doctor demonicus
pe 21 January 2008 9:26 am
All:
Pentru ca se apropie Oscarurile, m-am gandit sa va arat lista cu cele mai bune filme ale anului 2007 in viziunea a doi dintre cei mai influenti critici din US: Richard Roeper de la “Chicago Sun-Times” si A.O. Scott de la “New York Times”
Best Movies of 2007- Richard Roeper (Chicago Sun-Times)
10.”Paris, Je T’aime”
9. “Once”
8. “Superbad”
7. “Zodiac”
6. “Gone Baby Gone”
5. “American Gangster”
4. “Juno” ![]()
3. “The Lookout”
2. “No Country for Old Men” ![]()
1. “Michael Clayton”
Best Movies of 2007 -A.O. Scott (New York Times)
10.”Knocked Up”
9. “The Savages”
8. “Into the Wild”
7. “There Will Be Blood”
6. “12:08 East of Bucharest” ![]()
5. “Terror’s Advocate”
4. “I’m Not There”
3. “Sweeney Todd”
2. “Ratatouille”
1. “4 Months, 3 weeks, 2 days” ![]()
Acuma, nu stiu criteriile Academiei Americane de Film de a acorda aceste premii si cred ca nimeni nu le va afla cu adevarat niciodata. De asemenea, cred ca Roeper nu a motivat clasamentul lui, nu, Doc?
Am vazut si „Michael Clayton”, şi „No country for old men”. Filmul fratilor Coen mi-a placut mai mult. Are tot ce-i trebuie si multe in plus.
Ce ma intriga pe mine este ca niciun film nu se regaseste pe ambele liste. Scott si Roeper sunt certati? :)
Nominalizarile vor fi anuntate maine, iar festivitatea de acordare va avea loc pe 25 februarie.
macar nominalizati sa fim, ca de castigat, nu prea cred. dar, mai stii…
@AG
Unul n-am vazut de pe listele astea . :)
Da’ Ratatouille imi suna bine ;)
din prima lista exista 1 film superb si doua bune . Cel superb e No country for old men , iar cele bune sunt American Gangster + Michael Clayton
in cea dea doua lista avem doar un film bun : 4,3,2 . Menitionez ca am vazut majoritatea filmelor prezente in liste (fara Paris, Je T’aime si 12:08 East of Bucharest)
@Doc,
pana la urma va avea loc ceremonia ca-n „timpurile Bune” sau… va fi fâsâiala… cum e cu greva ceea???
in Michael Clayton george clooney mi se pare putin depasit de complexitatea rolului…
@aspida
acu cateva zile s-a ajuns la un pre-acord intre grevisti si companii . sa speram ca se va continua in directia aceasta
… si totusi de ce nu apare nici un film indian
prin clasamentele astea oscar-e !?
ca doar a 2-a tara din lume ca populatie ‘scoate’
anual cea mai mare productie de pelicule …
@micul indian
cred ca se merge pe calitate si nu cantitate
12:08 east of e „a fost sau n-a fost” :D
a crescut maiu’ cand am vazut 2 romanesti in top, desi n-am nici un merit :)
@explorish
atunci l-am vazut si pe ala . nu mi se pare o capodopera . din toate filmele alea , cel mai bun film al anului e No Country For Old Men….parerea mea…
Apropo , ce ziceti de Eastern Promises ? Aveti impresia cateodata ca nu se mai fac filme normale ? Ca tot ce apare e cu mesaj ? Imi e dor de un film gen Live Free or Die Hard . pure action , baby ! :))
@Dorin Spoaller
Hot Fuzz . Lots of shooting , lots of explosions and tons of laughters.
Ala chiar nu are nici un fel de mesaj
@afterD
filmul acela parca e mai mult parodie :)
Ms. Dorin S.
M-am linistit :))
Va fi iar un spectacol de la care voi lipsi…
Daca va intereseaza tenisul , e Djokovic vs Hewitt pe Eurosport 1 . 1-0 la seturi si 3-2 setul 2
@Dorin Spoaller
Daaaa … una f. reusita.
@aspida
Si ce ti se pare asa ciudat ca vei lipsi de la decernarea premiilor Oscar ? Ma vezi pe mine suparat ca nu sunt prezent la decernarea premiilor Nobel , sau pe Codrus ca nu a castigat un Darwin Award (inca) ? :D
@Dorin S.
La ala ma uit si eu. Eu zic ca il bate in 3 seturi.
@afterD
asa zic si eu . Hewitt e cam „de pluton” in ultimii 2 ani .
in schimb comentariul live zici ca e de la golf…..
Eu cred ca 12:08 East of Bucharest e parodie dupa „3:10 to Yuma”
Dorin Spoaller
Mie mi-a placut Clooney in rol, mi s-a parut ca a nuantat foarte bine.
@adrian
3:10 to Yuma e documentar despre viata din Romania
micul indian
Dintr-un punct de vedere, multe de pe lista sunt indiene.
@Dorin S.
Eu ma uit pe ESPN Star Sports exact din cauza comentariilor de pe Eurosport.
tin ratatouille. restu nu le am vazut :)
Nu sunt misogin numai cand trebuie , insa femeile nu au ce sa caute ca si comentatoare…
Si-a pierdut Hewitt strigatul de lupta……nu mai intimideaza pe nimeni…
@Dorin
E Luminita Paul ?
Dorin Spoaller
Cu misoginismul e ca si cu virginitatea, nu poti fi partial.
Eu cred ca misoginismul e o prostie si o frica inabusita a barbatului.
De la AfterD citire.
Iata cele mai tari Premii: Premiile IgNobel
http://www.ignobel.com/ig/ig-pastwinners.html#ig2007
@adrian
eu cred ca misoginismul e un nume dat unei categorii de barbati care nu se feresc sa isi exprime parerea asupra ceea ce ei vad ca fiind adevar
Dorin
Iar Luminita stie bine tenisul, chiar daca eu nu sunt un fan al acestui sport, de cand s-a retras Agassi.
