Armura lui Don Quijote
de Elena Georgescu
Amintiţi-vi-l pe Don Quijote, un bătrân nebun care trăia după idealurile cavalereşti, căutând o doamnă căreia să-i dedice gândurile sale, faptele sale, viaţa sa, fără a aştepta nimic în schimb. Nu avea niciun scop, dar avea un ideal. Mai poate fi această atitudine altfel decât sinucigaşă în ziua de azi?
Cavalerismul nu era o atitudine care să onoreze doar prezenţa femeii, ci, în primul rând, propria condiţie. Înseamnă să oferi atenţie, consideraţie, respect şi sprijin celor din jur. Astăzi, din interiorul balonului pe care ni-l construim pentru a ne proteja de lume pretindem mai degrabă aceste lucruri de la ceilalţi. Într-o lume care funcţionează prin compromisuri, principiile ce-i animau pe cavaleri sunt inutile. Omul modern se centrează asupra propriei persoane şi, dacă mai există loc pentru aşteptările celor din jur, acestea sunt luate în calcul doar pentru atingerea unui obiectiv. Tupeul a înlocuit curajul, contractul notarial şi nu cuvântul de onoare garantează o înţelegere. Puterea este înţeleasă mai degrabă pentru a manipula şi a distruge decât pentru a proteja.
În adâncul multor bărbaţi, înfometat şi zdrenţăros, încă mai zace cavalerul. Dar este oare acelaşi? Din cavalerism au rămas manierele – care de cele mai multe ori nu sunt o cale de a relaţiona, ci de a ţine la distanţă – şi gesturi de curtoazie ce rareori sunt dezinteresate. Sancho Panza i-a luat armura lui Don Quijote şi din interiorul ei îl imită perfect. Dar nu e el.
Egalitatea extremă
de Adrian Georgescu
Dacă îi deschizi uşa unei doamne sau îi ţii scaunul când se aşază, nu o faci pentru că ea ar fi incapabilă de acest lucru. E un alfabet de gesturi prin care bărbatul protejează în mod simbolic femeia. Cavalerismul nu coboară femeia şi nu o supune condescendenţei masculine, dimpotrivă, o urcă pe un piedestal. “Masculinizarea tratamentului aplicat doamnelor avea tendinţa de a sublinia schimbarea ierarhiei sexelor”, scrie Octavio Paz despre amorul curtean, din care a răsărit ceea ce numim azi “cavalerism”.
Mai degrabă decât victima misoginismului şi a lipsei de educaţie, acesta dispare pentru că îi dispare domeniul de acţiune. Este una dintre consecinţele unui feminism agresiv care vine de dincolo de ocean.
În această problemă, Pascal Bruckner îl cita pe Montesquieu care afirma că “două lucruri omoară Republica: absenţa egalităţii şi egalitatea extremă”. Or, când îţi propui să ştergi orice diferenţă între două genuri până la urmă diferite, vei sfârşi prin a anula şi lucrurile bune ce răsar din această deosebire. Dacă în lumea afacerilor, deux-pieces-ul feminin copiază costumul masculin, iar strângerea viguroasă a mâinii a înlocuit sărutatul acesteia, acest comportament ajunge să se proiecteze şi în viaţa de zi cu zi.
Există încă foarte mulţi bărbaţi care manifestă o atitudine atentă şi galantă faţă de femei şi, din păcate, din ce în ce mai multe femei ce se simt astfel puse în inferioritate. Şi cel mai abil ţintaş din lume va trage inutil dacă ţinta stă permanent întoarsă cu spatele.
din pacate…daca nu esti badaran..si manifesti chiar cea mai mica intentie de politete…de cavalerism…risti sa se uite stramb la tine toti cei din jurul tau(atat marlanii,cat si pitipoancele)
Uneori e bine cand sta cu spatele… inseamna ca te lasa sa-ti mai faci si de cap… din cand in cand!
Wraith
Mare dreptate ai… marlania e in floare… :(
devine sport national :)..si asa oina nu e foarte populara :P
cavalerismul va muri odata cu ultimul cavaler.si parerea mea e ca ne apropiem de momentul acesta.
n-am inteles niciodata „gesturile simbolice”.rareori le-am facut din alte motiv decat : ‘asa fac barbatii manierati’, ‘se supara daca nu’, ‘nu pot sa-mi ajung scopul altfel’, etc.
m-am intalnit acum cateva zile cu fosta mea invatatoare,actualmente profesor universitar..am intins mana spre mana ei..prima oara se uita nedumerita,apoi intr-un final a intins si ea mana,probabil crezand k vreau sa ‘dau mana”..mare i-a fost suprinderea knd a vazut k i-am sarutat mana.. replica? „a…, te-ai transformat intr-un adevarat gentlemen!” cu un zambet,sper k de bucurie,ea fiind prima dintre cei care m-au invatat despre viata..ideea era k dak si profesorii sunt mirati,e clar..dar nu credeti k ink se poate skimba asta?
Adi, incerc sa ma abtin de multe ori si sa nu iti mai citesc articolele :). Sincer. Dar, unele din el, articolele, desigur, imi tintesc adancul sufletului. Fara exagerare. Cavalerii, sigur nu au murit si nici cavalerismul. Dar domnitele?
bai gentelman-ilor, mi se pare mie sau dorinel a fost demis?
buna seara mea dorinho… noi vorbeam de armuri si de armate castigatoare… tu… dormeai?
Intradevar multe femei rad de tine cand faci cate un gest cavaleresc.Si dupa cateva incercari nereusite este normal sa renunti.
Feminismul peste ocean este exagerat.Dar multe doamne si domnisoare de aici regreta ca sa ajuns asa departe.
seara buna roberth,
nu dormeam, ba din contra, urmaream ultima renuntare a lui stolojan.
dar totusi, geantadelemn jiji asta
mie iara mi se pare ca nu snteti in dezacord.
explorish
crezi ca AG are chef sa manance doar pizza si conserve 2 saptamani? :lol:
cavaleri?acest cuvint era legat odata de”masa rotunda”.astazi avem doar patrate.cu scrumiere si chelneri.de unde naiba cavalerism?!
@dorinho:dorinel nu a fost demis.i s-a spus doar sa nu mai vina .chestie de nuanta…
dorinho
io cred ca din cauza ca e cavaler a fost de acord cu doamna, da’ n-a vrut sa zica direct ca sa nu radem de el.
la inceput mi sau parut simpatice articolele astea din 2 perspective…dar cu cat citesc mai multe de genu…incep sa vad in articolele elenei (sper ca imi permiteti sa va spun elena ;) ) ceva interesant, puncte de vedere cu o logica foarte buna…in timp ce articolele lui a.g. par doar niste incercari de a pune in contrast spusele unei femei. de multe ori punctele de vedere sunt mult prea trase de par si exagerate, doar pt a fi ceva opus. e ca atunci cand anumiti pasionati de foto fac colajele alea din 2 poze…care arata obiecte intro oare care opozitie sau unghiuri diferite…si care la inceput par niste incercari reusite…dar cu timpul nu mai pot sa se lase de obiceiul asta si nu mai incearca si altceva. … haha nush daca are sens ce am zis … sunt dupa un drum lung si de abia mai imi tin okii deskisi… noapte buna. pace voua :))
N-au murit nici cavalerii nici printesele ,dar sunt tacuti ,prafuiti si nu mai au cautare …
Azi zgomotosi si stralucitori sunt altii
Cavalerismul nu stiu daca a murit sau nu, educatia in Romania, da.
Codul manierelor elegante? O gluma proasta cazuta in desuetudine.
Si nu e vorba numai de relatia fata de sexul opus, e vorba de relatia intre semeni, este vorba de respect.
Daca exista un lucru care se vede de la o posta in Romania, mai ales atunci cand vii din afara ei, este lipsa de respect.
Si de aici, lipsa cavalerismului nu e decat o consecinta implicita.
Lipsa cavalerismului e o consecinta a lipsei de feminitate din ziua de azi. Aici s-ar putea aduce zeci de argumente (pe care eu le voi trece cu vederea in comment-ul de fatza) Mentalitatea barbatilor nu s-a schimbat, dar cea a femeilor da. Si asta observam inca de la Adam si Eva. Decadenta e in floare. Iar interdependenta e inevitabila, desi multi ar vrea sa-l creada pe Al Bundy „Women, CAN’T live with them… CAN’T live with them” :D. Imi place cum scrie AG (asta ca informatie in plus :P )
Off-topic: Lacatus s-a intors la Steaua, motiv pentru care am luat hotararea de a renunta la a mai fi stelist.
