in Gazeta Sporturilor, Rubricand

Jocurile sunt făcute

În Olimpiada politică, important nu e să cîştigi, ci să participi la cîştig.

Senatorul canadian Consiglio di Nino este un militant înfocat pentru independenţa Tibetului. A avut multe iniţiative pe această temă, iar, ca persoană privată, nu cumpără nici un produs fabricat în China. După ce oraşul Beijing a obţinut dreptul de a organiza Olimpiada din 2008, Di Nino a spus: „China nu ar fi trebuit să primească niciodată Jocurile, dar dacă tot avem lămîi, hai să facem limonadă”. Adică, dacă răul a fost făcut, măcar să încercăm a democratiza China prin sport.

Mulţi văd astfel Jocurile Olimpice: un cal troian care ascunde în burta lui nu mii de sportivi, ci însăşi democraţia. Însă acest fragil concept nu poate fi exportat, nici impus, este ca o specie rară care nu poate fi aclimatizată oriunde şi oricum. În general, cine declară că se duce să facă ordine în casa altuia din simţ civic o face doar cu gîndul la nişte comori ascunse în subsol.

Priviţi ezitările lui Sarkozy, care nu-şi mai poate susţine nici propriile iniţiative, explicînd că nu poate boicota o „competiţie a păcii”! Asemenea lui, şefii marilor democraţii se vor îndrepta spre Beijing hotărîţi să-şi exprime formal indignarea faţă de nerespectarea drepturilor omului şi să protesteze prin mici gesturi de frondă, ca gospodinele a căror mîncare nu este apreciată. Cum însă conducătorii politici sînt  oameni în general visători şi care învaţă repede, se vor întoarce fascinaţi de puterea cu accente megalomane şi, chiar dacă n-o vor recunoaşte, uşor invidioşi pe liderii chinezi. Se va întîmpla ca în bancul cu copilul care e trimis în creierii munţilor, la un cioban, să înveţe dulcele grai românesc, pentru ca după cîteva luni oierul să dobîndească accent.

Astfel sînt mutate în lumea sportului mecanisme tipic politice: compromisul şi rezolvarea prin rotaţie a intereselor. Pînă şi acea aprindere a torţei a devenit hilară: se foloseşte  o resursă naturală, căldura soarelui, pentru a trimite făclia într-o ţară care, prin exploatarea nechibzuită a resurselor, oferă o treime din încălzirea globală.

Din punct de vedere comercial, Olimpiada constă în competiţiile greu vandabile la TV, strînse într-un pachet imens care e lăsat, cu rîndul, la uşa copiilor cuminţi. Acum e rîndul Chinei, ţară în care sunt executaţi, conform estimărilor Amnesty International, 22 de prizonieri politici pe zi, capitol la care – potrivit aceleiaşi organizaţii – gazda Olimpiadei deţine de departe locul 1 în lume, iar alături de alte 4 ţări (Iran, Arabia Saudită, Pakistan şi Statele Unite) oferă 88 de procente din numărul oamenilor trimişi la moarte. Aceste cifre îşi pierd însemnătatea atunci cînd trebuie să cucereşti o piaţă de un potenţial imens, în care poţi construi cu mînă de lucru ieftin orice, de la cazinouri pînă la automobile.

Dacă din punct de vedere politic, Jocurile sînt făcute, nu se ştie ce mai înseamnă Olimpiada din punct de vedere sportiv. Atleţii vor continua să-şi măsoare forţele sub cerul cenuşiu şi se vor chinui să doboare recorduri olimpice în cel mai nesănătos climat posibil. Altfel spus, vor mînca lămîile cu coajă cu tot. 

Write a Comment

Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

84 Comments

  1. acu’ doua zile am mancat intr-un restaurant chinezesc…
    nu mi-a venit a crede! pe un perete era tabloul lui MAO, cu niste raze in jurul capului, cum au sfintii din icoanele noastre.
    chiar asta si era, o icoana cu MAO.
    dupa atata timp. si ei cred ca-i pot schimba pe chinezi cu JO? ha. e trist

  2. „ei cred ca-i pot schimba pe chinezi cu JO? ha. e trist”

    Pot sa completez? ;)
    Trist si fariseistic (se poate spune asa?)

    Aduceti-va aminte ca Ceausescu era acceptat, primit la marile curti si-i durea pe marii lumii in… morbul lui pot de jalea natiei asteia!

  3. @asspy

    nici aici n-am scapat de tine si de viciile tale! :)

    e jale cu chinezii si cu indienii…vin peste noi, si sunt cu adevarat buni!

    daca traiesti peste marea balta albastra, stii deja asta

  4. @judge
    nu stie cine de care nu scapa :D
    Io-s modesta, mai draga – bucuresteanca din start si pina la sfarsitul acestei luni, cand ma mut la Pucioasa… :D :D
    Iar rasa galbena invadatoare…. stim de muuuuult de ea….

  5. deci, din bucuresteanca get-beget te transformi in puciosoaica?! :)

    cum de? te-ai saturat de capitala cea frumoasa?

