De la ora 19:00, pe TVR1, ultima cursă din 2008. La el acasă, Felipe Massa se află în pole-position, iar Hamilton este al patrulea pe grilă. Trulli (Toyota) ocupă poziţia a doua, Raikkonen (Ferrari) pe cea de-a treia, în timp ce coechipierul lui Hamilton de la McLaren, Heikki Kovalainen, este al cincilea. Alonso (Renault) ocupă cea de-a şasea poziţie pe grilă.
În clasament,
sa speram ca hamu isi va busi masina iar kimmie va ocupa locul castigator
Strategia in calificari a celor de la McLaren a fost ciudata. Se pare ca dupa esecul rasunator de anul trecut de la Interlagos, vor sufla in iaurt.
ady
Pt siguranţă, ar fi mai bine ca Kimi să-l buşească pe HamHam. :(
În acest moment, la Interlagos plouă, iar premizele meteo arată că la fel va fi şi în timpul cursei. Vă mai amintiţi acea cursă câştigată de Fisichella, pe când era la Jordan? 2003, parcă. Iniţial, victoria i-a fost acordată lui Kimi, la McLaren pe atunci.
Nu-mi place Massa , dar nici Hamilton !!!
As fi vrut sa iasa Kimi campion , dar asta-i viata !
Dar ce-i mai importanat, ca demult nu a mai avut F1 atita audienta pe final ?!
Si ce-i mai deranjant ca nu poti spune : sa cistige cel mai bun ! ):)):)):)
A trecut si ziua de ieri,trece si cea de azi,incepe o saptamana noua de munca,va urez o saptamana placuta si multumesc.
Poate se supara Schumacher si revine din sezonul urmator :)
adriana
Din păcate se termină weekend-ul. Şi când mă gândesc că la la mijlocul săptămânii trecute mă gândeam că săpt viit am să stau acasă, bazându-mă pe grevă…
surf
Slabe şanse, dar mai ştii… Să dea Dumnezeu.
rossi
De ce nu-ţi place Massa?
Hai McLaren!
Desi au avut o saptamana de vacanta astia mici sustin greva hahaa
Faci misto de mine Gaby ?!
adriana
Eu n-am avut nicio săptămână de vacanţă. De când a început şcoala n-am stat o zi fără să învăţ ceva, iar timp liber nu mai am aproape deloc.
rossi
Nu fac mişto, dar te-am întrebat deci nu-ţi place? Serios.
Nu-mi place MIE pentru ca nu-l consider PILOT DE F1 ! Atita timp cit nu ai singe sa faci o depasire fiind in spate sa te bati pentru o pozitie , sa ai nervii tari cind retrogradezi in pluton -in schimb faci greseli NEPERMISE pt. un pilot la o asa masina ?! Scuza-ma eu nu-l pot numi pilot si apoi mai e ceva , sa nu fii in stare sa faci masina , pentru ca un pilot contribuie foarte mult la realizarea masini de curse , de kimi stiam ca nu se pricepe , dar faptul ca Massa era -sau este febletea lui Schumi m-a facut sa cred ca e macar 60% din valorea lui , deunde e ZERO !
@rossi
Corect. Hai Damon Hile! Ia-i ciolanu’ lu’ grenadieru’ asta-seara!
pana incepe F1, va invit sa vedeti arbitrul perfect, care va conduce toate derbyrurile din liga 1 de-acum incolo.
http://tatiku.wordpress.com/2008/11/02/asta-da-arbitru/
Astazi, oricine-ar castiga, Damon Hill are un urmash.
Corect, Massa nu prea pare pilot de F1… Dar pe Hamilton nu il pot suferi. Deloc. Nu stiu ce va putea face vreodata ca sa ma bucur cand castiga. Deocamdata… oricine il busheshte e prietenul meu!
skog
:D
Oricum, Interlagos e circuitul cel mai potrivit pentru o finala de F1. Daca mai si ploiceste din cand in cand … yeah!
@AG
Ai perfecta dreptate! De aceea, cu o reverentza marca Fisico (5 years after) sau Coulthard nu mi-ar fi rushine…
Kre k cel mai tare ar fi sa-l vedem pe Lobontz felicitandu-l pe Hamilton la final, in standu’ McLaren, unde Michi ii ia un interviu lu’ Tariceanu. Atunci sa va vad cum saritzi cu nitropectoru’…
Haha! Bonifaxu’ e proorock!
Nu cre k e legal ce au facut astia cu delayu’ startului. Probabil aia n-aveau caii roshii reglatzi pt ploaie. Tre’a sa-i lase asa. Hai Winkelhock!
Nu-mi place situaţia asta. Mici averse. Pista, ba este umedă, ba e uscată. Nici nu ştii ce strategie să foloseşti. Hamu e campion. :(
Cum poti sa ai in mana asa o cursa, ploaie, sare, piper, titlul, tot… si tu sa fii asa mort, in doi, cand inca nij n-a inceput cursa? Astia doi park is ieshiti de la terapie intensiva…
@gaby
Nu e, tocmai! Adik pe pista uscata nu prea avea cine sa-l impinga pana pe locu’ 6. Asa, aci e ruleta ;) E deschisa treaba, tocmai!
skogers
La fel de bine şi cei de la Ferrari pot greşi. Era ideală o cursă desfăşurată în totalitate pe o pistă udă.
