in Gazeta Sporturilor

Să se retragă Schumi?

Dacă ți-a plăcut, distribuie! :)
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Nu l-am iubit niciodată, pentru că el însuşi, în goana sa disperată de-a fi cel mai bun la toate secţiunile, s-a propulsat în acel spaţiu în care nu mai e loc de tandreţe, întoarceri şi explicaţii. N-a avut carisma lui Senna, nebunia lui Gilles Villeneuve, fair-play-ul lui Moss ori spleen-ul detaşat al lui Mansell. În ultimii 20 de ani, el a fost însă Formula 1, cu bune şi cu rele.

Din cariera sa, unii văd doar urâtele episoade de la Adelaide ’94 sau Jerez ’97, alţii se mărginesc să-i numere titlurile, ca o dovadă contabilă şi incontestabilă a măreţiei. Din repertoriul schumacherian îmi permit să aleg o cursă mai puţin însemnată, care nu a dus nici măcar la ocuparea unui loc pe podium. Cursa din Montreal din acest an, disputată în mare parte pe ploaie, a fost prima în care au fost folosite variantele intermediare şi de ud ale noilor cauciucuri Pirelli. Or, când pista e udă, arta pilotului e decisivă. Cine a rezolvat ecuaţia cu atâtea necunoscute, cine s-a adaptat rapid şi a zburat prin ploaie? Bătrânul, decrepitul, în-curând-pensionarul Schumi.

Noi ne întrebăm care îi e motivaţia, dar nu vedem ce motivaţie teribilă le oferă celorlalţi piloţi, dintre care unii cochetau cu tricicleta pe vremea când el intra în Formula 1. E ceva aici care aduce a răscumpărare de păcate. Am “ucis” Formula 1 la mijlocul anilor 2000 (prea puţini, atunci, au realizat că plictisitori erau cei ce nu reuşeau să-l ajungă), mă întorc să o revitalizez, când audienţele scad. Am fost dictator la Ferrari, revin ca simplu pilot la Mercedes, un team de pluton, pe un monopost construit pentru colegul de echipă. Am trimis alţi piloţi în decor, …, ei bine, din păcate, aici nu putem schimba nimic.

Există o scenă teribilă în cartea şi-n filmul “Zbor deasupra unui cuib de cuci”. Randle Patrick McMurphy pune pariu că va ridica un obiect de-o tonă, apoi, ca o caricatură a lui Atlas, icneşte neputincios şi eşuează. Ceilalţi pacienţi încremenesc în dezamăgire, iar McMurphy părăseşte scena, spunând: “Eu măcar am încercat”. Măreaţă întreprindere e aceasta, să încerci, mai ales după ce ai reuşit în toate! La peste 42 de ani, Michael Schumacher încă vrea să demonstreze ceva şi nimeni nu ştie prea bine ce. Aproape jumătate dintre compatrioţii săi îl sfătuiesc să se retragă la anul, dar el nu se astâmpără. Nimic nu e mai supărător, în optica mulţimilor cuminţi, decât legenda care nu-şi intră în rol sau exponatul care evadează din muzeu, lăsând în urmă un contur în praf.

Părerea mea este că, dacă va ploua o oră mocăneşte în timpul unei curse, îi va înşira pe toţi temeinic, de la Rosberg pînă la Hamilton, apoi va pleca să-şi tundă gazonul.

Sau poate n-o va face. Dar măcar a încercat.

Dacă ți-a plăcut, distribuie! :)
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Write a Comment

Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

86 Comments

  1. si eu tin minte o cursa pe ploaie pe vremea cand era la ferrari in toiul “dictaturii” lui in Austria pe A1 Ring si l’o depasit Coulthard un pilot care avea o constanta buna dar nu a fost niciodata cu adevarat maret sau macar de tinut minte pt ca peste 50 de ani nimeni nu o sa stie cien a fost si totusi l’a depasit pe shumi ple ploaie, in toata istoria F1 a fost un singur adevar maestru al pistei ude si acela a fost Senna, si un bufon .. Massa, e f bun pe ploaie shumi dar pe Vettel si Hamilton nu are cum sa’i intreaca poate si din cauza monopostului dar sigur si din cauza varstei. oricum, DA, sa speram ca macar el o sa incerce, spre deosebire de altii mai tineri cu cu .. cohones mai micute :)

  2. Cred ca Schumi nu trebuia sa se reintoarca in Formula 1. Sunt atat de multe competitii in care putea sa se afirme. Dar a ales sa incerce, cum bine spune Adrian…

  3. Ca Schumi a facut bine sau nu, e greu de spus.
    Andrei, esti un scriitor adevarat? Da. Mult mai simplu de raspuns.

    Ar trebui sa ai ambitii mai mari deja. Nuvele si apoi romane. Abia astept sa le citesc.

