in Evenimentul Zilei, Jolly Joker

Imposibilul drum al bicicletei

Ieri s-a lansat în Bucureşti „Cicloteque”, primul parc de închiriat biciclete din Capitală, la care se adaugă nouă locuri de parcare special amenajate. Este „puiul” programului Velib, care în Paris a avut un real succes. Acolo, în doar un an, circa 16.000 de biciclete au fost folosite pentru peste 26 milioane de curse, aducând Primăriei 20 de milioane de euro. Graţie acestui program, edilii au mari şanse de a reduce traficul rutier cu 40% până în 2020.

În Bucureşti, proiectul este o iniţiativă a Fundaţiei MaiMultVerde şi a unei bănci. Primăria nu are nicio legătură: implicarea ei s-a sfârşit o dată cu aşezarea pe trotuare a unor culoare, pe care vezi trecând o bicicletă la trei ore. Aici, statutul biciclistului nu e clar precizat. Este el un pieton căruia îi cresc temporar roţi sau conducătorul unui vehicul rutier? Pistele, oricum insuficiente, sunt amenajate pe trotuare, dar toate testele pentru obţinerea permisului de conducere au întrebări însoţite de imagini în care eşti întrebat „cine va pătrunde primul în intersecţie: a. automobilul, b. autobuzul, c. bicicleta?”.

V-o spun din proprie experienţă: ca biciclist, nu-ţi vine să mergi pe trotuar. Dintre cele două forme de nesiguranţă la care te poţi expune, o preferi pe cea în care rişti să fii accidentat decât pe cea în care rişti să accidentezi. Mai degrabă treci cu inima cât un purice pe lângă maşina oprită pe avarii, rugându-te ca şoferul să nu deschidă brusc portiera, decât să te trezeşti pe trotuar cu un copil neatent care-ţi sare în faţă.

Inamicul cel mai mare al biciclistului bucureştean este însă poluarea. Putem legifera cele mai aspre norme antipoluare din lume, cât timp vor exista pe străzi camioane, tractoare şi Dacii din 1983 care aruncă trâmbe de fum cât un combinat chimic, iar nimeni nu le va trage pe dreapta, să verifice nivelul noxelor emise, tot degeaba va fi.

„Cicloteque” oferă deocamdată doar 100 de biciclete şi palide speranţe de mai bine, întrucât aici luptă împotriva unui mod de viaţă. Pentru mulţi bucureşteni, automobilul nu este atât un mijloc de deplasare, cât o vitrină de prezentare a propriei persoane. Aici, eşti ceea ce conduci. Nu veţi găsi o capitală europeană atât de plină de SUV-uri şi de motociclete de mare viteză. Unii se simt împliniţi numai la volanul unui Ford Explorer, iar emulii lui Valentino Rossi doar dacă fac să zbârnâie geamurile unui întreg cartier. În miezul acestui cult, trecerea la bicicletă ar fi privită, în primul rând, ca un eşec personal sau ca o decădere.

Write a Comment

Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

373 Comments

  1. Adrian,
    Si la Viena a existat multä vreme asa ceva.
    doar cä bicicletele nu se inchiriau, ci erau gratis.
    In concluzie – s-au furat pe ruptele.
    SI, imagineazä-ti…de cätre austrieci.
    No comment

  2. Dle Adrian Georgescu-
    V-am rugat de 5 ori prin reply sa imi stergeti adresa de mail din baza dvs. chiar nu as vreea sa recurg la alte metode. Merci.

  3. Un pericol pentru biciclisti: cainii vagabonzi. De obicei, si ca pieton o lasi mai moale din avant cand treci pe langa ei. Daca alergi sa prinzi tramvaiul, cainele iti spune din privire si colti ca ar fi cazul sa fii mai temperat. In cazul bicilcistului, parca imi imaginez o glezna asortata cu o coama pofticioasa. La urma urmei, Bucurestiul e un oras de printi, cersetori si caini.

  4. Am vazut si eu de dimineata stirea la tv. tare as vrea sa-i vad pe parlamentari plimbandu-se cu bicicleta, macar o luna :)

  5. Salut, Adrian! Ca de obicei articolul e foarte tare. Eu merg zilnic cu bicileta prin oras şi conştientizez riscurile la care mă expun. Nu am mers şi nici cu o să merg vreodată pe trotuar. Doar pe stradă, cu inima cât a unui purice. Mă ma cert cu şoferii , pt că traficul în Alexandria este din ce în ce mai greu şi aglomerat. De fiecare dată îmi spun: “mori cu zile”. Cam atât , dar nu vreau să închei înainte de a te anunţa cu plăcere că am avut ocazia să aflu cum lucrează presa la meciuri. Am fost aseară la un meci din “Cupa Teleormanul”, dintre F.C.M. Alexandria – IOROM Moşteni. Spectacolul a fost extraordinar. Pot să afirm fără teamă că a fost un meci mult mai frumos decât multe altele din Liga I. Eliminaţi, încăierare, penalty, goluri multe, faze frumoase. Sincer nu ştiam că presa sportivă este tratată aşa de bine la meciuri. Pot să spun că m-a fermecat şi pe acest domeniu vreau să ma axez în jurnalism. Şi am doar 15 ani. SUUPEEER. Sper că n-ai uitat să-mi trimiţi sfaturile despre articolele pe care le-am trimis. Şi sper că ai primit şi felicitările cu ocazia zilei tale de naştere: am postat aici la comment, şi pe mail-ul tău. P.S.: Am scris un articol despre Jocurile Olimpice. Este mai mult literatură, dar e bun. Cred că mi se publică joi sau vineri( 7-8 august). “SCRIE IUTE ŞI PIPERAT !!!”

  6. sunt motorist de 11 ani , insa iti spun ca am mers de cateva ori cu bicicleta si mi s-a parut la fel de periculos , daca nu chiar mai periculos sa mergi cu bicicleta in Bucuresti…deci nu privesc fenomenul ca pe o decadere , dar daca tot ma expun in ambele cazuri macar cu motocicleta ajung mai repede la destinatie…

  7. salut voua!

    e un inceput si asta, nu? daca sarim cu totii sa aratam numai ce nu e bine, atunci ce rost mai are?
    pana nu incerci, nu stii…

    si nu cred ca ar fi putut sa apara dintr-o data cu 100000 de biciclete, 3000 de locuri de parcare si o sumedenie de piste, semafoare si altele, mai ales ca primaria nu s-a implicat prea tare…

    daca o sa mearga, ce-o sa mai spunem?

  8. Salut Adrian,
    Beton articolul, ca de obicei. Eu locuiesc în Timişoara şă până mai acu’ vreo cinci ani singura mea legătură cu ciclismul era un Pegas de prin ’83. Cei doi Radu (Banciu şi Naum), comentatorii Eurosport ai Turului Franţei m-au făcut să mă îndrăgostesc, din nou, de bicicletă. Numai că, aşa cum am spus, locuiesc în Timişoara, şi la cei 40 de ani ai mei am un instinct de conservare al naibii de ridicat. În consecinţă, conduc o Dacie din 95… Să ştii că merge bine…

  9. @AG
    frumoasa pledoarie, dar sunt si eu sceptica – românu’ tre sa aiba cu ce se lauda in curtea blocului sau, mai ales, pe strada cartierului cu viiiile :cry: si-l doare-n spitz de civism s.a.

  10. Salutare,
    Eu merg cu masina de acasa la servici si inapoi prin Bucuresti nu din motivele pe care le-ai enumerat in articolul tau.
    Merg cu masina pentru confortul care nu mi-l ofera mijloacele de transport in comun sau bicicleta sau motorul.
    Cu masina dau drumul la aerul conditionat pe recirculare pt. a nu respira aerul poluat din Bucuresti.
    Nu exista infrastructura pt. biciclete. Nu exista respect pt. “traficantii” rutieri din Bucuresti.
    Am observat ca toata lumea si-a luat masina noua, straina, chit ca si-ar da tot salariul pe rata la credit. Nu conteaza. Importanta e imaginea pe
    care o au ei in fata vecinilor, prietenilor, rudelor. E dureroasa mentalitatea asta. Dar asta e, traim intr-o tara care tocmai a intrat in UE. Si repetam
    istoria altor tari care au trecut prin aceeasi faza ca si noi acum. Numai ca la noi, romanul e fudul si isi ia masina straina ca sa se dea mare,
    nu pentru functionalitate, eficienta sau altele de genul asta.

  11. @judge,
    nu-mi fac… np ;)
    Prima mea bicicleta a fost cumparata din primul salariu, un pegas pliabil :lol: si ce misto mergeam cu ea din Tei pina la Universitate… la slujba…

  12. asspy

    vezi? nu avem infrastructura pentru biciclete, zice soso, dar nu avem nici autostrazi, nu?

    trebuie sa incepi cu ceva, si nu poti sa faci omleta fara sa spargi ouale din cate stiu eu… :)

  13. poate ca bucurestiul nu e tocmai orasul potrivit pentru un astfel de experiment…
    cred ca intr-un oras mai mic ar prinde mult mai bine…

  14. @judge
    chestia cu omleta e corecta… mai si tine de foame ;)
    In privinta infrastructurii… ie multe de “macinat” si mi-e o leeeeneeeee… ca ma las pagubasa!