Nu mi se deschide live timing-ul de pe f1.com :(
Mey, io n-as zice. Reglajele difera masiv de la ud la uscat. Important e ce compromis a adoptat fiecare. O cursa uda non-stop (desi nu exista asta, k nivelu’ de aderentza variaza teribil chiar si pe ploaie continua 1h30) i-ar fi indemnat pe totzi sa adopte setari de ploaie, iar acolo iz dau dreptate: HAM e cam bun (in Top 3 la pilotaj pe ploaie, oricum i-ai lua). Asa in conditzii d’astea mixte, se poate da gresh ushor inginereste si l-ai killarit pe pilot. Remember doar HAM la Nurburg anul trecut…
O noua traducere bestiala alu Michi! Sugestionare,tata!
eu ,in locul lui Kimmie as face o marsavie cu Hamu’ sa il scot in decor :D
Suuuupeeeeeer. Hamu pe 7!!!!!!!!!!!!!
Nuuuuuuu. Trulli gafează.
Kimi ar trebui să se lase depăşit de Fisico.
„Da-i bataie, da-i bataie!” :))))))))
@gaby
Lasa, k seamana tare cu Liga lu’ Mitica treaba acolo in fatza…
Fisico, Fisico…
Alonso a făcut cel mai rapid tur.
Vettel fastest lap :D
Massa fastest lap
Hamu campion mondial :(
Periculos de aprope de Massa e Vettel. La fel şi Alonso.
Miki: „Prietena lui Hamilton e cantareata de rock… Thrash… Nu mai sunt la curent cu denumirile curentelor muzicale”:))) Saraca Nicole… De-ar sti ea ca e cantareata de rock… :D
Glock se apropie de Hamilton.
Vettel recuperează constant faţă de Massa pe primul sector, dar pe următoarele două, brazilianul se distanţează.
roach
cine canta rock?
Tipa de la Pussycat Dolls, Nicole Scherzinger :D
tare gluma,bine ca nu s-a apucat de black metal sau mai rau de punk!!!! :D
E o „gluma” marca Miki Alexandrescu. Omul chiar stie despre ce vorbeste :P
Ah Hamu fastest lap
Se usuca pista…
Wow Glock fastest lap
Am spus că vine peste Hamu.
Hamu nu are de ce sa riste,locul 4 e destul de lejer pt el
adi
Locul 5. Vettel are deja 2 opriri.
Juma’tea cursei. Si am adormit. Doar HAM se mai poate bate solo.
Chiar am vrut sa va intreb ieri daca faceti un „live” cu finala sezonului de Formula 1. Nu de alta, dar macar din ultima cursa sa inteleg ceva, ca restul sezonului l-am ratat complet :)
finalul sezonului :))
Sabi, nu e mare lucru de inteles. Hamilton cel mai bun pilot. Ferrari va castiga la constructori datorita numeroaselor penalizari de care au „beneficiat” McLaren. Massa posibil cel mai slab campion modndial din istorie. Deocamdata nu, dar mai sunt ture.
roach
Calm cu penalizările. Dacă Massa nu greşea la Kuala Lumpur, când era pe doi; dacă lui Massa nu-i exploda motorul cu 3 tururi la Hungaroring, dacă echipa nu făcea acea gafă la Singapore…
„Dacă…”
Daca Haikkonen nu l-ar fi lasat sa treaca pe 2 cursa trecuta… Don’t get me started, pls.
Raikkonen. Nervii :D
roach
Spune tot! Nu mă deranjează. Dă-i drumul. Dacă…
Nu e nimic de spus. Nu putem discuta cu supozitii. Ci numai pe ce exista. Punctele actuale. Restul, sunt sigur ca s-au compesat, si la McLaren, si la Ferrari.
Ce trebuie sa recunosti insa e ca Massa nu e un „extraterestru”, nu are stofa de campion mondial. Nu stiu daca tii minte ceva memorabil facut de el de la inceputul carierei lui, nu numai anul asta. Eu ma uit la F1 de aproape 20 de ani (doar, din pacate) si, repet, ar fi cel mai slab Campion Mondial pe care l-am vazut in anii astia.
Gaby, uite, cursa uscata. Si adormim ascultandu-i pe decrepitzii astia…
Gaby, las-o. Papagalu’ ala colorat n-are nici o treaba cu shtaifu’. Asta cu exceptia cazului in care Damon Hill ti s-o parea f’o skula…
Hai cu ploaia! Hai k se poate!
E bine Gaby,da ai grija la stres,Steluta mea e a 12 a si servici si uite ca a tebuit sa-si ia medical si scutire ,daia ai grija la strs
buna seara!
Eu vin cu off-topic-ul: victorii importante ale echipelor romanesti, la handbal!
-Oltchim a invins pe Larvik(Norvegia), in primul meci din Liga Campionilor;
-nationala masculina a trecut de Polonia(vicecampioana mondiala), in preliminariile pt CM;
Ce galetzi senile, Doamneeee! Vine ploaia si astia-s niste kretini patentatzi, nu citesc un live timing, nu un autosport, nu nimic… Ce discutzii de crashma… Lu’ Bonifaciu i-am numarat o fraza la Fuji, pe care a inceput-o inainte de turu’ de formare si a terminat-o in momentu’ startului: 8 (opt) subordonate, toate incepand cu „care”. 2 minute juma’te turu’ de formare, cre k o pagina intreaga A4 asta fu. Si apoi, start! Bucura-te!
roach
Nu-mi mai amintesc cea făcut Massa la începutul carierei lui.
Bune vesti,
nu vad cursa. care e situatia ?
roach
Încă ceva. Nici Hamu nu merită titlul acesta.
boro
1 Massa
2 Alonso
3 Raiko
4 Hamil
5 Vettel
si incepe ploaia
aa, si mai sunt 6 tururi :)
Plouă!!!!!
ok
cite tururi mai sint?
pai cu pocul 4 hamilton e campion Nu?
se intra in bloc la schimbat pneuri
locul
bai, ce rahat. As fi vrut sa vad cursa…
boro
AG zice ca poa’ sa termone si pe 5 si sunt sigur ca stie ce zice ;)
daca are 7 puncte avans…da!
clasamentul dupa boxe
1 Massa
2 Alonso
3 raiko
4 T Glock
5 Hamil
mai sunt 3 tururi
mai e?