Sau de fapt stelist voi ramane, insa imi voi dori ca Steaua sa ia bataie in fiecare meci incepand de azi, pana la disparitia lui Gigi Becali.
Pentru Lacatus: Marius, mi-e mila de tine. Iar mila n-ar trebui sa fie un sentiment care sa te onoreze.
bai prin cartile ce le citeam eu cand eram mic era vorba de curaj, dreptate ,onoare , respect si nu doar fata de printese
cand ma fac mare o sa fiu cavaler
eu stiu despre cavaleri ca se cam imbatau, scoteau shishurile si apoi se lua la bataie pentru cate o gagica.
Cine crede c-a murit cavalerismul, sa traga o fuga in rahova sau in ferentari in prag de seara si sa se ia de femeile de acolo. Sa vada pe viu cum apare cavalerii, nu asa ca ne dam cu opiniile prin ziare…
Parerea mea!
Emiru’
Forza Debrecen!!! :)
Nu
Sunt un mare admirator al dv.
Curiozitate: dupa ce v-ati ales subiectul, scrieti articolele separa, adica fara a-l vedea pe cel al „dusmanului”?
Sarbatori fericite!
Sancho, pregateste-o pe Rosinanta, mergem sa le aratam ca mai sunt cavaleri pe lumea asta! :)
Maniere demult uitate, iar daca le exprimi esti penibil
Din pacate treim niste vremuri in care simpatia fata de
o persoana o arati nu prin gesturi, ci prin emoticoane.
Pacat; mare pacat.
Desi exista diferente semnificative in comportament in domeniul relatiilor sociale intre cele doua sexe, o trasatura definitorie exista peste tot: reprezentantii sexului masculin acorda celui feminin intaietatea si respectul cuvenit. Badaranul este la fel receptat in toate societatile, numai normele de respingere manifestate fata de acesta difera de la cultura la cultura („europeana”, „asiatica” etc.)
Vladimir Bukovski deschide usa unei doamne in USA;acesta il numeste ‘porc sovin’.Minunat!
danny
important e ca am scapat de el, sper sa dam iar de lacatus
exporish
:lol:
emiru’
cred ca se poate diferentia respectul de „cavalerism”.cu primul avem ceva probleme, dar nu numai noi.insa fara al doilea putem trai linistiti
sper sa NU dam iar de lacatus
bai, care mi-ati trunchiat comentariul? :)
boro
de forma asta de „cavalerism” pare ca nu ducem lipsa :D
dorinho
ce intelegi tu prin nu numai noi? rusi, bulgari, italieni? in cazul asta ai dreptate.
Insa nu mai bine isi vedea Hitler numai de Europa de Est? Ce daca vorbeam germana, acum?
Bunicii mei au crescut intr-un mediu in care erau mai multe familii de nemti decat de romani. Si chiar au primit o educatie de tip german.
Nu-i inghit eu prea tare pe nemti, dar in ceea ce priveste educatia, respectul trebuie sa-mi scot palaria in fata lor.
AG
la „noi” cavalerism inseamna ca barbatul merge in fata, urmat indeaproape de camila, si la 5 metri in spatele camilei vine si nevasta/nevestele, pt ca ele sunt cele mai respectate :D
„vine/vin” ca sa nu dau apa la moara carcotasilor
AG:
De ce obligatoriu de dincolo de Ocean?
Din cate stiu eu, Simone de Beauvoir nu s-a nascut in Arizona, nici Julia Kristeva in Kansas si cu atat mai putin Luce Irigaray pe malul drept al Potomacului. :D
cavalerismul nu a murit,asta e sigur-dovada vie sint chiar eu :-) ,’roKNIGHT’-,domnitele nu mai exista de cind au renuntat la centura de castitate…
Zicea cineva ca daca esti un barbat manierat rad femeile de tine. Eu nu pot vorbi in numele femeilor, pot vorbi doar in numele meu. Cred in egalitatea de sanse dar nu in egalitatea dintre sexe. Eu nu subscriu miscarii feministe pentru ca nu vreau sa fiu nici tractorista nici sudorita sau mai stiu eu ce altceva din aceeasi sfera. Pe de alta parte imi place sa mi se sarute mana, sa mi se tina usa deschisa, sa mi se tina haina, imi dau un sentiment de bine toate aceste gesturi care sunt atributul domnilor bine crescuti. Acest mesaj li se adreseaza: Domnilor, nu va schimbati!!!
Codul manierelor elegante ar trebui sa se predea in scoli
incepand din clasa a V-a si cu reluare pe la clasa XI-a.
Dar cine sa-l predea ? Pe dascali ii intereseaza marirea salariului si orele
de meditatii (meditatii care si le pregatesc de la scoala
prin superficialitatea expunerii materiei din programa)
Nu prea inteleg dezbaterea asta. Manierele elegante
n-au disparut, numai ca de ele se fac „vinovati” doar
manieratii. Asa a fost dintotdeauna si peste tot. Ca ciobanii
sunt majoritari, fara doar si poate, dar si asta e de cind
lumea. Asa ca, despre ce vorbim? Daca vreti subiect, v-as
sugera sa aflati de ce e barbatul manierat inainte de
fut si mai putin manierat dupa. :D
doua lucruri: da, omul modern se centreaza pe propria persoana, deci si femeile, care sunt tot oameni; al doilea: ma-ndoiesc de faptul ca poate exista alta egalitate decit cea extrema, asa cum o numesc filozofii, la fel cum nici adevarul trunchiat nu mai este adevar.
v2v
bun subiect asta :)
are si elena dreptate din puctul de vedere al faptului ca,orice s-ar spune,cavalerismul(impreuna cu bunul simt,respectul si totii fratiorii lor mai mici) au murit.dar doar pana aici.de murit au murit dar tot din cauza feministelor convinse ‘de peste ocean’.pai vrei sa fim egali 100% dar tot tu sa ai prioritate cand intri pe usa?da de dreapta!
durden
asta e o alta intrebare: ce a aparut mai intai? feminismul sau misoginismul?
problema insa nu e de a cauta vinovati ci a gasi solutii, iar asta e valabil in general, nu doar pt tema data
Emiru’
Nu vezi bai ce comentarii ? A murit, n-a murit. E doar in coma,
ba nu, e paralizat. Mai anal/istilor, n-a murit nimeni si nici n-a
disparut, dar daca Bucurestiul s-a umplut de neamuri
proaste, nu-i normal sa-i gasesti pe stilati mult mai greu?
Ce dracu mare dilema o fi asta? Stai ca va mai dau tot eu una.
Gratis ;) De ce sunt femeile mai putin tandre inainte de
fut si mult mai tandre after? :D
v2v
mai dau si eu o intrebare (pt new age): de ce nu poti dezbraca femeile cu right-click? :D
Emiru’
Bai tu vrei sa spui, dezbracate pina la clit? :D
@Adrian @Elena au exprimat esenta!
Tema este vasta! Si pe placul tuturora, cred!
Relativ la sintagma la moda „a te centra asupra propriei persoane” este deja o tema de doctorat!
Intr-o revista a noastra se relata un caz autentic, de la o intalnire a ONU!
Asa cum au ramas sintagme celebre, si de la acea intalire a ramas sintagma „Valsul ONU”!
Cum s-a institutionalizat???
Un arab, mare nabab si politician ( dar…arab) a incercat sa dea mana cu un alt politician englez!
Englezul, considerand ca arabul nu se ridica la valoarea sa, l-a tot „dansat”- dreapta-stanga, nepermitandu-i o apropiere mai mare de 1 m, cata vreme arabul voia sa-l si imbratiseze/sarute de 3 ori, cum fac arabii intre ei!
Si uite-asa au tot dansat, pret de 1-2 minute, arabului nereusindu-i tandretea colegiala( gandea el) !
De atunci se zice – in specialitatea noastra – ca exista oameni, care aplica”valsul ONU” cand un alocutor vrea sa-l onoreze si sa-i vorbeasca protocolar !