  15. @judge,
    aici (P. :lol: ) … exista limitatoare de viteza la tot a doua trecere de pietoni!
    Dar, soseaua e ingusta, cu vesnicele masini parcate linga bordura, iar biciclistii AU conditii create pe trotuare, cu pante (pentru ei sau handi) de iesire de pe trotuare…
    N-am vazut prea multi biciclisti… mai curand moto si atv-uri ;)

  16. Am uitat sa adaug… sunt destul de putine Dacii anterioare novelor… si nici nove n-am vazut prea multe, in afara mea ;)
    Deci…masina defineste posesorul ei!!! Cica ;)

  17. mda. ai dreptate…iar cu lenea, ai nimerit-o! punct ochit punct lovit!

    nu stiu de ce ma agit, eu de fapt habar n-am sa merg pe bicicleta! :sad:

    de fapt stiu – pentru ca de fiecare data cand cineva vrea sa faca ceva in tara asta, ii sar toti in cap…

  18. @judge
    nu cred ca nu te-ai descurca…odata urcat in sha….
    Interesant e ca sunt destule rasteluri de parcare biciclete, ceea ce inseamna ca preocupare exista, mai sunt chiar si utilizatori de… insa, strazile in panta fac mai dificila folosirea… cred ca e preferabil atv-ul ;)

  19. asspy

    nu, nu ma mai urc niciodata pe bicicleta… :lol: prefer mersul pe jos.

    da’ stii ce-i frumos? fiul meu de trei ani, STIE sa mearga pe bicicleta, si ii si place…

  20. pentru el, si pentru altii ca el, ca deja are gasca de biciclisti, se poate face ceva. ei pot fi educati, pentru ei nu e prea tarziu.

  21. În Bruxelles, pistele pentru biciclişti sunt tot pe trotuar. În cartierul european, cel puţin, acela cu zeci de mii de funcţionari, sunt parcări de zeci (dacă nu sute) de biciclete, aliniate în faţa instituţiilor europene. Dimineaţa între 8 şi 9 şi după-amiază după trei începe traficul – funcţionarii se urcă în jilţ şi dă-i bătaie. Cei mai mulţi pietoni ştiu să nu călătorească pe sectorul roşu de pe trotuar, dar sunt şi zone foarte înguste, unde ori treci pe partea cealaltă (tu, pietonul), ori priveşti înapoi tot la 2 secunde. Nu ca să nu fi accidentat, ci ca să nu incomodezi bicicliştii.

    Până la urmă, o să ne civilizăm şi noi. Am sentinemtul că “SUV”-erii sunt mai puţini decât noi. Doar că sunt mai agresivi şi de aia creează impresia de majoritate. Îi biruim până la urmă ;)

  22. EXCELENT ARTICOL !
    Eu sint biciclist ,nu-ti spun de cite peripetii am avut parte numai in acesta vara , de cel putin doua ori putem fi mort din cauza soferilor “vorbitorila telefon’!!!!!! Alt iconvenient este intredevar poluarea , praf, fum claxoane …..sau nu te-am vazut frate / cum ma nu mai vazut ? (am pina si vesta reflectorizanta)!

  23. Madalin ANDREI
    Hombre, ti-am raspuns, acum cateva zile, numai ca nu de pe adresa de gmail, pe care o folosesc doar pentru notificari.
    Daca nu ti-a ajuns mesajul, ti-l voi retrimite.
    Soso
    Fiecare cum prefera, evident. Si eu mai iau masina cand si cand. Dar sa stii ca aerul, chiar recirculat, tot din Bucuresti vine :)

  24. «the judge
    pe 1 August 2008 11:05 am
    pentru el, si pentru altii ca el, ca deja are gasca de biciclisti, se poate face ceva. ei pot fi educati, pentru ei nu e prea tarziu.»

    MDA… ei pot fi educati…de catre cei ce nu prea pun pretz pe civism, pe ideea ca pedalatul mai mult sau mai putin zilnic mentine oarece sanatate in trupul care imbatraneste (vrei, nu vrei! ;) ) s.a.m.d…. am spus ca mi-e lene :lol:
    Asa ca, Io cred ca doar masuri drastice si legislatie aplicata cu strictete pot educa o natie obisnuita sa nu respecte legea, pentru ca … cei de la varf, DACA n-o respecta nu patesc nimic!
    Si, iar ajungem la politica! ;)

  25. stiu si eu asspy?

    legislatie? avem! masuri drastice? daca ne referim strict la circulatie – avem! problema e cine si cum si cui le aplica…

    parca mai ieri ti-a luat garcea 2 puncte si aragazul… :lol: nu ziceai tu ca una ti-a spus si alta a scris? omul a aplicat legea muschilor lui…

    ai zis bine inainte, de EDUCATIE avem nevoie, inainte de toate.

  26. apropo de politica, utilizarea in comun a bicicletelor, hm, iata o idee sexi…

    sorin oprescu in costum de primar general pe bicicleta? te cam zboara gandul spre lanurile de biciclete din beijing

    astept cele 2 taxe pe bicicleta, talk-show-ul Ciclismul urban pe reţele, vizita oficiala a primarului Liu Qi la lansarea primei manele despre bikeri şi, desigur, biclele de fitze care costa cat o masina :)

    p.s. NU ma deranjeaza jmekerii care fac bike tricks pe trotuar, trei pe doua biciclete, nici hotii de biciclete

  27. @judge
    eu raman la parerea mea – neclaritatea naste probleme…
    Vezi, portiunea aia de sosea de la Buc. la Tartasesti, pe tine, ca sofer te face sa “zburzi”… ai siguranta ziduletului dintre sensuri, ai doua fire de circulatie… este in camp, de ce nu are “regim” de autostrada????
    Inteleg, acolo unde-s case pe laturile soselei = localitate (cu sau fara ziduletul ala), dar in camp???? ce daca e “pe raza” localitatii????
    Legislatie aiurea, aplicata dupa cum vrea muschii lu’ Garcea :cry:
    Si, daca sunt doua culoare marcate pe sens, nu inseamna ca nu pot merge mai repede pe cel de linga bordura, in cazul in care cel de linga axul drumului merge cu 40 km/h…. Ce sa fac? sa ma asez in spatele aluia si sa-l stresez cu lumini (ca nu ai voie sa claxonezi)????
    Tot de educatie tine si asta: daca mergi incetuc, incetinel… mergi pe dreapta, si nimeni nu te streseaza…. ;)

  28. “Krieger
    pe 1 August 2008 11:40 am
    Bucuresti – din nou o imitatie proasta a marilor orase europene”

    Am senzatia ca e o masura stil propriu romanesc – sa fie bifata o actiune (de a carei continuitate de doare-n pix si de uitam a treia zi), actiune care, in alte parti a fost benefica…. :cry:

  29. :lol: :lol:

    asspy – las’ ca stim noi ca esti spaima soselelor…

    cat despre soseaua aia, cred ca asteapta baietii un nou raport pentru UE, sa vezi atunci ce repede o boteaza “autostrada” :mrgreen:

  30. @judge
    nu cred, acum se numeste “drum modernizat” :lol:
    Te rog f. mult: “pericol public”, nu spaima… ca asta trimite in alta parte ;)

  31. da. numai ca pericol public esti in general. ha ha ha. cand esti pe sosea, esti spaima soselelor… :roll: :lol:

  32. @judge,
    faci sa creasca self-esteem-ul meu in valoare periculoasa… :lol:
    mda… ma mai gandesc la cat de “PP” sunt… mai evaluez, mai negociez cu mine insami…
    Oricum, pina la 1 nov. tre’ sa merg cetinel… sa nu-l deranjez pe Garcea ot Tartasesti!

  33. Am fost anul trecut, in Europa …!cata grija pentru optiunea locuitorilor!Pe trotuare, vizavi de institutia respectiva, erau”parcate” zeci de biciclete…..cu lacat, in dispozitive aranjate de Primarie, cred…Autocarele nu stational langa ele @masini, ci intr-un parc anume…cata ordine !!!

  34. Mersul pe bicicleta e pt mine cel mai folositor lucru pe care l-am invatat in copilarie. Eu merg pe bicicleta in primul rand pt mine si apoi gasesc multe alte motive sa o fac. Ca biciclist am mai multe prioritati decat un automobilist. Ai dreptate cand spui ca pt romani trecerea la bicicleta e considerata un esec. Atata timp cat in Romania inca nu esti considerat o persoana realizata daca nu ai masina. Aici daca la 5 ani inca nu ai invatat sa mergi pe bicicleta, inseamna ca ai probleme. La 11 ani copiii dau examen de circulatie pe bicicleta, obligatoriu. Eu am mers pe bicicleta cu multa placere si in Amsterdam, si cand o sa ajung in Bucuresti o sa-mi inchiriez o bicicleta, ca sa ma pierd cu bicicleta. Aici toate rutele pt biciclisti sunt numerotate, si ai harti cu toate rutele. Eu imi iau bicicleta si plec. Traiasca bicicleta. Parcari pt biciclete exista suficiente si cu plata si fara plata. Pt mine bicleta e indispensabila, si asa vreau sa ramana.

  35. Citeam ieri pe Net ca un pieton a dat clasa Politiei care il amendase ca depasise viteza! Pietonul a castigat procesul, intrucat RADARUL lor “nu era omologat” inca, in Romania !
    Uite ca se poate si asa !

  36. nora

    nu stiu. dar sincer, cred ca se poate si la noi. numai ca educatia se face in primul rand in familie si apoi in scoala, si stam din ce in ce mai prost si cu una si cu alta

  37. judge….Nu sunt de acord decat pana la un punct, in ceea ce priveste FAMILIA !Bineinteles ca nu vorbesc de familia in deriva sau cea de parinti denaturati. eu mai sper ca noi, cei care avem copii mai putem sa le imprimam ce e mai bun din vechea garda…atat cat se mai poate…sunt insa de acord si sa-i crestem un strop..altfel…mai cu tupeu…mai increzatori in ei….mai informati inca de la pubertate(exclus Netul, ore in sir)!
    cat despre scoala, ma ingrozesc…alta data …la alt subiect oferit noua, o sa povestesc pe scurt ce am vazut la carnavalul de cls.I la fiul meu !Inscris la o scoala de elita !M-am crucit !

  38. eu stiu exact ce vreau sa spun cand stam prost la capitolul familie.

    sunt nu multe, ci foarte multe familiile in care parintii (amandoi sau numai unul dintre ei) sunt plecati la munci in strainatate, iar copiii cresc si ei cum pot.