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! Daaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! Massa – campion !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vaai ce face Lewis asta :)))
ce dreak s-a intaplat?
Scenariu perfect pana acum ptr Massa …
hamu a picat pe 6
1 tur de pista!!!
a pus-o ca anul trecut?
L-a depasit Vettel si e pe 6, insuficient ptr Hamilton
Vitorie Massa…
massa a ajuns
mai trebuie sa se pastreze ierarhia pana la final
hamu a depasit si a treminat pe 5
Hamilton e campion.
Ce s-a întâmplat ???
incredibil, a meritat sa stau treaz :))
Bun, hai sa va spun ce s-a intamplat
surf
merci pentru informatii.
Glock nu a intrat la boxe cand a inceput sa ploua, a ramas pe pneuri de ucsat
Ce-a făcut Glock?
ar fi cazul ptr cei nelamuriti(nu e cazul meu)
zii, ca mor…
In ultimul tur, Glock a fost depasit de Hamilton, sau s-a dat la o parte
DAAAAAAAAAAAAAAA!!! LEWIS CAMPION!!!
shit!
Glock a fost depasit si de Vettel si de Hamilton si asa a prins Ham locul 5
poi nici comentatorii astia lu`… nu au stiut ce s-a intamplat, deci sunt la locul potrivit, la momentul potrivit :)
Va reamintesc si cea de-a doua schimbare a lui Glock, cand acesta a stat 14,5 secunde la boxe, in timp ce Hamilton doar 9,5, intr-un moment in care cei doi se luptau pentru aceeasi pozitie, a cincea
boro
no problem ;)
un campion neconvingator. Oricum ,nici massa nu e grozav. pe astia ii avem, cu astia defilam.
WaftC
Linişte!!! :evil:
@boro: preferai sa stii campionul din etapa a 8-a ?
Ferrari celebrand :lol:
ag 8:51
mana lu’ nashu si a lu’ mitica!
AG, blat ?
Hamilton trebuie descalificat pt că vroia să plece cu volanul. ;)
As vrea sa vad reluarea depasirii…da astia nici asta nu dau…
sabi
nu. A fost ceea ce-si doreste orice iubitor de curse.
Ferrari a avut o strategie bunicica zic eu. Raiko super fair play, n-a intrat cu masina in Hamilton :D
Pai atunci e bine si asa :)
Daca nu ar fi existat acea bizara schimbare la boxe a lui Glock, as fi zis ca Hamilton l-a depasit pe Glock pe ultimii metri corect, pe baza faptului ca neamtul nu a mai intrat la boxe sa schimbe cu pneuri de ploaie.
@AG
Haha! As fi pariat k Toyotele sunt Buzau’ lu’ Ferrari, da’ iaka m-am inselat! Oricum, excelenta prestatia BMW-urilor azi, absente exact atunci cand trebuie ;)
@AG
E prima oara cand te vad asa vehement! Ia mai baga, sa vedem!
skog
Nu uita de BMW-ul acela (Heidfeld? Kubica?) care i-a incurcat in egala masura pe Vettel si pe Hamilton.
@AG
E logic ce spuneti, dar cu Vettel cum ramane?
AG:
Am deschis si eu televizorul. Vad pe podium un domn imbracat in rosu, canta imnul Braziliei dar asta apropae ca plange!
AG a fost Kubica
Ciudat sport!
Doc eu plang de cand a inceput comentariul lui michi :D .
skogers
Bai, mi se pare extrem de ciudat ca pe ultimul sfert de tur Glock sa fie depasit de Hamilton si de Vettel.
@doc:
Pai e cea mai amara victorie a lui Massa. Oricum, Massa si-a atins nivelul maxim :)
Neh, vbeam de faptu’ ca n-au avut nici o treaba cu lupta pt puncte. Ceea ce, recunosti si tu, nu s-a intamplat EVER in sezonu’ asta… De obicei chiar si in caz de curse modeste, BMW erau acolo, pe 7-8, etc. Daramite acum, cand am avut ploaie, diferente de strategii, etc.
In plus, ambele BMW prinse din urma cu un tur mie chiar imi pute…
Glock asta n-a fo pilot BMW parca?
Doc petrecearea nu e pe podium. E in spate la stand-ul McLaren.
NU SE POATE ASA CEVA.
nu se poate !!!!
Hamilton nu e cel mai bun !!!!
Massa e de departe cel mai bun din F1… A pierdut pe erorile astora de la Ferrari…
NU POT SA CRED CE S-A INTAMPLAT.
NU POT SA CRED….
CAT NOROC PE EL…CAT NOROC..
Dar as fi zis ca se poate, fara acel schimb mai mult decat dubios al lui Glock.
skogers & X:
Adica a castigat ala micu’ ?
@AG
Aj vrea sa revad calm ultimele 3 tururi. Eram deja extaziat la perspectiva unui eggless ham…
Am vazut si „depasirea”…practic s-a dat la o parte, ceea ce nu e fair-play
Acum am inteles. Toata lumea il uraste pe asta tanar. Ce aveti fratilor cu el?
Ati vazut reluarea? Glock a incetinit vizibil in ultimul viraj. Asa ceva nu se face!
sabi
Vettel si-a onorat conditia de pilot si a luptat pentru pozitie in mod corect. Glock nu.
skogers
Vettel a fost sezonul trecut pilot de teste la BMW şi l-a înlocuit pe Kubica după accidentul de la Montreal. Glock în F1 a mai fost doar la Jordan.
