in Comentarii live

Finala F1, la Interlagos

De la ora 19:00, pe TVR1, ultima cursă din 2008. La el acasă, Felipe Massa se află în pole-position, iar Hamilton este al patrulea pe grilă. Trulli (Toyota) ocupă poziţia a doua, Raikkonen (Ferrari) pe cea de-a treia, în timp ce coechipierul lui Hamilton de la McLaren, Heikki Kovalainen, este al cincilea. Alonso (Renault) ocupă cea de-a şasea poziţie pe grilă.

În clasament, Hamilton are 94 de puncte, iar Massa 87. Dacă Hamilton ocupă locul al cincilea în cursă, este campion mondial.

Write a Comment

Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

260 Comments

  1. În acest moment, la Interlagos plouă, iar premizele meteo arată că la fel va fi şi în timpul cursei. Vă mai amintiţi acea cursă câştigată de Fisichella, pe când era la Jordan? 2003, parcă. Iniţial, victoria i-a fost acordată lui Kimi, la McLaren pe atunci.

  2. Nu-mi place Massa , dar nici Hamilton !!!
    As fi vrut sa iasa Kimi campion , dar asta-i viata !
    Dar ce-i mai importanat, ca demult nu a mai avut F1 atita audienta pe final ?!
    Si ce-i mai deranjant ca nu poti spune : sa cistige cel mai bun ! ):)):)):)

  3. adriana
    Din păcate se termină weekend-ul. Şi când mă gândesc că la la mijlocul săptămânii trecute mă gândeam că săpt viit am să stau acasă, bazându-mă pe grevă…

  4. adriana
    Eu n-am avut nicio săptămână de vacanţă. De când a început şcoala n-am stat o zi fără să învăţ ceva, iar timp liber nu mai am aproape deloc.

    rossi
    Nu fac mişto, dar te-am întrebat deci nu-ţi place? Serios.

  5. Nu-mi place MIE pentru ca nu-l consider PILOT DE F1 ! Atita timp cit nu ai singe sa faci o depasire fiind in spate sa te bati pentru o pozitie , sa ai nervii tari cind retrogradezi in pluton -in schimb faci greseli NEPERMISE pt. un pilot la o asa masina ?! Scuza-ma eu nu-l pot numi pilot si apoi mai e ceva , sa nu fii in stare sa faci masina , pentru ca un pilot contribuie foarte mult la realizarea masini de curse , de kimi stiam ca nu se pricepe , dar faptul ca Massa era -sau este febletea lui Schumi m-a facut sa cred ca e macar 60% din valorea lui , deunde e ZERO !

  6. Corect, Massa nu prea pare pilot de F1… Dar pe Hamilton nu il pot suferi. Deloc. Nu stiu ce va putea face vreodata ca sa ma bucur cand castiga. Deocamdata… oricine il busheshte e prietenul meu!

  7. Kre k cel mai tare ar fi sa-l vedem pe Lobontz felicitandu-l pe Hamilton la final, in standu’ McLaren, unde Michi ii ia un interviu lu’ Tariceanu. Atunci sa va vad cum saritzi cu nitropectoru’…

  8. Nu cre k e legal ce au facut astia cu delayu’ startului. Probabil aia n-aveau caii roshii reglatzi pt ploaie. Tre’a sa-i lase asa. Hai Winkelhock!

  9. Cum poti sa ai in mana asa o cursa, ploaie, sare, piper, titlul, tot… si tu sa fii asa mort, in doi, cand inca nij n-a inceput cursa? Astia doi park is ieshiti de la terapie intensiva…

  10. @gaby

    Nu e, tocmai! Adik pe pista uscata nu prea avea cine sa-l impinga pana pe locu’ 6. Asa, aci e ruleta ;) E deschisa treaba, tocmai!