  39. judge,

    da, asa da ….sunt cazuri disperante….copii ramasi, in cel mai bun caz cu bunicii, matusa etc., altfel, raman ai nimanui si ne mai miram de ce atatia dezaxati si recidivisti….ce sa-ti spun….bine ca avem ce manca ….am ajuns iarasi ca imediat de dupa revolutie cand nu mai voiam NIMIC decat mancare…ce vize, ce libertatea cuvantului…eram ca-n Moartea caprioarei, inainte de …. OF!
    si cand ii aud ca era mai bine inainte …mor!

  40. Draga Adriane,

    De un an proiectez piste de biciclete pentru Manukau City Council din sudul Aucklandului, New Zealand. Am circa 40 de Km de piste si alei proiectate pina in prezent si lucrez la Opus International Consultants.
    In iarna am revenit dupa 5 ani in Romanina si ceea am vazut pistele de biciclete facute in Bucuresti. Din punct de vedere economic, “baietii destepti” au facut din “greening area”, adica acele zone vopsite in vere un hobby din vopsirea lor. Stii cat costa acea vopsea? 70 de NZD adica 35 de Euro pe metru patrat.!!!! Aici noi propunem suprafetele vopsite NUMAI unde este STRICT NECESAR In Bucuresti am vazut sute de metrii partati vopsiti AIUREA! Stii cati bani au luat DE POMANA baietii destepti? De neimaginat!
    Un alt aspect este latimea complet aiurea pe care o au pistele (aleile mai bine zis) Eu am masurat 1.20m Este sub orice standard international. Cand ai trotuar combinat cu alee de bicicleta latime minima este de 1.5m sau 3.0m in total.
    Proiectele noastre in New Zealand au un audit pre-consrtuctie si un audit post-constructie. In Bucuresti, cate audituri s-au facut??
    Ideia este ca se poate face treaba buna dar mai e de muncit la educatia oficialilor dela primarie si desigur a cetatenilor.
    Despre simplitatea rezolvarii traficului in Bucuresti cu o alta aocazie.

    Cu stima,

    Danut Ionescu
    Roading Engineer Designer
    Auckland, New Zealand

  41. nora, oana, nuti :lol:

    sunt de acord cu tine! mancarea o sa ajunga, de fapt a fost tot timpul, principala problema…pentru multi. de-aia au si plecat…iar consecintele incep sa se vada…

    ti-am spus sa-ti schimbi stilul, identitatea puteai s-o pastrezi! :lol:

  42. oricum, este un inceput. faptul ca romanii o dau de obicei in balta e cu totul altceva. ce parare ai de proiectul cu interzicerea circulatiei motociclistilor pe timp de noapte?

  43. @brazvan
    ca fosta motociclista, mi se pare… aiurea….
    Doar daca in felul asta nu se vrea protejarea motociclistilor de furia automobilistilor ;)

  44. judge,
    ce se intampla….ce supozitii sunt astea…ce vrei sa spui….asa se intampla pe blogul asta….ce obsesii ai…cine sunt acele fete … ce am spus si nu a fost adevarat…ce te-a deranjat …

  45. nora, oana, nuti

    nu m-a deranjat absolut nimic! de altfel, ti-am si spus ca sunt de acord cu tine…

    ce sa fac si eu? :) fiecare cu obsesiile lui, stiii cum e, aici in lumea virtuala dai peste tot felul de oameni…

  46. judge,

    Sunt *nora ! N-O-R-A ! Mare cosmar ai avut si ce rau imens ti-au facut fetele de mai sus, daca ai impresia ca orice “eva” ar putea fi una dintre ele!
    Daca spui ceea ce ai spus inseamna ca respecti femeia si ca ai avut parte de femeie adevarate, care ti-au marcat Destinul in Bine! Daca-i asa, niciodata sa nu le uiti !

  47. nora, oana, nuti

    Da si da!

    DA mare cosmar am! mare de tot!

    DA, am avut mereu parte de femei adevarate si toate mi-au marcat destinul intr-un fel sau altul, nu mi-e rusine sa recunosc!

  48. Soso,

    ai mare dreptate! Totusi, masina e masina !Si, relativ la snobi( apropos stie cineva ce etimon are acest adjectiv”snob”?), ai dreptate si mai e ceva: indiferent cat se va scumpi viata, romanul , macar ca n-are pingele, dar se duce cu masina la servicIU….Deci, tot omul cred ca prefera masina personala, chiar daca e….MARGHIOALA, de la 1975!

  49. judge,

    iti dau un sfat sincert…acum…ca veni weekendul…. ca sa scapi de cosmar: nu se poate sa n-ai niste amici…mergeti undeva la umbra deasa si trage-i un chef pe cinste!
    Esti barbat…ce naiba…numai copiii, in somn, mai au cosmaruri, daca le spun parinti basme cu balauri…ori tu n-oi fi intalnit vreun balaur pe aici?

  50. Adrian, îţi mulţumesc mult pentru mesaj, dar nu mi-a ajuns. Intrasem deja în “panică” că nu mai sosea, dar m-am liniştit. Poţi să-mi trimiţi mesajul pe aceasta adresă de e-mail pe care o frecventez. Mersi mult încă o dată. Îţi mai ataşez un articol , care mi se va publica în Teleormanul, vineri 8 august, despre J.O. Mulţumesc anticipat.

  51. nora oana nuti

    da, iar ai dreptate. ma uimesti! e un sfat bun. cu siguranta daca o sa parasesc lumea asta virtuala, o sa scap si de cosmarul meu.

    asa ca in weekend n-o sa apar pe-aici!

  52. Bai si eu sunt adeptul bicicletei. Dar numai alea facute
    de femei cu cracii pe sus.
    Va spun drept e o incintare. As calari la biciclete din alea
    toata ziua, chiar si desumflate, ca mie-mi place sa pompez ;)

  53. ma gandeam io ca nu se poate sa nu avem si un punct de vedere oficial de la homo erectus :)

    sal all

    ceva nou? cate tzoacle s-or fi furat de azi dimineata de la maimultverde? cine s-a uitat la stiri?

  54. judge,

    pai vezi mai, baiatule ca am ghicit ca ai amici….stii de unde am dedus ? Te-am vazut deosebit de echilibrat ca barbat si cand am vazut ca ai amintit de EDUCATIE, am ramas interzisa si mi-am zis: uite mai si un barbat care stie ca de la educatie pleaca toate relele( altii, mai habotnici, spun ca si de la lipsa credintei), acasa, la job, pe scara blocului etc….

    papagil,

    Stai bland ca stiu ce inseamna Blogosfera….stiu cat e de colorata….stiu ca si tine ca blogul este fratele mai mic al “jurnalului personal”, dar…on…. nicidecum off….ca are dreptul fiecare blogger sa-si scrie ganduri, parei, ipoteze…sa dea idei altora…ce mai….e bine ca exista….
    In functie de unul ca Adrian G sau altul, insusi “mirosul” Blogului condus poate deschide sufletul spre lumina sau intuneric…depinde ….asa cum tutunul ori alcoolul dezbina sufletul…stim asta ( si eu fumez si mai trag si cate un paharel, asa, ca …aliment)!
    Bicicleta? NU, n-am avut curaj sa ma urc pe ea nici daca eram numai eu pe o asfaltata printre papusoi…
    Aluzia ta e jignitoare si stai linistit ca stiu ca fiind si provocatoare stiu cand sa ma opresc…. si is-ar putea sa te trezesti cu ochhi-n soare, cautandu-ma !Iti promit ca nu-ti mai raspund daca ma mai jignesti alta data ! Scurt pe doi !

  55. nora
    asta e cea mai nepotrivita ora sa te enervezi :)

    papa

    orcinus papagiglo …uite ce mi-ai facut, m-am emotionat si iar mi s-au defectat emoticoanele

    avem, cum sa nu, jumatate orca, jumatate papagil…prima amfibie cu pene

  56. nora
    De ce scurt pe doi? Lung pe unu’ n-ar fi mai tentant?
    Papusico, noi glumim, iar faptul ca-ti place schimbatorul
    nu te face deloc unica, asa ca nu te mai simti jignita. E
    doar o necesitate fiziologica pe care toti o intelegem ;D

  57. Nuti
    Las-o dracu pe nora in pace, ca aici nu-i festivalul de la
    Venezia. Vezi bine ca judge te-a deconspirat. Ce tot te ascunzi
    dupa nore? Fi barbata! :D

  58. papagil,

    ar fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…cum sa nu….dar…cu cine ti-e drag…nu asa…doar”lung pe unu” nemernic…., ci asa….ca lumea!Crezi ca eu n-am spirit ludic?
    am un nick decent…nu-mi mai spune papusico….nu suntem la stabiliment….nu discutam pretul….
    stii ceva, mai curajosule? stii ce-i mai usor pe lumea asta? sa te vad daca stii! Si ce-i mai greu?
    [ nu te referi la idealuri de cretini, de neajuns si nici la placeri de snobi; nu…ci la oameni ca noi…]

  59. nora
    ei vor exact ce vrem si noi, cred…sa mai afle kestii din targ, sa mai uite cate ceva, sa scape de plictiseala, de ei insisi…unii ne reamintesc lucruri placute, de pe vremea cand eram vii si umblam pe strazi, nu misunam virtual…
    am mai vorbit de cateva ori cu ei…papa glumeste all the time, gusta poezia; din cat am vazut pe blogul lui uneori o musca :)) iar the judge agita un sabioi si se da intransigent p-acilea…dar are si el simtul umorului.
    chiar te incruntzi degeaba

  60. Nuti
    Cel mai usor ar fi sa te recunoasca pe tine lumea dupa stil.
    Cel mai greu ar fi sa ti-l schimbi (stilul)
    Offf mai Nuti, o iei tu asa p-o parte ca Titanicul. Tu nu-ti
    dai seama ca te scufunzi? Simpatico! :D

  61. orca,
    multam frumos…deci nu sunt agresivi….doar baieti de baiti…de comitet ….Cred ca daca au aalta alternativa e fain pe la ei…cam ca la Ceata lui Pitigoi !
    deci ai garantat si girat pentru ei…dar sa stii ca-mi placu vervul”misuna”…deci cam asta facem si noi….mai sa fie!
    [orca, tu sper ca esti tot femeie? ca sa vad ce aliat am !]