A castigat campionatul un individ care parca conduce pe PlayStation. Massa anost. Kimi blazat. Toata lumea uita ce curse a facut Fernando pe final de sezon sau cate puncte a facut Robert cu o masini net inferioare celor de la Ferrari sau McLaren.
skog
Da. Si eu. Din cate am vazut, Glock nu a trecut pe gume de ploaie. Tu ce ai vazut?
@doc
A castigat Hamilton, locu’ 5 a fo bun pt el. Cu locu’ 6 o punea. Da’ s-a dat unu’ Glock la o parte peantepenultimu’ viraj. Argumentu’ lui e k avea pneuri de uscat si ploua, de-aia s-a dat la o parte. Da’ noi nu credem. Credem doar k era neamtz, ca Mertzanu’.
NU SE POATE MA…
HAMILTON A FRECAT MENTA TOATA CURSA.
L-A LUAT VETTEL CARE ARE UN RAHAT DE MASINA
SI PULA ALA DE GLOCK A INCETINIT IN NESIMTIRE PE ULTIMUL VIRAJ
Da, dar in contextul in care Hamilton avea locul 5 inainte sa-l depaseasca Vettel, deci chiar asa premeditat a fost totul ?
skog
Exact asa spun si eu.
Dorin iti reamintesc ca Lewis a pierdut cateva curse stupid. Nu cred ca castigat nemeritat. Iar anu’ trecut a fost de-a dreptu’ hilar.
sabi
Tocmai. Repet. La cea de-a doua schimbare de pneuri, Timo Glock intra la boxe si e tinut in mod nejustificat 14,5 secunde, in conditiile in care se lupta pentru pozitie (tot 5, parca) cu Hamilton. Acesta a intrat la doua tururi parca (sau unul) si a stat 9,5 secunde, iesind inaintea lui Glock.
Asta ma face banuitor.
@X
Massa a pierdut cel putin 35 de puncte sezonul asta pe greselile echipei tehnice… Hamilton a castigat nemeritat. Nu exista nici un dubiu.
Si ce s-a intamplat in ultimul lap al acestei curse e de domeniul penibilului… Asa tura, asa pilot.
X
Îţi reamintesc şi eu câteva curse: Kuala Lumpur, Budapesta, Singapore.
@AG
Dap, right. Glock nu trecuse clar pe gume de ploaie. Reluari insa n-am vazut, n-am rabdare sa indur 3 minute de Miki-Viki, pt o reluare, fie ea si una atat de importanta k asta. O sa ma uit pe net, clar in zilele urmatoare. Maine se afiseaza lap chartu’ pe autosport si vedem ultimele 3 tururi ale lui Glock, incerc sa mai caut vreun alt pilot pe gume de uscat si bag o comparatie. Altfel insa nu realizez de-acu’.
a fost blat pe fata,trist!!!!!!cand am spus ca banii fac legea in F1
Hai sa nu-i luam gatu’ lui Glock. Pe ploaie cu gume de uscat abia tii masina pista.
Oare cand mai putea lua Glock locul 5 :)
skogers:
Pai stai bre. De ce nu s-a dat in laturi mai devreme, daca tot s-a hotarat sa faca treaba asta? Adica avea gume de uscat doar in ultimelele viraje. Ce dracu’ sport e asta? Asta e cu blaturi mai dihai ca UFC si WBA combinate!
Hai, dom’le… In anii ’90, si Massa, si Hamilton ar fi fost in coada plutonului. Asta spune multe despre nivelul la care a ajuns F1.
X
Nu e vorba de meritat sau de nemeritat. Nu asta e discutia, ci onoarea meseriei de pilot.
Vettel, cu o masina net inferioara, l-a facut de doi lei pe Hamilton. Fara plecaciunea Glock, titlul era la Massa.
Nu ca le plang de mila celor de la Ferrari, care si ei au facut multe manevre la viata lor. Dar nu e corect.
Una peste alta, cred ca a fost campionatul lui Vettel. Si al lui Kubica. Cele 2 mari surprize. In rest, Hamilton a meritat. Massa e un mediocru.
Dorin nu sunt fan Lewis. Dupa cum am scris mai sus, parca conduce pe PLayStation. Da’ scuza-ma nici Massa nu m-a impresionat niciodata. Un Kimi lovit de impotenta l-a pus in pozitia de a se bate pt titlu. Daca e dupa mine astept la anu’ sa-l vad pe Kubica urcand intr-o MASINA si-apoi mai vorbim.
Glock era plin pana la finish la stopul cel lung. Toti ceilalti dintre primi 8, nu erau. Daca nu ploua Hamilton iesea pe 6 pentru ca si Glock si Vettel treceau de el in conditii normale. Asa insa, Glock a riscat sa termine pe slickuri tocmai pentru ca daca oprea nu prindea punctele. Hamilton si Vettel l-au prins din urma in ultimul moment. Asta e, live to fight another day. Respekt!
roach
daca Hamilton a fost asa de supersenzational de ce a avut nevoie de pomana lui Glock?
Doc
Nu intelegi ca s-a mai dat o data, cand a stat cu 5 secunde mai mult decat trebuia la boxe? Dupa aceea, nu a mai fost nevoie, pentru ca Hamilton avea pozitia care ii trebuia, a cincea, care ii aducea titlul. Pana cand a aparut Vettel, care l-a depasit pe Hamilton in mod corect.
nu credeam ca voi vedea niciodata actiunea de a sta CAPRA in formula 1.