  11. Mey, io n-as zice. Reglajele difera masiv de la ud la uscat. Important e ce compromis a adoptat fiecare. O cursa uda non-stop (desi nu exista asta, k nivelu’ de aderentza variaza teribil chiar si pe ploaie continua 1h30) i-ar fi indemnat pe totzi sa adopte setari de ploaie, iar acolo iz dau dreptate: HAM e cam bun (in Top 3 la pilotaj pe ploaie, oricum i-ai lua). Asa in conditzii d’astea mixte, se poate da gresh ushor inginereste si l-ai killarit pe pilot. Remember doar HAM la Nurburg anul trecut…

  12. Miki: „Prietena lui Hamilton e cantareata de rock… Thrash… Nu mai sunt la curent cu denumirile curentelor muzicale”:))) Saraca Nicole… De-ar sti ea ca e cantareata de rock… :D

  13. Chiar am vrut sa va intreb ieri daca faceti un „live” cu finala sezonului de Formula 1. Nu de alta, dar macar din ultima cursa sa inteleg ceva, ca restul sezonului l-am ratat complet :)

  14. Sabi, nu e mare lucru de inteles. Hamilton cel mai bun pilot. Ferrari va castiga la constructori datorita numeroaselor penalizari de care au „beneficiat” McLaren. Massa posibil cel mai slab campion modndial din istorie. Deocamdata nu, dar mai sunt ture.

  15. roach
    Calm cu penalizările. Dacă Massa nu greşea la Kuala Lumpur, când era pe doi; dacă lui Massa nu-i exploda motorul cu 3 tururi la Hungaroring, dacă echipa nu făcea acea gafă la Singapore…

  16. Nu e nimic de spus. Nu putem discuta cu supozitii. Ci numai pe ce exista. Punctele actuale. Restul, sunt sigur ca s-au compesat, si la McLaren, si la Ferrari.

    Ce trebuie sa recunosti insa e ca Massa nu e un „extraterestru”, nu are stofa de campion mondial. Nu stiu daca tii minte ceva memorabil facut de el de la inceputul carierei lui, nu numai anul asta. Eu ma uit la F1 de aproape 20 de ani (doar, din pacate) si, repet, ar fi cel mai slab Campion Mondial pe care l-am vazut in anii astia.

  17. Gaby, las-o. Papagalu’ ala colorat n-are nici o treaba cu shtaifu’. Asta cu exceptia cazului in care Damon Hill ti s-o parea f’o skula…

  18. E bine Gaby,da ai grija la stres,Steluta mea e a 12 a si servici si uite ca a tebuit sa-si ia medical si scutire ,daia ai grija la strs

  19. buna seara!

    Eu vin cu off-topic-ul: victorii importante ale echipelor romanesti, la handbal!
    -Oltchim a invins pe Larvik(Norvegia), in primul meci din Liga Campionilor;
    -nationala masculina a trecut de Polonia(vicecampioana mondiala), in preliminariile pt CM;

  20. Ce galetzi senile, Doamneeee! Vine ploaia si astia-s niste kretini patentatzi, nu citesc un live timing, nu un autosport, nu nimic… Ce discutzii de crashma… Lu’ Bonifaciu i-am numarat o fraza la Fuji, pe care a inceput-o inainte de turu’ de formare si a terminat-o in momentu’ startului: 8 (opt) subordonate, toate incepand cu „care”. 2 minute juma’te turu’ de formare, cre k o pagina intreaga A4 asta fu. Si apoi, start! Bucura-te!

  21. Va reamintesc si cea de-a doua schimbare a lui Glock, cand acesta a stat 14,5 secunde la boxe, in timp ce Hamilton doar 9,5, intr-un moment in care cei doi se luptau pentru aceeasi pozitie, a cincea

  22. Daca nu ar fi existat acea bizara schimbare la boxe a lui Glock, as fi zis ca Hamilton l-a depasit pe Glock pe ultimii metri corect, pe baza faptului ca neamtul nu a mai intrat la boxe sa schimbe cu pneuri de ploaie.