@adrian
si nici cu virginitatea nu sunt de acord :)) dar nah , nu mai zic nimic :))
Dorin
Dupa parerea mea, orice generalizare este din start o forma de coruptie a mintii. Iar misoginismul este, poate, cea mai extinsa generalizare.
No Country for old men o sa ia multe premii.Cel putin actorul care l-a interpretat pe Anton …fara dubii(a luat si Golden Globe)
@adrian
nu am zis ca nu stie bine , e chiar mai bine informata decat barbatii , dar e prea seaca . Nu iti inspira emotie deloc. E ca si cum m-as uita la golf…cam acelasi feeling in am
Call it! FRIEND-O! :D
Revenind la filme, „Gone baby gone” este un alt film bun, cu scenariu bine scris, regie curata si joc foarte bun. Casey Affleck si Ed Harris stralucesc. Dar cand nu straluceste Ed Harris?
Dorin
Golful e un sport palpitant numai pentru ramele din gauri. As zice chiar extrem.
Dorin,
misoginismul e ultimul refugiu al frustatilor si incompetentilor.
râmele :)
Iar „Into the Wild” e magistral. Nu cred insa ca Sean Penn are, ca regizor, sanse prea mari la Hollywood.
Forast
nici tu nu esti diferit fata de cei misogini . cum ei , in mintea lor , catalogheaza femeile ca fiind inferioare , tu cataloghezi misoginii ca fiind frustrati si incompetenti….
Asatept cu interes sa vad „There Will Be Blood”, cu Daniel Day Lewis, la recomandarea calduroasa a prietenului Doc.
Dorin
Forast a spus ca e ultimul refugiu. De acord, Forast a fost un pic tough, dar generalizarea lui se sprijina totusi pe ceva. E un efect, nu o cauza. :)
Asta e cel mai Tare !!!!
The IgNobel award for medicine (2006) goes to :
MEDICINE: Francis M. Fesmire of the University of Tennessee College of Medicine, for his medical case report „Termination of Intractable Hiccups with Digital Rectal Massage”; and Majed Odeh, Harry Bassan, and Arie Oliven of Bnai Zion Medical Center, Haifa, Israel, for their subsequent medical case report also titled „Termination of Intractable Hiccups with Digital Rectal Massage.”
Revin la filme. „Zodiac” a fost, dupa mine, un alt film excelent.
@adrian
in 24 decembrie 2008 apare star wars :D imi pari genul :D a aparut parca un minitrailer , pt cei interesati
Legat de lista de mai sus, la prima vedere pare mai realist topul tipului din Chicago. Daca era si Ratatouille pe acolo, era perfect. :)
AfterD
Bai, daca oamenii rezolva problema, ce mai conteaza cum? :lol:
Chemistry (2006) :
CHEMISTRY: Antonio Mulet, José Javier Benedito and José Bon of the University of Valencia, Spain, and Carmen Rosselló of the University of Illes Balears, in Palma de Mallorca, Spain, for their study „Ultrasonic Velocity in Cheddar Cheese as Affected by Temperature.”
@adrian
Zodiac mi se pare cea mai buna ecranizare dupa o poveste reala din ultimii ani
saracu hewitt e macelarit….
Ce semifinala va fi intre Djokovic si Federer …
AG,
try Jesse James assasination. Casey Afleck straluceste inca o data. :)
http://imdb.com/title/tt0443680/
SaluTare!
Sunt total off-topic. In afara de 4,3,2 si Ratatouille n-am auzit de nici-un film din listele astea. Oricum, vb lui Jim Carrey: „And the WINNER IIIIIIIIIIIIIIIIS …. Meryl Streep :)
si totusi heweitt nu se lasa….
si totusi a fost doar un foc de paie :)
ce nervos e hewitt :)
Djokovic ajunge in sferturile de finala fara set pierdut.
sal
dar ce se petrece cu The Bucket List?
Shmeny
Ce faci, papusel?
The Bucket List nu mi se pare a fi eligibil.
Buna, papusel!
In ce sens?
Forast
Stiu de Jesse James, dar mai astept.
shmeny
Mi se pare un film facut doar pentru incasari.
Dorin
E normal sa fie nervos.
@AG
e posibil, dar tocmai de asta nu ar fi vreo premiera pt Oscar
The Bucket List e un film ratat din cauza CGI-urilor….ce e prea mult, strica .
Dorin
Ce sunt alea CGI-uri?
Sa nu va mirati daca Djokovici il va invinge pe Federer. Am asa un feeling.
@AG
sa te auda Cangurul Suprem cu Djokovici
Ce ma amira pe mine este prezenta pe lista lui A.O. Scott a lui „Knocked Up”
@AG
Si Juno nu te mira?
shmeny
N-am vazut, n-am auzit. Ce e?
@AG
l-am vazut chiar ieri. bref, e vorba despre deciziile unei pustoaice insarcinate. trei nominalizari la globul de aur. pe NEgustul meu deloc
l-am vazut ieri in state :D
Bună ziua!
criteriile academiei le gasiti pe mrcranky.com. In general s-a verificat ce a speculat ala. Plus, slabutz Oscarul de anul asta, dar ar fi fost si mai slab daca intra 432
eftimie
De ce e slabut? De ce ar fi fost si mai slabut daca intra 432?
shmeny
Cred ca interesanta ar fi fost de analizat decizia luata de pustoaica (,) cu 9 luni inainte :)
Gaby
Salut
AG,
da, si amanuntul acesta este analizat in film. poate sunt eu o persoana mai insensibila. mie din film mi-a reiesit ca uneori pustii de 16 ani sunt mai hotarati decat adultii de peste 30. ma rog, facand o comparatie cu viata reala, s-ar putea sa nu fie exclus :)
Despre „I’m not there” stie cineva ceva?