  6. Daca boicoteaza toate marile puteri Jocurile si castiga I-le Vanuatu Olimpiada, il putem transfera pe „Marele Razboinic” acolo?Poate va candida din partea acestui imperiu pt. presedintia CIO

  7. politicieni visatori,nu prea mai gasesti de astia prea multi,hai sa fim seriosi,astia in afara de a se visa mici dictatori cu conturi mari in banca astia altceva nu stiu sa viseze
    a doua din pacate partea economica e predominanta si chiar decisiva,nu conteaza cate crime se fac in aceasta tara, important este sa fie indeplinite contractele de miliarde ale marilor corporatii,semnarea de catre toti paticipantii la aceasta olimpiada a unui act prin care li se interzice dreptul la libertatea de opinie, in special despre masacrele de la Tienamen este o alta tema care ar trebui sa ne dea de gandit
    concluzia este insa trista deoarece China nu este singura tara in care aceste crime se petrec,insa daca in tari cu tendinte fundamentaliste gen Iran, Arabia Saudită, Pakistan aceste lucruri sunt considerate a fi „normale” problema este in Statele Unite care se considera a fi un stat democratic si care ar trebui boicotata la orice manifestare sportiva sau non sportiva

  8. AG
    Nu uita ca senatorul canadian avea si o alta motivatie.
    Ultimile doua tari ramase in competitia ordanizarii JO erau
    Canada si China. Evident ca nordamericanii aveau o gramada
    de atuuri, dar China l-a avut pe Samaranch, un ordinar si-un
    mafiot imputit.
    „Also during his tenure as IOC president, Samaranch insisted
    that he be addressed with the title of „Your Excellency”.
    He would also insist on a chauffeured limousine and a presidential
    suite in the finest hotel of whatever city he was conducting
    business in. The IOC put an annual rental (at a cost of US$500,000 per year) on a
    presidential suite for his stays in Lausanne, Switzerland

    Olimpiada curului. JO au intrat de mult pe mina Mafiei
    si a mafiotilor, la a caror deschidere grandioasa vor
    participa altii mafioti. Pe astia va asteptati voi sa-i doara
    de drepturile omului? Ha! Funny! :D

  9. „drepturile omului” sunt o conventie la care nu adera toata lumea. De ex China, cea mai mare si in curand cea mai puternica tara din lume nu adera.
    Lasati Jocurile sportivilor, nu incercati sa le deturnati cu propaganda. Nici pro nici anti :)

  10. 20 de prizonieri politici executati pe zi?!?Nu e cam mult pana si pentru China?!Poate pe luna sau pe trimestru.Si detinuti de toate felurile…

    asspida,
    e frumusel la Pucioasa, dar mi-e teama ca o sa te plictisesti…Cat a costat casa?…daca poti spune pe post…

  11. Daca Maria Andries e Geniala GSP, su esti genialul. Eu pot sa mananc lamaile cu coaja cu tot, si asta fara sa ma stramb.

    Doctorul

  12. hai ca am auzit-o si pe asta. un site mic publica o stire conform careia Patriarhul se preteste sa candideze la Cotroceni. Ma rog, ceva de genul asta. Sau ca altii vor sa-l convinga sa candideze…imbirligatura. Ca tot se discuta despre carti si jocuri facute…sa fie oare scaunul lui Base in pericol? Intreb si eu.

  13. Bun, de acord cu partea financiara ,politic s-ar putea infecta westicii, desi cred ca politicienii sant deja marionete ale concernelor si bancilor (vezi NWO). Cat despre ancalzirea globala datorata CO2, asta-i cea mai mare abureala ca sa mai ancaseze impozite,(potrivit NASA si Marte s-a ancalzit in ultimii 8 ani in medie 0,78 C si acolo nu polueaza nimeni).Mai ramane planul sportiv care de fapt ar putea suna cam asa: va castiga cel mai bine dopat! In rest sclavii raminem noi, indiferent de culoarea politica.

  14. se stie ca Dalai Lama e un mare mafiot si el… treaba cu nerespectarea drepturilor omului e o kestie de suprafata…

    parerea mea e ca chinezii eu „invadat” Tibetul pt ca americanii au zis: „ori Taiwan ori Tibet..alegeti!”..

    cat despre limonada… sper sa se gaseasca si zahar sa iasa mai dulce:)

  15. DUPA CE GLOBALIZAREA AMERICANA SUFOCA O LUME INTREAGA ,ASA ZISUL MODEL CHINEZESC MERGE STRUNA !!
    DE CINE SA NE FIE FRICA ????
    DE UN MODEL ECONOMIC DEOSEBIT DE PERFORMANT SAU DE FUNDAMENTALISMUL RELIGIOS ???????
    OCCIDENTUL A MAI GRESIT ODATA CU SAHUL IRANULUI REZA PAHLAVI !!!!! DAR IN AFGANISTAN ????
    CALUGARII DIN TIBET REPREZINTA O RELICVA FUNDAMENTALISTA ISTORICA SA ZICEM DE SECOL 11 !!!
    CE SA FACA IN SECOLUL 21 ?????????
    OCCIDENTUL AR TREBUII SA INVETE DIN PROPRIILE GRESELI PENTRU CA ALTFEL E DE RAU !!!!!

  16. @Calinescu
    daca nu deranjeaza si nu fac rau la nimeni si nu mai sunt ” la moda” ar trebui lichidati? iudeo-crestinismul si mahomedanismul sunt mult mai periculoase decat budismul,nu vreau sa iau apararea budismului dar atata timp cat este inofensiva nu cred ca poate fi comparabila cu fudamentalismul arab care impreuna cu iudeo-crestinismul sunt religii expansive
    in final cum iti explici faptul ca o data ajuns in China nu ai voie,macar, sa aduci in discutie incidentele de la Tienamen?

  17. @ADIPUNCHER 80
    PT CINEFILI SUNT CHIAR SIMPATICI !!!!!
    O MINORITATE CARE REFUZA CIVILIZATIA INDUSTRIALA
    NU POATE EMITE PRETENTII POLITICE IN MILENIUL 3 !!!!!
    HAI SA-I APARAM SI PE INDIENII AMERICANI !!!!!
    HAI SA BOICOTAM AMERICA !!!!!!
    HAI SA BOICOTAM CIVILIZATIA !!!!!
    ISTORIA NU SE REPETA !!!!!!!!

  18. AG
    Din cate mai stiu eu despre Lumea Antica, parca in timpul Jocurilor Olimpice se sista orice actiune beligeranta si particiau chiar si triburile care erau intr-un eventual conflict.
    Desigur multe lucruri s-au alterat de atunci, inclusiv spiritul olimpic insa nu cred ca problemele actuale ale Umanitatii se vor rezolva subit printr-un boicot. Cel putin nu unul la adresa JO.