  23. @AG

    Haha! As fi pariat k Toyotele sunt Buzau’ lu’ Ferrari, da’ iaka m-am inselat! Oricum, excelenta prestatia BMW-urilor azi, absente exact atunci cand trebuie ;)

  24. AG:
    Am deschis si eu televizorul. Vad pe podium un domn imbracat in rosu, canta imnul Braziliei dar asta apropae ca plange!

  25. Neh, vbeam de faptu’ ca n-au avut nici o treaba cu lupta pt puncte. Ceea ce, recunosti si tu, nu s-a intamplat EVER in sezonu’ asta… De obicei chiar si in caz de curse modeste, BMW erau acolo, pe 7-8, etc. Daramite acum, cand am avut ploaie, diferente de strategii, etc.

    In plus, ambele BMW prinse din urma cu un tur mie chiar imi pute…

    Glock asta n-a fo pilot BMW parca?

  26. NU SE POATE ASA CEVA.

    nu se poate !!!!

    Hamilton nu e cel mai bun !!!!

    Massa e de departe cel mai bun din F1… A pierdut pe erorile astora de la Ferrari…

    NU POT SA CRED CE S-A INTAMPLAT.

    NU POT SA CRED….

    CAT NOROC PE EL…CAT NOROC..

  27. skogers
    Vettel a fost sezonul trecut pilot de teste la BMW şi l-a înlocuit pe Kubica după accidentul de la Montreal. Glock în F1 a mai fost doar la Jordan.

  28. A castigat campionatul un individ care parca conduce pe PlayStation. Massa anost. Kimi blazat. Toata lumea uita ce curse a facut Fernando pe final de sezon sau cate puncte a facut Robert cu o masini net inferioare celor de la Ferrari sau McLaren.

  29. @doc

    A castigat Hamilton, locu’ 5 a fo bun pt el. Cu locu’ 6 o punea. Da’ s-a dat unu’ Glock la o parte peantepenultimu’ viraj. Argumentu’ lui e k avea pneuri de uscat si ploua, de-aia s-a dat la o parte. Da’ noi nu credem. Credem doar k era neamtz, ca Mertzanu’.

  30. Da, dar in contextul in care Hamilton avea locul 5 inainte sa-l depaseasca Vettel, deci chiar asa premeditat a fost totul ?

  31. Dorin iti reamintesc ca Lewis a pierdut cateva curse stupid. Nu cred ca castigat nemeritat. Iar anu’ trecut a fost de-a dreptu’ hilar.

  32. sabi
    Tocmai. Repet. La cea de-a doua schimbare de pneuri, Timo Glock intra la boxe si e tinut in mod nejustificat 14,5 secunde, in conditiile in care se lupta pentru pozitie (tot 5, parca) cu Hamilton. Acesta a intrat la doua tururi parca (sau unul) si a stat 9,5 secunde, iesind inaintea lui Glock.
    Asta ma face banuitor.

  33. @X

    Massa a pierdut cel putin 35 de puncte sezonul asta pe greselile echipei tehnice… Hamilton a castigat nemeritat. Nu exista nici un dubiu.

    Si ce s-a intamplat in ultimul lap al acestei curse e de domeniul penibilului… Asa tura, asa pilot.

  34. @AG

    Dap, right. Glock nu trecuse clar pe gume de ploaie. Reluari insa n-am vazut, n-am rabdare sa indur 3 minute de Miki-Viki, pt o reluare, fie ea si una atat de importanta k asta. O sa ma uit pe net, clar in zilele urmatoare. Maine se afiseaza lap chartu’ pe autosport si vedem ultimele 3 tururi ale lui Glock, incerc sa mai caut vreun alt pilot pe gume de uscat si bag o comparatie. Altfel insa nu realizez de-acu’.

  35. skogers:
    Pai stai bre. De ce nu s-a dat in laturi mai devreme, daca tot s-a hotarat sa faca treaba asta? Adica avea gume de uscat doar in ultimelele viraje. Ce dracu’ sport e asta? Asta e cu blaturi mai dihai ca UFC si WBA combinate!