@doc
Bey, io de data asta sunt de partea lu’ AG. Commentu’ de la 9:09 mi se pare intemeiat si de bun simt. Asta e si pozitia mea.
adi
Eu trageam concluziile despre intreg sezonul. Daca Raikkonen nu-l lasa pe Massa sa treaca printr-o manevra ordinara, acum nu mai dsicutam despre ploaie si cauciucuri.
cursa asta imi aminteste de blaturile lui Schumacher cu Barichello
Sa presupunem acum ca Vettel era pe mana cu Ferrari, asa cum Glock era cu McLaren.
Insa e o mare diferenta. Unul a luptat in mod sportiv, celalalt s-a lasat depasit.
AG, dupa cum am mai scris, ar trebui sa-i acordam niste atenuante lui Glock. Te tii greu pe pista uda cu gume de uscat. Sa nu uitam ca 2 colosi, Senna si Prost au castigat titluri urate.
Doamne, ce freza are Bonifaxu’!! De la casti… clar!
le roi est mort vive le roi!!!! :(
dorin spoaller
pe 2 November 2008 9:11 pm
nu credeam ca voi vedea niciodata actiunea de a sta CAPRA in formula 1.
Dorin poate-ai uitat cum statea capra Barichello cand avea marele Michael nevoie de puncte :D .
AG:
E nasol pentru voi astia care va pricepeti la dracariile aste. Eu ma gandeam sa incerc sa pricep de ce plange lumea pe aici ca nu o sa mai fie mare premiu. Inteleg ca e bad for business, dar in rest…
Dar daca ala care a castigat cursa il busea pe ala tanaru’ si il scotea din cursa, castiga el the whole shebang?
X
Nu mai ştiu în ce cursă din acest sezon, Kovalainen a stat capră pt Hamu. Mi se pare că în acea cursă în care Piquet a terminat pe 2.
AG, Skogers, am mai văzut filmul ăsta. Vouă vă place scenarita.
Anul trecut la ultima etapă s-a manifestat Skog, acum o are AG.
Concret cum l-au făcut pe Glock să cedeze ? In faţă era ditamai bulibăşeala. I-au spus prin radio că HAM vine după VETTEL ? Ploua, omul era pe ultimul tur, aglomeraţie, mai stătea să facă şi calcule ?
@x
Schumacher cred ca si-a demonstrat valoarea si si-ar fi demonstrat-o si fara ajutorul lui Barichello.
Hamilton mai are multe de invatat.
Victoria lui nu e una demna de un campion.
Doc, nope. Ala avea nevoie de cel putin 7 puncte in plus.
dd
Nu, daca ieseau amandoi, ala tanaru tot castiga titlul.
@X
Ii dau circumstante lui Gloc, no problem. Azi, acum, pe loc. Cand vin cifrele insa, s-ar putea sa ma razgandesc. Si tare mi-e teama k o sa am motive s-o fac.
Dk e asa cum zice AG, k pe ultimu’ sfert de circuit Glock a avut bucurii, e cam nasol…
A mai fost o cursa pe ploaie la final. Spa, parca. Au iesit ambii piloti Ferrari. O fi fost blat? S-a uitat cineva la cifre? S-au cautat la gume?
X
Din reluare, vad ca daca pista era umeda, trasa era aproape uscata, deci incetinirea lui Glock mi se pare nejustificata.
Ma scuzati daca am fost agasant. Pur si simplu nu intelegeam de ce plange ala de pe prima treapta a podiumului. Am crezut ca e emotionat, dar dupa aia am vazut atul care era intr-un soi de hangar si ala radia de bucurie. It seemed weird, that is all. Un lucru e clar: nu e de mine sportul asta. Ma duc sa ma uit la NY Jets cu Buffalo Bills. Acolo e clar: blitz si pe ei pe mama lor :D
Asta-i singura cursă văzută anul ăsta şi mi-a ajuns.Cu vârf şi îndesat. Mă consider un tip supertolerant dar Michi şi Victor sunt handicapaţi. Scurt.
Dorin iti reamintesc ca Senna si Prost s-au scos reciproc in ani consecutivi (89, 90) ajungand pe rand campioni mondiali. Schumacher a avut 2 sezoane negre. O data cu Damon si a doua oara cu Villeneuve. Nici p-astia n-ar trebui sa-i consideram demni de campioni ?. Oare e mai demn sa ai o masina net superioara si sa defilizi tot campionatul (vezi Jaques in 96)? Sau sa n-ai adversari (vezi Michael) ?
X and roach:
Thanks for clarifying this :D
Fetzele celor de la Ferrari cand au realizat ce s-a intamplat..Priceless!
Ati vazut reluarea? In ultimul viraj, Glock parca statea pe loc. Ei bine, daca tot ai riscat sa nu intri la boxe cand a inceput ploaia, in conditiile in care nu a fost decat o bura, daca reusesti sa te mentii in fata celorlalti, cum naiba te depasesc cel putin 3 piloti in ultimul viraj?
nu mai credeam ca formula 1 poate dezvolta o asemenea problema de etica :D
AG, tocmai am revazut si eu reluarea si in momentul depasirii, Glock pare ca derapeaza. Pana la urma ma doare-n cot daca s-a pus sau nu „capra”. A fost un sezon mai animat decat pe vremea lui Schumacher dar a lipsit nervu’.
Un ultim gand pentru David Coulthard, care se retrage dupa aceasta cursa: felicitari pt. intreaga cariera :)
Pana la urma incep sa-mi doresc motorul standard :roll: .
Singura circumstanta pentru Glock ar fi urmatoarea: de ce ar fi ales sa nu intre la boxe cand a inceput ploaia cand putea foarte bine sa intre si sa nu se amestece in lupta. OK, sa asteptam cifrele.
roach ai dreptate. Cred ca asta-i mai important. S-a mai dus un dinozaur. Pe langa el astia par copii.