Un caz simlar s-a petrecut cu Madam Angela Merkel, care, spirit germanic fiind, s-a ofensat cand Presedintele Frantei si Mister Berlusconi au incercat sa fie….cavaleri , la o intalnire la nivel inalt !
Ba …mai mult…Berlusconi – latinul – a fost, si ludic, ascunzandu-se dupa o sacsie cu o floare stufoasa si a intampinat-o infantil, cu un „cu-cu bau!!!” Iar tpa NIMIC !
Deci nu numai de peste ocean – vine vorba lui DD-S – , ci si aici, mai pe langa noi, exista cazuri patologice „de a tine la distanta” o persoana manierata !
Despre noi, vulgul si despre intamplari autentice cu barbati , care ancestral, au oferit si inca mai ofera stabilitate, siguranta si respect, precum si despre femei, care, in costum fiind, accepta numai o strangere viguroasa de mana, ar trebui sa scriem pana la Sfantul ION si… tot n-am epuiza subiectul !
cata dreptate aveti, si voi@Wraith & @Mona !!!
@v2v,
De ce te dai tu atat de naiv, mai Valmonte!???
Du-te si citeste literatura italiana renascentista si pe corifeii sai de frunte
( Dante&Petrarca) si vei gasi raspunsul inca din acele vremuri !
Raspuns la cele 2 comment-uri ale tale:
1. Barbatul este manierat INAINTE, intrucat , scrie si in”Manualul Barbatilor” ( medical motivati fiind), ca au nevoie de ODIHNA!
Nu vreau sa vorbesc aici despre exceptii – pozitive/ negative!
[ N-am nici timp sa explic stiintific si nici nu vreau sa dau lectii de specialitate; eu – aici – sunt o femeie siimpla !];
2. Femeia este „pe invers” cu barbatul, atat ca senzatii, cat si ca stil de comportare, pentru ca ea – se stie – are nevoie de TIMP ca sa intre „in Transa” , chiar daca iubeste si e iubita sincer !!
Femeia nu poate fi un „Folder” e care , numai daca il clickezi, ii „dai strartul „! Numai cazurile patologice se comporta asa ! Femeia NORMALA, de casa este altfel cladita spiritual si fizic!
De ce? Intrucat Femeia are atentie distributiva, fiind”eminenta cenusie” a cuibului!!!Ea trebuie sa se RUPA totalmente de GRIJILE casei, lumesti, iar barbatul trebuie sa o ajute sa o transpuna …undeva….acolo unde nu sunt decat ei 2!
Este numai o parere! Nu am pretentia ca ea SOLUTIA!
si mai este, si „teleghidata”, de harnica ce este, reusind sa „cante la 7 piane”: ca gospodina( gateste, spala la masina s.a), ca mama ( face educatie, supravegheaza copiii la teme)
si chiar ca scriitoare( mai toaca o ceapa, mai baga alt rand in masina de spalat….mai scrie un rand la o carte!!]
Vorbesc de femeia romanaca adevarata, despre mama ta , despre sotia ta, despre mine s.a.m.d.
nora
Draga doamna, sa inteleg ca toata pledoaria ati extras-o din
din operele lui Dante si Petrarca? Eu Infernul si sexul
prefer sa le descopar, nu sa le citesc ;)
„Există încă foarte mulţi bărbaţi care manifestă o
atitudine atentă şi galantă faţă de femei şi, din păcate,
din ce în ce mai multe femei ce se simt astfel puse
în inferioritate” fraza asta parca nici nu a scris-o AG,
care de obicei mi se pare foarte „sharp”si adevarat in
tot ce scrie.Scumpule, nici o femeie nu se simte „inferiora”
cind un barbat se poarta galant cu ea, dimpotriva.Mai
gindeste-te.
Bre. Tocmai am vazut 2 poze, puse una langa alta, pe un site. Jenifer Lopez si David Backham. Nu stiu care foloseste mai multa spuna de ras :roll: . Si nu stiu cu i-as pupa mana :D .
@X
infraneaza-te , ce naiba :D
Irina
In general realitatea e pe la mijloc, desi eu as prefera-o ceva
mai jos ;) Anyway, io-te ce mi-a zis un amic de
prin Germania. Zice ca odata s-au dus, el si sotia, intr-o
vizita la o familie de nemtalai bine situata dpdv social.
E si cind sa-i pupe mina nemtoaicei, asta si-a retras-o si
ia spus pe un ton foarte distant sa renunte la servilismul
asta oriental. Acum, ca nemtii au boala pe turci si
ca turcii isi pupau papucii unii altora, o stim. Dar gestul se
poarta si la Paris care nu este inca 100% oriental :D
Si inca ceva. Bai, pe vremea lui Cristos, femeia spala
picioarele musafirului. Ce dracu s-a intimplat cu aceasta
maniera eleganta? :D
Adriane, sa nu te superi, dar v-am citat, cu ghilimele si tot tacamul, pe blogul meu. Daca e vreo problema, las numai linkul, pe care oricum l-am pus.
interesante articole,locuiesc in UK,aici daca te ridici in picioare in tren sa dai locul unei doamne,se uita toti
circumspect la tine,iar doamna de multe ori schimba vagonul,de sarutat mana nici nu se pune problema,am facut-o odata
acu vreo 3 ani,de s-a inrosit persoana respectiva,si mi-a cerut sa nu o mai fac in public.
Or mai fi cativa in RO-cavaleri zic.
v2v
nu ma referam la pupat de miini, care si mie personal mi se pare „oriental” si ma face sa ma simt batrina, ma refer la galanterie in general.
Eu locuiec de multi ani in North America de 10 ani si despre „pupatul de miini” nici nu poate fi vorba, dar lucrez cu englezi si ei mi se par foarte politicosi, uneori chiar exasperanti.
ioan catalin
cind oferi locul unei doamne, fa-o cit mai natural si nu ca ai vrea ceva in schimb. Da-i locul, zimbeste si pleaca, o sa vezi ca efectul este cel dorit.
Irina
Unde-n Nord America, poate ne intilnim sa aprofundam
subiectul :D
Lasind la o parte magazinele de galanterie de care vorbesti,
spune-mi te rog, de ce ar trebui sa-i ofer locul pe scaun
unei femei, cind as putea s-o tin in brate? ;)
@v2v,
N-ai inteles ce am dorit sa inveti din sonetele lui D & P !
In ele se afla eternul adevar : D&P au divinizat femeia iubita(La Donna angelicata), tocmai pentru ca n-au avut sansa de a o cunoaste in intimitate !
„Femeia-Inger” este o tema tare frecventa in literatura!
Insa, daca un barbat este”aburit” de iubire, dar nu iubeste sincer si veritabil, dupa ce a „cunoscut” femeia, ii piere si ardoarea/inflacararea, si dorinta, si curiozitatea !
In caz contrar, daca barbatul este sincer si iubeste veritabil, apreciaza femeia din perspectiva „mater familiae”, intrucat cultura, educatia elevata nu il impresioneaza;
el nu discuta in pat , cu partenera lui, despre Kant, Umberto Eco, D&P s.a.,
sau despre teoria singularitatii tehnologice ori despre inflatie sau plusvaloare !
Iar, dupa casatorie, cu cat o cunoaste mai bine, cu atat o descopera mai mult si simte ca, si defectele ei sunt calitati, asa de drag ii este de ea!
( E valabila, si reciproca)
Toate acestea se intampla numai in cuplul in care barbatul /femeia sunt traditionalisti in pas cu vremea, incadrati in cotidian
si care pot gandi si pot COMUNICA liber – in orice context !!!
O sa zici ca vorbesc din carti. S-ar putea sa nu crezi ca exista, si asemenea barbati/cupluri, care n-au citit pe D&P,
ci doresc, si sa descopere, „pe viu”, fiinta careia i-a jurat iubire si empatie vesnice !!!
Imi pare rau ca Adrian nu ne-a dat – niciodata – ca tema de casa…”FEMINISMUL”!
Cate ar fi de comentat, si aici !
irina
sunt intruchiparea naturaletii,ma ridic (de fapt,spre jena mea,ridicam),in picioare din instinct as putea spune,
chestia e ca aici,acest lucru pare foarte denaturat,incat te lasi pagubas de multe ori.