  62. orca

    eu, cu sabioiul meu, am mai degraba simtul…omorului! :lol:

    in rest, ai nimerit-o pe ici pe colo. deci poti sa-i spui sotiei sau mamei tale sau ce-o fi ea,
    s-o lase mai moale cu izbavitul…si sa se dea la un pahar de vorbe normale

  63. pai tu cum ai prefera, daca ai avea ocazia sa chatuiesti cu o balena? :D conteaza? io tin cu tine oricum…nu iti pipai genu

    ma bucur ca nu ai apucat sa te enervezi

  64. n-am nici una nici alta, judghe the!!
    si aici vorbesc serios

    dar nu inteleg de ce nu va place stirea cu bicicletele…mie imi placea inca de pe vremea cand era in paris:)) si m-am bucurat ca de obicei la stirile cu romani de afara, cand am auzit ca din paris s-au furat 3000 de biciclete si s-au adus la bucuresti…cum sa nu imi placa stirea de azi?

  65. orca & nora oana nuti

    nu va faceti probleme, cand este cazul noi f. tot ce misca, cu sau fara sani… :mrgreen:

  66. orca,

    deci…si tu esti tot barbat….ajuta-i pe ei ca eu stiu sa lupt si singura…
    sani…n-am cum ca mi-e jena, dar o pozaaaaaaaa….asa sa-i dau gata …sa vada pe cine tachineaza….
    si….ar cadea pe spate …una doua….cum poti cadea si de pe bicicleta fara …sa…
    uite ca o luam razna de la subiectul propus….fara sa vrem….c-asa-i pe blog….”misunam’ sa ne aflam in vorba !

  67. Nuti
    Mie nu-mi trebuie poza. Eu stiu ca esti buna si arzoaica.
    Doar ti-am spus-o de la prima conversatie pe teme religioase :D

  68. orca,

    gata stiu de pe net( traiasca netul) ce semnifica”orca” …este “un animal marin incredibil – cel mai mare membru al familiei de DELFINI, care cerceteaza zona, comunica si cu ajutorul sunetelor si care accepta si captivitatea , dar si apropierea de om, de care se ataseaza chiar!
    Mai este si primul segment al denumirii unor firme de construuctii! Nu s-at putea , si de …biciclete?) asa ca sa nu se rupa filmul, ca ne bate Adrian G.)

  69. gata …am gasit…ei….mai baieti mai….cum sa stau eu cu dracul la masa?ce va face sa credeti asta….am spus eu vreo prostioara….?
    aaaaaa…daca as da de el….daca l-as prinde….il fac INGER si-l sui inapoi la Cer….

  70. arzoaica spui despre cineva pe care presupui ca e foarte buna dar habar n-ai dk e asa, nici nu poti sa ajungi la ea, nici nu vrei asta…asa ca iti imaginezi ca e topita dupa tine :)) nush exact, astea-s cuvinte pe care numai baietii le folosesc
    intreaba poetii astia viteji de la distanta…papa stie sigur ce inseamna…

  71. orca

    da’ sa stii ca nu am primit reclamatii. sabioiul se tine bine, chiar daca a cam stat in teaca in ultima vreme. :mrgreen:

  72. judge
    Bai, totusi trebuie sa recunosti ca Nuti s-a schimbat simtitor
    si as spune eu, in bine. Nu mai e turbata de acum citeva zile.
    Sa fi intrat pe tratament hormonal? :D

  73. papa

    poate a facut ceva tratament (facial) cu crema de balena ucigasa. cica ajuta tot timpul, fara gres.

    eu unul ma bucur!

  74. bine ca nu suntem pe un site de matrimoniale, as fi intrat la idei cu atatea intrebari despre ce port in sutien

  75. orca, treaba cu “neajuns la EA”, nici cu racheta, nici cu….BICICLETA…este fain de tot….aici cica sta mirajul marilor iubiri din Literatura Universala +Romana….adica a la Dante+Beatrice; Petrarca+Laura; Eminescu +Veronica(in prima parte a liricii de iubire); G.Asachi la Zulnia s.a.

  76. Adrian Georgescu,

    scoate mai o carte cu tampiti ca noi…cred ca nu mai ai nevoie de alt divertisment…..zau ca nu suntem foarte normali….
    Spune si tu….vorbeam de Biciclete si ajunseram la Delfini, sani, arzoaice, sabii, hormoni etc…..spune si tu daca n-a degenerat ‘poporul ‘ tau, in frunte cu mine, nevinovata ….
    Stii care este explicatia? Jobul nostru prea protocolar….incorsetat in moda sec XVIII….neputinta de acomunica LIBER…da…sunt oameni care inca nu sunt liberi, verbal, vorbind, care trebuie sa se incadreze in “paturi ale lui Procust ” din toate p.d.v. s.a.m.d.

    Acum, fii atent, Adrian,
    Treaba cu faptul ca “Trecerea la Bicicleta ar fi privita….( vezi mai sus !)” ai DREPTATE si au dreptate si antevorbitorii mei, dar si treaba asta este ca altele, adica eu am o igiena a modului de viata ca GANDIRE:”ma doare-n cursul saptamanii( mii de scuze!) de ce zic altii…am masinuta noua; Ford Fiesta, ca sa ma strecor ( am avut Dacie pana maio alalteri)….important este sa-mi fie MIE BINE….sa ma simt eu bine….nu gura lumii imi de sa mananc !
    Si una de 3 miliarde daca as avea, tot barfita as fi….si atunci, une-i gheseftul…
    Eu nu pot, mi-e teama de circulatia asta, de zici , la noi, ca zilnic e Targ, asa s-au iinmultit masilile….MAINE as merge pe bicicleta si cu banii pe tot ceea ce inseamna cheltuiala pentru masina i-as folosi sa vad LUMEA!

  77. orca,

    1. amicii nostri de blog, bag sama, ca ne cred COMPLICI ! ca scriem de la acelasi PC !….Spune si tu ceva ca sa-i convingi ca azi ne-am cunoscut…N-a, crezut ca pe un blog trebuie sa te si….lupti
    2. “femela” se zice la “vietuitoare”; eu m-am exprimat elegant si am intrebat asa, ca din specia umana….deci bravo…esti FEMEIE ! Traiasca FEMEIA ….si cu ea sa nu te pui !

  78. daca esti nora lui strimberg te cunosc dintr-a XI-a!!
    tu erai? da, papa, o cunosc…cam nervoasa, da-i fata buna…
    iar pe tine, papito, te vreu si dk esti ion creanga…cred ca ti-ai dat seama deja

  79. papa

    se pare ca in seara asta o sa ai treaba! :lol: s-a terminat cu rezolvarile individuale ale problemelor hormonale. uite ca are cine sa te futa la icre. :lol:

  80. “Nora” lui Henrik Ibsen, mai orca, draga mea( tot n-a, inteles ce sex ai …asa …ca pe C I ?)…dramaturg norvegian …. !(?)

  81. sa nu uiti lubrifiantul. ca cine stie ce-ti pica. iar maine sa ne povestesti cum a fost. cu lux de amanunte! :lol:

  82. nora…imi pareai cunoscuta…scuzzmy

    papa
    deci n-o cunosc
    nu face pregatiri mari…cu trei versuri m-ai dat gata, stau si in cap

  83. Vezi mai orca, bine zice si Netul asta despre tizul tau, delfinul:
    “ii place in formatie, cercdteaza zonele, comunica ( socializeaza) cu ajutorul sunetelor( aici cu plaivasul), accepta apropierea omului, si chiar se ataseaza!
    Eu, sincer, nu stiu de cine te-ai atasat….dar e bine si cand esti cu toti si cu nimeni….ca sa fie PACE !
    A propos…cine a regizat filmul “Nu-i pace sub maslini”! Film care, e x t r a o r d i n a r ! propaga exact reversul medaliei”- pledeaza pentru SOLIDARITATEA de clasa!
    Ei…asta ne trebuie noua pe un blog….nu sabii…nu toxine etc., ci S O L I D A R I T A T E !

  84. daca murim noi amandoi, orca draga, amicii nostri nu ne cred ca nu suntem…”marea conspiratie”!
    dar asta e problema lor…ei au o problema, nu noi…
    hai, va parasesc…sincer imi pare rau…dar am atata treabaaaaaaaaaaa….gata cu …relash-ul !

    Adrian si voi toti,

    Somn usor si sa ne visam pe….BICICLETE cu SA, intr-un viitor apropiat !

  85. judge
    bai ce draci inseamna “baieti de baieti”? Bulangii? Atunci ma bag, dar
    la activi ca n-as vrea sami fac prastie din cur :D

  86. papagiglo, nu ma lua chiar asa…in fond ce mare lucru am gresit? m-am transformat din vanat in vanator…da, io-s…m-ai mai alintat un pic si zilele trecute, ce-i drept, mai cu masura :D

  87. orca, nuti nuti nuti

    si care mai sunteti voi pe-acolo. stiti ce va propun?
    ce-ar fi sa va dezbracati voi in momentul asta si sa va apucati de facut niste lucruri interesante (nu, nu va apucati de spalat hainele!),
    ca noi nu putem sa va ajutam, oricat am vrea!