  4. frumos articol, si cum se zice … speranta moare ultima, si cred ca asta doreste el, sa mai castige inca odata o cursa sau poate are aspiratii mai marii sa mai castige inca odata campionatul mondial (de frica ca il ajunge acest nou shumi , Vetel ) :) .
    Si sincer spun, ca ma uit la f1 doar in idea ca poate va fi din nou in varf :) pentru ca in rest este la fel de plictisitor ca si pe vremea lui :))

  5. cris
    Esti la câteva clicuri distanţă de împlinirea aşteptărilor.
    Vei observa, după o scurtă călătorie prin prezenta pagină, două bannere care te vor călăuzi spre locuri de unde poţi cumpăra acea carte, deja apărută.

  6. Shogun
    Că veni vorba de A1-Ring, eu ţin minte o secvenţă din calificări. În primul viraj de dreapta, câţiva piloţi anteriori ieşiseră puţin prin decor şi lăsaseră praf şi pietriş pe traseu. Ultimii piloţi, Hakkinen şi Schumi, au trecut pe-acolo şi şi-au cam distrus aderenţa. Următorul viraj, tot de dreapta, pe urcare, neamţul l-a luat cu un scurt derapaj, ca la raliuri, iar următorul cadru TV ni i-a arătat pe cei de la standurile McLaren-Mercedes sărind de pe scaune şi aplaudând. Din păcate, nu găsesc secvenţa pe Youtube, e teribilă.

  7. Pacat ca Schumi nu are o masina mai buna. Intr-adevar, are dreptate Shpytza, F1 devine plictisitoare cu Vettel mereu in PP si pe podium. Cred insa, si va rog sa-mi dati argumente contra, ca Vettel nu are valoarea lui Schumi din epoca de glorie. Cred ca daca ar schimba masinile intre ei, tot Redbull castiga.

  8. Schumi l-a invins pe Senna pe pista cand era doar un pusti extrem de talentat,iar in anul mortii lui Senna Schumi era in fruntea clasamentului[sper sa nu ma insel,sunt foarte suparat cand este acuzat ,mai ales ca nici lui Senna nu-i placea sa piarda si nici Ayrton nu era un monument de fair-play],i-a invins apoi pe pista pe Berger,Patrese,Hill,Villneuve,Hakkinen,Montoya,Frentzen,Irvine,Coulthard,iar acum pe ploaie in ciuda masinii net inferioare,se joaca cu Hamilton si compania!
    Schumacher este omul care in primii ani la Ferrari cu o masina foarte slaba ,castiga incantator la Monte-Carlo,de fapt el i-a readus in lumea buna pe italieni si peste toate acestea se uita un lucru extraordinar pe care Schumi il facea soi anume setarea propriei masini un lucru senzational ce arata de ce Schumacher nu poate sa retraga:
    Comuniunea lui Schumi cu masina,el iubeste enorm cursele mai presus de orice[readuc atentiei episodul cand a concurat si a si castigat desi aflase de moartea mamei sale cu o seara mai devreme]!!!

  9. Schimi este un mare campion si eu sincer sunt multumit ca il pot vedea si la anu. Am fost, sunt si voi fi fan Schumi, poate nu a fost cel mai fari play dar sigur este CEL MAI BUN.
    Ar fi extraordinar sa mai castige macar o cursa si apoi se v-a retrage implinit.

  10. Exista doua categorii de piloti: Senna si restu. Ce facea Senna cu un monopost era ireal. Era un demon pe pista, de multe ori parca nici nu ii pasa de propria viata dar nu stiu daca a fost sau o sa mai fie vreun pilot care sa concureze la limita nebuniei cum facea Senna. Sa impinga masina la extrem. Schumacher este o somitate in formula 1, dar este la fel ca in bancul cu Superman: “Superman are tatuat pe brat numele lui Chuck Norris”. Schumi este Superman, Ayriton a fost Chuck Norris.

  11. Va recomand o carte d-le Georgescu.Daca nu cumva ati citit-o deja.”O poveste” de Alessandro Barrico.Si asta deoarece din pilotii de azi parca numai Schumi are farmecul si entuziamul existente in atitudinea oamenilor de inceput de secol XX in fata reginei sale automobilul.Si parca asta se vede si in modul in care conduce.

  12. cred ca cea mai amuzanta faza care am vazut-o vreodata in F1, s-a petrecut in anii de glorie ai lui Schumi, cand la un moment dat in cursa, Coulthard era in fata lui Schumacher, si evident, germanul l-a depasit pe britanic. depasirea se petrecuse intr-o curba la dreapta, si tin minte ca fix in momentul cand Coulthard a fost depasit, s-a enervat si i-a aratat degetul “cu bucurii” lui Schumi. ma bufneste rasul numai cand ma gandesc oare la s-o fi gandit Schumacher cand a vazut in oglinda retrovizoare mesajul de dulce de la Coulthard :)).