@AG
nu. decat ca mi se parea, cand am auzit despre el, cel mai interesant proiect. Conceptul l-am retinut. Executia nu am vazut-o
Oricum…cam slab cu filmele pe 2007 fata de anii precedenti. Filmul lui Mungiu..nu stiu ce sa zic, e ok, e profund dar nu cred ca e de Oscar…nici Ratatouille..nici Knocked Up.
Parerea mea:)
bre eu nu prea inteleg care-i treaba cu oscaru? ce atita dezamagire ca niste premii de rahat nu au nominalizat un film?
eu am un cunoscut – Tiganu – care a lucrat in echipa lui mungiu la film. si dupa palm d’or ne-am adunat sa ne cinsteasca – asa cum se cuvine.
eu am tinut sa fac pe prostu si sa intreb naiv:
-„ce e palm d’or? un premiu ca oscaru’?”
-„palm d’or bate oscaru, pt ca este un premiu international, pe cind oscaru e o competitie mai degraba nationala.”
sigur ca inca un premiu, mai ales unul atit de popular si cu mare potential financiar nu ar strica, insa daca nu e – asta e. nu cred ca moare nimeni.
@Dorin Spoaller
si unde se gaseste trailerul pt star wars?
sunt curios…
Nu este nici nominalizat macar 4,3,2…dar asta e!
Important e ca a fost recunoscut pina acum si apreciat ca atare.
Nu stiu daca a fost vreun film care sa ia toata crema premiilor intr-un an.
Oricum felicitari pentru film in primul rand si pentru premii in al doilea rand.
Cat despre critici…cate bordeie, atatea obiceie.Greu de uniformizat gustul fiecaruia.
@indianul mic
Mie pana si Bollywood mi se pare un kitch..
@ AG
cred ca tre sa ma scoti de pe lista ta de „atentionari”… nu de alta, dar aici nu e loc de misogini ce nu-si mai incap in piele… care se pricep cel mai bine la orice… ai mai tare din parcare… sa-i stapanesti sanatos!
30% afro
30% evrei
10% gay
30% restul
echitabil. Nu?
AG
„orice generalizare este din start o forma de coruptie a mintii”. Generalizezi…
@aspida:
Good point! As adauga si ca,daca postezi comentarii aici din partea asta a Atlanticului,e mai greu sa intri in contact cu „bisericuta” americana sau chiar sa ti se raspunda amical.Spun asta zambind,da? :)
Cat despre criteriile de decernare,ele sunt cunoscute,fiecare membru al Academiei de Film primeste prin posta lista nominalizarilor si voteaza,acordand puncte cam cum se acorda la Eurovision,adica nu doar pentru cel pe care-l considera cel mai bun,ci si pentru celelalte.
Eu astept nominalizarile si apoi ma uit la filme.Astfel pot sa ma laud ca ma uit doar la filme bune….si daca mai imi si plac e perfect.
Imi pare rau, rau de tot ca nu sunt la curent , la varsta mea, si cu acest „segment” al ….cotidianului , dar am retinut afirmatia unei premiate, de anul trecut, care, cu Mister Oscar in mana a afirmat:
” Acesta este singurul barbat care a intrat in pielea goala in apartamentul meu!”
Salutul meu.
aspida
Si inca n-ai cunoscut misogini varianta hard! Relax, schimbam idei, nu vad de ce n-am accepta si misoginii. Si ei „e” oameni :lol:
Neagoe Elena
Sarut mana. Foarte Tare poanta!
comitetul de premiere
Nu sunt un fan al acestor premii, care l-au lasat pe-afara pe Paul Newman dupa 7 nominalizari (premiindu-l doar pentru „Culoarea banilor”). Peter OToole nici macar n-a vazut Oscarul
Totusi, resping acest mod de gandire nebulos, cum ca toata rasplata pe lume se face conform unor procente. Asta duce la globalizare si in paranoia.
pepeman
Pai da, generalizez. De undeva trebuie sa incepi, print-o axioma. Cand consideri femeile inferioare, exista posibilitatea sa nu le fi cunoscut pe cele care trebuie.
Andreea
E greu sa faci o comparatie intre ani. Eu am vazut cel putin 4 foarte bune din 2007 (No Country…, Into the Wild, Zodiac, Gone Baby Gone, Michael Clayton) si inca n-am vazut „Jesse James” si „There Will Be Blood”. Deci, filme bune au fost.
Mai dragilor, dar femininul de la misogin care e? :))
aspida
E o problema grea. Se pare ca „misandra”. Femeile sunt insa mai destepte: ele nu prea inventeaza termeni bazati pe adversitate.
Salutare! :)
Intrebarea pusa de aspida cu ceremonia de premiere e interesanta. Ce Tare ar fi sa fie conferinta de presa! Sau sa improvizeze Jon Stewart. Sau sa se dea newsletter doar.
Salut, Alexei!
Sa fie asa, o prezentare gen Florin Călinescuuuuu! :lol:
Salut !
Deci in noaptea asta e la televizor gala ?
Scuze, nu s in tema.
Octavius
Ce mai faci?
O sa te rog sa-mi numesti pe cineva din „bisericuta” asta cu o postare misogina… Chiar te rog. Cum vezi si eu sunt cu zambetul pe buze… :)
AG
Aha, si tu imi spui ca am „russian accent” ? :D
Aspida
Buna seara! Nu ne-am „vazut” de mult… :)
Nu mai luati totul in serios, sunt multi care se ascund sub masti…
Alex_S
Daca faci parte din ceea ce eu numesc „bisericuta americana”, atunci iti raspund ca FAC BINE :)
Comentariul meu nu avea nici o legatura cu misoginismul, poate doar cu snobismul sau cu exclusivismul.Got it, my friend? :) Dar, daca vrei sa cauti exemple de genul asta,sunt convins ca vei gasi pe undeva, prin arhiva blog-ului.