  19. CALINESCU
    refuzarea industriala ar trebui urmata de exterminare? hai sa exterminam 80% din africa si vreo 30% din asia doar pt ca refuza industrializarea sau nu au ajuns in stadiu de industrializare de nivel american
    ai dreptate,hai sa ii protejam pe indienii americani,doar pt ca nu au ajuns intr-un stadiu economic comparativ cu cel al americanilor,pe acest argument ar trebui sa distrugem toate civilizatiile care nu au ajuns in stadiul economico-politic al americanilor care ar ramane singuri pe lumea asta
    boicotez orice stat care asigura conditiile necesare crimelor si a acestei false probleme a terorismului arab,alte civilizatii permit foarte lejer convietuirea cu alte minoritati gen Scandinavia cu laponii si in concluzie ,mein freund,istoria se repeta ,INTOTDEAUNA SE REPETA

  20. adipunker80
    CRED CA NU AI INTELES !!!!
    NU AM FOLOSIT CUVINTE CA EXTERMINARE ,SUPRIMARE SAU DISTRUGERE !!!
    VORBEAM DOAR DE PRETENTII POLITICE !!!
    IN CE PRIVESTE REPETABILITATEA ISTORIEI S-AR PUTEA SA AI DREPTATE DACA CIVILIZATIA POSTINDUSTRIALA NE VA DUCE LA SAPA DE LEMN !!!
    PENTRU CA SUBIECTUL E OARECUM DE SPORT IMI PERMIT SA DAU UN PRONOSTIC :
    LA BEIJING „RASA GALBENA” VA TRIUMFA !!!

  21. calinescu
    poate m-am aprins prea repede si prea mult dar tu ai adus in discutie problema amerindienilor si a drepturilor lor
    permit si eu pronostic,prevad un tur de forta la rusilor .cel putin la atletism

  22. Vas” ca ai dat-o la intors! Acum ceva timp luai in bascalie sabotarea periplului tortei olimpice de catre manifestantii pro-tibetani, manipulind printre rinduri aceeasi marota turmentata care ne tot indeamna (pe noi astia care circotim la adresa porciei made in China) sa nu amestecam sportul cu politica!(papagigli, buna scatoalca la adresa rationamentului clestiform al Racului!)
    Pe urma, chestia aia cu „calul troian” imi e cunoscuta. Nu stiu unde dracu am mai intilnit-o?! Aaaaa…mi-am amintit! Chiar intr-unul din articolele alea ale mele din Hotnews (care-l umpleau de greata pe Jimerino)! Fii atent aici…:”…Cit despre cei care clameaza progresul drepturilor si libertatilor, ei pot fi adormiti cu o poveste minunata: Olimpiada este un “cal troian” care, odata patruns in inima Beijing-ului il va cuceri, slobozind din pintece infailibilul antidot al arbitrarului: spiritul democratic. Tibetul va fi eliberat, dizidentii chinezi vor fi scosi din inchisori si bagati in prime time la televiziunea nationala pe post de crainici sportivi, iar celebra “politie a internetului” isi va da obstescul sfirsit.

    Din pacate, nimeni nu pare sa se mai teama azi de occident si de cadourile pe care le face asa cum alta data lumea “se temea de greci si de darurile lor”! Forurile sportive internationale alaturi de cele politice n-au inteles nici pina azi ca Ideologia nu se lasa imblinzita prin concesii ci, dimpotriva, se intareste hranindu-se din ele! Olimpiada de la Beijing nu va deschide nicidecum apetitul guvernului chinez pentru respectarea drepturilor omului ori pentru dialogul cu Tibetul, ci ii va oferi un minunat prilej pentru orgii propagandistice. Sportul nu va cistiga, ci va pierde pentru ca va arata, a cita oara, ca n-are nevoie de spirit, ca poate supravietui larvar, intr-un cocon de carne, muschi, ligamente si emotii primare. Ca poate fi oricind transformat intr-o masca pentru suferinta si intr-un paravan pentru nedreptate. Ca poate ferici chiar si inlantuit de carul triumfal al dictaturii…..”
    In fine, uite si o fraza confuzata rau si as zice usor paranoica:…”Însă acest fragil concept(democratia) nu poate fi exportat, nici impus, este ca o specie rară care nu poate fi aclimatizată oriunde şi oricum. În general, cine declară că se duce să facă ordine în casa altuia din simţ civic o face doar cu gîndul la nişte comori ascunse în subsol.”
    Primo: CONCEPTUL de democratie nu-i nici asa de „fragil” si nici asa de greu de „implementat”! Mai nasoala-i treaba cu obiectul acestui concept respectiv realitatea democratiei! Secundo: Va sa zica, perversii aia de anglo-americani cind au debarcat in Normandia, n-aveau nicio treaba cu „simtul civic”, nu vroiau sa restaureze democratia ci doar sa scirme oleaca „subsolul”, lua-i-ar sa-i de imperialisti imputiti!!!
    @ CALINESCU
    ce timpenii balmajesti acolo taica???!!! Pai rahatii de chinezii au invadat Tibetul ca sa-l scoata din iadul preindustrial, sa-l umple de fabrici si uzine? Sau pt ca rahatul ideologic care li se depusese pe creier se traducea printr-un ditamai prurit imperialist? Pai tu n-ai auzit ce industrie de rahat avea China lui Mao?! N-ai auzit de siderurgia aia bucolica in economia careia un om era egal cu un furnal( cam cit un musuroi de termite)?! Pe ce lume traiesti, omule?!

