in Sfatul bătrânilor

Oscaricale

Am văzut majoritatea filmelor nominalizate la Globurile de Aur. Mai lipsesc „Doubt”, „Waltz for Bashir”, „Ive loved you so long”, „The Reader”. Sunt curios care vor fi nominalizările pentru Oscar.

Mickey Rourke i-a suflat Globul lui Sean Penn. Mie Mickey îmi place, cred că se supune definiţiei lui Brando potrivit căreia un actor trebuie să lase mereu ceva de ghicit spectatorului, un drum nedus până la capăt. Printre multe roluri „junk”, a făcut şi roluri excepţionale, ca în „Barfly” sau „Francesco”. În „The Wrestler” a jucat foarte bine, deşi filmul nu e nemaipomenit. Totuşi, anul acesta, din filmele pe care le-am văzut, Sean Penn e number one la roluri principale masculine.

Kate Winslett a fost excelentă în „Revolutionary Road” (Leonardo di Caprio, deşi din punct de vedere tehnic e un bun actor, mă plictiseşte prin încremenirile lui în proiect). Angelina Jolie nu m-a impresionat în „Changeling”, de fapt „Changelina”, pentru că mi se pare un alt inutil vehicul de Oscar pentru ea. Deşi îmi place Woody Allen şi filmul m-a amuzat, „Vicky Cristina Barcelona” e doar o reactualizare a temelor lui Woody şi, mai mult, putea să se petreacă şi la Buhuşi, nu neapărat în Barcelona.

Foarte bun este „Frost/Nixon”, un exemplu despre cum poţi face un film dinamic şi plin tensiune doar din scene statice din punctul de vedere al mişcării. „In Bruges”, cu nuanţele lui de film-noir, a fost o altă surpriză plăcută. „The curious case of Benjamin Button” este bine făcut, însă având în vedere că îi aparţine lui Fincher, a fost sub aşteptările mele. „Slumdog millionaire” impresionează prin imagine şi mod de filmare, însă rămâne prea indian exact acolo era bine să nu fie. Prea multe tuşe de patetism şi de Bollywood în zone unde, după mine, trebuia să fie mai în genul „Cidade de Deus”. “Gommorah” nu mi-a spus mare lucru, dar e drept că l-am văzut cu un singur ochi.

La roluri secundare masculine, până voi vedea „Doubt”, favoritul la Oscar rămâne Heath Ledger, nu pentru că a murit, ci pentru că a făcut tot ce se putea cu acel rol al „jokerului”. Cum Frank Langella (interpretul lui Richard Nixon din „Frost/Nixon”) participă la „principale”, lupta se va da probabil între Ledger şi Philip Seymour Hoffman.

Write a Comment

Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

127 Comments

  1. Primu’? :D

    Esti norocos, AG, eu n-am vazut nici una din nominalizari :(

    Dar nu-i timpul pierdut, cred… Momentan sunt in faza “Home, AXN, 01.00 House MD” :P

  2. Dap, serialul. Il vad in reluare fiindca la 16.00 cand il dau prima data sunt la serviciu… M-a atras fiindca House e genul de personaj pe care-l detesti si-l admiri in acelasi timp, fara a fi fals… Si are avantajul ca nu vorbeste lb. romana, ca in fotbalul si politichia romaneasca sunt destui care nasc aceleasi reactii, dar parca n-au acelasi farmec :P

  3. Nu înţeleg ce caută Slumdog la premii unde a fost cândva Cidad de Deus. A picat peste tragedia de la Mombay, înţeleg, pentru asta putea să ia Nobelul pentru pace dar cam atât.

  4. Pe Rourke l-am vazut la Letterman acum cateva zile (emisiune in reluare de Craciun)… Aproape sa nu-l recunosc. E extraordinar ce-au facut drogurile si bautura din el, dar a fost intotdeauna un mare actor…

  5. Nu văzui Gran Torino, mi l-a recomandat şi Doc, regret doar că a pierdut atâţia ani pe scaunul de regizor în loc să dea cu pumnul. Dar mai are timp, e în floarea vârstei.