Dragi prieteni,
ce cauta cutitele pe masa? Imi plac discutiile in contradictoriu, dar nu cele cu vena de la frunte pulsanda. Pun si eu un zambet, asa, la misto :)
Mai pun unul :lol:
Il pun si pe asta, care seamana cu un tip care are nevoie la toaleta si n-o gaseste (il stiu de la demoniq) :mrgreen:
Uraaa, copii!
S-a restabilit echilibrul?
Placerea e de partea mea….
Misoginii sa se stearga pe picioare cand intra in discutii pe blogul astam plzzzzzzzzzzzzzzzzz
Care-i treaba cu bisericuta de peste garla?
Ei „e” mai gentili? sau… invers???
Asta vroia sa insemne ca mi-a trecut hartzagul
Octavius
Eu cedez. Ai dreptate. Uite pun si un :)
Aspida
Eu sper ca suntem oameni, ca toti oamenii, atat. :)
Votez „pentru”, Alex :)
Si conchid ca si o restrangere de genul „bisericuta americana” este tot o generalizare, asadar nu-mi place catusi de putin. Daca ma musca un chihuahua, asta nu inseamna ca toti cainii sunt muscatori de oameni. Nici macar ca toti chihuahua sunt muscatori de oameni, ci doar ca un individ al respectivei specii, chihuahua, a muscat un individ al celeilalte specii (oameni).
Cred ca vremea in care doi oameni care aveau ceva de impartit o faceau in particular – inauntru sau afara – era de preferat. Altfel, prin acumulari, se ajunge la generalizari.
Revenind la Oscaruri, sper ca A.O. Scott de la NY Times sa aibe dreptate si sa prinda si romanii nostri un Oscar (cel putin! :) )
AG,
nu EU am facut referire la bisericuta aceea… atâta doar ca n-am inteles exact mesajul.
In rest… in ce ma priveste, declar -sus si tare- „conflictul” inchis.
Sa fiti iubiti (mai ales, cu totii! :) )
@Alex
Ce bun roman esti tu… imi place ideea dar -SINCER- crezi ca „se” merita?
Adica, filmul sta bine-bine deasupra celorlalte? hm??
Asadar, cine ia Oscarul? Eu votez cu o mână pentru „No country for old men” si cu cealalta, deocamdata, pentru „Inti the Wild”
Cutitul de pe masa era de recuzita,iar „scandalul”, ceea ce prietenul Alex ar numi „the misogynism situation” era clar de opereta :) Eu pun trei fetze (am scris „fete”,dar s-ar fi putut interpreta) zambarete :) :) :) ,una dintre ele e pentru Obama.
aspida
Stiu, am citit. Ma refeream la Octavius.
Alex_S
Din pacate, cred ca domnul Roeper e mai ancorat in realitate.
@AG
da’ impartial mai esti, mai draga – ca tot romanul, ha?
Votezi cu ambele maini, dar nu acelasi lucru, pardon, film?!?
Aspida
Din pacate nu am vazut niciunul din filmele listate… Recunosc ca e vorba doar de „patriotism fanatic”… :)
Si votez pentru „Atonement” cu ambele maini.
Octavius
Ok. Ne-am relaxat. In ceea ce priveste alegerile americane, sunt total surprins, ca spectator de la distanta si nepriceput in subtilitatile politice, de cum merg lucrurile.
Octavius
Eu nu. Mi s-a parut special proiectat pentru Oscar.
aspida
Sunt dubitativ, de aia. Ambele filme mi-au placut in draci.
@Alex
nu-i bine sa fii patriot „din principiu”, asa cum nici hulitor nu… „da bine” la CV
Nu zau… cum sa ia Mungiu Oscar, daca n-a fost nominalizat?
Au fratii Coen arta asta de a te amorti mai intai si apoi de a te surprinde. Niciodata nu stii unde va ajunge nu filmul, ci chiar orice personaj. Sunt brilianti.
AG,
te invidiez, sincer, ca ai vreme pentru asa ceva.
Contez pe parerea ta si… dupa cum s-au mai pronuntat si altii pe-aici, desi n-am vazut, votez cu Tara aia care nu-i pentru batrani… poate, pina la urma, o sa-l vad…
AG
Mi-e teama ca la fel de „strans” va fi rezultatul si la noi.Numai ca aici,spre deosebire de „acolo” :) ,tocmai atunci cand nimeni n-are majoritatea incep problemele,ca trebuie sa fim uniti si sa facem aliante in interesul tarii.Imagineaza-ti asta!
A vazut cineva „Lions for lambs”? E foarte tare,vi-l recomand,numai sa aveti putintica rabdare pana la jumatatea filmului.Dati-i o sansa :)
Salut.Dupa cata reclama faceti voi la NO COUNTRY FOR…incat m-ati facut curioasa,saptamana asta tre sa-l vad.
AG
Dar sa stii ca si despre „4 luni,3 saptamani si doua zile” s-a spus la fel,ca a fost gandit special pentru festivaluri,nu pentru public.Dar admit ca nu e de nivelul lui „No country for old men”,numai ca e mai digerabil si asta suna optimist,pentru ca cel putin eu,in calitate de cinefil,ma bucur cand un film care poate placea publicului larg castiga un Palme,un Urs sau un Oscar.
All:
Salve.
nico & Doc
Salve! :)
Sal, doc.
AG:
Ai dreptate. Anul asta a fost un an bun pentru cinematografia americana. Cam toata lumea e de acord.
aspida:
Salve ,sora intru Mac :D
buna seara/ziua!
AG ai un mail!
@Doc
:) :)
Buna seara Topci! :)
AG:
Toate alegerile ( atat ale lui Roeper cat si ale lui Scott) au fost argumentate . In critica de film serioasa nu prea se fac liste la intamplare.