  23. @ CODRUS
    ESTI CAM PARANOIC BAIETE !!!!
    MI SE PARE SAU CHIAR VORBELE TALE VIN DIN NESECATUL IZVOR AL PROPAGANDEI DESANTATE !!!
    IN MILENIUL 3, O ASEMENEA PROPAGANDA DE TIP „NINO” SAU A TA , PROVOACA HILARITATE PENTRU 99% DIN OAMENI !!!
    NU TI-AM CERUT SA CITESTI CELE SCRISE DE MINE , DAR DACA TOTUSI AI CITIT DOVEDESTE CA NU ESTI DIN CEI 53.3% !!!
    POZITIA MEA A FOST FOARTE CLARA ,PUNIND IN DISCUTIE MODELE ECONOMICE DE SUCCES ,CUM CONSIDER CA ESTE CHINA SI JAPONIA ,INCHEIND CU
    O PARAFRAZARE INTR-UN FEL A BIBLIEI „RASA GALBENA ……”!
    SA LASAM FILOZOFIILE PE SEAMA CELOR BOGATI SI A OAMENILOR POLITICI SI SA CAUTAM MODELE ECONOMICE DE SUCCES CARE SA NE SCOATA DIN ACEL
    NEVEROSIMIL 53.3 % !!!!

  24. codrus
    concepte gen” simtul civic” si „democratia” folosite de tine nu au nici o legatura cu invadarea Normandiei,pe englezi si pe americani ii interesau mai mult distrugerea adversarului comun decat o eliberare a Europei de sub ocupatia nazista,pe englezi ii interesau sa scape de amenintarea militara germana in timp ce americanii erau mai mult interesati de partea economica a Europei,au fost primii care si-au dat seama ca o influenta economica dusa pana la dependenta este mai eficienta decat o ocupatie militara,Europa e deja distrusa asa ca venim noi sa o salvam si sa o „reparam”,vezi cum au crescut averile unor bogatasi gen Rockefeller dupa razboi
    injuriile gen „imperialisti imputiti” lasa-le marxistilor si celor de stanga,nu de alta dar ironiile puse aiurea duc spre desuet

  25. @Calinescu
    tataie sa ma anunti si pe mine cind iesi din starea de delirium tremens! Ce dracu de cretinisme indrugi acolo? 53,3%?!!!Modelele ec de succes ale Chinei si Japoniei??! esti alfa si omega incoerentei si amneziei, omule!
    uite ce-ai trintit tu in primul postulet: „DUPA CE GLOBALIZAREA AMERICANA SUFOCA O LUME INTREAGA ,ASA ZISUL MODEL CHINEZESC MERGE STRUNA !!
    DE CINE SA NE FIE FRICA ????
    DE UN MODEL ECONOMIC DEOSEBIT DE PERFORMANT SAU DE FUNDAMENTALISMUL RELIGIOS ???????
    1. Ce dracu de similitudini vezi tu intre „globalizarea americana” si „fundamentalismul religios”!? oare te uiti printer gene ca George Constanza?!
    2. unde doamne iarta-ma ai citit tu ca lamaistii tibetani ar trebui sa inspire „frica”, de-i blagoslovesti cu epitetul de fundamentalisti religiosi (epitet arondat in mod din ce in ce mai exclusiv acelor islamisti care propovaduiesc vulgata agresiva a djihadului)!?
    3. nu stiu ce tot ii tragi cu modelul economic chinezesc, care-i mult mai recent decit anexarea Tibetului. Pe vremea cind a anexat Tibetul China avea o economie de cacat ca orice economie care-a urmat modelul clocit de tartacuta tatucului Ulianov!
    Lasind la o parte caderile tale de memorie si de coerenta, ma tot intreb cam ce stii tu tatica despre PROPAGANDA DESANTATA?! ei bine se pare ca nu stii nimic, pt ca daca stiai ceva, trebuia sa stii in primul rind ca propaganda a fost apanajul constant al regimurilor comuniste si, prin urmare, si al Chinei! Pe linga propaganda asta blindata si turbata pt ca poarta-n burta inima regimului- IDEOLOGIA, contrapropagandele pe care le invoci tu ca plecind simetric dinspre occident sint niste biete rapciugi!!! Cel elocvent exemplu de propaganda de cacat e plimbarea flacarii oloimpice pe sub portretul lui Mao, unul din cei mai mari criminali din istorie!!! ti s-ar parea normal ca nemtii, daca ar primi organizarea Olimpiadei sa plimbe flacara pe sub portretul lui Hitler??!

  26. codrus
    Iata doar cateva site-uri care folosesc aceasta comparatie, pentru ca este extrem de plastica si e prima care iti vine in minte legata de subiect. Daca nu ma plictiseam, gaseam vreo 500 de folosiri ale ei. Ma intreb ce s-ar intampla daca as folosi termeni ca „pneumatofor” si „psihopomp” – nu ca as avea intentia, dar i se intampla oricui sa vrea sa faca putin culturism verbal -, m-ai da in judecata? :lol:
    ……………….
    http://secrettibet.rsfblog.org/archive/2007/03/07/beijing-the-first-unmerciful-olympics.html
    http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/tv_and_radio/grandstand/4467434.stm
    http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2008/0328/1206144805864.html
    http://www.worldarchitecturenews.com/index.php?fuseaction=wanappln.projectview&upload_id=2036
    http://www.lodgeporch.com/2008/03/what-if-world-boycotted-olympics.html
    ……………….
    In afara acelora care au folosit aceasta figura de stil cu multe luni inaintea ta, ceilalti au intrat probabil pe hotnews si au scotocit disperati dupa articolele tale, intrucat, cred ca ai observat, esti foarte greu de gasit pe acolo. Chiar, de ce nu discuti cu cei de acolo sa apari si tu ca omul pe pagina-gazda?

  27. @AG
    Eu inteleg ca n-ai timp sa citesti ce scriu, dar nu inteleg cum poti tu sa crezi ca necitind ce scriu poti sa bagi replici intemeiate! Pai uite de ce fraza aia frizeaza paranoia:” În general, cine declară că se duce să facă ordine în casa altuia din simţ civic o face doar cu gîndul la nişte comori ascunse în subsol.” te-ai prins acum sau trebuie sa detaliez?

