. „Fericiti sunt facatorii de pace” nu?
    O mica observatie (care nu micsoreaza absolut deloc valoarea textului tau), cred totusi ca steaugul curcubeu era afisat pe o cladire langa biserica, nu chiar pe biserica. Daca e asa, atunci cred ca e si mai interesant, pentru ca mesajul ar fi „cu totii avem loc pe lumea asta, unul langa altul”.

  5. Corectie: Am privit mai bine poza, si m-am inselat, e pe un stalp in fata bisericii deasupra panoului de informare. Imi iau cuvintele inapoi!!!

  6. Nu se intampla asa des sa fiu de acord cu ce scrii.
    Dar de data asta s-a intamplat. :-)
    Eu unul nu vad cum societatea noastra ar putea accepta aceaste minoritati.
    Acceptandu-le am intra intr-un cerc select de natiuni de care… avem nevoie de muuult timp sa ne apropiem si din alte privinte (nivel de trai, cultura, etc.).

  7. Unii uita de final ca sa poata sa-si justifice ideile. Eu cred ca sint cuprinsii toti in Evanghelia dupa Ioan, cap 8

    4. Au zis Lui: Învăţătorule, această femeie a fost prinsă asupra faptului de adulter;
    5. Iar Moise ne-a poruncit în Lege ca pe unele ca acestea să le ucidem cu pietre. Dar Tu ce zici?
    6. Şi aceasta ziceau, ispitindu-L, ca să aibă de ce să-L învinuiască. Iar Iisus, plecându-Se în jos, scria cu degetul pe pământ.
    7. Şi stăruind să-L întrebe, El S-a ridicat şi le-a zis: Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra asupra ei.
    8. Iarăşi plecându-Se, scria pe pământ.
    9. Iar ei auzind aceasta şi mustraţi fiind de cuget, ieşeau unul câte unul, începând de la cei mai bătrâni şi până la cel din urmă, şi a rămas Iisus singur şi femeia, stând în mijloc.
    10. Şi ridicându-Se Iisus şi nevăzând pe nimeni decât pe femeie, i-a zis: Femeie, unde sunt pârâşii tăi? Nu te-a osândit nici unul?
    11. Iar ea a zis: Nici unul, Doamne. Şi Iisus i-a zis: Nu te osândesc nici Eu. Mergi; de acum să nu mai păcătuieşti.

  8. Eu am zis doar ce scrie in evanghelie ca a facut Iisus ca asa am inteles cerinta. Daca as continua ar fi parerea mea dar de dragul discutiei incerc. In crestinism exista si iertare. Ca exista sau nu o judecata de apoi nu pot sa dovedesc dar daca credem ca e, stim ca pina acolo exista multe posibilitati de iertare iar ce ar fi facut Iisus chiar nu pot sa ma pronunt. Si daca credem in existenta lui Iisus si a adevarului din Biblie atunci nu putem sa scoatem din context anumite pacate. De-aia nici nu ne prea intelegem crestinii si ateii pe acest subiect, ca n-avem aceeasi ipoteza. :)

  9. @Mihai:

    Rugamintea – nu cerinta – era alta: de a spune ce crezi ca ar fi facut – sau, mai degraba, ce n-ar fi facut – Iisus. Nu scoate nimeni din context. Ateii si crestinii trebuie cumva sa vorbeasca si sa se inteleaga, ca-s parte din aceeasi societate. Traiesc laolalta.

    Multumesc pentru inserarea paragrafului.

  10. Imi pare rau ca nu pot sa raspund mai exact dar mi se pare putin nepotrivit sa spun ce ar fi facut. Cele 2 tabere pot sa traiasca foarte bine atita timp cit se respecta. Daca se pun etichetari de gen „pacatos/satanist” vs „bigot/fanatic” „inteligent/open mind” vs „prost/incuiat” doar ne departam unii de altii. :(

  11. @Mihai:

    Aveti dreptate cu etichetarile si cu respectul. De ce vi se pare totusi nepotrivit sa spuneti ce CREDETI ca ar fi facut Iisus in fata acestei chestiuni? De fapt, eu am propus mai degraba sa incercati sa intuiti ce credeti ca nu ar fi facut. Mie mi se pare un exercitiu util si de neocolit pentru un crestin.