  6. Frost /Nixon are o bilă albă în plus pentru că le zice despre nişte lucruri bătute şi răsbătute. Şi nici nu încearcă să fie original. Dar meseria e meserie.

  7. Iar Benjamin Button vreau să-l revăd. Doc zice bine că nu trebuie să ne raportăm la filmele anterioare ale lui Fincher. Poate că i-am fi reproşat că se autoplagiază.

  8. AG:
    Pe 13 Ianuarie a fost data publicitatii lista scurta pentru Oscar film strain:

    Austria, “Revanche,” Gotz Spielmann, director;
    Canada, “The Necessities of Life,” Benoit Pilon, director;
    France, “The Class,” Laurent Cantet, director;
    Germany, “The Baader Meinhof Complex,” Uli Edel, director;
    Israel, “Waltz with Bashir,” Ari Folman, director;
    Japan, “Departures,” Yojiro Takita, director;
    Mexico, “Tear This Heart Out,” Roberto Sneider, director;
    Sweden, “Everlasting Moments,” Jan Troell, director;
    Turkey, “3 Monkeys,” Nuri Bilge Ceylan, director.

    Dupa cum vezi Gomorrah nu este pe lista. Case closed. Deja miroase a scandal… again.

  9. Batalia o sa se dea intre “The Class, Waltz with Bashir, 3 Monkeys, si Departures. Filme bune, dar mult sub ce a fost anul trecut.

  10. adi:
    Salve. Imi plac toate, ( ceea ce nu e obligatoriu de foarte bine) dar pendulez intre The Class si Departures. O sa castige insa aproape sigur Waltz with Bashir.

  11. Buna seara.
    Pt ce varsta sunt filmele astea? :)
    Eu nu am vazut nici unul. In schimb filmele pt copii le cam urmaresc pe toate. :)
    O sa tin seama de recomandarile voastre.
    In schimb eu in seara asta sarbatoresc (vorbesc serios) faptul ca in sfarsit am reusit sa fac comanda de o carte pe care am cautat-o in toata tara de cateva luni si nu am dat nicaieri de ea. Am gasit-o intr-un anticariat pe net – Rex Deus. Aveau doar 1 singur exemplar. Daca o mai si primesc in 8 zile sunt cea mai fericita dintre pamanteni. :)

  12. nico:
    Ce carte? Asta daca nu sunt indiscret. Si eu am haladuit toata America pentru o carte si pana la urma am reusit sa gasesc ce cautam. I know the pleasure of the hunt sooo well . The best feeling in the world. :D

  13. AG
    Încă n-am văzut Che. Îl păstrez ca pe cireaşa de pe tort. Sper să nu fie mucegăită.

    Explorish
    Vrei să-ţi spun câte ceva despre filmele lansate în vara lui 2009 ?

  14. the man:
    Nu stiai ca rolul lui Che este jucat alternativ de Jean Constantin, Draga Olteanu- Matei si Dan Puric? E un fel de I’m Not There al lui Todd Haynes :D

  15. doctor demonicus

    Rex Deus scrisa de M. Hopkins, T. Wallace Murphy si G. Simmans. Am cautat-o inclusiv in Amsterdam si nicaieri nu o mai aveau si nici nu o mai puteau comanda. Azi cand am vazut-o pe net nu-mi venea sa cred. Vreau neaparat sa o citesc. Genre: ezoteric.

  16. doctor demonicus

    :) Multumesc. Eu citisem ceva de Wallace Murphy si vroiam mai mult. Nici eu nu stiu prea multe. Stiu cam la ce sa ma astept pt ca am citit o recenzie. In rest nu stiu nimic si totusi am vrut-o neaparat.