  36. Hai, dom’le… In anii ’90, si Massa, si Hamilton ar fi fost in coada plutonului. Asta spune multe despre nivelul la care a ajuns F1.

  37. X
    Nu e vorba de meritat sau de nemeritat. Nu asta e discutia, ci onoarea meseriei de pilot.
    Vettel, cu o masina net inferioara, l-a facut de doi lei pe Hamilton. Fara plecaciunea Glock, titlul era la Massa.
    Nu ca le plang de mila celor de la Ferrari, care si ei au facut multe manevre la viata lor. Dar nu e corect.

  38. Una peste alta, cred ca a fost campionatul lui Vettel. Si al lui Kubica. Cele 2 mari surprize. In rest, Hamilton a meritat. Massa e un mediocru.

  39. Dorin nu sunt fan Lewis. Dupa cum am scris mai sus, parca conduce pe PLayStation. Da’ scuza-ma nici Massa nu m-a impresionat niciodata. Un Kimi lovit de impotenta l-a pus in pozitia de a se bate pt titlu. Daca e dupa mine astept la anu’ sa-l vad pe Kubica urcand intr-o MASINA si-apoi mai vorbim.

  40. Glock era plin pana la finish la stopul cel lung. Toti ceilalti dintre primi 8, nu erau. Daca nu ploua Hamilton iesea pe 6 pentru ca si Glock si Vettel treceau de el in conditii normale. Asa insa, Glock a riscat sa termine pe slickuri tocmai pentru ca daca oprea nu prindea punctele. Hamilton si Vettel l-au prins din urma in ultimul moment. Asta e, live to fight another day. Respekt!

  41. Doc
    Nu intelegi ca s-a mai dat o data, cand a stat cu 5 secunde mai mult decat trebuia la boxe? Dupa aceea, nu a mai fost nevoie, pentru ca Hamilton avea pozitia care ii trebuia, a cincea, care ii aducea titlul. Pana cand a aparut Vettel, care l-a depasit pe Hamilton in mod corect.

  42. @doc

    Bey, io de data asta sunt de partea lu’ AG. Commentu’ de la 9:09 mi se pare intemeiat si de bun simt. Asta e si pozitia mea.

  43. adi

    Eu trageam concluziile despre intreg sezonul. Daca Raikkonen nu-l lasa pe Massa sa treaca printr-o manevra ordinara, acum nu mai dsicutam despre ploaie si cauciucuri.

  44. AG, dupa cum am mai scris, ar trebui sa-i acordam niste atenuante lui Glock. Te tii greu pe pista uda cu gume de uscat. Sa nu uitam ca 2 colosi, Senna si Prost au castigat titluri urate.

  45. dorin spoaller
    pe 2 November 2008 9:11 pm

    nu credeam ca voi vedea niciodata actiunea de a sta CAPRA in formula 1.

    Dorin poate-ai uitat cum statea capra Barichello cand avea marele Michael nevoie de puncte :D .

  46. AG:
    E nasol pentru voi astia care va pricepeti la dracariile aste. Eu ma gandeam sa incerc sa pricep de ce plange lumea pe aici ca nu o sa mai fie mare premiu. Inteleg ca e bad for business, dar in rest…
    Dar daca ala care a castigat cursa il busea pe ala tanaru’ si il scotea din cursa, castiga el the whole shebang?

  47. X
    Nu mai ştiu în ce cursă din acest sezon, Kovalainen a stat capră pt Hamu. Mi se pare că în acea cursă în care Piquet a terminat pe 2.

  48. AG, Skogers, am mai văzut filmul ăsta. Vouă vă place scenarita.
    Anul trecut la ultima etapă s-a manifestat Skog, acum o are AG.

    Concret cum l-au făcut pe Glock să cedeze ? In faţă era ditamai bulibăşeala. I-au spus prin radio că HAM vine după VETTEL ? Ploua, omul era pe ultimul tur, aglomeraţie, mai stătea să facă şi calcule ?