  12. Sunt multe biserici cu steagul diversitatii pe ele, si cu mesajul „All are welcome”. Stiu pe cineva straight, care in copilarie a fost homofob, dar pana la urma a ajuns sa se duca la o biserica american-episcopala infiintata acum vreo 200 de ani, tocmai pentru ca „all are welcome”.
    Biserica aceasta are o preoteasa, care este afro-americana si gay (super-minoritara), intr-un parteneriat cu o femeie, si eu cand ma duc acolo, nu am nici un gand despre preoteasa ca orientare sexuala, ci cum ne explica ea cuvantul lui D-zeu in biserica aia. Si face foarte bine ce face. Biserica are si un preot care e casatorit cu o femeie. Foarte bun preotul. Lumea care se duce la biserica este numeroasa, mixta, de toate culorile, si varstele, leaning democrats si republicans (mai mult democrat leaning). Biserica asta face o gramada de lucruri bune pentru comunitate, aduna bani pentru homlesi, da de mancare pentru homlesi, si este foarte bine ca exista asa.
    Daca va aduceti aminte, episcopul invitat la nunta printului Harry si Meghan a fost Michael Curry, care e din denominatia american-episcopalian, care nu da afara LGBTQ din randul enoriasilor, si mai mult, e posibil sa-i faca si preoti.
    „We embrace the diversity of God’s creation and our unity in Christ—young and old, black and white, married and single, gay and straight, urban and suburban”.
    Banuiesc ca Isus e OK cu biserica asta, preotii si enoriasii ei.

  13. Poate întrebarea ar trebui să fie “Ce face Iisus acum?” Adică întreg creștinismul pleacă de la premisa că El este viu. Dacă e să răspund strict la întrebarea ta cred că ceva de genul:
    ““Eu însă vă spun vouă, celor ce ascultați: iubiți‑vă dușmanii, faceți‑le bine celor ce vă urăsc, binecuvântați‑i pe cei ce vă blestemă și rugați‑vă pentru cei ce se poartă urât cu voi!”
    ‭‭

  14. Da, steagul e pe poarta bisericii, da, este steagul diversitatii. „Blasfemie!” ar spune unii. „Normal” ar zice alții.

    ________________________________

    Nici blasfemie, nici normal. Mai degraba inutilitate si exhibitionism. Plecam de la premisa crestineasca ca oricine este primit in Casa Domnului. De ce trebuie afisat un steag al cuiva? De ce nu este, de exemplu, afisat steagul Madagascarului? Sa inteleg ca cineva din Madagascar nu are voie sa intre in acea biserica? De unde nevoia asta de a sublinia ce nu este necesar a fi subliniat? Precum paradele gay in tarile in care drepturile minoritatilor sunt 100% recunoscute si garantate( si foarte bine ca este asa)?

  15. @Mitenka

    Din cate stiu, semnificatia acelui steag al diversitatii e tocmai de „oricine”, ceea ce include si cetatenii din Madagascar, si ofiterii de presa, si blondele, si cetatenii greci carora le lipseste o ureche.

  16. Eu stiam( credeam) ca acel steag este al comunitatii LGBT. Poate nu stiam bine.
    Oricum, la fel cum dezaprob implicarea de orice fel a bisericii in politica si in mersul de orice natura al unui stat laic, la fel nu sunt de acord cu afisarea unor simboluri laice pe cladirea unei biserici. Indiferent ca sunt ale „diversitatii”, Madagascarului sau cartelului Medelin. Mai laes camd, repet, subliniaza ce nu-i nevoie a fi subliniat: in biserica este primit oricine.

  17. @Mitenka:

    Din cate stiu, nu s-a pus niciodata problema ca vreun cetatean din Madagascar sa nu aiba voie intr-o biserica. Despre membrii comunitatii LGBTQ s-a pus aceasta problema. Iar daca pe o cladire e pus insemnul unei comunitati, de unde pana unde presupui ca indivizii care nu fac parte din respectiva comunitate n-ar avea voie acolo?