  13. Nici vorba, Schumi trebuie sa continue. Este clar ca va avea masina mai buna la anu’, nu cea mai buna, dar eu sunt sigur ca daca mai participa prinde macar un podium sau, chiar mai bine, termina sezonul in top 5.

  14. Schumacher este un pilot extraordinar. Tin minte doua intimplari din 1996, primul lui an la Ferarri: prima lui cursa cistigata a fost pe ploaie, cind a reusit sa depaseasca cu un tur si pe cei care au terminat in puncte. Si doi: a reusit sa intre in zid la Monte Carlo de pe primul loc, nefortat de nimeni, ca un copil de 10 ani. Un inger si un demon in aceesi piele. A facut bine ca s-a intors, a mai ridicat un pic ratingul F1.

  15. faza cu degetul lui coulthard nu a fost chiar asa. era in franta-2000 si schumi avea probleme la motor dar nu s’a lasat depasit de coulthard pe exterior in virajul adelaide. la a doua tentativa, coulthard a ales interiorul si a trecut, schumi abandonand dupa inca 3 viraje.

  16. Pentru multi fani (printre care ma numar si eu), orice cursa in care participa este un prilej de bucurie. L-am vazut concurand (si castigand) in F1, in karting (la cursele organizate de Massa), in Race of Champions. Din partea mea, cat mai poate sa concureze, sa o faca; voi fi mereu sustinatorul lui.

  17. poate ca o sa imi umplu frigiderul de carne, dar am s-o scriu oricum: schumi e poate cel mai ghinionist dintre pilotii de azi. pentru ca nu a avut destule sanse sa concureze impotriva zeului cu care lumea il tot incearca sa il compare. si nu prea e cinstit, pentru niciunul dintre ei. cum a spus cineva mai sus, eu ma bucur de fiecare curba pe care o ia (sau o rateaza…) schumi ;)

  18. @mihnea
    Repet cu riscul de a fi injurat de fanii[nu putini ai lui Senna]ca Schumacher l-a invins in lupta dreapta pe pista pe genialul Ayrton Senna si mai vreau sa spun ca foarte putini arata latura sensibila a lui Michael ,cel care a organizat nenumarate meciuri caritabile de fotbal sau donatia uriasa[neegalata de nici un sportiv] de peste 10mil.e pentru victimile tsunami-ului ce a lovit coata Indoneziei!
    SCHUMI UBER ALLES!!!

  19. Senna a fost un mare pilot, care din pacate a plecat prea devereme dintre noi. Dar Schumi este CEL MAI MARE PILOT, si poate ca singurul de pana acum care are o sansa sa ii egaleze recordurile avand in vedere ca desi este fff tanar are deja o gramada este Vettel. A si inca ceva, Senna a fost cel mai mare pilot ca si carisma capitol la care Schumi nu va putea concura cu el asa cum momentan nimeni nu poate concura cu el la capitolul performante. Dar sa nu uitam ca si recordurile sunt facute pt a fi doborate.

  20. tin minte una din cursele de la spa (prin ’95, daca nu ma insel)
    evident, pe ploaie, si cu o masina slaba, cand schumi i-a facut m***i pe toti. fara a fi
    vreun monument de corectitudine, nu a fost nici mai bun nici mai rau decat alti piloti, Alain Prost poate sa depuna marturie ce magarii i-au facut senna si mansell
    iar revenirea de acum poate sa aiba la baza orice: plictiseala, pasiune, goana dupa glorie sau bani, cert e ca se pot compara foarte usor audientele
    de la revenirea sa cu cele dinainte.

  21. revin.

    am citit cu reala placere comentariile de mai sus. tare mi-as dori
    ca onor-opinentii sa intre intr-un schimb “de idei” cu cel mai negru in gura zEarist sportiv, pe numele lui maro radu banciu.

  22. Bun articol si destul de obiectiv dar ar trebui totusi insistat pe tema pilotului complet. Shumi cand a venit la Ferari ,o echipa net inferioara echipelor echipate cu motoare Renault, a “pierdut” mai bine de un an construind masina si facand din ferari echipa ce avea sa plictiseasca pe toata lumea castigand intruna. Era mai mult un pilot cerebral decat unul nebun? si ce e rau in asta? Era extrem de ambitios? si ce vina avea el ca de la locul 2 in jos toti erau cu un tur in urma? Dupa accidentul de la Silverstone cand avea deja 5 titluri in buzunar si tije de titan in picioare iar banii curgeau cu nemiluita doar clipind cine se mai gandea ca o sa revina si o sa mai castige doua campionate? Nu e un dram de nebunie si aici? Nebunie vad chiar si in iluzia ca acum la 42 de ani inca mai spera si se lupta cu tineri care ar putea sa ii spuna tata. E un dinozaur ,un T-Rex adevarat ,cu coltii tesiti dar la fel de rau si ambitios si asta nu face decat sa cresca nivelul competitiei si sa aduca un plus de ambitie oricarui pilot ce vede in el un idol.
    Sunt mandru ca sunt contemporan cu el abia astept sa il vad din nou pe podium. Sigur va fi un moment memorabil pentru toti!