  49. @X

    Ii dau circumstante lui Gloc, no problem. Azi, acum, pe loc. Cand vin cifrele insa, s-ar putea sa ma razgandesc. Si tare mi-e teama k o sa am motive s-o fac.

    Dk e asa cum zice AG, k pe ultimu’ sfert de circuit Glock a avut bucurii, e cam nasol…

  50. A mai fost o cursa pe ploaie la final. Spa, parca. Au iesit ambii piloti Ferrari. O fi fost blat? S-a uitat cineva la cifre? S-au cautat la gume?

  51. Ma scuzati daca am fost agasant. Pur si simplu nu intelegeam de ce plange ala de pe prima treapta a podiumului. Am crezut ca e emotionat, dar dupa aia am vazut atul care era intr-un soi de hangar si ala radia de bucurie. It seemed weird, that is all. Un lucru e clar: nu e de mine sportul asta. Ma duc sa ma uit la NY Jets cu Buffalo Bills. Acolo e clar: blitz si pe ei pe mama lor :D

  52. Asta-i singura cursă văzută anul ăsta şi mi-a ajuns.Cu vârf şi îndesat. Mă consider un tip supertolerant dar Michi şi Victor sunt handicapaţi. Scurt.

  53. Dorin iti reamintesc ca Senna si Prost s-au scos reciproc in ani consecutivi (89, 90) ajungand pe rand campioni mondiali. Schumacher a avut 2 sezoane negre. O data cu Damon si a doua oara cu Villeneuve. Nici p-astia n-ar trebui sa-i consideram demni de campioni ?. Oare e mai demn sa ai o masina net superioara si sa defilizi tot campionatul (vezi Jaques in 96)? Sau sa n-ai adversari (vezi Michael) ?

  54. Ati vazut reluarea? In ultimul viraj, Glock parca statea pe loc. Ei bine, daca tot ai riscat sa nu intri la boxe cand a inceput ploaia, in conditiile in care nu a fost decat o bura, daca reusesti sa te mentii in fata celorlalti, cum naiba te depasesc cel putin 3 piloti in ultimul viraj?

  55. AG, tocmai am revazut si eu reluarea si in momentul depasirii, Glock pare ca derapeaza. Pana la urma ma doare-n cot daca s-a pus sau nu „capra”. A fost un sezon mai animat decat pe vremea lui Schumacher dar a lipsit nervu’.

  56. Singura circumstanta pentru Glock ar fi urmatoarea: de ce ar fi ales sa nu intre la boxe cand a inceput ploaia cand putea foarte bine sa intre si sa nu se amestece in lupta. OK, sa asteptam cifrele.

  57. @the man
    THANK YOU!

    @AG
    Si mie imi pute rau. Si nu e vba asa cum ai zis de ce au facut altzii, etc. da’ sa scazi F1 la nivelu’ lu’ Rocar – Petrolu’ sincer devine penibil.

  58. Ma intrebam acum cu un prieten daca ar cumpara cineva sepci ca a lui HAM cum se cumparau alea cu DEKRA ale lui MS. Poate e si lipsa marketingului, dar f1 nu mai are campioni. Vettel cu masina aia de 3 lei a demonstrat ce pilot e, si in cursa asta – ce caracter e. Si e la fel de neamt ca Benz si Glock.

  59. “In the last corner I managed to get past Glock and I’m telling you, I can only thank God, it was just amazing.”

    asta face tot :))) cum sa spui asa ceva dupa ce s-a intamplat ..in rest vorbe de lemn

  60. “In the last corner I managed to get past Glock and I’m telling you, I can only thank God, it was just amazing.”

    “The team told me just before I got to him. They said ‘you have to get past Glock’.

    VALIZAAAAAAAA! – glumesc :) .

  61. dorin
    Da, Glock nu a intrat sa schimbe gumele cand a inceput sa ploua. Dupa parerea mea, trasa era aproape uscata in penultimul viraj (de fapt ultimul, pentru ca de acolo se alearga cu pedala jos) , deci viteza scazuta a lui Glock mi se pare ciudata.