  17. AG:

    Filme pentru 2009- lista partiala, work in progress :D

    WATCHMEN Director Zack Snyder- lansare March 6- se zice ca o sa fie the superhero movie of all time

    THE SOLOIST
    Director Joe Wright lansare (April 24)
    cu Robert Downey Jr. si Jamie Foxx- scrie Oscar mare pe Jamie. Nu intleg de ce e lansat asa de devreme totusi.

    PUBLIC ENEMIES Director Michael Mann- lansare (July 1)
    Cu Christian Bale si Johnny Depp. Faimoasa infruntare dintre agentul FBI Melvin Purvis si the outlaw John Dillinger in Chicago anilor 30.

    INGLOURIOUS BASTERDS
    Director Quentin Tarantino- lansare August 21
    Cu Brad Pitt, Mike Myers si Samuel. L. Jackson.
    Povestea unui grup de nebuni care in Franta ocupata se gandesc sa distruga cel de-al Treilea Reich.

    SHUTTER ISLAND – lansare (Oct. 2)
    Director Martin Scorsese
    Evident cu Leonardo DiCaprio ( noul actor fetish. 2 US Marshals investigheaza disparitia unei mostenitoare bogate de pe o insula/azil psihiatric.

    SHERLOCK HOLMES – lansare (Nov. 20)
    Director Guy Ritchie. No comments are necessaries.

    AVATAR (Dec. 1 8)
    Director James Cameron
    Cu Sam Worthington, Sigourney Weaver si Michelle Rodriguez. E un fel de Aliens la puterea a 3-a.

  18. Filme pentru 2009- continuare

    The Tree of Life- regia Terrence Malick cu Brad Pitt si Sean Penn. Orice film al lui Malick este un eveniment rar.

    The Human Factor- regia Clint Eastwood. Matt Damon si Morgan Freeman. Biografia lui Nelson Mandela. Posibila nominalizare pentru Freeman.

  19. Filme pentru 2009:

    Biutiful- regia Alejandro González Iñárritu, cu Javier Bardem si Rubén Ochandiano. Aici sunt chiar foarte, foarte curios.

  20. Nelson Mandela ŞI Clint Eastwood. Combinaţia perfectă, fără rival. Pentru rolul lui Mandela l-aş propune pe Sergiu Nicolaescu.

  21. Sean Penn e bun-bun in Milk, nu stiu cum Mickey Rourke i-a suflat Globul ( poate fiindca Mickey nu-mi place).
    „In Bruge” mi-a placut din prima si l-am revazut dupa nominalizari.
    Sub asteptari „Revolutionary Road” .
    „The curious case of Benjamin Button” mi s-a parut interesant si m-a dus cu gandul – fara niciun rost – la „ Portretul lui Dorian Gray” si la „Johnny Handsome”
    Nu mi-a placut „Vicky Cristina Barcelona”, marile sperante – naruite de Allen si Bardem.
    Nici „Changeling”. Malkovich, de la „Colour me Kubrick” – ba nu, de la „Klimt” – nu m-a mai convins.
    „Frost/Nixon” mi-a placut. „Slumdog millionaire” asteapta cuminte sa-mi fac timp de el, dar parca nu ma trage inima.
    Pe celelalte filme nominalizate nu le-am vazut, dar nici n-am dat de ele. Mi-au placut „Apaloosa” si „Blindness”. Pt. „Defiance” si „Die Welle” trebuie sa-mi fac timp.
    Pentru Oscar n-am niciun Daniel Day-Lewis preferat, ca anul trecut, ori vreun Tommy Lee Jones, iar Javier Bardem e mult sub rolul „cremenalului” jucat impecabil. Imi ramane Benicio del Torro, dar n-am vazut „Che”. Curiozitatea mea ramane, insa, deschisa filmelor straine.
    Multumiri repetate lui doctor demonicus-sabbaticus.