  23. Va saluta un admirator fanatic al lui Senna.

    Daca anul 1994 ar fi aratat altfel, articolul asta s-ar fi scris cu 10 ani mai devreme si sondajul s-ar fi facut in Sao Paolo.
    In cel mai bun caz, Schumacher ar fi fost pilotul care iesea campion mondial dupa retragerea lui Ayrton Senna.
    Singurul sezon in care performantele celor doi pot fi comparate e 1993.
    Motivul e simplu – Benetton-ul lui Schuey folosea in 1993 motorul Ford de uzina iar McLaren-ul lui Ayrton avea un motor Ford de client, inferior celui de uzina.
    Cautati sezonul 1993 pe youtube si vedeti acolo cum tanarul geniu Schumacher, e batut mar de Senna.
    Si da, cu mana pe inima spun, ca daca anul 1993 era cu doua-trei mari premii mai ploios decat a fost, dl Alain Prost era si acum triplu campion mondial de F1.

    Pe Fangio, Clark, G.Villeneuve, Moss nu i-am vazut decat pe youtube. Pe Senna, l-am vazut la tv, in transmisiuni directe, ca si pe Prost, Mansell, Schumacher, Hill etc.
    Cineva a scris mai sus – exista intr-adevar doua categorii de piloti – Senna si restul!

  24. ma scuzati ca intreb?
    ce cursa de F! est in Austria? A1 ring?
    urmaresc F1 din 1982 si nu a fost NICI O CURSA IN AUSTRIA ! DACA TOT TE DAI ZIARIST , CRONICAR SAU CE VREI TU INFORMEAZA-TE!

  25. eu sincer tin cu mika. si apoi cu kimi. si in sezoanele in care mika sau kimi aveau masini bune, schumacher nu prea le-a facut fata. poate doar ajutat de noroc, de foarte mult noroc. de foarte foarte foarte mult noroc :D

  26. alexey
    De multe ori am facut acest exercitiu de imaginatie, cum ar fi arătat 1994 dacă n-ar fi murit Senna?
    Având în vedere că titlul s-a jucat tocmai la Adelaide, între colegul lui Ayrtn, Hill, şi Schumacher, e foarte foarte probabil ca Senna – care a fost mult peste Hill – să fi câştigat acel titlu. Numai că în primele curse Williams n-a mers deloc bine, după moartea lui Senna au revenit.
    Ar fi fost un sezon superb. Chiar şi aşa a fost palpitant.
    Numai că n-a fost să fie.

  27. gery
    Şi Senna l-a învins în luptă dreaptă pe Schumi. Să nu uităm nici faptul că Benetton a avut nişte echipamente controversate în acei ani.
    Dincolo de asta, ce lupte am pierdut prin dispariţia lui Senna! După retragerile lui Piquet, Mansell, Prost, Ayrton îşi găsise adversarul de care avea nevoie.

  28. alexandru siclovan
    Corect, mă pregăteam să spun şi eu asta. Mai mult, a existat şi o mică busculadă între ei la revenirea la standuri, când Schumi s-a “înfipt” cam tare în Coulthard.
    Acum, cred că-şi alesese greşit omul. Un muntean ciolănos ca David Coulthard era ultimul în care să te înfigi.
    Chiar a fost o poantă mişto a lui Coulthard, pe care un prieten l-a întrebat: “De ce nu l-ai pocnit?”. La care, din câte îmi aduc aminte, David a răspuns: “A avut grijă să nu-şi dea jos casca”. :)

  29. pe cat sunt de fascinata de ciclism, pe atat de opaca sunt la sporturile cu motor. Bazaiturile alea de motoare sunt singurele ce ma adorm rapid pe mine, insomniaca de fel.
    Farmecul unei masini rotitoare pe un asfalt nu-l vad.
    Insa, asa pe dinafara cum sunt, tot stiu ca Schumi ii este similarul lui Federer, imbatabili amandoi.
    Talentul. Bun, dar la Schumi acum, prin incapatanarea asta de a concura, se adauga si pasiunea. Ceea ce n-as fi crezut niciodata din partea lui!
    off-topic – Adrian, ma faci sa reiau Zbor deasupra unui cuib de cuci. Sau macar sa incerc. :)

  30. @Adrian Georgescu
    Schumacher a fost in primii 2 piloti din lume peste un deceniu ,deci nu poate fi decat un exemplu de valoare in stare pura,iar eu sunt convins ca un duel de cativa ani intre Senna si Schumi nu putea fi decat o mare sansa pentru toti iubitorii F1 si la fel sunt convins ca Senna si Schumacher daca se intalneau acum pe pista,disputa intre ei doi eclipsa orice competitie oficiala,ei iubind competitia mai mult decat si-ar imagina cineva chiar din lumea pilotilor!