  62. si cineva sa-l dea pe Miki afara – comentatorii ascultau Team Radio da nu prea intelegeau decat „keep pushing” si traduceau „baga-i mare acuma” si la ala ii ziceau ca Vettel mai intra o data si nu cu el ii lupta ci cu Massa. Plus ca io cred ca Miki ii pe felie cu pretena lu HAM.

  63. Nu pot sa cred ce s-a intamplat.

    Ieri ma dadeam cu capul de toti peretii dupa golul egalizator al echipei Dinamo, azi ma dau din cauza pozitiei de capra asumata de Glock.

    Si Hamilton multumeste lui D-zeu pentru asta. Ce penibil. Ce campion penibil…

  64. Trulli si Glock, singurii doi piloti care nu au trecut pe gume de ploaie. Ultimul tur: Trulli 1:44.8, Glock 1:44.7 :D

  65. Am si eu o intrebare. De ce Kimi n-a incercat deloc sa-l atace pe Massa ? Daca tot vrem sa-i luam gatul lui Glock. By the way: Who the fuck is Glock ?

  66. E posibil ca Glock sa nu fi dorit sa se bage in lupta pentru titlu, dar tocmai asa s-a bagat si a influentat-o decisiv.
    Ma rog, sunt curios cum o sa comenteze si cei de pe site-urile consacrate de F1.
    Pentru mine, repet, la fel de ciudat mi se pare si popasul de 14,5 secunde la boxe al lui Glock la cel de-al doilea schimb, in conditiile in care Glock (ca si ceilalti, cu exceptia lui Vettel) erau pe o strategie cu doua opriri.

  67. X™
    Ma, discutia nu este un partizana, intre Ferrari si McLaren, sau intre Hamilton si Massa.
    Dupa mine, este important daca un pilot se da saunu la o parte din fata altuia, in ultimul viraj al cursei hotaratoare, decizand cine ia titlul.
    Si eu am spus in nenumarate randuri ca sunt impotriva ordinelor de echipa. Totusi, ar fi fost aberant ca Raikkonen sa-l atace pe Massa, mai ales ca nu s-a aflat niciodata in pozitia de a o face.
    Asa cum de discutat este ce a facut Kubica, care i-a incurcat pe amandoi in duel.

  68. Iata o declaratie a lui Glock:
    Timo Glock ended up playing a key part in the 2008 drivers championship after he struggled so badly on the final lap on dry tyres in wet conditions, that Lewis Hamilton was able to make up the 15-second gap to him and pass him in the final corner and with it take fifth place and the championship.
    „I was on dry tyres at the end of the race when it was raining quite badly and it was just impossible on the last lap,” Glock said. „I was fighting as hard as I could but it was so difficult to just keep the car on the track and I lost positions right at the end of the lap. Finishing in the top six is a decent result for me because I’d been struggling with the car earlier in the weekend but we were very close to fourth place so I am a bit disappointed.”

    „t’s the end of my first season with Toyota and I’m happy with it as a whole,” he added. „It was not easy for me early on but we improved the car a lot and I also improved myself during the year. Since Hockenheim it’s been positive for me; beating my target of 20 points and finishing on the podium as well is a good achievement. Now we have to work even harder for next year to make another step forward.”

  69. @AG: n-m vazut cursa, insa judecand dupa discutiile de aici, Glock a influentat clasamentul final. Exista vreo sansa sa se deschida o ancheta? Din ce citesc, el era in lupa pentru puncte, deci nu trebuia sa se dea la o parte ca pilotii intarziati.

  70. Asadar, un ecart de 15 secunde si o masina cu pneuri de uscat si una incaltata cu pnbeuri intermediare (atentie! nu cu gume de ploaie).
    Iata ce spune Martin Whitmarsh, CEO la McLaren:
    McLaren CEO Martin Whitmarsh said his team was always confident that Lewis Hamilton would be able to catch the slick-shod Timo Glock and regain the critical fifth position in the Brazilian Grand Prix.