@AG
Pentru ca nu ar fi intrat in puncte.
am vazut reluarea, Glock a stat. clar! nu era justificat s-o faca, pista nu mi s-a parut uda.
@the man
THANK YOU!
@AG
Si mie imi pute rau. Si nu e vba asa cum ai zis de ce au facut altzii, etc. da’ sa scazi F1 la nivelu’ lu’ Rocar – Petrolu’ sincer devine penibil.
Numai in pielea lui Nicole Schrezinger sa nu fi acuma :))
skogers uite aici :
http://www.youtube.com/watch?v=V8eCCkZZZZM
sabi
Cred ca la noapte o sa fie vai de pielea ei :D
Singurul campion de pe pista e Vettel.
Pai de asta ziceam si eu :)
Cristi
Just. Va fi un mare campion.
Gazzetta dello sport il felicita pe Hamilton, aratand ca nu si-a pierdut firea dupa ce a fost depasit de Vettel.
@X
Don’t get it. Ce-are cu prefectura?
Glock , va ajunge in cel mai fericit caz pilot de teste la Mclaren, urit foarte urit ce a facut !Blah 1
Sint plin de draci !
Poate ca nu si-a pierdut firea, dar si-a pierdut fair-play-ul si profesionalismul aratat sezonul trecut(ca debutant).
@adrian georgescu
care valoreaza mai mult ? Titlul la constructori sau ala la piloti ?
Prima declaratie a lui Hamilton:
http://www.itv-f1.com/news_article.aspx?id=44505
dorin
La piloti.
Ma intrebam acum cu un prieten daca ar cumpara cineva sepci ca a lui HAM cum se cumparau alea cu DEKRA ale lui MS. Poate e si lipsa marketingului, dar f1 nu mai are campioni. Vettel cu masina aia de 3 lei a demonstrat ce pilot e, si in cursa asta – ce caracter e. Si e la fel de neamt ca Benz si Glock.
„di Glock che non si era fermato a cambiare le gomme” = ???
dorin
Asta ca orgoliu. Pentru banii impartiti din Acordul Concorde, se tine cont de clasamentul la constructori.
“In the last corner I managed to get past Glock and I’m telling you, I can only thank God, it was just amazing.”
asta face tot :))) cum sa spui asa ceva dupa ce s-a intamplat ..in rest vorbe de lemn
“In the last corner I managed to get past Glock and I’m telling you, I can only thank God, it was just amazing.”
“The team told me just before I got to him. They said ‘you have to get past Glock’.
VALIZAAAAAAAA! – glumesc :) .
Sko ai dreptate. Asta-i mai potrivita:
http://www.youtube.com/watch?v=gdzu-fqrWxQ
dorin
Da, Glock nu a intrat sa schimbe gumele cand a inceput sa ploua. Dupa parerea mea, trasa era aproape uscata in penultimul viraj (de fapt ultimul, pentru ca de acolo se alearga cu pedala jos) , deci viteza scazuta a lui Glock mi se pare ciudata.
si cineva sa-l dea pe Miki afara – comentatorii ascultau Team Radio da nu prea intelegeau decat „keep pushing” si traduceau „baga-i mare acuma” si la ala ii ziceau ca Vettel mai intra o data si nu cu el ii lupta ci cu Massa. Plus ca io cred ca Miki ii pe felie cu pretena lu HAM.
Si eu va dau dreptate, dar ce se poate face ? cred ca nimic…
Ce atitea comentarii s-a vazut clar ca s-a dat pur si simplu laoparte am vazut de trei ori faza !(:(:(:(
Nu pot sa cred ce s-a intamplat.
Ieri ma dadeam cu capul de toti peretii dupa golul egalizator al echipei Dinamo, azi ma dau din cauza pozitiei de capra asumata de Glock.
Si Hamilton multumeste lui D-zeu pentru asta. Ce penibil. Ce campion penibil…
@toata lumea
dati-mi si mie niste linkuri catre video cu ultima faza
dorin
Mai pastreaza si pentru meciul cu Lyon :D
Trulli si Glock, singurii doi piloti care nu au trecut pe gume de ploaie. Ultimul tur: Trulli 1:44.8, Glock 1:44.7 :D
Am si eu o intrebare. De ce Kimi n-a incercat deloc sa-l atace pe Massa ? Daca tot vrem sa-i luam gatul lui Glock. By the way: Who the fuck is Glock ?
WaftC
E clar, Glock a incetinit intentionat, ca sa nu aiba probleme Trulli cu comisarii de cursa :D
!!!!!De ce sa-l atace Kimi pe Massa ??????????????????//
For the sake of… sportsmanship?
X
Kimi şi Felipe sunt din aceeaşi echipă. Ce vroiai? Glock şi Hamuitlon sunt din echipe diferite.
Sa fii campion mondial la F1 si prietena ta sa se numeasca Nicole Scherzinger. Ce viata. :D
@waftc
sa fii campion mondial la F1 si sa nu-ti poti baga organul numai intr-una in care si l-au bagat si altii 100. Ce viata…
E posibil ca Glock sa nu fi dorit sa se bage in lupta pentru titlu, dar tocmai asa s-a bagat si a influentat-o decisiv.
Ma rog, sunt curios cum o sa comenteze si cei de pe site-urile consacrate de F1.
Pentru mine, repet, la fel de ciudat mi se pare si popasul de 14,5 secunde la boxe al lui Glock la cel de-al doilea schimb, in conditiile in care Glock (ca si ceilalti, cu exceptia lui Vettel) erau pe o strategie cu doua opriri.