  88. pin
    alesesem nickul ala aiurea, incercam sa descriu cu el senzatia de claustrofobie cu care m-a lasat clipul de alaltaieri
    si tot ce am reusit a fost ca mi l-a stalcit papa in ironii
    om rau! :/

  89. pin
    Nu ti-oi imagina ca ma dau la nick-uri! De alea te ocupi tu.
    Eu ma ocup de the real thing si the real thing iti spun eu
    ca are piciore sigur. ;)
    orca, poti confirma te rog, cele afirmate mai sus?

  90. Si eu care tocmai imi propuneam sa dezvolta o mica, dar vioaie fenomenologie a ciclismului urban contemporan! Dupa dialogurile de mai sus intentia mea mi se pare aproape triviala :D

  91. Pentru jim, tank si noi toti :D

    Turma de bivoli se deplaseaza intotdeauna cu viteza celui mai incet bivol din turma.

    Cand turma este vanata,de obicei este ucis cel mai slab si mai din urma bivol.

    Aceasta selectie naturala este benefica turmei ca intreg, pentru ca astfel, prin eliminarea celor mai slabi membri, se imbunatatesc viteza si sanatatea turmei.

    Cam in acelasi mod, creierul uman poate opera doar atat de repede cat ii permite cea mai slaba celula.

    Consumul de alcohol, dupa cum se stie, omoara celulele creierului, dar in mod normal prima data omoara celulele cele mai slabe.

    In acest mod, consumul regulat de alcool distruge cele mai slabe celule cerebrale, facand creierul o masina mult mai rapida si mai eficienta.

    Acesta este si motivul pentru care intotdeauna te simti mai destept dupa cateva pahare.

  92. pinguilde

    multumesc! o meritam! dar sper ca ti-a placut cum am intors-o, dupa ce mi-ai tras-o a doua oara! :lol:

    nesatul-o! :lol:

  93. salut gasca! C U luni!

    sper sa ne mai vedem, Moby Dick! o sa-mi ascut si sabioiul si simtul omorului :lol:

  94. judge
    Am apreciat mult revenirea neuronului ratacitor. :)

    O curiozitate mica. De ce spanzuri o-ul ala la vocativ? Si nu, acesta nu este un atac sub centura.

    Inchei cu o corectie mica. Eu nu trag, eu atentionez cu delicatete. Chiar si cand e vorba de rafale. :razz:

  95. ping

    de la tine accept orice fel de corectie, fie ea si sub centura :lol: :razz:

    cu vocativul o dau mereu in bara. da’ de la o vreme ma amuza. si putini observa, stii?

  96. asspy!

    nu e bine! adevarul se spune verde-n fata! deci cand mai fac gafe, si mai ales cand masacrez limba romana, poti sa ma arzi! o sa-ti raman recunoscaret! :lol:

    si acu’ chiar tre’ sa plec, oricat de greu mi-e sa va las singuri! :lol:

  97. nu mai spune nimeni nimic despre ciocloteque?

    ma asteptam pana la ora asta sa fie furate toate bicicletele si licitate pe net
    erau doar o suta

  98. Acum ca s-au linistit spiritele, sa-mi exprim nedumerirea catre gazda.

    AG
    Adica ce mesaj incerci sa ne transmiti? Ca daca fundatia MaiMultVerde si o banca tot au batut palma de-o afacere era mai folositor sa vopseasca o banca in mai mult verde?

  99. Nastylicious

    Pt un biciclist exersat nu e nici o problema…..haha…..problemele incep abia daca ai baut cateva beri…pt ca abia atunci incepe sa creasca nivelul apei…

  100. the man

    Protesteaza la Primarie inainte de alegeri, si daca nici asa nu se rezolva nimic, cumpara vopsea si le faci mai late. Alta solutie nu ai.

  101. nico
    mai bine aştept să facă piste pentru ATV uri

    socio
    toată seara m-au furnicat degetele să mă bag la porcărelele delicate pe care Papa i le-a debitat gingaşei balene intrate azi pe blog. şi-acum tu mă împingi direct în braţele Elenei Udrea..Offf, femeile !

  102. the man: ma indoiesc ca pudoarea a fost lucrul care te-a impiedicat. Reminescente comuniste, o sa ne vindecam noi. Cat despre furnicaturi, ai incercat un reumatolog? :)

  103. the man

    Spune cuvantul intreg….ca eu nu le am cu prescurtarile. Pe primele 2 de la ATV….le stiu: Avioane-tancuri….dar nu stiu ce poate insemna V? Sa inteleg ca astepti sa faca astia piste pt avioane, tancuri si ce o mai fi insemnand V-ul?

  104. the man

    Stiam eu ca-s isteata…acum stiu si ce inseamna acel V. Cuvantul intreg e: avioane si tancuri vopsite. Acum am o alta nedumerire: de ce ATV…..si nu ATNv? ATNv- avioane si tancuri nevopsite. Sa inteleg ca pistele pt ATV-uri sunt mai late decat pistele pt ATNv-uri? Daca da, de ce?

  105. Papa. liebling,
    Amore esto perpetua…cum de ti-ai descoperit Dulcineea din Tobosso in persoana Norei ? Vezi, a devenit rusinoasä…deci…e clar, a intrat fätzis in joc, te chiar place…a renuntzat la CV asemänätoare cel putin cu al lui Einstein, intâmpläri casnice gen Chiritza in provincie…abordäri sfinte ca in Sinoadele Ecunemice, proslävirea “singurului si unicului “Adonis existent sub soare, “frunce in toate” de sus la mijloc si mai ales de la mijloc in jos…desi nu ne-a povestit si de pastilutzele albastre… nu te läsa. Spre delectarea noasträ…Dar, nu o asemui cu “bicicleta aia”…cä are cauciucurile räscoapte…iar cu spitzele…am väzut de tare mult cä nu sunt in ordine…

  106. Cum vrei tu sa reduci poluarea in Bucuresti de exemplu?Primaria Sectorului 1, autointitulata o primarie verde ( din fapte nu are nici o legatura cu verdele ecologist)se face ca nu vede cum minoritatea tiganeasca si nu numai demoleaza cartierele de case din Bucurestii Noi, Damaroaia, Chitila. Casele vechi si copacii de pe langa ele sunt inlocuiti de blocuri care ocupa intregul teren incalcand toate regulile urbanistice:
    1 PUG planul urbanistic general:precizeaza ca la fiecare 100 m2 de teren proprietarul este obligat sa planteze un copac
    2. POT procentul de ocupare a terenului este de 45% in zona Damaroaia. In realitate se construieste, mai ales daca esti minoritar si ai o relatie privilegiata cu Primaria Sectorului 1,pe 85-90% din suprafata terenului si practic nu mai ramane nimic ptr spatiu verde,darmai ptr un copac.Ironia sortii nu-i asa ca un primar liberal bogat implineste visul lui Ceausescu de sistematizare (de eliminare) a caselor din Sectorul 1. Cartierele de case prin prezenta copacilor din curte si din fata lor sunt o ultima bariera verde pe care Primaria Sectorului 1 o da la o parte. D-le Georgescu, sunteti jurnalist de teren de ce nu mergeti la o plimbare pe B-dul Luptatorilor, pe str Izbiceni (5 minute de Piata Presei Libere cu masina) ca sa vedeti cum Primaria Sectorului 1 da voie blocurilor sa se intercaleze intre case fara sa lase nici un spatiu liber ptr copaci.Alte exemple:str Pietei nr 10 (pe colt cu Maicanesti), Saradei 103 si multe alte exemple. Luati interviuri primarilor de la sectoare si intrebatii daca sunt pregatiti ptr octombrie/noiembrie cand se pot planta copaci ptr o campanie masiva de plantare de noi copaci???

  107. Vad ca esti tare matinal….simt ca nici tu n-ai nevasta langa tine….ai insomnii …

    Ce Dulcineea din Tobosso? Cum iti permiti sa ma asemeni cu ea???? De cine sa-mi placa? Ce Einstein?Ce Chirita ? Ce Sinoade?
    Sunteti toti dotati cu o imaginatie fabuloasa….rau cosmar v-a dat nuti-ooana au mai stiu eu cine….voi barbati puternici.!…ce CV?…ce schimbat stil.?…Nu inteleg nimic de cand am intrat aici…
    M-am antrenat intr-un joc – zic eu – nevinovat – , ca sa mai glumim, vine vorba lui “orca”( n-am inteles nici acum daca e femela sau mascul – ca delfin!!!!)
    Stiu sa fiu joviala….pot fi si “fata de gasca”( asa zicea o tipa pe acilea!)..nu stiu de ce vi s-a pus pata pe mine!
    Lasa-ti-ma-n-pace si nu mai va ocupati de persoana mea.Fgfanditi-va ca sunteti in fata unei tarabe cu carti si una, despre epoca primitiva o evitaaaaati…nici nu terminati de citit titlul….e foarte simplu….
    E atata spatiu aici …..sunt atatea persoaneeeee…..eu nu exist pentru voi…..nu mai faceti supozitii ca o sa faceti….scenarita !
    Have a nice weekend !

    NB
    N-am timp acum, dar azi, imi gasesc “iun spatiu de emisie” sa raspund si celorlalti care m-au …clonat!
    Mi-e jena de Adrian G….mult de tot !Cred ca nu mai are nevoie de DVD-uri sau CD-uri…..se uita pe blogul lui si deja il napadeste rasu-plansu !

  108. Dezradacinata,

    Iti multumesc pentru informatie!N-am stiut ca legile cer ca la fiecare 100m sa plantam un copac !Am pamant intravilan( nu vreau sa-l vand; se aplica legea, si la terenuri…spune-mi daca stii !))si nu vreau nici amenda.

  109. anowen
    S-ar putea sa mai ruleze inca la City Center in Doha. Mergi doar daca esti pregatit :)
    Daca esti fan serie.. s-ar putea sa faci niste comparatii si sa nu-ti iasa socoteala.