    Hamilton seemed set to lose the championship when he fell from fourth to sixth in the late rain shower – losing one place to the flying Sebastian Vettel, and also falling behind Glock when the Toyota driver gambled on sticking with dry tyres.

    At first Glock’s lap times were competitive with the drivers on intermediates, but the rain increased at just the right moment for McLaren, causing Glock to tumble off the pace and allowing Lewis through.

  71. tatiku
    Nu, nu se va deschide o ancheta, pentru ca nu se va putea stabili ca s-a dat la o parte. Era „incaltat” cu pneuri de uscat pe o pista relativ uda. Spun „relativ” pentru ca pe aproape toata lungimea turului pista era umeda, insa trasa era uscata.

  72. Glock oricum nu mai oprea pana la sfarsit, motiv pentru care a declarat ca vizau locul 4\5. Toti ceilalti trebuiau sa opreasca pana la sfarsit pentru un ‘splash and dash’, fie daca ploua fie daca nu.

  73. In sensul in care nu se premiaza castigatorul, se premiaza constanta quasimediocra…nu exista motiv sa risti, te mentii in primii 3-4 si acumulezi suficiente puncte pentru a fi in lupta…with all due respect, F1 is boring as hell! Nimeni nu mai depaseste..toata lumea in sir indian…

  74. Din Gazzetta dello Sport:
    INTERLAGOS (Brasile) 2 novembre 2008 – Lewis Hamilton ha ammesso di aver sofferto momenti di forte nervosismo negli ultimi giri del GP Brasile. „È stata la corsa più tesa della mia vita – ha ammesso il più giovane campione del mondo della storia, a soli 23 anni. „Nelle ultime curve il mio cuore stava per esplodere – ha raccontato – quando ho visto Glock correre più lento ho pensato ‘Dio mio, non è possibile’. Sentivo come un dolore fisico perché non capivo cosa stava succedendo e cosa stava per succedere”.
    ONORE A MASSA – C’è anche spazio per una simbolica stretta di mano a Massa: „Complimenti a Felipe per la vittoria. Oggi ha guidato in modo eccezionale. È stato un concorrente onesto, sono pronto a sfidarlo per l’anno prossimo”. Dall’altro lato del paddock, il direttore della McLaren, Martin Whitmarsh, sembrava non riuscire a capire cosa stesse accadendo. „Grande corsa, grande corsa” era l’unica cosa che riusciva a mormorare. I meccanici delle Frecce d’argento hanno lasciato da parte la flemma british e sono esplosi in una festa all’uscita dei box. Anche Ron Dennis si è sciolto: „Una gara folle, ma ora mi sento realizzato – le prime parole del team principal McLaren – meglio ora che mai”.

  75. Si o declaratie a lui Glock:
    TEDESCO PENTITO – Riflettori puntati anche su Timo Glock, che ha ceduto proprio alla fine la posizione a Hamilton, così l’inglese ha potuto festeggiare il primo Mondiale della sua giovane carriera. „Mancavano pochi metri perchè Massa fosse campione, ma onestamente non era più possibile (reggere Hamilton, ndr) con quelle gomme. A freddo Glock respinge le accuse di essere stato troppo arrendevole su Lewis. „Non sono stato il pilota che ha deciso il campionato. Non sono neppure pentito della strategia. Se mi fossi fermato a cambiare le ruote, sarei rimasto ancora più indietro”. Il tedesco è irritato con chi insinua un suo aiuto ad Hamilton. „La macchina era inguidabile. Le persone che credono che ho tolto il piede dall’accelleratore non hanno la minima idea di cosa sia l’automobilismo. E non vedo perchè dovrei parlare con Hamilton e con Massa. Non ne ho motivo”.