  31. Buna ziua la toti!
    Stiti de ce au disparut dinozaurii ianinte de a apare omul? Pentru ca nu aveau loc 2 giganti unul pe aceeasi planeta!
    Din acelasi motiv a disparut si Senna. Pentru ca el si Schumacher sunt doi giganti in F1 si desi atat de diferiti (si totusi atat de asemanatori) erau, sunt si vor fi cu mult peste ce a fost, este si va fi in automobilism. Da ar fi fost ceva ireal sa urmaresti duelul dintre cei doi pe parcursul a mai multor sezoane dar dupa cum am spus nu au avut loc doi giganti in aceeasi competitie iar natura a ales sa retraga pe unul dintre ei.

  32. On topic:

    Comisia Europeana spune ca Romania nu are voie sa boicoteze lalele olandeze.
    Romanii trebuie sa spuna si de ce boicoteaza lalele.

    Banuiesc ca vreun ministru a citit cartea lui Adrian Georgescu. In carte AG avertizeaza poporul roman de o epidemie cu pesta lalelor. Cu siguranta de acolo li se trage boicotul.
    AG – ce ai de spus in legatura cu boicotul lalelor olandeze?

  33. Romani:

    Cumparati cartea cat mai puteti. In carte vi se explica si cum puteti scapa de aceasta boala incurabila!
    Am incheiat comunicatul.

  34. Crescuta-n Africa de Sud
    In Amsterdam eu m-am nascut
    Pe olandezi i-am inspirat
    Ei despre mine au cantat
    Si m-au pictat
    E-adevarat!

    Romanii?
    Ei m-au boicotat
    Si sa mor ei m-au lasat
    La granita cu tara lor
    Fara niciun ajutor

    Acesta este cantecul trist al lalelelor 2011.

  35. Pt. gery76, chestia cu meciuri caritablie pt. Schumi sunt slabute in comparatie cu faptul ca abia dupa moarte lui Senna s-a aflat cate mil. de dolari a donat…nu s-a laudat cu asta in timpul activitatii…pt. mine asta inseamna un om adevarat

  36. Prezenta lui Schumacher in F1 este necesara atat din punct de vedere comercial cat si din punct de vedere al spectacolului.Uitat-vanumai la ce a reusit la Spa Francorchamps cand, plecand de pe ultimul loc (24) a urcat tocmai pe locul 5.Schumacher este un mare pilot si un mare atlet.Inca nu a avut materialul competitional cu care sa poata face fata la nivelul de top.Asta nu il impiedica, ca in acest moment, sa aiba cu doar 4 puncte mai putin in clasament decat mult mai tanarul sau coechipier Nico Rosberg si asta dupa o pauza de 3 ani si tinand cont ca de la retragerea sa regulile si masinile s-au schimbat radical.Urmariti F1 pentru ca sunt convins ca Schumacher va mai castiga curse si mai mult decat atat ii va injecta cu ambitie pe pustii care se vor pune cu el.Exemplu este Monza in care Hamilton a gustat un pic din spiritul trecut al curselor stand in spatele lui Schumacher cam cum statea Mansell in spatele lui Senna tot la Monza prin 1991.Diferenta este ca Hamilton a dat un telefon la standuri sa il roage pe Schumacher sa nu il mai blocheze lucru care pe timpurile despre care vorbesc nu se putea face.Priviti aici lupta si apoi comparati cu ce s-a intamplat la Monza anul acesta:
    http://www.youtube.com/watch?v=5Qg6G7I4RS4

  37. Foarte frumos scris!

    Nici eu nu l-am iubit pe Schumacher in prima parte a carierei sale.
    Poate si pentru ca eram (sunt) suporter Ferrari, iar el castiga impotriva lui Ferrari, dar poate mai ales din pricina caracterului sau: il vedeam ca fiind o combinatie de aroganta si nesportivitate.

    Dupa ce a trecut la Ferrari in ’96, l-am tolerat si incetul cu incetul am inceput sa il respect tot mai mult.
    Am apreciat la talentul sau, pe care l-a folosit la maxim, si faptul ca a reusit sa mobilizeze fortele si sa faca o echipa in jurul sau.
    A plecat din F1 aratandu-ne tuturor ca este un campion, unul cu adevarat exceptional.