Nu este un titlu demn de un campion… Si istoria va tine minte pozitia de capra asumata de Glock…
X™
Ma, discutia nu este un partizana, intre Ferrari si McLaren, sau intre Hamilton si Massa.
Dupa mine, este important daca un pilot se da saunu la o parte din fata altuia, in ultimul viraj al cursei hotaratoare, decizand cine ia titlul.
Si eu am spus in nenumarate randuri ca sunt impotriva ordinelor de echipa. Totusi, ar fi fost aberant ca Raikkonen sa-l atace pe Massa, mai ales ca nu s-a aflat niciodata in pozitia de a o face.
Asa cum de discutat este ce a facut Kubica, care i-a incurcat pe amandoi in duel.
Iata o declaratie a lui Glock:
Timo Glock ended up playing a key part in the 2008 drivers championship after he struggled so badly on the final lap on dry tyres in wet conditions, that Lewis Hamilton was able to make up the 15-second gap to him and pass him in the final corner and with it take fifth place and the championship.
„I was on dry tyres at the end of the race when it was raining quite badly and it was just impossible on the last lap,” Glock said. „I was fighting as hard as I could but it was so difficult to just keep the car on the track and I lost positions right at the end of the lap. Finishing in the top six is a decent result for me because I’d been struggling with the car earlier in the weekend but we were very close to fourth place so I am a bit disappointed.”
„t’s the end of my first season with Toyota and I’m happy with it as a whole,” he added. „It was not easy for me early on but we improved the car a lot and I also improved myself during the year. Since Hockenheim it’s been positive for me; beating my target of 20 points and finishing on the podium as well is a good achievement. Now we have to work even harder for next year to make another step forward.”
@AG: n-m vazut cursa, insa judecand dupa discutiile de aici, Glock a influentat clasamentul final. Exista vreo sansa sa se deschida o ancheta? Din ce citesc, el era in lupa pentru puncte, deci nu trebuia sa se dea la o parte ca pilotii intarziati.
Asadar, un ecart de 15 secunde si o masina cu pneuri de uscat si una incaltata cu pnbeuri intermediare (atentie! nu cu gume de ploaie).
Iata ce spune Martin Whitmarsh, CEO la McLaren:
McLaren CEO Martin Whitmarsh said his team was always confident that Lewis Hamilton would be able to catch the slick-shod Timo Glock and regain the critical fifth position in the Brazilian Grand Prix.
Hamilton seemed set to lose the championship when he fell from fourth to sixth in the late rain shower – losing one place to the flying Sebastian Vettel, and also falling behind Glock when the Toyota driver gambled on sticking with dry tyres.
At first Glock’s lap times were competitive with the drivers on intermediates, but the rain increased at just the right moment for McLaren, causing Glock to tumble off the pace and allowing Lewis through.
tatiku
Nu, nu se va deschide o ancheta, pentru ca nu se va putea stabili ca s-a dat la o parte. Era „incaltat” cu pneuri de uscat pe o pista relativ uda. Spun „relativ” pentru ca pe aproape toata lungimea turului pista era umeda, insa trasa era uscata.
@AG: mersi de explicatie. vreun motiv special pentru care Glock nu a intrat la boxe? risca sa iasa din puncte de tot?
Glock oricum nu mai oprea pana la sfarsit, motiv pentru care a declarat ca vizau locul 4\5. Toti ceilalti trebuiau sa opreasca pana la sfarsit pentru un ‘splash and dash’, fie daca ploua fie daca nu.
Iar a arbitrat Salomir :)
@ AG
Nu este exact sistemul asta actual de punctaj care a facut diferenta?
Lord Barty
Tu spui ca toti ceilalti, in afara de Glock, mai aveau planificata o oprire cu 3 tururi inainte de final?
ga
Cred ca da. N-am verificat. Stiu ca Massa are o victorie in plus, deci e clar ca pe sistemul vechi el ar fi fost campion mondial.
In sensul in care nu se premiaza castigatorul, se premiaza constanta quasimediocra…nu exista motiv sa risti, te mentii in primii 3-4 si acumulezi suficiente puncte pentru a fi in lupta…with all due respect, F1 is boring as hell! Nimeni nu mai depaseste..toata lumea in sir indian…
Cine a castigat?
ga
Corect. Au introdus sistemul asta ca sa-l tina pe Schumacher si la el au ramas. total de acord.
Din Gazzetta dello Sport:
INTERLAGOS (Brasile) 2 novembre 2008 – Lewis Hamilton ha ammesso di aver sofferto momenti di forte nervosismo negli ultimi giri del GP Brasile. „È stata la corsa più tesa della mia vita – ha ammesso il più giovane campione del mondo della storia, a soli 23 anni. „Nelle ultime curve il mio cuore stava per esplodere – ha raccontato – quando ho visto Glock correre più lento ho pensato ‘Dio mio, non è possibile’. Sentivo come un dolore fisico perché non capivo cosa stava succedendo e cosa stava per succedere”.