  28. propaganda desantata a aparut acum cateva zeci de mii de ani cand niste „inteligente creaturi” au decis sa faca cea mai mare realizare propagandistica:RELIGIA,asa ca pana la lenin sau mao , propaganda „desantata” era foarte bine dezvoltata

  29. @AG
    Vezi, o alta mostra de cvasi-paranoia. Am zis eu ca te-ai inspirat din articolul meu?!!!!!!!(mai ales ca, asa cum spui, e foarte obscur, f putin citit si n-are NICIUN COMENTARIU!!! cum de altfel foarte putine are si asta scris de tine. cred ca-i efectul „bruiajului” celebrei politii internautice de la Beijing). Pur si simplu am semnalat ca si eu am scris ceva asemanator cu mult inainte ca tu sa impartasesti pozitia pro-boicot!
    Ceea ce este insa ffff interesant e rapiditatea cu care ai escavat dupa articole care-ar gazdui aceasta de-acum exemplara mostra de functionare a constiintei generice! Ceea ce e si mai interesant e ca stii cind am scris eu si cind au scris ailalti, aia care m-au precedat cu multe luni!!
    intrebare: Cind ai folosit figura de stil despre care zici ca „e prima care-ti vine in minte”, ai bagat un ochi prin site-urile alea doar asa ca sa-ti confirme intuitia sau l-ai bagat doar acum, fiind convins ca ai dreptate?
    Stii bine ca folosirea unui cuvint, oricare ar fi el, nu e acelasi ucru cu folosirea unei figuri de stil in acelasi context! asa ca exemplul tau chiar fortind traditionala glumitza e total nepotrivit!
    in legatura cu Hotnews-ul, dupa cite ai observat si tu, am facut figuratie pe-acolo! Am scris gratis, fara sa mi se faca vreo oferta, pina cind nu mi-au mai publicat citeva articole la rind!
    de fapt chestia-i clara! Sectiunea pt neprofesionisti a premiilor I Chirila e o frectie ca sa mai scrie unu’ altu’ si sa mai faca puina audienta. Nici fata care a cistigat locul intii n-a mai scris la EVZ, desi aia ii promisesera un contract pe citeva luni. Dupa 3 articole a disparut!

  30. 2adypunker
    Citi ani ai tata, 28? Daca ai 28 de ani si stai in Racadau, hai sa ne intilnim ca te lamuresc mai bine prin viu grai! cu cine ai invatat tu istoria sau , sa reformulez cu cine ai invatat tu versiunea asta de istorie imbibata in conspirationism economicist? De ce sa crape americanii si englezii cu sutele de mii, daca in joc erau numai interese economice? Pai nu stii ca Hitler era f interesat de o alianta cu Marea Britanie, iar America putea si ea sa intre in combinatie, pt ca ambele ar fi putut avea de cistigat economic de pe urma colaborarii cu Hitler. Nu numai ca economia nazista nu era amenintata de etatizare si de planificare ca cea sovietiva dar, prin natura controlului difuz pe care-l putea avea statul, americanii ar fi putut primi contracte avantajoase, basca posibilitatile nelimitate de a exploata alaturi de germani resursele URSS-ului si alaturi de japonezi, resursele Chinei. O Europa si-o uniune sovietica adusa de germani la stadiul Chinei de azi, reprezenta, in esenta o piata mult mai atractiva pt anglo-americani! In consecinta, daca ar fi fost numai economia la mijloc, lucrurile se puteau aranja si altfel!
    „propaganda desantata a aparut acum cateva zeci de mii de ani cand niste “inteligente creaturi” au decis sa faca cea mai mare realizare propagandistica:RELIGIA,asa ca pana la lenin sau mao , propaganda “desantata” era foarte bine dezvoltata”
    Mi-e teama ca dupa chestia asta mi-e greu sa te mai scap fie si daca ne intilnim face to face! Sintem in plin marxism, exact asa cum la emisiunile lui Iosif Sava eram in plin Bach!!! Auzi AG-ule, Doc-ule si alti citi oti mai umbla pe-aici- „Propaganda desantata a religiei”-ha, ha, ha, ho, ho, ho, he, he, he si hmmmm, hmmm, hmmm! Nasol frate, nasol rau!

  31. AG
    Evident! tu esti doar pro-monosilaba! Simpla, dar cu maruntaie complexe si abisale! Bafta si tie in pozitia ta f clar pro-anti-cvasi-pseudo-ce-vrei-tu!

  32. codrus
    uno:majoritatea marilor averi create in ultimul secol au fost realizate in perioadele de criza economica sau razboaie,cand apar razboaiele statul face cheltuieli foarte mari pt inarmare si se indatoreaza la marii bogatasi ai acelei tari realizand contracte avatanjoase pt cei din urma
    secundo:daca citeai atent postarea englezii erau interesati de suprematia MILITARA(poate acum o vezi cuvantul) in Europa pe care o pierdeau in favoarea germanilor,iar fata de americani vad in Irak si Afganistan conceptul lor primordial al razboiului”Razboi pentru bani”
    terzo:de ce sa impartim Europa in patru sfere economice cand o putem imparti la mai putini
    iar prima parte a primului paragraf si ultimul paragraf imi ilustreaza conceptia ta despre religie si mai ales despre oameni in general,cand iti vei putea sustine afirmatiile referitoare la aceste doua chestiuni poate mai discutam

  33. codrus
    Dap. Nu ma deranjeaza ce e lung, imi displace ce-i lungit. Stilul unora imi aminteste de musculatura dezvoltata a unor artisti de circ. Nu te supara pe mine, astea le-a spus Sabato.

  34. codrus

    Ai scris mai multe articole pt Hotnews? Eu citisem doar unul…..ala cu frustrarea…..pe de o parte ii inteleg pe cei de la Hotnews…….ca ti-au refuzat articolele……nu esti greu de citit….dar esti greu de inteles.