    Cand ne-a anuntat in 2009 ca se intoarce in F1 am fost extrem de bucuros. Chit ca n-a fost la Ferrari cum a vrut initial. Cred ca a vrut sa se intoarca inca din sezonul 2009, insa si-a dat seama ca la Ferrari nu era momentul oportun (vezi Badoer si Fisichella).
    Insa Ferrari a fost declicul pentru intoarcerea din 2010.
    De cand a revenit a reusit sa faca ca interesul meu pentru rezultatele lui Alonso si Massa sa fie marginal. Cursa de cursa, ma intereseaza doar ce face Schumi, ce a declarat dupa fiecare antrenament, calificare si, evident, cursa.
    Ceea ce incearca el sa faca, e exceptional. De aceea trebuie admirat. Imi doresc, cursa de cursa, sa nu aud vreo confirmare de retragere. Imi doresc, cand ii citesc declaratiile, doar sa nu fie el dezamagit, caci noi nu vom fi niciodata!
    Am devenit cel mai mare suporter al sau, iar la cursa sa aniversara din Spa (20 de ani) am avut ocazia sa fiu pe circuitul de la Spa; un spectacol deosebit.
    Am fost dezamagit sambata in calificari, insa duminica a fost fabulos (e drept ca a avut niste circumstante total favorabile).
    Sau cum spunea cineva; Schumi 20 years? We want 20 more!
    Cat timp merge el in F1, ne face sa ne simtim tineri!!!

  38. Ce debate intresant.

    Dupa mine ar trebui impartite aparitiile lui Schumi in F1 ca doua etape distincte in cariera sa. Una pina la retragerea din 2006 si una dupa 2010. Eu nu am fost niciodata fanul sau dar intre 1992 si 2006 he was the man!!! Doar Hakkinen i-a mai facut fata. De fapt a fost si singurul pilot care sa primeasca aprecieri sincere din partea lui Schumi.
    Dar dupa 2010 e un alt pilot in totalitate. Asta nu e Schumi care-si desfiinta colegii de echipa! Ma refer la performante sportive bineinteles. Asta e cel mai dureros in toata revenira asta a sa. Sa fii atit de mult sub coechipierul tau in calificari e de neinteles. Sa lasam comparatiile cu Vettel, Alonso si Hamilton care au alte monoposturi la dispozitie. Rosberg nu e hakkinen si cu toate astea calificarile le cistiga pe rind. Ca pilot de cursa lunga diferenta e minimala dintre ei (in ultimul timp kiar inclin spre Schumi din acest punct de vedere) dar dupa 13 etape Rosberg e cu 4 puncte in fata sa.
    De asta nu inteleg motivele pt. care ar vrea sa continue desi sincer sa spun mi-ar lipsi. Si kiar m-as bucura enorm sa-l vad inca o data pe podium. Poate de asta continua…

    Respect AG pt ce faci

  39. Florian Munteanu
    Ati fost la Spa? Super, va invidiez. Inca nu am ajuns acolo. Dupa mine, acela e Circuitul! Toate pistele într-una singură.
    Decebal Mihai
    În sezonul trecut, la un moment dat făcusem o numărătoare de câte ori îl bătuse Rosberg în calificări şi până pe la cursa a 14-a îl făcuse praf. Acum, să nu uităm că monopostul fusese construit pentru Rosberg. Din câte îmi amintesc, sper să nu mă înşel, avea un ampatament mai mare şi centru de greutate deplasat spre puntea din faţă, configuraţie care nu-i convenea deloc lui Schumi. Plus revenirea la slick-uri, pe care nu mai rulase din 1997, etc. etc.
    Anul acesta n-am mai urmărit cum a fost construit monopostul, bănuiesc că Mercedes a ţinut cont de dorinţele ambilor piloţi.
    Cert e că, şi aici am văzut o altă schimbare la Michael, anul trecut n-a bătut monedă pe chestiunile expuse mai sus. Când a fost întrebat, a spus ce şi cum, dar n-a dat vina pe ele.

  40. Revin doar cu o mentiune la ce ai spus tu AG

    Kiar si faptul ca Schumi a intrat in competitie pe un monopst ce nu era croit pt. el este deja un alt Schumi pt. mine. Tot ce misca la Ferrari misca pt. Schumi. Saracii Irvine, Barrichelo, Massa si care or mai fi fost nu aveau nici o sansa. Si acum sa intri tu la Mercedes cu o masina facuta pt. colegul tau de echipa?
    Tu adica SCHUMACHER!!