  22. eu am vazut the wrestler.infect.a luat globul ptr ca wrestler-ul e f popular la imbecilii de americani.slumdog milionaire a fost destul de bun,la benjamin button planuiesc sa ma uit…

  23. „Defiance”. E genul de film despre care nu poţi să vorbeşti decât dacă eşti evreu, altfel sigur vei fi considerat pro sau antisemit.
    Film clasic despre al doilea război mondial cum se făceau în anii ’50 când ruşii erau mai buni şi mai tari decât nemţii pe toate ecranele. Acum au apărut evreii care sunt mai buni şi mai tari decât ruşii şi nemţii la un loc.
    Şi Daniel Craig are ochii foarte albaştri. Sau mi-am dereglat eu saturaţia monitorului lucrând la fotoşop.

  24. doc:
    Si mie imi place povestea lui Laurent Cantet. E un film adevarat, iar publicul simte. Scenariul e dupa romanul lui Francois Bégaudeau (Bigudiu ii zic eu), profesor devenit scriitor de succes si cel care joaca rolul principal. Pai ce poate fi mai credibil decat un om care a predat la catedra si elevi de-adevaratelea (de la un liceu industrial parca)? E pe modelul „Citade de Deus”, „Voces inocentes” – cu povesti adevarate, cu locuri si personaje reale. Eu m-as duce in pelerinaj ca la Moscova, pe urmele Maestrului si Margaretei.
    Mi-as dori ca „Entre les Murs” sa ia Oscarul, dar nu inainte de a ma convinge ca japonezii si mexicanii nu vin cu vreo surpriza. Deocamdata, filmele din lista ta sunt de negasit, dar tare-as vrea sa fie tari. Spune-ne daca ai vazut din ele, macar „Departures”, il intrece?

  25. AG:
    Cine prezinta premiile?!? Frumusetea mapamondului? E un actor fara sare si piper. Mi-a placut in „The Prestige” si-atat. In „Australia” a aratat ce bine-l prinde rolul de vacar. E cel mai prost film vazut anul acesta – dupa „Deception”, of cours. „The Fountain” n-am avut rabdare sa vad, dar poate prind o zi mai buna. De X-Men”-uri nu m-ating. A, si nici in „Scoop”-ul lui Allen nu mi-a placut. In fine, poate are calitati de amfitrion, cine stie?

    Am vazut „Frozen River”. Remarcabil.
    Mie mi-a placut si „The Visitor”, l-am vazut de ceva timp si m-am tot gandit la el.
    Trebuie sa-mi iau elan pt. „Seven Pounds”, dar nu-mi place Will Smith (in general) – si m-a scos din sarite in „I Am Legend”. Singurul film in care mi s-a parut bun a fost „The Legend of Bagger Vance”, regizat de Redford. Dar poate e si pt. ca-mi place tot ce-a facut pe lumea asta Robert Redford.

    A, si daca tot veni vorba de actori-regizori, mi-au placut filmele lui Sean Penn „Into the W ld”, „The Pledge” si „The Crossing Guard”.
    Scriu mult? Scuze. Nu stii cat vorbesc!

  26. mag:
    Bravo! In sfarsit cineva care vorbeste de de The Visitor. Eu de multicel am tot incercat sa “vand” filmul asta pe aici. Cred ca Richard Jenkins a facut un rol excelent si ca a fost pe nedrept ignorat anul asta. O nominalizare pentru Screen Actors Guild Awards nu cred ca e de ajuns. Pacat.

  27. mag:
    Si inca ceva. Am ras cu lacrimi la Australia ( prima jumatate de ora). Am crezut ca e o parodie. Cand m-am dumirit ca se iau in serios m-a apucat plansul :D

  28. doc:
    “Vinde-mi” mie filme, te rog.

    Am revazut „The Visitor” de trei ori, sa ma conving ca nu-s nebuna. Intr-adevar, a fost ignorat nejustificat, asa cum anul trecut i s-a facut o mare nedreptate filmului „Things We Lost In The Fire” (r. Susanne Bier), unde Benicio Del Toro e memorabil in secventa sevrajului (Dar poate ca „de vina” e regizorul-femeie – si nu-s feminista, am fost crescuta sa sprijin stalpul casei in cariera, ceea ce si fac).