  76. NASPA: Hamilton campion.

    Insa Schumi se inseala cand spune ca asta poate sa-i bata recordurile.
    De la anul incepe o noua era ALONSO. Parerea mea. Omul e fabuilos.
    Plus ca Vettel a inceput deja sa faca furori cu un jaf de masina. Si are si tupeu maxim. In plus, mai e un Kubica. Poate si Niko Rosberg mai incolo …
    Massa are mai degraba un stil nordic, desi e brazilian.

    Pacat de David Coulthard. Merita o alta incheiere a carierei.
    Locul sau va fi luat de Bruno Senna. Chiar sunt curios ce va reusi …

  77. bai, daca si la F1 se nasc asemenea supozitii si sunteti asa inversunati,
    n-am pierdut nimik ca nu ma mai pasioneaza de cativa ani treaba asta
    ba unii au masini proaste, ba altii au masini bune, dar sunt ei prosti
    ba altii au masini bune si piloti buni da` stau capra(??)
    Si daca la finalul sezonului din ce am citit mai sus toti sunt memultumiti , frustrati, enervati,etc
    pe cel ce a castigat, cu ce mai difera treaba asta ,in care tre sa te trezesti dimineata devreme sau sa te uiti tarziu in noapte,
    de un Cetate Suceava-Ceahlaul care e mereu la 11.00??

  78. de data asta F1 s-a incheiat superb,facind in ciuda, parca, tuturor celor care au inceput sa circoteasca.de cele mai multe ori,pe buna dreptate…

  79. Am avut cel mai spectaculos final de sezon din toate timpurile . In acest context mi se pare o nebunie sa introducem teorii de conspiratie , teorii care se bazeaza pe o serie de informatii gresite oferite de comentatorii TVR (am vazut pe un HDrip, nu m-am uitat la ei in direct , nu sunt masochist ) de unde au pornit speculatii le la noi . Rezumand : 1. McLaren a procedat corect cu tactica conservatoare , in calificari Hamilton avea combustibil mult pentru ca se prefigura o cursa cu ploaie , iar in aceste conditii un SC era posibil , iar cu totii dupa locul 11 avand sansa sa se adapteze inainte cursei , McLaren nu putea risca o iesire a lui Hamilton dupa prima alimentare/schimbare pneu in jurul locurilor 8-10 cu o serie de baieti lenti dar nu suficient de lenti in fata lui .
    2. Si in cursa au adoptat o tactica conservatoare , care ar fi fost corecta , daca n-ar fi intervenit ploaia si decizia la fel de corecta (nimic de pierdut) a lui Glock de a ramine pe slick pe o ploaie nu foarte puternica . Dar norocul lui Hamilton a fost ploaia care s-a intetit exact pe ultimul tur , facand pe Glock sa se simta ca un elefant intr-un magazin de portelan , incercand sa faca break-dance :) . Nu se poate cu slick in asemenea conditii , s-a vazut si in Spa . Nu e nici o conspiratie aici , ci un noroc incredibil a unui Hamilton neobisnuit de cuminte . Daca ploaia puternica ar fi intarziat 30 de secunde , Massa era campion .
    3. Pacat ca un asemenea sport , pe care eu vreau sa-l consider de elita , este in continuare „sabotat” de diletantismul celor de la TVR (exceptie Alex.Dobai) . Dar vad ca si comentatorii ITV au gresit mult , si ei asteptau 3 opriri pentru primii 4 , numai ca ei au scuza tensiunii si implicarii directe .

  80. Altceva . Nu stiu daca s-a mai comentat aici . Mi se pare iresponsabil ce a facut Kubica . Sa-l depasesti destul de agresiv pe Vettel si apoi pe Hamilton fiind cu o tura in urma , deranjand evident pe cei doi , cred ca a fost cel putin neinspirat . Regulile spun ca ai voie sa „iei inapoi” turul daca cel din fata ta este sensibil mai lent decat tine , si te incurca vizibil . Nu cred ca a fost cazul , in plus manevra lui Robert a prilejuit atacul lui Vettel la Hamilton . Probabil oricum il depasea , dar Kubica n-avea ce cauta acolo .