    Cu alte cuvinte, daca pe sediul unei primarii e steagul Romaniei si cel al UE, asta pe tine te face sa te intrebi daca nu cumva cetatenii din Madagascar n-ar avea voie in respectiva cladire? :)

  18. Incercam si eu sa subliniez ceva…Mai incerc o fisa :)

    Din moment ce oricine este bine venit in biserica, de ce trebuie subliniat ca cineva anume este? Daca Ionica, Georgica, Vasile si Maria sunt bineveniti la mine in casa, de ce trebuie sa subliniez, printr-un afis pe casa scarii ca Maria este binevenita? Nici nu stiu pe cine discriminez mai tare…pe Maria, ca trebuie sa afisez asta, cand este de la sine inteles ca este bine primita, sau pe ceilalti trei.

    Si pana la urma, vorbim de streagul unei comunitati, nu? Parca era al tuturor, al diversitatii? :)

  19. Da, e interesant de știut ce ar fi făcut/zis Iisus dacă femeia adulteră ar fi continuat să păcătuiască… Generalizând puțin, ce ar trebui să facem noi cu cei care „ne greșesc noua”? Iisus spune să continuăm să le iertăm păcatele „de șapte ori cite șapte” dar ce facem dacă ăla/ăia consideră asta o slăbiciune din partea noastră și continuă să „ne greșească” doar așa, la mișto, chiar dacă încercăm un dialog de bun simț cu respectivii, dialog fără finalitate pozitivă? Deci continuăm să ne lăsăm călcați în picioare, sau nu? Aștept opinii, că eu nu am fost în stare să gasesc un răspuns satisfăcător.
    Mulțumesc.

  20. Și încă ceva, homosexualitatea este o boală (deși nu sint convins, din moment ce se spune că te naști cu ea, nu este o alegere) deci nu se poate pune semnul egal între un „dat” și o alegere păcătoasă, adulterul (vezi femeia adulteră).

  21. @Florin:

    Nu stiu la care gresiti te referi, caci, dupa mine, sunt gresiti si gresiti. Una e ala care ma fura, constant si de multi ani, alta e cel care nu-mi da 10 bani rest, de pilda. Daca te referi la gay, eu nu consider ca-mi gresesc nicicum. Daca te referi la politicieni, e foarte bland sa spun ca-mi gresesc :)

  22. De ce va intereseaza doar ce ar fi facut Iisus? Parerea lui Batman chiar nu conteaza? Oare Statu-Palma-Barba-Cot n-are si el un cuvant de spus? Dar capitanul Nemo?
    In alta ordine de idei, si in vremurile biblice existau homosexuali. Apofantic, asea, daca nu s-a consemnat nicio atitudine a lui Iisus fata de ei, carevasazica n-a existat. Nu l-au deranjat ca zarafii din templu. N-a scos pacatul din ei in porcii gadarenilor, nu i-a vindecat ca pe orb si pe lepros. Bagsama nu i s-a parut nimic deosebit la ei fata de restul multimii. Neste oameni si ei, cu toate cele omenesti – unii oameni au nasu’ mai mare, altii gaozul mai primitor, nu-si alege nimeni sa fie blond sau partzar. Homal…. asta…. gay-ii adevarati sint nascuti, iar nu facuti si nu au niciun merit/nicio vina pentru asta. Sa fie la ei acolo.

  23. Eu cred ca nu ar fi indemnat la ura ci dimpotriva la toleranta. Apropos de frica ,doar ca au alta orientare sexuala , nu ii face pe acesti oameni mai rai, mai violenti etc… deci pina la urma de ce sa ne fie frica ? Ei/ele ramin membri ai rasei umane in continuare. Peace!

  24. Adrian. Parțial îți înțeleg întrebarea și apreciez sinceritatea cu care dezbați subiectul.

    Totuși, nu îți împărtășec opinia. Îți propun 2 nivele:

    1. La nivel teologic, Biserica (cam oricare ar fi ea) percepe actul homosexual ca păcat, ca depărtare de Dumnezeu (sunt convins că ai citit asta la Evdokimov). Dar homosexualitatea nu e un păcat mai mare ca altele (asta, ca urmare a presiunii ideologice, Biserica pare să uite). Creștinismul propovăduiește iertarea și îndreptarea celui păcătos. Dar nu tolerează păcatul, la nivel de idee.