Nu poti ceda un loc/deschide o usa cuiva,fara eye contact,acolo se transmite daca e din spirit cavaleresc,sau alte intentii…
nu mai inteleg nimic , e D&P sau N&D, care s-a reintregit ?
EG
Cavalerismul n-a murit pentru simplul fapt ca n-a trait niciodata cu adevarat in afara mitologiei. Amour courtois era practicat de foarte putini,”gestele” idealizau si sublimau din greu, marile imperative (bravura, generozitatea, ajutorarea napastuitilor) ale etosului cavaleresc isi gaseau rareori corespondenta in comportamentul real al cavalerilor. Printr-un complex proces de „selectie”, din intreaga mitologie a cavalerismului, iubirea curteneasca a ramas singura tema ce a generat un ecou social „palpabil”: codificarea gesturilor galante, transformarea lor intr-un ritual rigid si extrem de complicat, intr-o carapace/cuirasa care ordona riguros universul haotic al pulsiunilor dar care, nu garanta nicicum un angajament patetic si absolut ci masca aproape cu desavirsire frivolitatea. Codificarea atinge paroxismul in galanteria saloanelor din sec XVIII si este reluata intr-o maniera simplificata de catre Romantism.
Faptul ca trebuie sa ni-l amintim pe „Don Quijote” care este doar un personaj de roman cavaleresc spune multe despre penuria ce bintuie „realitatea” fenomenului cavalerismului.
Galanteria (si nu cavalerismul cu care a ajuns sa se confunde) a disparut nu pentru ca „ Omul modern se centrează asupra propriei persoane şi, dacă mai există loc pentru aşteptările celor din jur, acestea sunt luate în calcul doar pentru atingerea unui obiectiv etc……”, ci din cauza ca acel complicat cod al gesticii sale, fiind asociat cu TRADITIA a fost rasturnat odata cu ea, de catre moderni, in numele eliberarii, decongestionarii gesturilor sincere si al pulsiunilor amoroase. Hegemonia sentimentului pur, autentic, nedisimulat a inlocuit hegemonia sintaxei sale care tindea sa il sufoce si sa-l perverteasca disimulindu-l la nesfirsit. Evident ca aceasta rasturnare a avut un efect infinit mai pervers.
AG
Nu ceea ce numim azi „cavalerism” a izvorit din iubirea curteneasca ci amour courtois e o parte a etosului si mitologiei cavaleresti, parte care a supravietuit intr-un stadiu degradat prin codificare si formalizare.
Chestia cu flescairea generalizata a barbatului curtenitor din cauza generalizarii feminismului agresiv e chiar comica!
bah , uite un om destept
mala
Poti sa-mi spui si mie ce-ai inteles din pomelnicul
lui codrus? Sau e destept pentru ca nu intelegi
ce vrea de fapt? :D
codrus
Bai, tu sti foarte bine ca eu tin la tine ca la o sora si daca nu stii, oricum n-ai
pierdut mare lucru, dar cind te apuci sa bati cimpii cu
knights-ii tai, imi vine sa te bag in…evu’ mediu :D
Ai umplut-o de singe, ca un adevarat teuton, cind totul
se invirtea de fapt in jurul unor conventionalisme care,
desi s-au transformat cu timpul, au aparut probabil odata cu
clasele sociale. :D
pun pariu pe o lada de bere ca cineva de pe aici poate scrie un articol de cel putin 500 de cuvinte despre cum se poate arunca o piatra intr-un lac
:)
ady
io pun pariu cu tine ca e altul care in doar 5 cuvinte il contrazice pe ala de a scris 500 de cuvinte si e si mai coerent ;)
v2v
si tie tre sa-ti pun emoticoane, ce naiba
v2v
te academizași? :)
orca
Numai si numai de dragul tau! ;)
mala
Nu fi foarte suparat, am glumit. ;)
v2v
bine mah, nu sunt foarte suparat
cat despre autor ,am pus mai demult emoticoanele
ia d`aci :D
–––-
malasuerte
pe 29 November 2008 6:42 pm
eu nu-l cunosc pe codrus ,sunt mai tanar pe-aici
nu mi-a lasat nici o impresie ,articolul greoi pt un giovanotto ca mine ,il recitesc cand cresc
–
si d` aci
–
malasuerte
pe 29 November 2008 6:59 pm
Nico
pentru mine e un articol prea greu , prea pretentios despre un fotbalist
repet nu il cunosc pe codrus , nu l-am citit ,nu am pareri despre el,de nici un fel
l-am citit pt ca ai pus tu link
sper sa ninga la TM
–––––––––––––-
asta pentru carcotasi
asta la vista valmontescule
@codrus
no offense
mala
Bai, te-ai intepat aiurea-n gard si nici nu trebuie sa te justifici.
Iar pe codrus chiar il apreciez, citeodata. Ce nu-mi place si el o stie,
e ca vrea cu tot dinadinsul sa ne convinga ca-i destept,
ceea ce un om intr-adevar destept, asa cum l-ai
caracterizat tu, n-ar avea de ce s-o faca. in rest, cum am spus,
mi-e drag ca o sora mai mica (,) careia-i mai dai cite-o castana
cind se uita vorbind. :D
Asta-i tot.
@malasuerte,
D&P erau Dante si Petrarca!
Mi-am permis sa abreviez, ca, si asa „sunt un torent” cand scriu!
@codrus,
Ai dreptate, pana la Dzeu si-napoi !Am inteles si te-am”citit” !
Vei vedea ca, daca Adrian ne da ca „tema de casa”…”Feminismul”, nu vor sti companionii nostri
care a fost si este „substanta” acestui „-ism” si nici binefacerile sale,
cata vreme omului – in general – , ii este mai lesne sa acuze decat sa vada, si jumatatea plina a paharului!
@Oameni buni,
Trebuie sa recunoastem ca, pe acest blog, avem cativa oameni cultivati: Adrian &Elena si @codrus.
Noi ceilalti avem numai „Universitatea Vietii” ca si cultura, avem bagajul selectat din cate am citit si vazut ocazional, precum si experienta de viata a fiecaruia ori a altora!
@codrus insa este un umanist, peste care au trecut „e-spe” biblioteci, iar noi , fata de el nici n-am apucat sa coloram sigura carte din biblioteca!!!
[@malasuerte…..mai are sperante sa-l ajunga, intrucat zice ca e „mic”; asteapta sa mai creasca!
Noua, in schimb, nu ne mai ajunge timpul !]
„Cu clasa” nu se nasc multi in cultura !Nu se obtin nici cu bani, nici cu diplome universitare !
Mereu trebuie sa tetineti ca un om ca „sora” @codrus, ne ajuta sa mai „crestem”!
El este ca ALBINA care are AC si INTEAPA, dar ….CE DULCE E MIEREA ! [ Ce adevarate sunt comment-uti-le sale!!! ]
De aceea toti cei care gandesc cu o anumita protuberanta a corpului, niciodata nu-l vor intelege !
v2v
am bagat de seama ca tre sa mai detaliez ,na
ai dreptate cu codrus ,
din putinul pe care l-am citit , mi se pare ca are talent suficient ,
dar e prea constient de asta si prea vrea sa iasa articolul
elaborat,pierzand evident din mesaj
cu gardu` n-am avut nici o treaba , esti prea grijuliu cu mine ;)
@nora
momentan am studiu despre N&D ,mai vedem cand cresc
v2v :)
mi-era dor de tine, bre!
hai noroc
nora
A fi destept implica a fi citit, dar din pacate reciproca
nu-i adevarata. Asta o stie si-o protuberanta. Tie vad ca-ti scapa :D
Unui om destept ii ajung doua fraze sa-si expuna
punctul de vedere. Codrus, ca si tine dealtfel,
va pierdeti in bla, bla, bla-uri, ca nici voi nu mai stiti
ce draci ati vrut sa spuneti.
mala
Bine
orca
Deja nu-mi mai incap in piele ;)
@v2v,
Fie ca tine!Sa dea Domnul sa raman eu singura ignoranta, pe care ai cunoscut-o( fie si virtual) din viata ta !
„Ignorantul” este tipul uman langa care „te intuneci” daca ii citesti… o sintagma !