    Mi se pare o imensa prostie sa nominalizezi la Glob „Mamma Mia!”, „Tropic Thrunder” (regretabil ca Robert Downey Jr. s-a lasat implicat in povestea asta) ori „The Duchess”, si sa ignori „The Visitor”.

    In fine, din categoria „nedreptatite” (in opinia mea, evident) fac parte si mai vechile:
    – „The Fall” (r. Tarsem Singh);
    – „Mio Fratello e Figlio Unico” (r. Danielle Luchetti);
    – „Elegy” (r. Isabel Coixet);
    – „Kite Runner” (r. Marc Foster);
    – „And When Did You Last See Your Father?” (r. Anand Tucker);
    – „Music Within” (r. Steven Sawalich);
    – „The Air I Breath” (r. Jieho Lee);
    – “Three Burials of Melquiades Estrada (r. Tommy Lee Jones);
    – „Adams Aebler” (r. Anders Thomas Jensen);
    – „Soom” (r. Kim Ki-duk).
    Le recomand fara ezitare.

  29. mag:
    Amin!
    De acord cu tot ce ai listat la nedreptatite. Plusez cu cele 2 cazuri clasice de nedreptate: Persepolis si 4 Months, 3 Weeks and 2 Days.

  30. doc:
    Ei, uite ca “4,3,2” nu m-a convins, in schimb “Restul e tacere” al lui Caranfil mi se pare de departe cel mai bun film de dupa ’90. (ma rog, nici cu “Filantropica” – Filarmonica ii zic eu – nu a dat gres. Dar imi place mai mult decat “Pepe si Fifi” al lui Dan Pita – etalon pt. mine pane de curand. A, si mi-a mai placut – daca tot m-am ambalat pe romanesti – “15” lui Nicolaescu (din palmaresul caruia nu mi-a placut decat “Atunci i-am condamnat pe toti la moarte”)

  31. mag:
    Uite ceva de vanzare:

    Adama Meshuga’at (Sweet Mud) 2006, regia Dror Shaul

    Offside (2006), regia Jafar Panahi

    Bikur Ha-Tizmoret / The Band’s Visit (2007), regia Eran Kolirin

    A Guide to Recognizing Your Saints (2006), regia Dito Montiel

    Auf der anderen Seite/ The Edge of Heaven (2007) , regia Fatih Akin

    Fados (2007), regia Carlos Saura.

  32. doc:
    Mie mi-a placut si “Nunta muta” al lui Malaele – macar pentru imagine, si tot e ceva – in ciuda cronicilor nefavorabile. Am fost la premiera de la Teatrul National, apoi l-am revazut in cinematograf, si am ramas cu aceeasi parere. Are cusururi, e drept, dar merita vizionat.
    In schimb, „Boogie” m-a dezamagit, „Hartia va fi albastra” – la fel, si doar „California Dreamin’” m-a convins, dintre productile tinerilor cineasti. Nici „Moartea domnului Lazarescu” nu mi-a placut. De fapt, eu am convingerea (cam paranoica, poate) ca ni se premiaza doar filmele care ne fac de rahat.
    „Prea Tarziu”, „Terminus paradis” si „Dupa-amiaza unui tortionar” nu mi-au placut de la Pintilie, dar „O vara de neuitat” si „Balanta” – da, merita. El va ramane in inima mea cu „Reconstituirea” – si apoi cu „De ce bat clopotele, Mitica?”, produse inainte de ’90.
    In fine, „Italiencele” lui Helmis mi-a mai placut – si acum astept noua lui productie, pe care o lanseaza in primavara.
    Gata, am terminat cu filmele romanesti.