    2. La nivel socio-politic, am o întrebare. Există, într-adevăr, cu precădere în Răsăritul creștin un curent teologic libertarian, care accentuează mult alegerea omului de a urma sau nu (unui avvă, unor precepte etc). Și parțial ader la el. Dar nedumerirea mea e: unde setăm limita între libertatea fiecărui grup de indivizi de a-și stabili normele după care funcționează și toleranța celorlalte norme?

    Dacă o majoritate dintr-un grup socotește că, potrivit moralei creștine, pedeapsa capitală nu e ok, e mai bine ca respectiva majoritate să renunțe la a-și impune viziunea? La fel, dacă vorbim despre alte aspecte, precum nuditatea în fața copiilor. De ce mi-aș impune viziunea mea creștină asupra subiectului?

    Cred că civilizația europeană își datorează succesul și unui minunat echilibru între aplicarea viziunii creștine dominante în societate și tolerarea indivizilor ce aderă la alte sisteme morale. Nu crezi că respectul datorat alterității a degenerat în ultimul timp în Europa? Giovanni Sartori vorbea despre o dictatură a minorităților gălăgioase.

    P.S.: Nu știu ce ar fi făcut Hristos. Mi-e mai ușor să presupun cum ar fi reacționat Evdokimov. Cred că era nițel ofticat de valul de ură (din ambele tabere, dar mai mult de valul creștin). Dar cred că asta nu l-ar fi împiedicat să afirme încă o dată adevărul antropologic.

  25. Zis-au cei ce ascultau: Şi cine poate să se mântuiască?
    Iar El a zis: Cele ce sunt cu neputinţă la oameni sunt cu putinţă la Dumnezeu.

  26. Pentru mine Iisus e dragoste si asta spune tot. Am citit comentariile de mai jos si ceea ce nu inteleg eu, este de ce lumea considera ca a fi „gay” e un „pacat”. In primul rand din tot ce am citit si discutat cu amici de-ai mei gay, asta nu a fost alegerea lor. nu vorbesc aici de cei care inceraca tot felul de chestii ca s-au plictisit sa fie heterosexuali. Gay, transexualii s-au nascut asa. Am un amic nascut intr-o familie super catolica, are 8 frati, intr-o tara unde homosexualitatea e un pacat si el a fost batut de multe ori pentru asta. a plecat din tara lui ca se temea ca va fi omorat. cand a fost copil si nu stia ce e cu el, a incercat sa fie „normal” dar nu a putut. a incercat anii de zile, viata lui ar fi fost mult mai simpla daca nu era gay.
    asa cum oamenii se nasc cu ochii de diferite culori, asa se nasc si ei cu preferinte sexuale diferite. las specialistii sa decida daca e o mutatie genetica sau nu, ceea ce vreau sa zic e ca nu avem nevoie de anunturi speciale pentru ei. asa cum nu scrie ca in biserica pot intra cei cu ochii caprui nu vad de ce ar scrie ca pot intra cei care sunt gay.
    o prietena religioasa mi-a amintit de Sodoma si Gomora ca acolo se practica homosexualitatea si ca au fost pedepsiti. din ce am citit eu in biblie termenul se refera la raporturi sexuale „neacceptate” nu la homosexualitate explicit.
    Pentru Iisus eu cred ca nu are importanta daca oamenii sunt heterosexuali sau homosexuali. sufletul si faptele lor conteaza.

  27. Nu ar fi facut mare lucru. Ar fi transformat apa in vin si apoi putin manga ar fi facut misto de romani ce imbecili sint in 2018 mult dupa moartea lui . Dupa aia ,mai manga, s-ar fi luat de mourinho . A doua zi si-ar fi cerut scuze pe twitter incepind asa: jeez.

  28. Chiar săptămâna trecută am auzit la biserică pasajul din evanghelie legat de cum ar trebui să ne comportăm cu dușmanii. Și se spunea să ne iubim dușmanii. Și era întărit acest îndemn în diverse moduri. Și e bine de ținut minte. În același timp am observat că nu zicea că nu există dușmani (nici că ar trebui să ni-i facem sau să-i căutăm :D) și nici nu zicea că ar trebui să-i urmăm ca să nu intrăm în conflict.
    Cam ăsta ar fi răspunsul meu la întrebarea articolului. Un articol bun, care îți dă de gândit și de care aș fi vrut să văd mai des în ultima vreme.