@Doc
Daca e asa cum spui (argumente forte)… cum se face ca listele difera atat de mult intre cei doi?
@Doc,
M-am mai uitat o data pe cele doua liste = complet diferite…
Stirea orei pe CNN: fiul lui Bin Laden il roaga public pe tatal sau sa nu mai ucida civili.Ce film ar iesi din asta! :)
Am scris undeva, cu multa vreme in urma ca sansele filmului lui Mungiu la nominalizare sunt minuscule. In opinia mea, principalul motiv al absentei lui de pe lista scurta e unul mai degraba politic. Tema filmului se muleaza perfect pe disputa canonica a societatii americane : pro life vs. pro choice . Nu cred ca cei din Academie vor sa intre in aceasta zona minata. Sa nu vor sa intre acum, mai ales cand e vorba de un film strain.
Alt film ignorat- tot din motive politice- e Persepolis. Cine a vazut filmul lui Vincent Paronnaud stie despre ce vorbesc.
aspida:
Daca o sa vezi listele cu cele mai proaste filme ale anului 2007 o sa identifici alegeri comune. Cred ca pur si simplu au vrut sa largeasca grila.
doctor demonicus:
E adevarat.La fel s-a intamplat si cu „The Painted Veil”, neluat in considerare pentru ca ii deranjase pe tovarasii chinezi.
De fapt…
Rchard Roeper- Worst movies 2007
10. „Perfect Stranger”
9. „Rush Hour 3”
8. „I Now Pronounce You Chuck & Larry”
7. „The Reaping”
6. „License to Wed”
5. „Good Luck Chuck”
4. „Southland Tales”
3. „Norbit”
2. „Bratz”
1. „I Know Who Killed Me”
Michael Phillips- (Chiacago Tribune)- Worst movies 2007
10. „Ocean’s Thirteen”
9. „The Number 23”
8. „Wild Hogs”
7. „Lars & the Real Girl”
6. „Because I Said So”
5. „The Heartbreak Kid”
4. „Good Luck Chuck”
3. „Bratz”
2. „Shoot ‘em Up”
1. „Hostel: Part II”
Acum sa va vad :D
Care e teme discuţiei pe aici?
@doc,
à propos de listele celor doi critici (presupun ca mai sunt si altii care fac asemenea liste), intrebarea e: cat de luata in seama este opinia criticii, de catre Academia care premiaza???
Wait a second,ca oamenii aia,cand au facut „I now pronounce you..”,sigur nu s-au gandit la Oscar-uri.Mie nu-mi plac poantele astea fizice,dar mi-a placut Ving Rhames cantand sub dus „I’m every woman”.Cred ca listele astea cu cele mai proaste filme ale anului n-ar trebui sa includa comedii,ca vorba aia,nu poti avea un „As good as it gets” in fiecare an.
Parca singurul titlu comun e Good Luck Chuck… pacat, suna atât de bine :)
Octavius:
Exemple sunt mult mai multe. Cand anumite subiecte fierbinti apar, cei din Academie nu vor sa deschida cutii pandorice. In plus vor sa se distanteze si de cei de la Cannes care aleg sistematic filme „nelinistitoare” dpdv politic :D
Octavius
Ştiu un banc cu Bin Laden şi fiul său!
Vine într-o zi fiul de la şcoală plângând. Bin Laden îl întreabă:
-De ce plângi?
-Am luat un 4 la geografie!
-Dar ce nu ai ştiut?
-M-au întrebat care e cea mai înaltă clădire din SUA şi eu am răspuns că Empire State Building.
-Lasă că rezolvă tata…!
@doc: eu am probleme serioase cu cele doua liste! Cum poti sa pui pe lista filme ca Superbad sau Knocked Up, si sa lasi deoparte filme care au fost clar peste ele? Doua exemple: A Mighty Heart si 3:10 to Yuma…Personal, am o singura explicatie: dorinta de a multumii toate gusturile! Oamenii au vrut si comedii pe lista…
@all: salutari.
aspida:
Greu de spus exact. Totusi breasla criticilor de film e foarte importanta in US. Nu prea poti sa faci abstractie de ea, chiar daca Academia se doreste o entitate complet independenta si, evident, foarte „obiectiva”. Mai ales cand e vorbim de filme serioase, construite special pentru Oscar- si mai putin pentru box office- parerea criticilor conteaza enorm.
Gaby:
Tare :) Asta s-ar putea adapta,cu gemenele lui Bush care vin acasa in 2001 si spun ca au luat patru ca au spus ca in Irak e razboi civil.”Ei lasa,ca rezolva tata!” :)
tatiku’:
Perfect adevarat. Au vrut sa ofere un soi de survey al filmelor bune din 2007. Si eu am rezervele mele, dar cred ca totusi din ambele liste poti sa scoti o imagine destul de buna a ce s-a intamplat in cinematografia americana in anul trecut.
@doc: eu nu prea cred in obiectivitatea Academiei Americane de Film. Momentul cand au premiat cu Oscar „Lord of the Rings” m-a dezgustat teribil…
La mine lista celor mai proaste filme contine si „Beowulf”. Oh my God!
tatiku’:
Nu puteau sa nu il premieze. Presiunea publicului a fost enorma. Filmul insa ramane iconic pentru genul lui.
@Doc…
e bine de stiut ca Academia ceea tine cont de critici recunoscuti, in timp ce „politicienii” nostri… nu tin seama de nimeni si de nimic!
Cine are raspundere mai mare?
Academia care lanseaza filme „cu patalama”, sau politicienii care… ar trebui sa raspunda de bunastarea si proposirea unei natii?
@doc: problema mea e ca cele doua comedii au ocupa un loc fruntas in „Worst movies…”
tatiku’:
Pentru mine e ciudata absenta din listele astea a filmului lui Sarah Polley- „Away from Her”. :(
De fapt trebuia sa scriu „academia care RE-lanseaza”…
Si, in completare:
Ce castig real – financiar – au cei care acorda premii (Academia) ?