  33. doc:
    Iti multumesc mult, dintre ele am reusit sa vad doar A Guide to Recognizing Your Saints (2006), regia Dito Montiel

    Auf der anderen Seite/ The Edge of Heaven (2007) , regia Fatih Akin

  34. doc:
    De fapt, eu sunt fan Robert Downey Jr. – de la “Chaplin” am vazut tot cu el, iar de la Fatih Akin am urmarit, de asemenea, tot, incepand cu “I’m Juliy, care nu m-a prea convins, dar “Gegen die Wand” m-a impresionat. Spre rusineas mea, uite, acum mi-am amintit ca nu am vazul “Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul”, dar o sa-l vizionez in seara asta.

  35. mag:
    I love Fatih Akin!
    Ai vazut Der Gekopfte Hahn/ Cocosul decapitat al lui Marijan Vajda si Radu Gabrea?

    What about “Va, vis et deviens” al lui Radu Mihaileanu?

  36. băi, ce faceţi voi aici nu mai e negustorie de filme, e de-a dreptul comerţ en gros. mi-am tras şi eu vreo două liste din recomandările voastre, am ce vedea pînă se dezgheaţă balta.

  37. un fil ce merita Oskar ul :”waltz for bashir”
    Pentru mine a fost ceva nou sa urmaresc un documentar animat, dar recunosc ca folosirea animatiei duce la niste rezultate absolut uimitoare, regizorul fiind capabil sa se exprime intr-un mod mai original si mai inspirat, scapand de povara de a gasi locatii de filmare, unghiuri perfecte si alte asemenea probleme. Chiar si asa imaginile prezentate sunt socante, iar muzica perfecta compusa de Max Richter adanceste dramatismul uneia dintre cele mai bune productii ale anului 2008. Waltz with Bashir a castigat Globul de Aur pentru cel mai bun film strain si este propunerea Israelului pentru premiile Oscar de anul acesta.

  38. Domnilor, sa nu va irositi vremea cu „Defiance”! Cand americanii vor sa se faca de ras, se transforma in evrei din Belarus si devin partizani cu calitati de Rambo. Nu-mi revin: sa faci un film atat de prost, dupa 23 de ani de la „Idi I Smotri” (Come and See) al lui Elem Klimov, ori dupa 38 de ani de la „Landscape After Battle”-ul lui Andrzej Wajda, mi se pare de neiertat pt. Zwick. Ar fi culmea sa prinda vreo nominalizare.

    doc:
    Am reusit sa vad aseara „Crossing the bridge the sound of Istanbul” si m-a facut praf! Il amanasem de mai mult timp, pentru momente cand „voi avea nervi” sa ascult o ora si jumatate de muzica turceasca, dar mi-am dat seama din nou ce inseamna prejudecatile. Ce bine ca mi-ai amintit de el! Deci, cu aceasta ocazie, am constatat urmatoarele: ca rock-ul psihedelic turcesc e tare bun; ca au si ei Eminem-ul si breakdance-ul lor; ca muzica de strada prezentata in film e cea mai buna pe care am ascultat-o vreodata; ca solo-ul la tambal (sau cum s-o fi numind acel instrument) era al unui muzician complet; ca vioara lor are acorduri similare ceterei noastre maramuresene; ca acea chitara clasica aducea cu cea spaniola; ca jazz-ul turcesc te omoara daca n-ai antidot. In fine, am mai observat ca turcii vorbesc atat de repede, ca zici ca-s olteni.
    Filmul e un omagiu adus culturii si traditiilor Turciei, asa cum numai Fatih Akin stie s-o faca (adica prezinta adevaruri socante, fara sa aduca vreun prejudiciu imaginii tarii).

  39. mag:
    Iaca niste propuneri de documentare. Unele or sa te rupa grav.