Daca eu sunt „pletorica” in exprimare – cinste mie ca pot manui cu arta – CUVANTUL bine gandit, spus si scris – !
ca nu ma ….”lezez” gramatical!!!
( mai ales ortografic si cu semne de punctuatie, la locul lor, ca „licentele cibernetice” se accepta ! Tastatura …bat-o vina ! )
Tu ce crezi??? Ca e mare filozofie/filosofie s-o dam pe argou 100%???Doamne, simplu ar fi !
Iar, relativ la „arta de a scurta „, sunt AS !Conditia ar fi doar sa fie o tema abordabila, nu iarasi despre SPORT !
Iti voi demonstra (si te vei cruci), vazand ca”tot ceea ce faci tu, si eu sunt capabila, dar ceea ce scriu eu & altii, NE-CE-U-NA-DATA !”
Vezi de ce scriu „pletoric”? Pentru a te face sa intelegi !
Cu sinceritate!
Doc, esti martor, eu am postat o chestie la obiect, in care n-am atacat pe nimeni si uite care-i efectul: sint victima unor piscaturi de prostie aristofoba!
v2v
Ti-ai schimbat nick-ul tetea? Pt ca eu nu tin minte sa fi torturat vreun „v2v” cu densitatea „balariilor” mele?!
Pai sa recapitulam. Am observat ca manipulezi cu dexteritate tot soiul de silogisme ale „desteptaciunii” de genul „A fi destept implica a fi citit, dar din pacate reciproca
nu-i adevarata. Asta o stie si-o protuberanta. Tie vad ca-ti scapa
Unui om destept ii ajung doua fraze sa-si expuna
punctul de vedere….etc” sau „……vrea cu tot dinadinsul sa ne convinga ca-i destept,
ceea ce un om intr-adevar destept, asa cum l-ai
caracterizat tu, n-ar avea de ce s-o faca”……. Pina sa ajungi insa intr-un stadiu atit de inalt de intelegere al mecanismelor exterioare ale „desteptaciunii” ar fi trebuit sa arunci insa un ochi si prin „continuturile” acestei forme care la tine e vaduvita de fond( ma refer la „desteptaciune”). Prin urmare inainte sa intinzi de „piei” ca un veritabil tabacar ar fi trebuit sa faci ce faceau haruspicii, adica sa citesti putin in „maruntaie”. Or eu nu te-am vazut demolind nimic din CONTINUTUL postului meu. Tot ce ai facut a fost sa „exclami” exact cum a exclamat nu stiu cine, vazind prima data o girafa:” asa ceva nu existaaaaa!”. Sau ma rog, ai scos un soi de sentinta pipernicita de care rid si-acum(citez):”totul
se invirtea de fapt in jurul unor conventionalisme care,
desi s-au transformat cu timpul, au aparut probabil odata cu
clasele sociale.”….Tare de tot! Si mai ales uluitor de SIMPLU! Cum dracu de nu mi-am dat seama! Ce simpla e chestia, ce simplu e fotbalul, ce simpla e viata, ce simplu e universul, big-bang-ul, big-crunch-ul, teoria relativitatii, iubirea curteneasca, Dumnezeu, ce simple sint ideile lui Kant, Hegel, Eliade, Culianu, si cum dracu de nu se predau inca din gradinita??!! Si de ce dracu sa nu-l demascam pe escrocul de Patapievici si pe sleahta de imbecili care se dau destepti scriind textele alea gongoristice care sfideaza cu nesimtire simplitatea celor doua idei amarite pe care le incorporeaza?! Oare nu se rezuma totul la juma’ de idee simpla? 1 si cu 1 fac doi, conventionalismele au aparut odata cu clasele sociale, Georgescu e genial dar de fapt vrea sa para prost ca sa nu-i inhibe pe unii si prin urmare nu-si „elaboreaza” textele ci le-arunca pe blog exact cum arunci laturile in troaca!
Emiru& Adypunker80
Banuiesc ca idealul vostru de SIMPLITATE coerenta e amicul Einstein. In fond el putea turti orice delir retoric cu mult mai putin decit 5 cuvinte. Mai precis cu o formula, evident uluitor de SIMPLA-E=mc patrat!
@Nora
Exagerati! Nu sint nici pe departe atit de destept pe cit spuneti dar nu sint nici atit de atint de prostie anti-simplitate pe cit cred baietii astia iubitori de simplitate simplificatoare.
nora
Vad ca ai inceput sa te „cinstesti” de una singura. O fi de bine? :D
Ia citeste tu toate comment-urile de pe blogul asta si
vezi daca ale tale si ale lui „altii” nu fac cumva nota
discordanta. Cam ca doua nuts-uri intr-o caldare :D
Duby, Georges,: The Knight, the Lady, and the Priest: the Making of Modern Marriage in Medieval France, New York: Pantheon Books, 1983
Schultz, James A.: Courtly Love, the Love of Courtliness, and the History of Sexuality’, Chicago, The University of Chicago Press, 2006.
Philippe Ariès et Georges Duby,: Histoire de la vie privée. Paris , Le Seuil, 1987,
Ortega Y Gasset, José: On Love: Aspects of a Single Theme, Meridian Books, 1957
Rosenfeld, Jessica: The ethics of courtly love: Narrative transformations in the later Middle Ages, University of Pennsylvania Press,2005
:D
Am uitat un studiu clasic in literatura de specialitate! :(
Miu Iulian: Manele, femei si metafizica. O investigatie fenomenologica a cavalerismului in Berceni si Rahova, Editura Lica Fante de Obor, Chiajna, 2001 ( traducerea in limba turca este in pregatire la editura Bursaspor) :D
codrus:
Sa imi produci un rezumat la cartea de mai sus! Sa nu te puna dracu’ sa fie mai lung de 5 cuvinte! Pletoricule care esti tu! :D
@v2v,
Vrei „simplitate simplificatoare”( vine vorba lui @codrus) – privita din toate unghiurile – ca a ta !??? OK !!!
OK ! Sa vezi ce usor este:
” Simt ca est cel dintotdeauna, numai ca ti-ai schimbat parul, nu si naravul si,
din cele ce ai scris, ai scuipat in sus !
Sterge-te pe fata, pana nu aluneca pe buze!”
@v2v,
Si mai …a simplifica, simplificare, simplificat, nesimplificat, simplitate, simplist :
„Ai scuipat in sus; sterge-te repede pe fata, pana nu coboara la buze!?
[ Poftim cultura ! E bine asa?]
codrus
Mai baiatule, tu citeodata de atita cultura dai in prostie
si-n ridicol. Pacat ca nu-ti dai seama. Bine ca are cine sa-ti tina isonul.
Iar nora, tu esti irecuperabila? Iti place sa lingi acolo
unde scuipi, ca tot ai adus vorba de saliva. Si asta am
simtit-o pe propria-mi piele, sper ca n-ai uitat :D
codrus:
Mai merita oare sa mai spun ca micuta :D ta genealogie centrata pe Amour courtois si pe evanescenta sa este foarte, foarte corecta? Evident ca asa s-a intamplat. Cine vrea sa se convinga, sa puie mana sa citeasca din cartoaiele postate de mine ca bibliografie :D Neah! Who the fuck cares about that, anyway? Boc e premierul Romaniei! Asta da cavaler al tristei figuri! :D
nora:
Am gasit o fotografie a lui codrus pe net!
http://sidroy.files.wordpress.com/2008/05/ist2_3500450_bumbling_bee.jpg
Ceva simplu si la obiect:
http://www.gutenberg.org/dirs/etext03/cprrn10.txt
:D
v2v
asta vroiam să aud :)
muaahh…
@doc
care 5 cuvinte?! Te rog frumos! Am promis ca merg la esente. Prin urmare ia d’acilea rezumatu: E=mcpatrat. Cred ca e suficient de succint.
in alta ordine de idei las’ ca nici cu frankenstein-stolo viata n-ar fi fost mai vesela!
v2v
Santa simplicita! O noua mostra de coerenta simplificoida! Din pacate pt tine, dragutule, nu se poate si invers. Adica nu se poate ca tu, de-atita incultura sa dai in desteptaciune! Si, spre deosebire de mine tu-ti dai seama in fiecare moment de treaba asta!