  35. @codrus
    53.3 % din romani citesc si apoi n-au habar ce au citit !!!!
    Asta e ultimul studiu la nivel european in a carui ierarhizare suntem lideri !!!
    In rest numai de bine !!!!

  36. @adypunker
    Saracu AG! In loc sa se ocupe de sentintele tale ultra-reductioniste, isi scrinteste ochiu’n tiribombele si muschii circaresti ai nu stiu carui stil!
    primo: ti se pare ca daca unii se imbogatesc de pe urma razboiului, au si puterea sau mijloacele sa-l provoace? E ca si cum ai sugera ca aia cu deratizarea iti plaseaza sobolani in pivnita ca sa aiba si ei o sansa!
    secundo: ce suprematie militara aveau englezii in Europa, omule, ca nu inteleg?(vorbesti de o istorie alternativa?) In perioada interbelica, traditionala politica de echilibru dintre marile puteri( inaugurata de pacea westfalica) a fost inlocuita de sistemul de la Versailles care, prin incercarea de sacralizare a statu-quo-ului, prin introducerea principiului autodeterminarii nationale si prin tentativele din ce in ce mai consistente de-a impune dreptul ca unic mediator in relatiile internationale facea imposibila existenta unei SUPREMATII MILITARE A Angliei in Europa! E adevarat ca Anglia, Franta, Italia si SUA au facut jocurile la Verssailes dar dupa retragerea Americii din combinatie, aceasta partitura hegemonica s-a tot stins intr-un jalnic fis conciliatorist! Adevarul e ca Anglia a facut totul sa evite razboiul in occident1 Si Franta la fel! Si stii de ce? Pt ca in mod straniu, dar in acelasi timp firesc, Marele Razboi generase un val de irenism fara precedent, in societatile cele mai liberale! Pt Anglia, in perioada interbelica, te asigur eu ca „suprematia militara in Europa” era un concept lipsit totalmente, de continut!
    terto: ….”iar prima parte a primului paragraf si ultimul paragraf imi ilustreaza conceptia ta despre religie si mai ales despre oameni in general,cand iti vei putea sustine afirmatiile referitoare la aceste doua chestiuni poate mai discutam”… Imbirligat rau, tata! De ce nu „ilustreazi” putin conceptia mea despre religie asa cum se vrea ea ilustrata in replica mea?! Ce dracu de afirmatii trebuie sa-mi sustin?! In legatura cu religia, n-am facut nicio afirmatie! Si nici in legatura cu „oamenii, in general” n-am facut nicio afirmatie!

  37. codrus
    bey, am cautat cam ce scrii tu pe net. am vazut cum te trateaza lumea, asa ca nu vreau sa te simti aici aiurea…asa ca iti spun ….du-te-n ¨pielea¨ mea.
    cauta tu un sinonim pt cuvintul ¨pielea¨….ca prost nu esti…esti doar intelectual. sau cum pielea mea s-o spune.
    astept sa ma desfiintezi…de parca mi-ar pasa. pupici.

  38. @AG
    NUP!Lungit e si articolul tau cu olimpiada. De fapt e insailat din mai multe aricole scurte! Suza-ma nu-i lungit e telescopizat!
    Ce te faci insa cu scurtarea si rascurtarea si turtirea si cu tolanitul excesiv prin patul lui Procust!? Cine a urmarit schimbul nostru de replici( evident cu exceptia fanilor tai fanatici, gen Nico) a sesizat ca eu acopeream interpelarile tale in timp tu scapai plictisit niscai firimituri! Ma rog, stropite din belsug in secretii bascalioase!

  39. @Nico
    Nu-ti bate tu capsorul cu aticolele mele! Tu ai treaba non-stop cu opera maestrului AG, cu uralele, elogiile, adeziunile si, foarte important, cu multimea de puncte de suspensie care tinde sa-ti confiste cu totul postarile!

  40. codrus
    Asta asa e. Lipsa unui fir rosu este principalul defect in articolele mele. Am insa de ales intre doua cai. Una ar fi sa continuu sa actionez instinctual pe un teritoriu afectat, evident, intelectului, si 2. Sa pun ordine si sa sistematizez, incercand sa studiez regulile acestei indeletniciri a scrisului.
    Ar trebui sa aleg 2, evident, dar nu-mi plac ghidurile si sistemele, asa cum nu ma atrag cuvintele-cometa. Arta izbutita mi se pare a fi redarea cat mai simpla a aparentului complicat.

  41. codrus
    ¨desfiinteaza¨ maestre. ¨desfiinteaza¨…hai mah ce dracu. ca papagal am si eu pretentiile mele. de la tine inclusiv.
    tankistu over and out.

  42. Adi, hai sa lamurim putin lucrurile si sa-ti spun parerea unui om care se afal in centrul „bubei”. Eu de cativa ani buni locuiesc in Jap. iar in Beijing, Shanhai si Hong Kong am drumuri sau zboruri cel putin o data pe luna. Care este ideea cu Beijing totusi? Sa incepem cu poluarea. Intr-adevar Beijingul e un oras poluat DAR nu mai poluat decat, de exemplu, Bucurestiul. Poluarea din trafic este EXACT aceeasi, doar suprafata difera, Bucurestiul fiind un fel de cartier mai mic in aceasta metropola. Cu siguranta daca, hipotetic vorbind, JO ar fi fost organizate de Bucuresti, ar fi fost aceleasi disutii despre poluare, necivilizatie etc…desi ca sa fiu sincer, chinezii din Beijing sunt cel putin de 3 ori mai civilizati ca miticii bucuresteni. Sa revenim la drepturile omului insa. Aici ar fi mult de discutat dar sa ne aducem aminte ca vorbim de un stat COMUNIST unde cenzura, propaganda si tolitarismul sunt la ele acasa. OK. Dar sa-ti spun ceva. Comunismul de acum din China, nici nu se poate compara cu acel comunism iddiotic ce l-am avut intre 80-89. Nici pe departe. Aici se imbina partile pozitive ale capitalismului cu cele ale comunismului daca pot spune asa. Si Adi sa-ti mai spun ceva. Crede-ma pe cuvant ce-ti spun, o natie care are 1.5 miliarde de oameni nu poate fi controlata decat prin actualul regim. Din ce am vazut aici la fata locului, si din experienta pot sa-ti spun ca in cazul in care acest stat devine capitalist, in cativa ani se va instaura o anarie generala, ce poate duce chiar la razboi civil. Tocmai „frica” ii face si ii controleaza pe acesti oameni sa nu fure, talhareasca, violeze, etc. Noi zicem ca tiganii sunt cei mai rai oameni de la noi…Sa-i vezi tu pe chinezi, in special astia de conditie sociala foarte modesta (marea majoritate), daca nu ar avea frica de executie, taieri de membre, etc, ce ar face…Chiar nu ai vrea sa stii. Deci, desi nu mi se pare normal incalacarea drepturilor fundamentale ale omului in acest stat, daca ajungi sa locuiesti si sa stai mai mult in aceasta zona, realizezi ca acesta este cam singurul mod de a controla o populatie infometata si saraca de mai mult de 1.5 miliarde.
    Numai bine.