  41. A si ca o paranteza ca sa-mi vars doar oful, m-au cam suparat comentatorii de la Digi cu ocazia cursei de la Spa cind au aruncat toata vina in cazul coliziunii lui Hamilton cu Kobayashi doar pe japonez. Comentariile lor au fost total pe linga in momentul respectiv (trebuia sa se dea la o parte, ce cauta acolo samd). A fost considerat accident de cursa si nici unul nu a primit penalizare.

    Asha ca am trecut din nou la RTL

  42. Adrian

    Intr-adevar a fost grozav! Este un circuit fabulos.
    Vremea se schimba de la o ora la alta, si nu poti sa stii la ce sa te astepti.
    Si nu doar circuitul este frumos, ci intreaga zona. In plus este un aer foarte curat (mai rar cu atatea masini consumand tone de combustibil).

    Daca doriti sa ajungeti, 2012 ar fi un an bun, pentru ca apoi nu se stie ce va mai fi.
    Se discuta de o alternanta Spa – Paul Ricard, sau chiar o renuntare totala la Spa.
    Ideea e ca aceasta cursa pierde bani. Organizatorii comenteaza ca este o pierdere financiara ce tine de structura organizationala, deci nu le pot evita.
    Iar administratia valona le impune sa reduca pierderile – criza impune. Deci lucurile nu sunt tocmai incurajatoare.

    Decebal Mihai
    Comentatorii de le BBC sunt fantastici. Martin Brundle e exceptional. Iar Eddie Jordan si David Coulthard sunt extrem de amuzanti, si bineinteles, foarte bine informati.
    Pot fi urmariti pe internet (desi un pic mai greu).
    Si pe RTL ar fi bine (imi plac si Florian si Nikki si Heiko si Christian), dar eu nu prea inteleg germana, decat franturi. Dar pe BBC nu e publicitate, si au mai mult entuziasm.
    Desi la Digi e o usoara imbunatatire, fata de comentariile absolut mirabolante ale lui Michi A., totusi sunt neexperimentati si au un mare dezavantaj: comenteaza doar pe baza imaginii TV, nu sunt acolo.
    Eu nu inteleg de ce macar nu stau in casca cu un comentariu de la fata locului. I-ar salva din multe situatii in care nu inteleg ce se intampla.

  43. L-am detestat pe Schumacher de cand a murit Senna si pana cand s-a retras. A fost beneficiarul unei conjucturi favorabile, a ajutorului fatis al FIA si a unei echipe( Ferrari) total vasale. Talent a avut, inca mai are, dar e departe de top 10. Este insa un muncitor asiduu si asta pot aprecia trecand peste subiectivism.
    De cand s-a intors am inceput sa-l simpatizez. Faptul ca a revenit in lupta sa demonstreze ceva si in conditii mai putin favorabile, denota totusi caracter. De asta nu-l banuiam pana acum. Sper sa mai ramana pentru macar un an.

  44. Foarte greu pentru hiper-competitori sa se retraga: Jordan, Schumi, Federer, Armstrong, etc. Banuiesc ca pentru ei viața e foarte fada “după”. Pe cit ar vrea muritorii de rind sa fie in pielea lor “in timpul”, tot atita n-ar vrea sa fie in pielea lor “după”. In viața, ca orice altceva, si geniul si excelanta se plătesc.
    Microbul meu pt F1 a murit odată cu era Schumi, într-atit de plictisitoare devenise dominatia lui. Sunt convins ca si alții au simțit ca mine. Poate ca acum el vrea sa se rascumpere fata de noi, si sa ni-l reinvie :-)))

  45. Comparatia Schumacher – Senna e la fel de stupida ca si cea dintre Tolstoi si Dostoievschi. Chiar daca primii, piloti fiind chiar concurau unulimpotriva celuilalt si castigau puncte si pozitii in clasamente. Senna a fost mare, fara doar si poate, dar preeminenta sa a fost adesea si cu eclatant succes contestata de contemporani ca Prost, Mansell ori chiar Schumi. In vreme ce Michael, dupa ce a devenit Numero Uno, a fost de neoprit. Pana cand socotelile meschine ale “calutului constipat” l-au doborat.
    Ca sa egalez nebunia altor postari,sunt sigur ca Schumacher,cu o masina de calitate, ar castiga si acum fara probleme. Asa trebuie sa suportam figurile simpatice dar lipsite de anvergura ale lui Hamilton, Alonso, Vettel eiusdem farinae!