ONORE A MASSA – C’è anche spazio per una simbolica stretta di mano a Massa: „Complimenti a Felipe per la vittoria. Oggi ha guidato in modo eccezionale. È stato un concorrente onesto, sono pronto a sfidarlo per l’anno prossimo”. Dall’altro lato del paddock, il direttore della McLaren, Martin Whitmarsh, sembrava non riuscire a capire cosa stesse accadendo. „Grande corsa, grande corsa” era l’unica cosa che riusciva a mormorare. I meccanici delle Frecce d’argento hanno lasciato da parte la flemma british e sono esplosi in una festa all’uscita dei box. Anche Ron Dennis si è sciolto: „Una gara folle, ma ora mi sento realizzato – le prime parole del team principal McLaren – meglio ora che mai”.
http://www.youtube.com/watch?v=XR36LbhBAg4
Si o declaratie a lui Glock:
TEDESCO PENTITO – Riflettori puntati anche su Timo Glock, che ha ceduto proprio alla fine la posizione a Hamilton, così l’inglese ha potuto festeggiare il primo Mondiale della sua giovane carriera. „Mancavano pochi metri perchè Massa fosse campione, ma onestamente non era più possibile (reggere Hamilton, ndr) con quelle gomme. A freddo Glock respinge le accuse di essere stato troppo arrendevole su Lewis. „Non sono stato il pilota che ha deciso il campionato. Non sono neppure pentito della strategia. Se mi fossi fermato a cambiare le ruote, sarei rimasto ancora più indietro”. Il tedesco è irritato con chi insinua un suo aiuto ad Hamilton. „La macchina era inguidabile. Le persone che credono che ho tolto il piede dall’accelleratore non hanno la minima idea di cosa sia l’automobilismo. E non vedo perchè dovrei parlare con Hamilton e con Massa. Non ne ho motivo”.
Bun, post nou pe baza linkului dat de roach.
AG
Tot am înţeles…
http://www.adriangeorgescu.ro/2008/11/02/s-a-dat-glock-la-o-parte/
NASPA: Hamilton campion.
Insa Schumi se inseala cand spune ca asta poate sa-i bata recordurile.
De la anul incepe o noua era ALONSO. Parerea mea. Omul e fabuilos.
Plus ca Vettel a inceput deja sa faca furori cu un jaf de masina. Si are si tupeu maxim. In plus, mai e un Kubica. Poate si Niko Rosberg mai incolo …
Massa are mai degraba un stil nordic, desi e brazilian.
Pacat de David Coulthard. Merita o alta incheiere a carierei.
Locul sau va fi luat de Bruno Senna. Chiar sunt curios ce va reusi …
bai, daca si la F1 se nasc asemenea supozitii si sunteti asa inversunati,
n-am pierdut nimik ca nu ma mai pasioneaza de cativa ani treaba asta
ba unii au masini proaste, ba altii au masini bune, dar sunt ei prosti
ba altii au masini bune si piloti buni da` stau capra(??)
Si daca la finalul sezonului din ce am citit mai sus toti sunt memultumiti , frustrati, enervati,etc
pe cel ce a castigat, cu ce mai difera treaba asta ,in care tre sa te trezesti dimineata devreme sau sa te uiti tarziu in noapte,
de un Cetate Suceava-Ceahlaul care e mereu la 11.00??
macar acolo mai vezi si un local kombat in toata splendoarea lui …
F1 ramane un spectacol fantastic.
Hamilton, crescut practic de Denis…de pe la 12 ani (ce ironie a sortii, i-a cerut un autograf la 10 ani si…a ajuns nr 1 in F1!), merita din plin titlul.
de data asta F1 s-a incheiat superb,facind in ciuda, parca, tuturor celor care au inceput sa circoteasca.de cele mai multe ori,pe buna dreptate…
Am avut cel mai spectaculos final de sezon din toate timpurile . In acest context mi se pare o nebunie sa introducem teorii de conspiratie , teorii care se bazeaza pe o serie de informatii gresite oferite de comentatorii TVR (am vazut pe un HDrip, nu m-am uitat la ei in direct , nu sunt masochist ) de unde au pornit speculatii le la noi . Rezumand : 1. McLaren a procedat corect cu tactica conservatoare , in calificari Hamilton avea combustibil mult pentru ca se prefigura o cursa cu ploaie , iar in aceste conditii un SC era posibil , iar cu totii dupa locul 11 avand sansa sa se adapteze inainte cursei , McLaren nu putea risca o iesire a lui Hamilton dupa prima alimentare/schimbare pneu in jurul locurilor 8-10 cu o serie de baieti lenti dar nu suficient de lenti in fata lui .
2. Si in cursa au adoptat o tactica conservatoare , care ar fi fost corecta , daca n-ar fi intervenit ploaia si decizia la fel de corecta (nimic de pierdut) a lui Glock de a ramine pe slick pe o ploaie nu foarte puternica . Dar norocul lui Hamilton a fost ploaia care s-a intetit exact pe ultimul tur , facand pe Glock sa se simta ca un elefant intr-un magazin de portelan , incercand sa faca break-dance :) . Nu se poate cu slick in asemenea conditii , s-a vazut si in Spa . Nu e nici o conspiratie aici , ci un noroc incredibil a unui Hamilton neobisnuit de cuminte . Daca ploaia puternica ar fi intarziat 30 de secunde , Massa era campion .
3. Pacat ca un asemenea sport , pe care eu vreau sa-l consider de elita , este in continuare „sabotat” de diletantismul celor de la TVR (exceptie Alex.Dobai) . Dar vad ca si comentatorii ITV au gresit mult , si ei asteptau 3 opriri pentru primii 4 , numai ca ei au scuza tensiunii si implicarii directe .
Altceva . Nu stiu daca s-a mai comentat aici . Mi se pare iresponsabil ce a facut Kubica . Sa-l depasesti destul de agresiv pe Vettel si apoi pe Hamilton fiind cu o tura in urma , deranjand evident pe cei doi , cred ca a fost cel putin neinspirat . Regulile spun ca ai voie sa „iei inapoi” turul daca cel din fata ta este sensibil mai lent decat tine , si te incurca vizibil . Nu cred ca a fost cazul , in plus manevra lui Robert a prilejuit atacul lui Vettel la Hamilton . Probabil oricum il depasea , dar Kubica n-avea ce cauta acolo .