  110. Tu, Babilonule I, vorbesti serios? La Euro08 insa am avut numai ROMANIANS , in schimb! Fata de altii !(v.Franta)
    Asa …ca noitate, daca tot ti-ai ales nick-ul asta: am citit si am vazut tot pe net( nu mai stiu unde) ca arhitectura cladirii UE, din capitala UE este identica si ca inaltime cu aceea a babolonului biblic( bineinteles , difera materialele de constructie)

  111. Mai dar mandri mai sunteti, si cand nu aveti de ce. V-ati intrebat oare care nebun si-ar dori cetatenia romana? Care ar fi avantajele? Pe mine ma amuzati cu astfel de chestii.

  112. nico
    Ok dar sunt si aia, performeri nativi, care nu sunt pretentiosi la conditii. Eu unu as naturaliza macar doi nigerieni macar pentru proba de 5000 si maraton :D

  113. surferb

    Stiu, si consider ca fac bine ca sunt pretentiosi, pt ca ei stiu cata munca se ascunde in spatele performantei.

  114. Ce conditii le ofera statul roman sportivilor nostri? Vedeti lamentarile fotbalistilor la Euro08, care a trebuit sa-si cumpere ei apa si cola.
    In alta ordine de idei, din sursa autorizata stiu ca foarte multi africani si asiatici “s-au indragostit” si chiar s-au”casatorit” cu romance fraiere( credeau ca le iubesc pe ele) , numai si numai sa aiba PASAPORT de UE , datorita cetateniei romane s.a.m.d !

  115. nora
    Vrei sa spui ca cetatenia romana se obtine in momentul in care te-ai casatorit cu un cetatean roman? Si oare cate romance nu au facut totul pt a obtine o sedere in vest? Iti spun eu ca-s foarte multe, eu cunosc chiar un caz cand o romanca frumoasa vroia sa-l plateasca pe un cetatean german pt a se casatori cu ea, doar pt a nu fi nevoita sa se intoarca in tara, e adevarat acum 10 ani. Si ca ea sunt multe. Doar ca cetatenia in vest nu se obtine automat prin casatorie.

  116. nico:
    Evident ca ai dreptate si ca cetatenia romana NU se obtine automat prin casatorie. Se asteapta si 7 ani pentru asta. Am caz in familie.

  117. doctor demonicus

    Mi se pare corect. Aici era 5 ani, dar s-au schimbat multe si acum nu mai stiu cat e. Trebuie sa dovedesti ca ai urmat un curs de limba, si nu ti se mai accepta dubla nationalitate. Si chiar si asta mi se pare corect.

  118. Eu nu pot intelege femeile romance si, in special, moldovencele astea( cele de fata se exclud),
    adica, unele dau lovitura si se aranjeaza cum nu gandeau, iar altele sunt atat de proaste,
    ca ma minunez cum pot crede ca un barbat strain poate iubi o femeie – si mai mare sau mai mica – ,…asa cu ani de zile!?
    ( v. 2 cazuri recente de casatorie a unor iesence)
    Iar in spionaj, se stie ca indivizii primeau recomandarea de ase casatori si de a face si copii cu o femeie din tara respectiva…
    Deci, numai manevre si numai falset, cat cuprinde….

  119. nico;
    Asta cu dubla cetatenie e discutabila. In Canada se accepta si 5 cetatenii daca vrei. In Germania nu.

  120. Dragii mei,am stat nopti nedormite sa spuna odata Magda unde e Elodia,si ca urmare am constatat ca trebui sa-mi cumpar bicicleta sa nu mai apelez la taximetristi hahahaha

  121. @adriana
    Eu credeam k asta e o oaza.
    (Si nu o oaza plina de orgolii,ca_s satul de ele!!).Fireste,voi astia consacratii
    blog_ului,va intelegeti altcumva.Poate va si cunosteti,nu stiu.

    Da’ tare mi_au placut discutiile de ier(si,le_am apreciat calibrul oamneilor de pe blog),pe care evident le_am inteles,cum mi_a fost dat sa le inteleg si cum mi_a fost dat sa apreciez).Da’ le_am inteles.
    A fost indoita cu tutun si tot buna a fost ;)
    Maine,poate imi cer si eu scuze……

  122. Daca inca mai esti in viata si nu te-au impuscat, inseamna ca ai fost la Massive Attack. Am ghicit? Daca da, cum a fost?

  123. Cica sint doi insi.
    Pe naiba, doi sint tobosarii :) Fara basist pierdeau prin neprezentare.
    Practic mi-e greu – mie – sa pun in cuvinte ce simti vazindu-i cintind.
    Foarte buni, si ii simti – live – in vintre.

  124. Deci asta era sindromul MA? Eu ma tot gandeam despre ce sindrom vorbesti? Acum pricep si eu. Eu stiu doar Teardrop, si imi place.

  125. @nico
    Doar pe ala il stiam si eu la inceput.
    Asa ca azi am descoperit un nou univers.
    Nu-i putin.

    @TheMaggot
    Da omule, suferim in continuare

  126. j

    Deci 02.08.08 e o zi memorabila? Incepand cu aceasta data te declari fan MA? Am sa caut si eu sa ascult mai multe.

  127. j:
    You are so busted! :D Cum adica “doar pe ala il stiam si eu la inceput.
    Asa ca azi am descoperit un nou univers.”? Nu ti-am dat eu Live from Abbey Road acum muuulta vreme? Something is fishy, all right :D

  128. genial:
    3D si Mushroom pot sa produca asemenea efecte cand ii vezi live. Been there , done that :D Baietii astia doi sunt foarte, foarte tari. Il inteleg perfect pe j.

  129. Pentru cei mai putin familiarizati, Horace Andy e negru, jamaican si rasta. Mai apre cu MA live cantand Angel si Man Next Door.

  130. Adriana, nu esti “nici prea slaba pentru acest blog” si nici sa te retragi nu-ti recomand!
    Tu asa procedezi cand iti apare un obstacol in fata? si acum, hai sa fim seriosi…mpoare planeta daca nu stim ce inseamna “sindromul Stendhal”!
    Fii rezistenta si calest-te!Pe mine m-au torpilat niste figuri ale secolului de pe acest blog, mi-au mai dat 3 identitati: nuti, oana & orca(vezi atacul de alaltaieri!) si n-am murit si nici nu mor ! BLOGUL este altuturora.Normal ar fi sa discutam despre ce ne propune gazda, dar vei vedea ca se ajunge exact ca-n magazinele de dupa Revolutie: unde stiam ca s-a vandut paine, se viveau galosi etc.

    The Maggot,
    Nu speria fata cu asemenea remarci !
    Nu inteleg de ce ai ajuns tocmai la boala generata de cea mai nobila cauza: “operele de arta”

  131. The Maggot,
    Nu speria fata cu asemenea remarci !
    Nu inteleg de ce ai ajuns tocmai la boala generata de cea mai nobila cauza: “operele de arta”

  132. Stendhal a suferit de aceasta boala si de la el i se trage numele!
    Boala e cumplita…..iti da stari de voma, ametelii, halucinatii, atacuri de panica, chiar euforie necontrolata – razi asa ca prostul ….si, culmea, “din cauza ca te-au fascinat opere de arta”!!!

    Mi se pare ca a fost, si un film cu asa tema !

  133. Adrian, imi raspunzi numai daca vrei , de ce te-a scos gsp-ul de pe pagina si din blog !
    Oare aceeasi soarta sa-l astepte si pe maestrul Radu Cosasu ?!

  134. Soacra,

    Virgula nu e in plus, ci e virgula inaintea lui “si” adverbial, ceva in stilul : ” [….asta-mi faci ] , “SI ” tu, BRUTUS”, fiule !”( cred ca stii cine a afirmat, stupefiat, aceasta propozitie eliptica de predicat…)

    The Maggot,

    Doamne fereste sa suferim de sindroamele amintite mai sus!Insasi notiunea de “sindrom” te infioara! ca la Testarea nationala, cand un subiect de baza este “Descoperiti cuvinte cu sonoritati aparte!” – asa ma infior eu cand aud de SINDROM!
    De ce?Pentru ca BOALA ( curabila) se trateaza totusi, scapand de ea, deci e acuta, pe cand daca i s-a pus cuiva diagnosticul( la prima vedere, daca e specialist de nota 10) ca are un “SINDROM”( chiar si nevinovatul “facut cu ochiul”, involuntar si cu intermitente), atunci nu e de glumit!
    Eu cred ca unii dintre noi avem, totusi, Sindromul Raynand, dar depinde unde ne ….furnica !
    Iar, cei mai atipici dintre noi, care sunt, si intr-o familie ce face ….a-du-naaaaaaaaaaaaa-rea! la….”vatican”, maisufera si de verbigeratie, confabulatie, hiperestezie, chiar si bradipsihism, de Sindromul Turner si altele recunoscute de impricinati!
    Eu, The Maggot, nu sufar de nimic, decat de prea multa libertate, acum, in concediu!

  135. @nora
    Da’ m_au luat azi noapte k pe ultimul gunoi si eu imi cautam
    putin relaxare pe blog.
    Ma intrebam dak simdromul asta e valabil si cand vezi
    oameni(fara stari de voma,halucinatii sau lesinuri)

  136. The Maggot,

    Te implor, du-te pe blog, pe 1 aug. si vezi prin cate furci caudine am trecut eu, pusa la zid ca as fi o tipa *nuti, alta*oana, iar ultima/ultimul *orca” !
    Sunt persoane pe blog carora li se pare! Au asa….halucinatii si….li se pare!
    Si, mai mult, vor musai sa atace! Inclusiv “vipera toxica”, ceruta de Cleopatra sa-i fie adusa in cosul cu smochine ca sa nu cada vie in mana lui Augustus!
    Cum s-o numi SINDROMUL cand intr-un individ vezi 3 (trei)?
    Asta mi-au facut, si mie! Si nu voi pleca! Inseamna sa-l tradez pe Adrian G., care, valoare fiind, uite ce spune mai sus un companion, ca a fost elimonat de la GSP, ca eu acolo l-al gasit si m-am inscris !Ma interesam de Olimpiada de la Beijing, cand incepe s.a !
    Asa ca stai cuminte! Nu mor caii cand vor cainii!