Buna seara Elena,mult imi plac ideile pe care le scri,dar problema e ca in ziua de azi politetea isi ia masca interesului.
codrus
Nu inteleg ce te face pe tine sa crezi, ca cine nu-si scoate
cultura la mezat, asa cum o faci tu la fiecare postare, e
lipsit de ea. Adica ai scris o-ntreaga harababura, trecind de
la haruspicii la Culianu si Eliade si de la girafe la Kant si Hegel
ca sa-mi spui ca-s vaduvit de desteptaciune? Capsorul tau
mic si dragalas de curca, chiar nu poate realiza ridicolul in
care te balacesti? Bine cel putin ca ti-ai gasit cu cine s-o faci. nora :D
@DD-C,
Si fratele lui Quasimodo cel pocit fizic daca ar fi @codrus, eu/noi tot tinem la el si il apreciem !
Sub juramant – in Postul Craciunului iti spun – , ca nu ma/ne voi uita pe acel site,
mai ales sa-i vad/vedem – la indicatia ta pretioasa – figura lui @codrus !!! Nu!
Pacat de tine ca esti din acelasi aluat cu @codrus ca si IQ & Eruditie, ceva cum zicea Arghezi in poezia”Chemare”[…}de felul Cerului Inalt”( du-te si citeste-o!),
numai ca tie iti place sa ucizi, sfartecand prin cuvinte colocviale decente, „strivind…. in sarcasme”!
Imi pare rau !
Vezi, mai @DD-S, asta e romanul – ORIUNDE – s-ar afla: suspicios, pizmas, clevetitor si …balcanico- manelist!
Te anunt insa ca eu/noi am trecut demult peste Balcani !
Sa ai o noapte cat mai implinita !
@v2v,
Ce sa fac mai, companionule, daca ma/ne fascineaza inteligenta?
Tu nu-ti imaginezi cati ignoranti avem in jurul nostru si sunt tot”in toamna vietii”!
nora
Nu stiu pasarico, nici ce sa faci si nici pe cine, dar as avea
o rugaminte. Renunta la „ma/ne” si la „@v2v” in mijlocul frazei.
N-o fac pentru ca as avea idei fixe ci pentru ca „ne”
il implica pe „ma” iar nickul nu este „lav2v” ci simplu, „v2v”
nora:
E doar o amarata de albina!!!! Si mai e si dintr-un desen animat! Wtf??? Strange world! :(
v2v
(nush cum să-ți zic mai indecent că îmi place – aproape fără exceptie – ce ai spus azi…
consideră că am făcut-o :)
NB)
aici!
ce ai spus aici, v2v!! :)
orca
Ai facut-o cu o extrema decenta. Cum extremele se-ating,
s-ar putea spune ca ti-ai atins scopul ;) Multumesc si NB!
v2v
Din consideratie pt doc si pt ceilalti pe care i-am dezamagit intrind in tot soiul de clinciuri sordide, nu ridic manusa pe care-ai tricotat „capul ala dragalas de curca”.
Ma mira sincer ca nu intelegi ceea ce nu intelegi. Nu de alta dar e chiar f SIMPLU de inteles! Eu nu-mi confund cultura cu excrementele asa cum faci tu. Prin urmare nu mi-e jena s-o „scot la mezat” mai ales cind subiectul pe care-l comentez e unul care o cere. Daca ai fi citit articolul din capul acestor comentarii (ceea ce ma indoiesc pt ca esti preocupat mai degraba sa numeri rindurile si cuvintele neintelese) ai fi vazut ca si Georgestii faceau trimiteri la personaje, autori, fenomene(Don Quijote, Octavio Paz, Pascal Bruckner, Montesquieu, amour courtois) care si pt un prescolar au oaresce semnificatie CULTURALA si se preteaza la replici care din aceeasi zona.
Pe urma(daca mai era nevoie dupa demonstratia asta de culturo-fobie mascata-n pudibonderie), mai e ceva ce ma face sa cred ca n-ai nicio treaba cu fenomenul culturii: prostioara aia cu „clasele sociale”! Evident ca pt un Hagi Tudose al spiritului care zace cu tirtita pe-un munte de „cultura” sub pretextul ca n-o scoate la mezat, economisind-o pt zile negre, saritura de la haruspicii la Eliade e realmente harababurizanta. Poate mai mult decit saritura girafei din contextul fabulei direct in beregata lui Kant. Vezi, de-aia am preferat eu versiunea asta lungita si eufemizata a lui „esti un natarau”! Pt ca stiam c-o sa te joci de-a kant, hegel si girafa!
eu n-am stiut ca putem veni cu bibliografia
sunt un ignorant
codrus
Mai tu ori esti un complexat, nora o poate certifica :D ,
ori un idiot. Exista si posibilitatea de fi si una si alta,
complexat din cauza maladiei. In orice caz, e clar ca te
folosesti de toate mijloacele lingvistice pentru a epata
si a-ti ascunde infirmitatea. Asta-i explicatia faptului ca
persisti in a veni printre ce-i care in mintea ta bolnava,
iti suntem net inferiori si care te-au respins de la bun inceput.
Mai sti cu citi dintre noi ai intrat in polemici? Cu majoritatea.
Si cu toate astea revi ca o obsesie pentru a-ti vindeca
propriile obsesii si a-ti satisface pornirile megalomane.
De-acum, cearta-te singur Ceausescule! :D
@Ceauselule,
Faci tu ce faci si tot la „protuberante” mai lungi sau mai scurte ajungi !
[ Al meu barbat zice ca …”se vede ca esti in ….suferinta, cata vreme esti obsedat de….”]
Bag sama ca te deranjeaza doamnele care nu sunt SOLO……ca pe Mihaela Tatu, care nu suporta nevestele implinite !
Indferent cat ti s-ar parea tie ca sunt de ignoranta si prea empatica, un singur lucru tot ma avantajeaza:
traiesc – de peste 3 decenii – o poveste de iubire lunica, langa un CAVALER , venit din feudalismul acela superb, neintinat de morbul mondenitatii
si de aceea nu pot – daca ma impusti – sa nu vorbesc la plural !
Citeste, si tu poezia „chemare” de Arghezi si vei intelege, poate, de ce te „sufoca” acest @codrus, caruia nu e cazul sa-i pun un diagnostic !N-are nevoie de un specialist ca mine!
Mai are Romania, si alti @codrus- i „sufocanti” de inteligenti si eruditi, si har Domnului ca n-au disparit, inca !
@orca,
Pacat, si de tine daca te comporti asa !
Am inteles ca esti femeie si mai zburzi si prin gradina literelir, incercand sa mladiezi si sa insufletesti cuvintele!
Pacat ca-ti dai in petic pe un blog !
Etata:
” […] o poveste de iubire UNICA….”
Etata:
1. ” […] o poveste de iubire UNICA….” ;
2. „Chemare”;
3. „sufocant”;
4. […] n-au disparut….
5. […]prin gradina literelor….
Erata la…..ERATA !!!
Vedeti ce inseamna sa suferi cand vezi NEDREPTATEA !????
Numai greseli am facut! Eu care mereu sunt atenta, si CUM redactez!
v2v
Deci, pina la urma, ai inceput „sa-ti scoti cultura la mezat”!Ia uite-aici:”..persisti in a veni printre CE-I care in mintea ta bolnava,
iti suntem net inferiori bla, bla, bla….” Pariez ca „ce-i”-ul ala e o doar greseala nevinovata de tastare, nu?
1. M-ai citit perfect Dr Harababuricus. Sint „si complexat”(dupa cum ai aflat din alte „polemici” in care „am fost respins” cu brutalitate, am cele trei „maladii” care-au speriat blogul lui AG: buza de iepure, gura de lup si p..a de cal.) si idiot. Idiot din cauza „complexului maladiei bolii infirme si obsedat megalomane”.
2. Afirmatia conform careia „folosesc toate mijloacele lingvistice pt a-mi ascunde maladia”, nu e deloc intemeiata. N-am folosit decit 10% din „mijloacele lingvistice”, insa promit ca de-acum incolo, de dragul tau, o sa folosesc doar 1% din „mijloace”. In felul acesta vei putea fi mai relaxat, acuzindu-ma ca folosesc APROAPE toate mijloacele lingvistice.
nora
încearcă un autodiagnostic :lol:
s-ar putea să ai surprize.
pe mine m-ai mai pistonat și n-a ținut, relax…
@orca,
Nu tu esti in masura sa-mi dai sfaturi si nici sa-mi faci NECROLOGUL, ci oamenii salvati de sufletul meu mare si de experienta mea de viata !