Ca politrucii nostri stim ce castiga!
tatiku’:
Vorbesti de Superbad si Knocked Up ?
Mie ultimul nu mi s-a parut chiar atat de rau. In genul lui e mai bun decat multe altele.
aspida:
Cum adica castig financiar? Te referi la salariu?
doc:
Probabil pentru ca Sarah face stand-up comedy de ani buni.
@doc: da, de cele doua vorbeam. Poate nu eram in cele mai bune toane canda am vazut Knocked Up, dar mie mi s-a parut prea serios pentru o comedie si prea funny pentru o tema asa serioasa.
aspida:
Toti cei din Academie ( 6,500) sunt profesionisti din toate domeniile filmaking-ului. De exemplu Tom Hanks e vicepresedintele
Academy Board of Governors. Nu cred ca se mai pune problema de bani aici :D
@doc
vrei sa spui ca au salariu pentru chestia asta?
Octavius:
Posibil. Filmul insa e foarte, foarte bun.
Mda… am postat pina sa apara raspunsul tau
Asa gandeam si eu…
Dar paralela ramane valabila, mai ales ca politrucii nostri au salarii grase…
Filmmaking :D
doctor demonicus; am downloadat ‘we own the night’ si ‘martian child’ . e ceva de capul lor?:-))
am vazut ‘juno’;super simpatica ellen page
aspida:
Domeniul politicului ramane o zona foarte toxica in care nu am de gand sa ma mai intorc…in veci!
kakao:
Ambele sunt doar bunicele. Totusi Martian child, desi e bine jucat, mi s-a parut cam melodramatic. We Own the Night are probleme la scenariu si e un pic cam tezist, dar pana la urma e salvat de prestatia actorilor.
Mda… ai dreptate, Doc.
Daca ne-am putea permite sa-i ignoram pe indivizii cu pricina, ar fi minunat!
Gata… ma duc sa joc table!
Succese!
Pentru toti cei interesati:
In curand pe ecrane, ultimul film al lui Wong Kar Wai- „My Blueberry Nights ”
E cred o schimbare normala de gen in cazul lui Wong- care a cam epuizat filonul Hong Kong. Acum face un road movie , 100% american, iar marele pariu e rolul principal feminin interpretat de…Norah Jones ! Sunt tare curios ce o sa iasa din asta.
@doc: nu stiu de ce dar idea de a paria pe o cantareata ma duce cu gandul la Tarantino;el e cel cu idei traznite.
Shoot em Up n-a fost chiar rau. Nici Wild Hogs.
@AG: salut!
de acord cu tine cu Shoot’Em Up. Mie mi-a placut, dar poate ca am fost subiectiv otr. ca imi place Owen. Wild Hogs a fost ok.
Doc
Sa vad Beowulf?
Salutari din nou! :)
AG
Si mie mi-e placut Wild Hogs, nu era chiar de pus pe lista asta…
tatikU
Servus. Necazul cu Shoot’Em Up este ca s-au facut multe parodii la filmele de actiune care prin ele insele sunt filme de actiune. Nici lui Tarantino nu i-a tinut cu Kill Bill. Dar Clive si mie imi place, L-as fi vazut drept un bun 007. Iar Wild Hogs e funny, asa cum trebuie sa fie o comedie si nu prea mai sunt
Iar Travolta e un MARE actor. Desi tre sa recunosc ca imi place din ce in ce mai mult Ed Harris. Daca nu l-ati vazut, va recomand „Empire Falls”, un miniserial de familie,ultimul film al lui Paul Newman, cu el, Joanne Woodward, Ed Harris, Helen Hunt si multi altii.
@AG: Clive Owen are o paritie in The Pink Panther, cel cu Steve MArtin, ca Agentul 006. Cand il intreaba pe Clouseau daca stie ce inseamna asta, raspusnul e „Yes. You were one short of the big time”. Cred ca e o aluzie directa la faptul ca mult timp a fost considerat ca favorit #1 pentru rolul de Bond.
Doc
Norah Jones? Interesting …
tatik
DAAAA! Ce-mi plac autoironiile!
Si, pentru ca vorbeam de Ed Harris, m-a cucerit din nou in Gone baby gone. Ca si fratii Affleck.
N-am vorbit insa deloc despre „American Gangster”. Are doi actori foarte buni, un scenariu OK – desi sfarsitul e prost gradat si alcatuit – si este un succes de casa.
Ce slalom a făcut Salomon Kalou printre jaloanele nigeriene. Cote d’Ivoire – Nigeria 1-0.
Eu sunt off-topic, ca de obicei. :)
Gaby
Nu-i bai. Kalou merge la premiile pentru rolurile secundare.
AG: :mrgreen:
@Gaby
Te rog frumos sa ma tii si pe mine la curent cu evolutia scorului k daca dau drumu la teve numai fac nimik din ce ar trebui!
Ţopci
Intră pe blog la mine! Am postat despre cupa româniei-tragerea, rezutate la australian open şi despre meciul de ieri: ghana-nigeria
Tocpi
Stai sa citesc mailu.
ghana-guineea* nu nigeria
@Gaby
La urmatoarea pauza asa voi face!( Au innebunit astia la scoala ca au descoperit k e catalogul gol)
Ţopci
Au fugit notele din el? :)
AG:
Salve. Ai intrebat mai demult despre filmele de pe lista scurta pentru Oscarul la categoria film strain.
Sa le discutam pe rand :
1. „12” al lui Nikita Mikhalkov e varianta rusesca la 12 Angry Men. Nimic nou sub soare. Nu am apucat sa-l vad.
2. „Days of Darkness” – Denys Arcand e ultimul film din trilogia inceputa in 1986 cu „The Decline of the American Empire”. Filmul e bun si arata bovarismul aproape schizofrenic al omului „normal” din Quebec. E insa mult mai slab decat Invaziile Barbare. Parerea mea.