  43. codrus
    in primul rand,dupa primul razboi mondial Anglia ramasese tara cea mai putin afectata de ororile razboiului datorita ajutorului economic dat de coloniile sale,in timp ce americanii s-au retras din Europa cine mai ramasese pe aici? pe de o parte Germania era aproape desfintata militar ,Imperiul Otoman fusese tranformat in Turcia lui ATATURK iar principiul autodeterminarii din Europa desfintase din temelii orice sansa de refacere a Imperiului Austro-ungar,pe de cealalta parte americanii se retrag din Europa,francezii erau cei mai afectati din punct de vedere economic si numeric datorita numeroaselor batalii date pe teritoriul ei si cu Italie renascuta si o Rusie trecuta prin revolutie ,cine mai ramasese in Europa ,Marea Britanie ramasese singura tara in acel moment capabil sa emita o suprematie economico-militara mai ales daca la ajutorul dat de resursele date de coloniile sale se mai pun si cele luate de la germani,pe de cealalta parte americanii au intrat in razboi in Europa destul de tarziu,m-ai auzit tu pe mine spunand ca americanii au provocat razboiul ,eu am spus ca au profitat destul din el si au intrat in el in momentul oportun
    faza cu primul si ultimul paragraf o las la latitudinea cititorilor
    atitudinea ta ironica si aroganta lipsita de fond ma fac sa cred ca ai un dispret fantastic fata de cei ce nu au idei comune sau partial nu iti dau dreptate

  44. @adypunker
    Nu te supara, dar mai era cineva pe-aici( sau mai bine zis „Ceva extraordinar”)care sustinea ca esti incoerent(in postarile de la „Prietenul nostru Ronaldinho”)!
    Iata niste exemple elocvente:
    1. „pe englezi si pe americani ii interesau mai mult distrugerea adversarului comun decat o eliberare a Europei de sub ocupatia nazista,pe englezi ii interesau sa scape de amenintarea militara germana”. De e dracu’ crezi tu ca Germania ajunsese „inamicul comun” al englezilor si americanilor???!!! Nu cumva tocmai pt ca OCUPASE EUROPA, aruncind la gunoi principiul securitatii colective instaurat prin sistemul de la Verailles???!!! Prin urmare, nu ti se pare firesc ca, antrenati in razboi, in primul rind datorita ocuparii de catre germani a teritoriului aliatilor lor EUROPENI, englezii sa urmareasca ELIBERAREA EUROPEI???!!!
    2.”Daca citeai atent postarea englezii erau interesati de suprematia MILITARA(poate acum o vezi cuvantul) in Europa pe care o pierdeau in favoarea germanilor…” Englezii nu erau interesati de nicio suprematie militara in Europa! Nu mai erau interesati de fapt de citeva sute de ani, de la infringerea ‘Invincibilei Armada”! Si stii de ce? Pt ca erau prea preocupati de imperiul lor colonial. Suprematia militara in Europa era o chestiune lasata de englezi la dispozitia Frantei, Austriei, Rusiei si mai apoi Germaniei! nici macar in timpul lui Napoleon, Anglia n-a nutrit asemenea ambitii, multumindu-se sa contracareze blocada continentala impusa de Franta!
    3. „Marea Britanie” ramasese singura tara in acel moment capabil sa emita o suprematie economico-militara ….” Repet, M Britanie nu emitea nicio „suprematie” ci participa doar la sistemul de securitate colectiva construit la Versailles!
    4.”in primul rand,dupa primul razboi mondial Anglia ramasese tara cea mai putin afectata de ororile razboiului datorita ajutorului economic dat de coloniile sale”-ha, ha. de-aia nu fusese afectata Anglia de „ororile razboiului” si nu pt ca NU se desfasurasera lupte pe teritoriul ei, ha???!!!
    5.”si cu Italie renascuta si o Rusie trecuta prin revolutie ,cine mai ramasese in Europa ….” Pai n-ai zis tu ceva de-o italie renascuta? Nu ca ar fi adevarat( Italia era mai mult frustrata decit renascuta), dar iti contrazici propriile afirmatii!
    6.”….la ajutorul dat de resursele date de coloniile sale se mai pun si cele luate de la germani….,” Daca erai cit decit atent la orele de istorie ai fi aflat ca Anglia n-a luat mare lucru de la germani, ba mai mult, nemtii au primit ajutor economic de la americani si englezi pt plata datoriilor (care i s-au reesalonat si re-reesalonat) si tot n-a platit mare lucru. n-ai auzit de planurile Young si Dowes si de Conferinta de la Laussane din 1932?! De la 132 de miliarde de marci aur, cit i se crea sa plateasca la inceput, germania a ajuns, dupa Laussane, sa datoreze numai 3 miliarde de marci aur, si asta numai „daca situatia economica ii permitea”!
    7. n-ai zis, intr-adevar, ca americanii au provocat razboiul dar ai sugerat ca singura lor ratiune de a intra in razboi e cea economica! de ce n-au intrat de partea nemtilor? Nu cumva pt ca intre ei si aliatii lor, recte statele liberale erau afinitati care nu se puteau reduce la dimensiunea economica?!
    8. zici ca americanii ” au intrat in el in momentul oportun”?! Oportun pt cine? americanii au intrat in razboi in aprilie 1917 iar in toamna aceluiasi an situatia antantei era cam nasoala: Rusia era ca si iesita din razboi iar frontul italian fusese dat peste cap!
    „Dispret fantastic fata de cei care nu au idei comune”??!!! mai degraba compasiune pt cei care au idei ATIT de comune!