  137. TheMaggot

    Nu te-a luat nimeni ca pe ultimul gunoi. Doar ti s-a raspuns la intrebarea pusa de tine. Atat.

    j

    Imi cer scuze ca imi permit sa vorbesc si in numele tau. Daca nu am dreptate, suport consecintele.

  138. Duduie “Vipera neagra”,

    Esti pe bune, zdravana la cap, sau faci pe cretina( ca veninoasa esti oricum)….cum adica sa “demonstrez ca NU SUNT!” ???????
    Cum adica nu sunt.???…uite-ma…sunt aici si sunt OK! Tu ai ceva in neregula !
    Explica-te: “Cum sa demonstrez ca nu sunt, cand se vede biiiiiiiiiiiiii-ne ca SUNT si, la fel ca-n orice context…nu numai ca SUNT, dar si SIMT, inclusiv ma doare cand vad atata suspiciune si rautate!
    Du-te si cauta-te, duduie draga, ca , pe langa faptul ca ai recunoscut aici ca est i”Pericol Public”pe sosele( citeste ce scrie mai sus), mai esti , si MITOMANA! Minti de-ngroase apele casa canti in struna ….”Vaticanului”!
    Vai de viata ta daca afla ce am simtit eu ! Ce faceau catolicii cu cei “in culpa”! Nu vreau sa ma gandesc! (of…of…of !)

  139. Papagil,

    Stai bland , si tu, ca nu ma”scufund”!
    N-ai ghicit! Te-am rugat sa raspunzi la cele 2 intrebari; ai raspuns cu, ti-a comvenit tie; ai fost reflexivo-subiectiv; incearca sa fii destept, cu experienta si CORECT! Hai, raspunde-mi acum!
    1. Ce e mai usor pe lume?
    2. Ce e cel mai greu pe lume?
    [ Repet: nu vreau sa va aventurati in lumea SF, a vedetelor, a sceleratilor…NU….vreau din lumea noastra…a oamenilor- deocamdata- normali si de nivel material mediu, scoliti si ….educati de mama ( ave *judge!), 7 ani!]

  140. Tu cine esti”
    *Asssssssssssspida ori Aspidu ?????????????????????????

    Te inteleg! Esti taaaaaaaaaaaaare la …DERUTA ! Credeai ca nu deduc si nu te recunosc?
    Bai, fetito, vezi-ti de treburile tale si nu te prinde cu mine ca iti blastemi zilele !Dar nu suntem aici pentru a ne razboi !
    Termina cu insinuarile si pana una alta …hotaraste-te: esti muiere sau mascul !
    Daca asa faci si cu barbatii & alti indivizi, e clar! Ei te-au “botezat”!
    Cred ca, si Bin Laden are o porecla ori un nick mai tonifiant !
    Stii cine se ascunde sub o identitate care are un “surname” fioros? Hai sa te vad, stii?

  141. De dragul de a fi smecher in fiecare zi, astazi ai facut o gafa .
    Ar trebui ca orice persoana capabila sa intelega necesitatea reducerii traficului si poluarii sa actioneze cu energie in acest sens. Chiar spre binele propii fiinte.
    Matale te vrei formator de opinie, da’ numa’ la salar .
    Constiinta ? Da’ ce-i aia ? Sunt destulealte lucruri de care poti face misto. Din pacate chiar prea multe.
    Da’ sunt multumit, totusi de ceva : te dovedesti roman de’a nostru
    Sa auzim numai de bine
    ps : nu te deranja sa-mi raspunzi. stiu ca am dreptate

  142. Cum *gigi capsunaru, cum sa actionam???Cum ca sunt disperata ce e in orasul nostru! Ce biciclete? Nici pe trotuar nu mai ai curaj sa mergi! Ce radar! Ce lege! Ce Politie! Ce-o fi aia ???

    Da-ne tu pozitia ta! Ce-ai face tu!? Cum ai actiona tu?

  143. Mai, The Maggot,

    Am recitit postul tau , exprimat cu naduf! Abia acum am inteles ce legatura avea Sindromul Stendhal cu ceea ce ni se intampla NOUA, amadurora, pe blog!
    Da, mai Baiatule, e posibil ! De ce?Pentru ca NIMIC nu mai este cum a fost! Totul e cu susul in jos ! Nu mai stii care e (+)-ul si care e ( – )- ul !!! Iar, daca nu stai in pozitia asta, propusa de ei, se aplica butada: “daca nu esti ca noi, esti IMPOTRIVA noastra!”
    Si uite-ne pe noi, &altii, oameni pasnici, care nu vor sa se uite la telenovele sau la alta tarfa ajunsa “bun nationaL’ pe la TV, cum trebuie sa luam “botezul” unora si sa ne purece la identitate si sa mai stiu eu ce sa ne faca !
    Deci, aici, sunt protagonisti( desi “proto-“inseamna sa fie doar UNUL,repetsint arhetipuri umane care procedeaza la fel ca “Iluminatii” care au facut pace cu”,asonii” si au stabilit evenimentele Planetei, incepand cu sec>XVIII, XIX, XX si terminand cu….XXI!Cand s-a astabilit atunci, de catre un scelerat sa fie , pana in 20020 O ORDINE MONDIALA si un singur GUVERN!
    Acestia de pe Blog, nu sunt asa de periculosi, dar, fara sa stie, instantiaza o dogma care a mai fost practicata!

    Rugam insistent sa nu mai fiu abordata – din nici un unghi – de persoane cu care nu reusesc sa am feedback, feeling , hemistry etc., in sensul decent si bun al cuvantului !

  144. Crezi ca mai stiu pe cine ati mai atacat pe blog, ca parca de-aceea ati intrat aici, sa raniti mai mult sau mai putin pe cine nu e ca tine, de ex.! Te stii cum esti!
    Crezi ca am timp sa citesc stupizeniile oamenilor ca tine si ca duduia VIPERA neagra !???
    Care Alex !????? Uite , domnule, ma si imperecheara !!!!
    Hopa….a mai aparut inca un tiran !Si asta v-a dat cosmaruri? Cine mai e si Alex???

    Deci: nuti / oana / orca(orcu???) si….aparu si-un mascul ALEX !
    Nu…..nu sunteti foarte normal, Dle!Chiar ca ma distrati ! Si imi pare rau ca, mai am un stropsi ma duc – abia acum – la un lac din apropiere, ca sa nu facem insolatie!
    Abia maine dimineata va mai aud si ma mai transpun in “n” personaje! S-ar putea , maine, sa fiu “noru”, dupa capul Dvs. !
    Doamne, Doamne, mare e gradina ta !

    * A lot have a nice day today !

  145. @nora

    It’s such a sad old feeling
    the fields are soft and green
    it’s memories that I’m stelaing
    but you’re innocent when you dream
    when you dream
    you’re innocent when you dream

    ;)

  146. anowen,

    Sa nu crezi ca am simtit vreo clipa ca acele chinuite versuri mi-au fost adresate;
    Sa nu crezi ca nu ti-am inteles sarcasmul;
    Sa nu crezi ca sunt inocenta ; inca nu ai simtit de ce sunt capabila, daca sunt jignita si atavata , in continuare;
    Nu te pune cu mine, pentru ca vei regreta;
    Stai cuminte in tagma ta cu gagici uitate de vremi, bisexuale, cu “putopalmisti” exersati, care fac amor cu”manuela” , stii tu cine-i aia…sora “lui stanga”; cocosei care se dau”di grande” in virtual, care au aterizat pe un gard aurit si canta numai pe un blog intelectual asa cum am gandit eu & altii ca este acest blog,
    Pentru mine nu prezinta relevanta nici opinia suratei cameleonice care va…”cultiva” cu nesat( pe *surf, pe *tine, pe *papagil si care o mai fi), din disperare( ca de-aia a intrat pe blog, de disperata, nu ca noi – eu & The Maggot & Al. – , ca sa comunicam omeneste, decent si sa schimbam pareri, sa dam un sfat s.a.m.d.

    Si inca ceva, * anowen,
    Scriind acele versuri , mai mult ca sigur ca gandeai cu voce tare, nestiind ca, de fapt, te adresai tie!
    Iar cand vrei sa dedici unei persoane versuri – deci , si mie – sau alte declaratii, pe un blog, ai sansa “sa agati doar haina-n cui “!!!! Atat !

    Am inceput o noua saptamana! Se discuta numai despre probleme barbatesti. Vreau sa vad , si eu daca nu deviaza discutiile, pornite de la voi, astia cativa, cu Vipera Neagra mare lieder( Vezi ce inseamna *aspida, pe Google!) catre zona sexoasa a vietii???

    Am impresia ca *orca* este precis femeie, care vazand ca este atacata ssi ca pe blog sunt si obsedati, a plecat, elegant, catre alte bloguri !Sunt zeci de bloguri de scelerati.Acesta , al lui Adrian, mi s-a parut ca ar fi , si “intelectual” !
    Nu-l pangariti, ca-i pacat!

    O saptamana cat mai “clean” & ” innocent” & “happy”!

  147. nico,

    Scuza-ma…Doamne, m-am pierdut printre atatea “sindroame”!
    Te-am linistit, gandind ca suferi de sindromul “Stendhal”! Asta are etiologie nobila, intrucat te transpui intr-o stare anume, in urma fascinatiei din preajma unor comori inestimabile!
    Cu alte cuvinte, nu numai etiologia este selecta, ci si destinatarul este o persoana subtila, fina, rasata etc., daca reuseste asa ceva, ca nu mama Leana sau Nea Ion ramane interzis daca vede Palatul lui Ludowic al II-lea”!!!