3. „Year My Parents Went on Vacation”- Cao Hamburger ( regie) e un film brazilian in care un copil de 12 ani vede viata in timpul regimului militar din anii 70. Nu vazut inca. Totusi dupa ce am vazut Sweet Mud, nu cred ca mai pot sa vad un alt film de genul asta asa curand.
4. „Mongol” – regia Serghei Bodrov. E o biografie a lui Ginghis Han
Am auzit lucruri bune despre film, mai ales la capitolul imagine. Mongolia sa traiasca !!! Sansele sa castige sunt cvasinule.
5. „Counterfeiters”- regia Stefan Ruzowitzky. Film bun spre foarte bun. WWII, lagarul de concentrare de la Sachsenhausen si o operatiune pusa la cale de Reich pentru a destabiliza economia Angliei prin emiterea de bancnote false. Cred ca filmul asta e mare favorit.
6. „Beaufort” – regia Joseph Cedar e povestea comandantului unei baze militare israeliene din Liban. Multa lume spune ca e un film bun.
7. „Katyn” -regia Andrzej Wajda. Poate cel mai puternic film din selectia asta. E marele favorit. Nu cred ca are rost sa spun despre ce e vorba, titlul spune totul.
8. „The Trap”- regia Srdjan Golubovic. Nu stiu prea multe despre el. Putina lume l-a vazut, desi a castigat Marele Premiu la Festivalul International de Film de la Sofia :D. E o poveste din Serbia in tranzitie. Noi suntem cam satui de tipul asta de film… cred eu.
9. „The Unknown”- regia Giuseppe Tornatore. Povestea unei tinere femei de origine ucrainiana care traieste in Italia si vrea sa scape de un trecut plin de violenta. Nu cred ca e un film rau. O sa vedem.
@Gaby
Un semestru am frecat menta si am stat, iar saptamana asta o sa ma multumesc cu vreo 4-5 ore de somn! Asa se intampla mereu!
Ţopci
Aşa păţeam şi eu anul trecut.
AG:
Ai vazut sper „Pollock” in care Ed Harris face si regie si joaca si rolul principal. Foarte bun filmul. Ed a fost nominalizat la Oscar iar Marcia Gay Harden a si castigat Oscarul pentru rol secundar feminin. Daca nu ma insel.
de la Rafter, niciun australian nu merita pus pe tv.
Gascoigne
Te referi la tenis?
Eu mă retrag! NB! Mă trezec dimineaţă la tenis.
Gascoigne
Ei, ar mai fi Nick Cave si ACDC :)
Doc
Multam de recomandari. Sunt un admirator al lui Tornatore, care vine clar dintr-o alta epoca si dintr-un alt spatiu. Abia astept sa vad forta lui Wajda si daca s-a „americanizat” un pic. Si Arcand e foarte bun. Chiar daca m-ai „dezumflat” un pic cu comparatia, la cat de bun a fost „Invaziile barbare”, am sa-l pun pe lista de prioritati.
Gaby
NB si ai grija la primul serviciu!
Gaby
NB si agrija cu blogul, te trezesti ca te dau astia de la livescore in judecata pentru ca le iei clientii… :)
AG:
Cauta „The Decline of the American Empire” al lui Arcand. E foarte interesant.
Cat despre Tornatore, „Nuovo cinema Paradiso” ramane pentru mine un film de referinta.
Doc
Ed Harris e genul care iti da senzatia ca poate juca absolut orice, pana si o gospodina cu sorţ.
Doc
Asa am sa fac. Si „1900” este exceptional, dar chiar si cele mai timpurii.
AG:
Ed e un exemplu de actor serios si profund. Are gravitatea aia tipic protestanta si un simt al nuantelor foarte dezvoltat. Mie imi place foarte mult omul.
Doc
Eu il vad ca pe un actor adevarat, care nu incearca neaparat sa devina vedeta… Chiar mi l-am imaginat cu sortul la brau si nu i-ar sta rau… :)
Alex:
Corec, dar paca nu il vad in rol de Mrs. Euphegenia Doubtfire :D
Doc
Corect, sa-i lasam lui Robin Williams ce-i al lui… :D
stimate domn
faptul ca dumneata respingi realitatea sau esti naiv, e una. Evidenta e alta. In alta ordine de idei…filmul lui porumboiu nu e rau. Dar nu intruneste criteriile de oscar. Ia sa-l fi chemat pe porumboiu…florescu, de exemplu. Sau…cornfeld…Ehee…alta ar fi fost situatia. Pacat ca baietii din Kosovo n-au facut filme anul asta si s-au tinut doar de contrabanda. Sigur ar fi luat un premiu.Asa ca, datorita relatiilor pe cale de imbunatatire cu franta, al carui sturlubatic presedinte ne e simpatic, vom premia un film frantuzesc.
din ciclul „Gigi al nostru e mai tare ca al vostru”ultima perla a maestrului George W Bush” „cand istoria a fost scrisa, va spune…” Ceva probeme de gramatica la Casa Alba. De fapt, de ca fim rai? El din clasa 1 s-a specializat in matematica, studdind aprofundat „Cresterea pretului la barilul de petrol si profitul imediat de pe piata americana” cu specializare secundara in „Achizitonare prim mijloace neconventionale a sondelor de petrol din Orientul Mijlociu”.
comitetul de premiere:
Din pacate pentru dumneavoastra, anul acesta nu avem la categoria film strain niciun film frantuzesc. In consecinta, desi presedintele ramane sturlubatic, Franta nu prea are sanse sa plece acasa cu Oscarul. Shalom.
Salut
Cu mine trebuie sa aveti rabdare :)
j:
Avem D
Buna seara J! :)
http://blogs.laweekly.com/foundas/2008-academy-awards/how-do-you-say-oscar-scandal-i/
@J: salut. Sau cum se zice pe la noi, servus.