  45. @AG
    „Actionezi instincual” si in cazul explicatiilor despre cum „actionezi instinctual” cind tricotezi un text? Daca da, aparatul instincto-gen ti-a mai jucat o festa: ” Arta izbutita mi se pare a fi redarea cat mai simpla a aparentului complicat”. in primul rind la ce arta faci aluzie?! in al doilea rind, cred ca mitului simplitatii i-a mai fata vaca enspe vitei, de cind l-ai blagoslovit cu formidabila demnitate de Mare Ceasornicar! „Aparentul complicat”, ai? deci nu renunti la ideea conform careia complexitatea poate locui doar in aparenta, frumusetea interioara in frumusetea exterioara si papusa ruseasca mica in papusa ruseasca mare ! Ca sa nu mai vorbim de intentia pleonastica de a reda „cit mai simplu” ceea ce ESTE deja simplu, prin chiar faptul ca e numai „aparent”‘ complicat!

  46. Samaranch va ramane in istorie ca liderul unui COI (stati, nu sariti…stiu ca aficial e CIO) care a refuzat Atenei dreptul aproape sacru de a gazdui centerul jocurilor olimpice moderne, in detrimentul Atlantei. mai mult de atat, ce sa mai zici. bietul Pierre de Coubertin…

  47. @AG:
    „Adrian Georgescu
    pe 14 July 2008 1:52 pm
    TaviX
    O fi, insa ma intreb pe scala propusa de tine de cate ori e mai civilizat un chinez decat un ardelean, de exemplu.

    NIMIC nu cred ca poate justifica afirmatia asta. E si ultima data cand postez sau intru aici…ma asteptam la mai mult…

  48. AG

    Adrian Georgescu
    pe 14 July 2008 1:52 pm

    TaviX
    O fi, insa ma intreb pe scala propusa de tine de cate ori e mai civilizat un chinez decat un ardelean, de exemplu.

    imi permit sa raspund, din perspectiva unuia dintre termenii comparatiei. de cel mult 0 (zero) ori

    ps: m-ai dezamagit cu faza asta :( …….

  49. Eu cred ca daca e sa compari gradul de civilizatie al ardelenilor cu cel al chinezilor….cu siguranta ardelenii sunt mai civilizati……deoarece chinezii nu vorbesc ardeleneste. Iute va mai sare tandara. Ultima propozitie e in ardeleneste – chinezii nu o inteleg. Contraziceti-ma.

    AG
    Cand ai de gand sa-ti schimbi felul de a gandi? Data viitoare cand te apuci de tricotat un text…..cere modelul de la codrus.

    codrus

    Nu stiu daca am folosit suficiente puncte de suspensie….pt a te multumi. Sorry, nu am avut timp sa le numar.

  50. 2TAViX
    M-am luat cu altele si-am uitat sa-ti marturisesc la ce m-am gindit cind ti-am citit postarea. m-am gindit la faptul ca anumite forme ale prostiei sint absolut irefutabile!

  51. @Nico

    „Da iute” mai sari cind cind il calca cineva pe bataturi pe starostele blogului! Eu am crezut ca esti doar bodyguard cu juma’ de norma, da se vede treaba ti-ai mai luat inca juma’ de norma ca avocat si-nca juma’ de norma ca P.R.

  52. codrus

    :)):))
    Sunt convinsa ca starostele blogului se poate apara singur. Nu sar iute cand e vorba de el. Sar iute cand e vorba de tine. Cum nu-mi plac jumatatile de masura, m-am gandit daca tot fac un lucru, sa-l fac bine. Altfel ce rost are?! Acum sa nu-mi spui ca nu-mi sta bine,ca atunci chiar ma supar.

  53. tatiku, dorinho

    Ce ati sarit, frate, asa, ca piscati de scorpion? Era o intrebare legata de afirmatia lui TaviX:
    ” … chinezii din Beijing sunt cel putin de 3 ori mai civilizati ca miticii bucuresteni”.

  54. Va admir distinsi domni! De ce? Raspunsul este simplu: Sunteti analisti? Se pare ca Da! Notiuni de istorie, relatii internationale, diplomatie s.a.? Da! Ma intreb insa, afara de domniile voastre, cui foloseste toata aceasta dezbatere? De la Barry Buzan incoace, Centrul face tot ceea ce doreste iar Periferia executa. Am intrat in Noua Era si traim la propriu prefigurarea si inceputul instalarii Noii Ordini Mondiale. Credeti ca veti influenta in vreun fel ceea ce se intampla? Nu cred. Iar peste Zbigniew Brzezinski si Barry Buzan cine ar putea aduce ceva nou in analiza situatiei actuale si previziunile pentru urmatorul secol? Ceea ce doreste Centru sa se intample, se va intampla indiferent de parerile si comentariile unora sau ale altora. Desigur, ne putem pierde timpul aratandu-ne muschii inteligentei unii altora dar cata vreme nu putem scimba nimic, mi se pare pierdere de timp… Inutil dar admirabil dragii mei!…