Oamenii care pastoresc zona in care te „balacaresti”, sunt de cu totul alta factura!
Ce rau imi pare ca sunt bunica ! Pentru prima data mi-a parut rau – pe acest blog de suflet, nu profesional – , numai din cauza oamenilor ca tine!
Daca as fi FATA BATRANA ca tine, v-as da – si site-ul / paginile mele web – si te-/v-as trimite, si la Editurile de prestigiu sa vezi ce am scris si sa-ti ceri iertare lui ….IISUS, nu mie !
Carti pe care, si tu le ai in biblioteca, pe noptiera chiar !
Vrei sa faci un experiment si sa constati ca tot ce ti-ai dorit in Postul Craciunului nu-ti va iesi ???
Abia atunci te-ai mai umaniza , ai capata bun-simt si n-ai mai accepta impostura si rautatile !
Doamne, iart-o ca nu stie ce face!!!
Doc
imi pare rau , pe Mihaela Tatu n-am gasit-o in bibliografia data de tine , pls un update urgent ca nu inteleg ce se discuta
nora :lol:
ai noroc că te-a declarat AG mascota blogului si nu iti pot răspunde cum meriti.
singurul tău argument e varsta??????
e ”binecunoscuta” performanta ta profesională, nu e cazul să ne-o expui. desi aici oricine se poate da orice.
esti o mârlancă? asta insisti să mă convingi?
dacă ai lucrat si în ”cabinet” ca pe aici…halal! tu te lauzi aici, so, constat :)
vino pe blogul meu să iti spun mai multe finețuri despre tine, deși pe mine nu mă impresionezi, meriți puțină atenție și de la mine…
să-ți iei diplomele, fișele de diagonstic și soțul-martir, cu toate realizările pe care le tot invoci…și la mine pe blog contează toate astea … și vino :P
micile isterii și răutăți de mascotă frustrată poți să le lași aici…
pe mine m-ai ”pupat n” destul înainte, nu te mai obosi…
de fapt, pffuaii, ți-am găsit un rol și o poreclă și pentru blogul meu … hai odată că NU mai am răbdare… :lol:
nu mai aștepta răspuns aici de la mine …nu cred c-o să mi se permită să-ți răspund pe măsura matale…
zbye :lol:
profit de ultimele momente (probabil) pe aici, deși îmi făcea plăcere să revin, pentru a-ți preciza ”pe ce mă bazez”:
–-dacă ”ghiceai” și pentru pacienții tăi ca pentru mine(lol, pentru tine sunt când bărbat, femeie, fată, fată bătrână plus alte etichete desigur ”profesionalal-profesioniste” privind calitățile și însușirile mele…), atunci ești cea mai creață creatură din showbizzul medical și meriți toate aplauzele pe care le râvnești pe aici ;)
o să mă gândesc și la un necrolog, bine că mi-ai amintit: ți-a murit bunul simț.
rip
spectacol :) :)
@orca,
N-am timp sa raspund!
Voi pregati desera un „ARGUMENT” cu titlul :
” Obraz intors” – „metafora fraierului „
nora
Bine bai descreierato, ce ai cu orca? Ce ti-a facut fata asta?
Faptul ca a imi impartaseste punctul de vedere te indreptateste
s-o jignesti? Nu-ti adresase nici un cuvint. Pentru ce-o ranesti?
Asta ti-e sufletul ala caritabil si plin de compasiune
cu care defilezi pe bloguri? Asta te-nvata religia aia
satanista de care faci atita caz? Asa ti-a indicat IIsus ala al tau
ca e normal sa te comporti?
Asta-i consecinta culturii vaste de care pretinzi ca te faci vinovata.
Vezi cit de nenorocita esti in realitate?
Du-te neica dracu de dezaxata! Si daca tot te duci,
ia-l si pe „altii” cu tine ca si pe ala doar Dracu sa-l mai
lecuiasca de tulburarile de care sufera.
pentru programul din aceasta seara ,pentru a fi pe intelesul tuturor ,va rog sa va
limitati la bibliografia deja publicata
multumesc
fie ca zambetul vantului sa fie cu voi
mala
super :lol:
v2v
tetea, daca tot ti-ai schimbat nick-ul trebuia sa incerci un „Frank Constanza”. Nu de alta dar in halul in care ai ajuns puteai macar sa treci drept f autentic zbierind „serenity noooowwww”!
malasuerte:
Ce zici de asta?
Paleologu Alexandru: Bunul simt ca paradox, Editura Cartea Romaneasca, Bucuresti, 2005
Seinfeld, Jerry : Seinlanguage, Bantam , 1994
Ultimul titlu serveste drept indreptar pentru o caterinca mai rafinata.
doc
cand incepeau sa se aseze toate ,vii acum si ma bulversezi
pe Jerry vroiam sa-l solicit ca-l vazui pe Costanza p` acia
nu stiu de unde putem face rost de una Tatu,Mihaela Tatu
btw , pe Miu l-am citit din scoarta -n scoarta ;)
sper ca pista a fost curata :D
doc ,nu cred ca iti mai aduci tu aminte ,dar undeva prin vara
alcatuiam un prim 11 all time rusesc :D, la europene
sunt acelasi ignorant ;) ,dar dupa cum promiteam am mai invatat una alta
cam atat.
Doamna Georgescu,
Indraznesc nici observatii pasamite misogine le textul dvs.
E frumos ce spuneti despre Don, intre altele ca se afla in cautatea “unei doamne căreia să-i dedice gândurile sale, faptele sale, viaţa sa, fără a aştepta nimic în schimb.” Mai sa imi dea lacrimile. Dupa ce mi le-am sters insa, mi-am amintit ca, dincolo de aparente, Quijote umbla dupa o himera – iar aici un psiholog ne-ar putea explica scurt ce era si ce voia Cavalerul de la viata. Intre altele, il bintuia speranta ca daca va da de acea Senora, va scapa de multe belele de pe suflet.
De asemenea, dna Georgescu, dvs. stati cu alde condeiul la Don Quijote, dar nu spuneti o vorba despre echivalentul feminin al acestuia, recte cum vad domnii femeia ideala, visul lor. Sa nu-mi spuneti, incruntind brusc din sprincene, ca barbatii sint niste porci.
Totodata, poate nu ar trebui sa ne jucam cu spor cu vorba de dragoste dezinteresata, “fără a aştepta nimic în schimb”. Asta e poveste si va indemn sa mai consultati aici un psiholog, chiar de mina a saptea. Asta e semn, sa ma iertati, de infantilism, de a dori totul pe tava, fara sa dai nimic. Mai mult de atit, ma simt dator sa spun ca daca incerci sa tratezi neconditionat, sa faci toate damblalele – vorba aia populara – cuiva, in mod sigur acesta si-o va lua in cap, te va umili, exploata si toate cele. Este chestie de fizica: orice fortza neingradita se intinde pina la epuizare energiei…
Cu sarutari de miini,
de la Un om care i-ar simpatiza mai degraba pe Rhet Butler si pe Scarlet. Sint mai umani decit creatia cervantesca.
doc
vezi ca te-asteapta un mail de ceva vreme.
„Obraz intors – metafora fraierilor”
(Argument)
Suntem in Postul cel mai inocent si gingas al Ortodoxiei !
[ Mereu am spus ca sunt, si telurica, de vreme ce – de o viata inot, si eu, LA FEL CA ALTII, cu rechinii – !!!]
Imi pare nespus de rau ca se ajunge la asemenea „striptis” verbal, spus si practicat cu atata vehementa !
Oameni ca mine stiu ca:
” Noi, romanii, suntem, mai degraba, o comunitate tribala decat o societate moderna,
bazata pe institutii, reguli formale, norme de drept si empatia ( nu iubirea) pentru”aproapele”!
Obiceiul national este de a nu respecta nimic si de a sanctiona totul in jur !
S-a institutionalizat butada:
„Daca nu esti ca noi, daca nu gandesti/simti/te comporti ca noi, nu esti cu noi !”