Asta apropo de faptul ca am vazut multi infantili care injura filmul lui Mungiu, desi n-au nicio treaba, iar cultura cinematografica a lor se rezuma la colectia de filme cu van damme si bruzli.
*cultura lor cinematografica :)
@Forăstgampescu : l-ai uitat din colectie pe marele Steven Seagal. Cand spun mare, ma refer la statura. :)
Forast:
Salve. Toata critica spune ca a fost o nedreptate, atat in cazul Mungiu cat si in cazul Persepolis. Am explicat mai sus care cred ca e motivul real al respingerii lor: politichia. :(
‘Seara!
http://www.youtube.com/watch?v=lfABnAS5i9Q
Salut, Doc.
Probabil. In 2002 la fel s-a intamplat cu Citade de zeus, dupa opinia multora unul din cele mai bune filme ale anului.
http://imdb.com/title/tt0317248/
Mi-a luat 1/2 ora sa citesc ce ati mai scris
(scuze, omule , pt intrerupere)
Acum sa vad ce ati comentat in aceasta juma’ de ora :)
Doc
Stiu ca ai rabdare cu mine :)
Salve Alex si Servus TatikU
In loc sa citesti un articol in ziar despre tema (daca apare si asta) mai bine e pe (acest) blog, surorilor si fratilor.
comitetul de premiere
Sa spunem ca sunt naiv. Pana la urma, e o chestie de optiune: alegi sa traiesti in miezul acestei paranoia antisemite, misogine, antiorice. Sau nu.
Am revenit cu pofta de gol de la deplasarea a 28 de saci cu gresie si faianta, pregatindu-ma pentru redactarea replicii pentru doamna din „In Pat cu Dusmanul”. Ma gandea sa scriu pe tema: „Cine trebuie sa care sacii cu moloz intr-o familie”.
Cred ca precedentul meu post are o problema de topica. Ma rog, ati inteles …
Intrucat am depasit cifra mea norocoasa (244,13), postez o noua tema, cu o recomandare muzicala multietnica.
Si pt ca am adus vorba de presa romaneasca pe subiect de Oscar-uri:
un articol aparut in „Cotidianul” de azi dimineata (peste care eu ma uit de obicei abia seara)
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17140&art=41692&cHash=3fc2ed23d7
AG
Mi-ai adus aminte ca am o ‘datorie’ cu cifrele.
O sa vina zilele astea.
Tema noua, despre acelasi subiect.
http://www.adriangeorgescu.ro/2008/01/21/ulan-bator/
am pt. tine o fabula care o sa-ti placa.In padurea cu alune
Aveau casa trei pitici
Vine pupaza si spune:
„Simptomatic, idiosincrazia dilematica isi reverbereaza atenuant ecourile
absconse protoarmonice din spatele semitranscendent si disonant al
obscurantismului incandescent de sorginte medievala, capsuland filonul
crepuscular sincretic si aluziv metempsihotic al transmigratiei alchimice
inspre circumvolutiunile interioare ale epocii istorice care tind sa formeze
adevarate supape paleontologice inspre propensiunea paradigmelor de
orientare paseista, intr-o veritabila recrudescenta de esenta in ultima
intanta- ludica, torturant-metafizica a senzorialitatii iluzorii, dar atat
de vibrant hedonistic reprezentate, inteleasa ca o negare lipsita de
rigurozitatea demersului stiitific, posesoare a unei natui mai curand
intuitiva si instinctuala a acelor cauze primare, antepostulate de
ganditorii clasicismului elen in perioada de maxima inflorire a democratiei
antice, urmata -asa cum stim inca din traditia empirismului occidental care
se sustrage inferentelor mediate- de deconstructia treptata a modelelor
eluctabil utopice de inflexiune sociala reflexiva, contextual orientate
inspre sevele pulsatorii ale neoclasicismului modern, ale carui ramificatii
pot fi, totusi, percepute indubitabil mai curand a priori ca fiind
personificari oximoronice volitiv-diminutivale ale starilor extatice,
autosuficiente degajate prin intermediul apropierii omului de incantatiile
onomatopeice ale naturii, impletite intr-un conglomerat de relativism amorf
cu rol partial catalizator dar fiind si un filtru prin catharsisul emanat de
intreaga arborescenta desemnata conventional ca „fiinta universala”, in care
se regasesc avanposturile ultime ale increatului semimaterializat, asta daca
privim holistic hermeneutica afirmatiei mele, bineinteles, in nici un caz
din perspectiva marginitoare a fracturismului osmozei neeuclidiene, care
diverge ca factor de bruiaj in lumina degradanta a cortexului evanescent
acestui univers prafuit de amprenta maculanta a ingradirilor stranietatii
darwiniene, dezolantei cioraniene si frustrarii freudiene, pentru a numi
doar cateva .
Parerea mea.”
Pupaza a fost imediat impuscata.
“Ratatouille” SI juno le-am vazut. Sunt simpatice.
“American Gangster” SUPERB
“12:08 East of Bucharest” acesta insa nu l-am vazut si ma face tare curios
Andu mp3pimp.net:
12:08 East of Bucharest este titlul american al filmului lui Corneliu Porumboiu „A fost sau n-a fost?”
@doctor
Da! N-au gasit alta rima…
Pe de alta parte, domnii acestia nu-mi par prea seriosi!
Superbad si Knocked up in top 10? E o gluma?
…….
De vazut neaparat Into the Wild si There Will Be Blood!
@dobitocus cretinozoarus anonimus
In realitate mai fixativ de tendinte inepte, nu esti capabil sa foloswsti nici macar unul din termenii aia in contextul lor firesc.
Pupaza nu ti-e cumva familiara?
De fapt ea iti livreaza material pt. viitoarele tale dizertatii. Ar trebui sa-i fii recunoscator.