  46. sincer… trebuie lasat in pace… daca vrea sa mai alerge in formula 1… sau nu… depinde de el nu de altiiii…

    dar acum sa fim sinceri cu noi insasi… ca a fost un pilot care nu a avut cu cine sa isi demostreze valoarea… sa spun ca Senna…a avut parte de profesorul Prost, leul Mansell, Lauda, Berger, Patrese ,Nelson Piquet samd… deci el aproape indodeauna a avut masina mai puternica decat restul… de ex ganditi-va ca Prost si Senna aveau aceiasi masina si au 7 titluri mondiale…dupa parerea mea ei sunt cei mai buni piloti de formula 1din toate timpurile… Schumi se apropie de ei…dar nu sepoate comparanici cu unul nici cu altul… dar cred ca mai are ceva de spus in f1…

  47. nea’ mike@ se pare ca ai dreptate, cand Villeneuve, Hakinnen sau Alonso au avut masini competitive, Shumi nu mai era asa z(m)eu! Cat despre sportivitate, cred ca va ramane cel mai urat exmplu…

  48. schumi e un pilot foarte foarte bun pe ploaie. alonso, hamilton si vettel in mod cert sunt cel putin la fel de buni daca nu chiar mai buni. evident, parerea mea de om care urmareste F1 din ’88 si care am fost la Hungaroring de 3 ori si l-am vazut pe Schumi in actiune. :)

    @lary nu prea te pricepi la curse din pacate. la monza schumi s-a aparat in mod excesiv, mult prea multa miscare pe perioade de franare (regulamentul interzice asta in mod explicit). hamilton nu a gresit cu nimic atunci cand a transmis echipei lui ca pilotul din fata incalca regulamentul. ca fapt divers, Charlie Whiting le-a atras atentia celor de la Mercedes ca Schumi se apara peste limita regulamentului. Ca fapt divers, e destul de serioasa treaba cand intra seful echipei (Ross Brawn) sa iti atraga atentia ca sari calul, de 2 ori, in conditiile in care pilotul comunica in timpul cursei exclusiv cu ingineriul propriu de cursa

  49. unde a fost schumi intre 1994 si 2000?/???????a fost bun cat a avut masina ca in rest hai sa fim seriosi nu prea s-a vazut.senna si acum detine recordul de victorii la montecarlo asta spune tot.

  50. @florin

    Monte Carlo unde daca ai poll-position si echipa de la stand-uri se misca decent ai luat locul 1. (practic castigi daca esti cel mai bun in calificari)

    Asta e doar o cursa, si diferiti piloti sunt mai bine adaptati pe diferite piste.

  51. inceputul spune ce am gandit si eu tot timpul despre Michael, a fost si zeu dar si criminal dar inainte de toate a fost un om ca toti oameni iat acum sa ii dam voie sa se distreze si el ( cum a facut cu Hamilton ) si sa arate in ca desi nu mai e mare nu e nici mic ! Nu l-am avut favorit in nici o cursa am sperat mereu sa il bata cineva dar cine ? Doar timpul si-a spus cuvantul si l-a retrogradat vre-o 5 pozitii pe grila finala a fiecarei curse de dupa revenire ! Bravo Michael arata ca si la 80 ani poti fi intre primi 10, 20 sau 24 !

  52. Vreau sa prezint un alt punct de vedere.
    Locuiesc in Anglia si de pe vremea cind eram in Romania urmaream Formula 1. De cind am ajuns aici, si mai ales de cind F1 e transmis de BBC, sportul asta a relevat o alta fatza a ceea ce este, a deschis un drum pe care daca ai dorinta sa il parcurgi o sa ii vezi cu alti ochi pe toti protagonistii din F1.
    Transmisiile incep de vineri, cu Free Practice, simbata sint calificarile cu o ora inainte fiind prezentate informatii, reportaje, interviuri. Duminica, in ziua competitiei se transmite iar cu o ora inainte, din standuri, de pe pista, iar dupa cursa mai au o ora de Forum.
    Toate astea sint prezentate de o echipa informata, de oameni care stiu ce scot pe gura: Eddie Jordan, David Coulthard alaturi de prezentatorul BBC se plimba pe toata durata dinaintea si de dupa cursa pe la standuri. In timpul cursei, David Coulthard si Martin Brundle sustin un comentariu pertinent.
    Am facut o introducere mai lunga tocmai pentru a va face o idee ce se prezinta.
    Michael Schumacher e unul din cei care, la Singapore de ex, era vazut plecind ultimul de la standuri, chiar David Coulthard i-a luat un interviu si au discutat despre situatia lui, despre retragere si despre viitor. A spus ca atita timp cit are pasiune sa faca ceea ce face, nu vede de ce s-ar retrage.
    Progresul lui Schumacher e evident, s-a apropiat de coechipierul lui (la puncte), toti au apreciat revenirea lui si nu s-au sfiit sa-l puna la zid la marele premiu al Italiei cind a avut disputa cu Hamilton.
    Ar fi frumos ca si in Romania sa se poata vedea ceea ce e acest sport.
    toata stima pentru Schumacher, pentru toti din acest sport.