    Iar daca ai sindromul Tourette, stai linistt ca toata lumea il are, asa cum toata lumea are o boala de competenta dermatologilor, adica, pistrui, alunite etc si tot avem cate ceva!OK!???
    O saptamana fericita si implinita!

  148. nora

    Vad ca sti multe despre “sindroame”. M-ai facut curioasa. De unde iei informatia? Si eu chiar cred ca sufar de sindromul Stendhal. Sunt o persoana fina, rasata, si daca faci legatura si cu sindromul Tourette, atunci iti dai seama si ca sunt foarte subtila. Atat de subtila incat se pare ca sunt greu de inteles.

  149. nico,

    Foarte bine! Subtilitatea era caracteristica si lui bietul””Moromete”…ca altfel nu putea nici el supravietui acelor vremur!!! La eroul lui Preda se numea “disimulare”,care are si ea un strop de “subtilitate” in ea!
    In vremurile de azi, si – mai rau – in cele de maine, musai va trebui sa ne inarman si cu aceste…”calitati”! A fi subtil este si ceva legat tot de educatie si cultura! Iar poseda arta disimularii este ceva care ne va ajuta sa inoram, mai departe, cu rechini! Numai ca eu, o folosesc si una , si alta…constructiv!

    Sindroamele toare sunt pe Google! Sincer, stiam numai de S. Stendhal( restul le-am luat de pe NET), cata vreme o amica a noastra, fata batrana, care a vazut lumea, spune mereu:
    “dragii mei, iarasi am avut S.S.! Plus orgasme spirituale, vazand atatea castele si atatea minunatii !
    Tipa e zdravana, garantez, dar mereu asa ne spune cand revine de pe vreun …continent!

  150. nora
    de unde oi fi tras tu concluzia ca eu sunt labagiu si am scula mica? :) din ce am scris? de unde ma bagi tu in aceeasi oala cu papa, aspi, surf samd? am scris eu asta? sau ne cunoastem mai demult? oi fi citit in ochiu’ meu… sa fie oare ala maro? :)
    ce ai sarit asa de cur in sus! daca versurile “mele” pline de sarcasm nu-ti sunt adresate si nici nu te ating, presupun ca poate te-ai asezat pe acelasi scaun cu mine! oi fi simtit tu ceva… ;)
    umbli cu cioara vopsita pe aici si te dai alta decat nuti, da’ continui sa izbavesti in inchipuirea ta suflete pe blog, continui sa dai sfaturi de care nimeni n-are nevoie. auzi, daca esti tu lebada, de ce continui sa inoti in lighean? ;)

  151. aspi
    Olanda, dar eram curioasa daca are cetatenia si daca a renuntat la cea romana. Am renuntat la joaca de-a cavalera. Desi mi-a fost greu. Nu stiu daca are vreun sens. Sorry for letting you down. :|

  152. Vedeti, daca n-aveti atentie distributiva?N-ati retinut ca *nico locuieste intr-unul dintre cele mai frumoase orase planetare!
    Si, ca sa fim in registrul BICICLETELOR, sa spuna *nico la ce “rang” au ajuns aceste mijloace de transport!
    Mergeti pe Wikipedia si vedeti de ce nu mai se reintoarce *nico in Romania !
    Sindromul Stendhal al ei este “hranit” de anticariatele cu zecile, de galeriile de arta, de muzee etc. !
    Ce mai comteaza cand o sa-si ia cetatenia…important este ca a scapat de ROOmania( ieri, la un lac de agrement, erau cam 15-17 tigani, veniti din Italia, de la …truda!! Ce credeti ca a frapat? Tigancile, maritate, au intrat in lac, imbracate! De ce? De gelosi ce erau barbatii lor, tineri!

  153. In AMSTERDAM !

    *anoven,

    saraca * nuti asta, a devenit cel mai cumplit cosmar al tau &co.
    N-am timp sa-ti raspund!
    Dar, o sa vezi tu ce te asteapta !

  154. pinguilde

    Romana, pt ca am avut suficiente motive sa raman romanca…..si pt ca nu m-au interesat prea mult cetateniile.

  155. nico
    De ce te-am intrebat. Ai zis ca ti se pare corecta treaba cu refuzarea dublei cetatenii. Dar din cate ne arati pe blog, pari atasata de tara adoptiva. Sunt sigura ca ai fi o buna cetateana olandeza si ca ei pierd neacordandu-ti dreptul la cetatenie dubla. :)

  156. nora
    pe 3 August 2008 1:50 pm

    Duduie “Vipera neagra”,

    Esti pe bune, zdravana la cap, sau faci pe cretina( ca veninoasa esti oricum)….

    nora
    pe 4 August 2008 8:21 am

    Sunt zeci de bloguri de scelerati.Acesta , al lui Adrian, mi s-a parut ca ar fi , si “intelectual” !
    Nu-l pangariti, ca-i pacat!

    Draga “nora”,
    Am recitit replicile aspidei si nici una nu are strop de venin. Acesta este un blog decent intr-adevar. Cea care l-a pangarit esti tu. In situatia exemplificata mai sus, ca sa fii bine primita aici, mi se pare de bun simt sa-ti ceri scuze. (Virgula dintre “fi” si “intelectual” nu are ce cauta acolo)

  157. pinguilde

    Da, m-am gandit, si poate pana la urma chiar o fac, pt ca acum stiu sigur ca nu mai vreau sa locuiesc in Romania. Inainte de nasterea copilului chiar ne gandeam sa ne mutam in Romania. Acum nici macar nu ma mai gandesc la asa ceva.

  158. pinguilde

    De fiecare data cand am nevoie de pasaport sau alte lucruri imi spun ca renunt la cetatenia romana. Si totusi inca nu am facut-o. Dreptul la dubla cetatenie inca mai era valabil pana acum cativa ani. Eu am dreptul la cetatenia olandeza de 11 ani, dar nu am cerut-o, dar informatii am cerut.

  159. nico
    Cred ca ai fi o buna dubla cetateana. Romanca vei ramane orice ai face, asta e clar chiar si numai din faptul ca stai pe un blog romanesc. Iar Olanda pare ca a devenit si ea parte din ce esti. De-aia mi se pare ca are sens si dubla cetatenie.

  160. pinguilde

    Nu spun ca nu are sens dubla cetatenie. Exista 17 tari care nu accepta renuntarea la cetatenie. Celor care provin din aceste tari li se accepta dubla cetatenie. Romania nu se numara printre cele 17.

  161. Pinguilde,

    E laudabila afectiunea ta pentru “vipera”( asa si-a zis ea, nu eu; du-te la Wikipedia sa vezi ce inseamna nick-ul ei, ca , probabil, de aceea si l-a luat; o caracterizeaza ca tip uman!)
    Scuze n-am de ce sa-mi cer, cata vreme -alaltaieri, pe blog, ea si inca vreo 2-3 , mi-au scos sufletul ca as avea vreo 2 identitati de femeie, una de barbat si a 4-a nici acum nu stiu ce a fost cu “orca”!
    Tu daca esti avocatul apaparii, ia date concludente de la impricinati si apoi, fii dreapta si crestina si ia piatra !
    Am intrat pe blog ca si tine & al. si mi-au mancat zilele vreo 2-3!
    Cred, vine vorba lui The Maggot, ca exista aici un grup care se cunosc si in lumea reala si isi bat joc de unii dintre noi.
    Te rog sa retractezi faptul ca jignesc pe toata lumea.Am fost jignita de cativa si m-am aparat.Atat !

    Sa stii si tu ca , daca un blogger pune virgula intre un auxiliar si verbul de conjugat, verbul fiind la diateza pasiva, atunci n-o pune de dobitoc ce este, ci asa se intampla, “te ia tasta pe dinainte”

  162. nico,

    Citeste ce i-am scris Drei, mai sus, si vei intelege ce se intampla in jurul meu.
    Nu este adevarat ca as fi pornita impotriva tuturor.Blogul n-a disparut. Reciteste si spune-mi pe cine am atacat eu, in afara de vreo 2-3 care nu-mi dau pace!
    Nu mi-ai spus daca locuiesti sau nu in Amsterdam.

    O zi cat mai placuta la amandoua &AL.

  163. Pinguilde,
    Erata:
    ….intre verbul copulativ si numele predicativ-substantiv;( vezi ca iarasi am gresit, involuntar, dar carte cred ca stiu, la nivel de clasa a 4-a !

  164. nora
    Alaltaieri pe blog aspida nu ti-a adresat nici macar o vorbulita. Cat priveste id-ul sub care scrie e treaba ei de ce l-a ales, nu a noastra. Ca “tip uman”, ceea ce ne-a aratat pana acum pe acest blog a castigat respectul multora dintre noi. Scuze ai de ce sa-ti ceri, dar nu trebuie. Decizia ta in aceasta privinta ne va arata ce “tip uman” esti tu.

    Nu obisnuiesc sa atrag atentia celor care fac greseli in scriere. Cel putin nu atat cat nu dau lectii de punctuatie si ortografie.

    Si nu inteleg de ce ma trimiti la wiki. Ti-am dat impresia ca as avea carente de vocabular? Trimiterile tale constante la wikipedia sunt jignitoare.

  165. bun acum e randul meu de cand am asteptat momentul acesta ..maine dimineata la ora 6:00 voi pleca in mult dorita excursie sa zicem asa .. voi pedala aproximativ 1500 km in 6 zile. suntem 2 persoane. una e din brasov iar eu sunt din timisoara bine acum locuiesc in bucuresti . cand voi termina aceasata tura va voi povesti mai multe cum a fost cu cati soferi ne am batut si asa mai departe