  29. Iti raspund cu o gluma citita de curand. „The son of God, a man that had the power to surround himself with hundreds of women choose 12 men to hang out with. 12 MALE Apostles. These 12 men all went by their full names. Nathaniel, Phillip, Andrew, Mathew, Thomas and so on. This is something that gay men are notorious for. If Judas was into vagina he would have gone by Jud. Mathew would have been Matt and Thomas would have been Tom.” :)

  30. Aceasta este intrebarea intrebarilor! Cea mai importanta si singura care ar trebui sa ne intereseze.
    Dar vad in incercarea de a raspunde ceva erori, ceva poticniri. „Cel ce zice că este în lumină şi-l urăşte pe fratele său, acela este în întuneric” – Sfântul Ioan Evanghelistul. De acord dar Iisus zice clar cine ne este frate, cine ne este mama si cine ne este tata: cine face voia Tatalui ne este mama, tata, frate. Deci a fi homosexual este voia Tatalui? Aceasta este intrebarea.
    Apoi…”iubeste pe aproapele tau ca pe tine insuti!”, Corect DAR cineva intreaba cine este aproapele nostru iar Hristos explica foarte clar. Aproapele nu este homosexualul ori heterosexualul, mama sau tata, prietenul sau dusmanul ci cel ce se opreste pe drum si-ti da ajutorul. Daca este homosexual, sa-l iubim pentru ca fix el este aproapele!
    Mai este mentionat indemnul acela cu sa nu arunci piatra! De acord! DAR deja se subantelege ca homosexualul este un pacatos. Iisus zice femeiii adultere apoi sa NU mai pacatuiasca. Daca homosexualitatea este pacat, rezulta logic ca sa nu mai fie continuata!
    Ce ar fi spus, ce ar spune azi Iisus- caci este viu- in chestiunea homosexualilor marturisesc ca nu stiu. Cata vreme Dumnezeu Tatal, creatorul a toate si a tot, a creat barbat si femeie, a impartit clar omenirea asta pe sexe, doua sexe clare- anatomii clare, fizionomii si fiziologii clare, psihologii clare si distincte…ma gandesc ca tot clar ar fi ca barbatul cu barbat si femeia cu femeie nu au ce cauta impreuna. Organele sexuale insele sunt facute intr-un anume fel, divers, in asa fel incat cel masculin sa se potriveasca cu cel feminin. Toata lumea zice: nu ma intereseaza ce fac altii in pat, ok, dar tot iti pui intrebari banale in legatura cu sexualitatea acestor oameni. Ca sa nu mai vorbim de copii…Multa lume zice ca mai bine sa fii ingrijit si crescut de o familie hoomosexuala decat sa fii chinuit in familii hetero sau sa stai prin orfelinate. Nu stim exact cum sunt crescuti pe dinlauntru copiii in familiile de gay, respectiv de lesbiene. Pot avea bunastare materiala, poate afectiune, poate iubire dar…nu stim exact sufletul lor cum o creste. Exista multe familii „normale” care vor sa adopte si nu pot. Trebuie legi mai bune pentru protectia copilului, DA!

  31. Mircea, si deci homosexualii sunt dusmanii heterosexualilor? :) Pacatosi, dusmani…cam asa rezulta din abordarea multora.

  32. Pana una alta chiar nu se intelege exact ce este aceea homosexualitate. Ba defect genetic, ba pacat, boala …Trebuie intelesi acesti oameni inainte de a-i judeca. Teama mea e ca ar putea deveni o moda, un trend si multi sa-si inventeze aceasta orientare…sa nu fie reala, adevarata.

  33. Dacă un om îl accepta pe Isus din toată inima ca Mântuitor și va lua în serios acest lucru . .. acel om nu mai poate păcătui Deoarece în acel moment când realizezi ca Isus te iubește asa cum ești cu păcatul tău cu tot, te vei schimba . vei vrea sa te schimbi… tocmai pt realizezi cât de mult te iubește și la rândul tău îl vei iubi. Iar aceasta iubire o vei arata prin faptul că te ai schimbat.

Webmentions

  • mihai vasilescu blog | Ce mi-a plăcut (săptămâna 135) octombrie 7, 2018

    […] Ce ar fi făcut Iisus în chestiunea gay; […]