Suntem o specie de smechieri, vesnic inconjurata de prosti ! Prostii – pentru a se remarca/supravietui si ca sa epateze – au inventat „cultura misto-ului !”
Oamenii /intelectualii de valoare intrinseca – in aceste vremuri – trebuie sa cedeze; sa accepte mizeria umana a altora; sa intoarca , si obrazul celalalt, cand sunt crucificati !
Daca mai ai si curajul sa intri, si pe un blog, in care se strecoara, si reprezentanti / actori de frunte ai stilului suburban, inseamna sa te declari „erou national”, indurand atata cruzime !
Mereu dezbaterea pe blog( desi Adrian, elegant si cu bun-simt cum il stim, nu si-a dorit-o si spuneam deunazi ca are material suficient sa scrie o carte despre”menajeria” blogului sau),
repet – „dezbaterea” pe blog este descurajanta, iar consensul se formeaza intr-o maniera oportunista, numai prin raliere la opinia „actorilor”puternici(sic!)!!!
Cine tipa mai tare; cine are un limbaj mai „colorat”(dearty, parca se zice!), cine s-a dat, la moda, pe KS69, are dreptate, iar ceilalti sunt genul de oameni, care n-au niciodata dreptate!!!
Pe blog, se injura, se scuipa, se loveste pe la spate! Cu patima !Prabusirea semenului o simtim TRIUMF!!!
Agonia, disperarea celorlalti devin sursa a bucuriei si impliniriinoatre!!!Ne fuscam daca auzim ca unuia i-a mers si-i merge bine!
toate astea si inca multe altele sunt josnica marturie a pasului inainte!!!
In existenta romanului, suferinta si placerea se regasesc – in mod curios – , IMPREUNA, impacate, fara a produce nicio nota discordanta „in simfonia absurda a populatiei de lestrigoni mioritici !!!”
canibalismul social este o practica acceptata, consacrata, iar crestinicul „obraz intors” nu este altceva decat „metafora fraierilor”, ce nu pot sa loveasca inapoi!!!
Admirabila admiratia admirabilei admiratoare a unui limbaj de tata( cu diacritice) cretina, impregnat cu vanitate !
Altfel nu sunt capabila s-o tratez pe alocutoarea mea decat cu un dispret suveran!
Ignoranta, prostia, schizofrenia raman, in continuare, pacatele mele capitale!
[ Ce sa-i faci !!! Atat de proasta fiind, n-am stiut ca nu trebuia nimeni sa observe!!!]
Doamne, iarta-ne!
[TE] haștept la mine-n blog :lol:
@Mircea Ordean,
Relativ „la facut damblalele cuiva si epuizat totalmente . iaar cuiva sa considere ca i se cuvine si sa nu ofere NIMIC in schimb”, ai dreptate , pana la Dzeu!!! Din pacate asta caracterizeaza caminul romanului: unul este sclav, certamente! Cu cateva exceptii. Combate-ma !
Ca personaje demne de retinut, sunt cele spuse de tine, dar eu nu voi uita cele 2 cupluri din filmele sovietice:
„Zboara cocorii” si „Gara pentru doi”!
Ai dreptate, si cu postul Elenei !
Este, si ca tine, numai ca Elena, intru-un spatiu atat de stramt, nu putea sa faca o disertatie!
Mereu mi-a parut rau ca n-am timp suficient sa citesc toate lucrarile despre MITURILE universale!
Daca vrei sa stii mai multe si sa mergi”la substanta”, intra pe Google, scrie „mitul lui Don Q… de la M…”
si vei putea citi, si teze de doctorat in domeniu!
Ceea ce m-a frapat, acum 5 minute a fost faptul ca cineva face o paralela intre Hamlet si Don Q.,
considerand ceea ce , si in Literatura de specialitate, este stipulat, si anume ca :
” Oamenii, in general, apartin unuia dintre cele 2 tipuri, ca fiecare dintre noi se inrudeste, intrucatva – fie cu Hamlet, fie cu Don Q.!
Nu mai departe, ci chiar pe acest blog, suntem numai „Hamlet” si Quijote” ….cat cuprinde !!
Noapte buna, @all !!!
@ codrus
Doc zboara spre Ro azi. Mi-ar place sa stiu ca ati avut ocazia sa va fi intalnit.
genial american
mersi de informatie. Stii cumva unde „parcheaza” si cit sta?
@ codrus
Incearca sa iei legatura cu J. El e cheia, seful tuturor intalnirilor de taina :) Sau cu AG. De obicei sta in Bucuresti si parca-mi zicea ca sta pana in Ianuarie. Din pacate nu-mi amintesc data exacta cand pleaca. Poti intra la mine pe blog, ma gasesti in blogroll-ul lui Adrian, posteaza un comment punand adresa ta de e-mail. Iti pot trimite inapoi adresa lui j de e-mail.
„ai dreptate , pana la Dzeu!!! ”
Io ador cind unii, ce nu pot trai fara El, Ii prescurteaza numele…
@nora
http://www.youtube.com/watch?v=v8t9kM87IdU&feature=channel
so sorry :(
:(
@Mircea Ordean,
Eu mai am un strop si implinesc un an de blogarit!
Am spus de cateva ori ca sunt doar 50% a Domnului, iar 50%, sunt telurica!
Insemna sa nu fiu o luptatoate si o femeie de competitie asa cum sunt
si nici sa am realizarile pe care le aam aACUM, dupa ani de zile
de strabatut viata”printre srapnele” si „inotand cu rechinii”!
[ Ca zice BIBLIA ca, si daca iti faci IDOL din truda sisifica, si acea-i mare pacat!]
Daca nu faceam NIMIC si ma tot rugam la Doamne-Doamne, era vai de noi si de copilul nostru!
Dar, Dzeu iti da, insa nu-ti baga si-n traista!
Iar sotul meu e ateu pozitiv, mai OM decat toti credinciosii farisei !P.S.
Stii ce, mai Mircea,
Tu esti „Hamlet”, iar eu sunt …”.Quijote „, ca si caracter!
Considera ca ti-am facut un compliment ! Piesa lui Shakespeare mai are, si alt personaj, „arhetip”!
Have a very nice weel-end!
@v2v,
Iti raspund la una dintre intrebarile puse pe 18 dec.2008, ora 3,46 p.m.:
” Reciteste postul @orcai ( cu diacritic la „-a”, genitiv-dativul femininelor in”- ca” & „- ga”…parca asa se formeaza !),
din 17 dec.2008, ora 9,21 si incearca sa intelegi , si tu cata forta are adeverbul monosilabic: „azl „, gandit, spus si scris cu o rautate de nedescris !
Este vreo diferenta fata de incarcatura emotionala pe care o da IISUS talharului de pe cealalta cruce???
@D.D.- S,
Tu care esti atat de diferit de noi, ca eruditie habar n-ai ce onoare i-ai facut lui @codrus, asemanandu-l cu o …ALBINA, pe care n-am clickat s-o vad; tu mi-ai deconspirat-o!!
Nu cred ca nu stii ce semnificatie are ALBINA in lirica si in proza noastra si de aiurea !
Va dorim sa va intalniti sanatosi !
Doamne, Doamne ! Vor iesi scantei ca-n Dialogurile corifeilor antichitatii !
caut un cavaler…ma apuc si citesc un roman si sigur il gasesc…
” Omul modern se centrează asupra propriei persoane”…
Afirmatia ta este falsa datorita faptului ca pe mine m-a invatat soarta ca daca esti bun numai pentru tine, atunci nu esti bun de nimic …
dac’a murit cavalerismu’nsemna ca nici domnisoarele alea speciale nu mai exista! nu?!?!
pin’ la urma simbioza e indestructibila si o conditie sine qua non… asta dak nu delirez deja
A trecut ceva timp de când n-aţi mai scris dimpreună.
Dulcineea del Danube aşteaptă şi speră să reveniţi la această rubrică efervescentă şi non-conformistă.
Elena, scrii minunat. Realmente. Şi ştii, probabil, ce mult mă impresionează cum scrie Cavalerul inimii tale:) Iar tu îi eşti deplină alături:)
Mi-e dor să vă citesc şi împreună.
Aştept.
Surâd.
Sper.