    1. Manufactured Landscapes regizor -Jennifer Baichwal. Photographer Edward Burtynsky. Briliant!

    http://www.youtube.com/watch?v=Jv23xwe0BoU

    2. Die Grosse Stille/ Into The Great Silence- regizor Philip Gröning

    http://www.youtube.com/watch?v=I4Rdawxt3tI

    3. Up the Yangtze- regizor Yung Chang

    4. Ashes and Snow- regizor Gregory Colbert- Superb!

    http://www.youtube.com/watch?v=gSX444hQ5Vo

  40. doc:
    Imi fac temele si te-anunt. Pana atunci, nu ma pot lauda decat cu „ Ashes and Snow”, pe care il revad destul de des. Au animalale acelea salbatice comportament atat de uman, incat e rusinos ca nu suntem capabili sa vedem ce ne comunica. Da’ macar sunt sigura ca ele ne inteleg, ca prea par ne compatimesc. Ai vazut cum se uita la noi cu mila, de parc-ar spune:”Boilor, uite unde-ati ajuns!”. Desigur, aceste lucruri le constat mai ales cand ma scot din sarite oamenii.

  41. Adrian,
    Apropo de seriale, ai incercat Only Fools and Horses si Red Dwarf?
    Personal le consider f reusite, in buna traditie a umorului briatnic. La Red Dwarf recomand cu caldura si cartea. Sau audio book-ul.

    ozzy minunata

  42. Doc:
    da, m-am gandit la tine imediat
    1.Am vazut „Cocosul decapitat”, dar nu prea mi-a placut. Un film despre iubire si tradare, pe care familia Gabrea l-a ratat. Cred ca sasii meritau ceva mai mult.
    2.„Up the Yangtze” m-a intristat rau. M-a urmarit tot timpul contrastul de volume: fluviul, ecluza, scheletele constructiilor-mamut si sarmanul tata costeliv, contempland, cu mainile in sold – dar ca sa nu se destrame – maretia din jur. Mi-a amintit de „Regii nisipurilor”, ai lui George Martin, care – infometati de stapan -, ii construiesc acestuia un castel hidos, pe masura urateniei caracterului.
    3.M-ai omorat cu „Into The Great Silence”! Tot timpul spuneam ca poti sa faci asceza si altfel decat intr-un cadru organizat, dar uite, calugarii cartezieni mi-au aratat o forma perfecta. Plus linistea aia (surprinsa in fiecare anotimp) in care poti asculta si piatra, si pagina intoarsa de carte, si pasii, si foarfeca muscand din postavul alb, si pisicile grasane, si zapada aruncata cu lopata, si crengutele frante in mersul la izvor. De imagini – nu mai vorbesc. Mi-a placut si incremenirea camerei pe anumite secvente. Mi-am dat seama ca acolo as avea timp berechet! (pe cand aici, cu un serviciu si jumatate – la propriu si la figurat -, ajung seara acasa, unde imi iau de lucru si astfel adorm cu laptopul in pat). Mai am „Manufactured Landscapes”, dar azi n-am apucat sa vad nimic. In schimb…
    4….am vazut ieri „Che”, mi-a placut mult, il recomand, del Toro joaca perfect. O pregatire de acum 4 ani a fost „Diarios de motocicleta”, dar nu se compara. Astept cu nerabdare „Guerrila”.

  43. doc:

    I-as da lui Richard Jenkins premiul pt cel mai bun actor, dar ce ma fac cu Sean Penn si Frank Langella? As opta pentru Penn, desi trebuie sa respect regula „castigatorul ia totul”, iar “Frost/Nixon” mi-a placut mult… E greu. Mor de ciuda ca n-am vazut „Doubt” si “The Reader”.

    Uite ce premii as da eu astazi:

    Cel mai bun film:
    “Frost/Nixon” (“Milk” e de rezerva, poate maine ma razgandesc)

    Cel mai bun actor:
    Frank Langella (Sean Penn rezerva)

    Cea mai buna actrita:
    Melissa Leo (“Frozen River”)

    Cel mai bun actor intr-un rol secundar:
    Heath Ledger (“The Dark Knight”)

    Cea mai buna actrita intr-un rol secundar:
    Taraji P. Henson (“The Curious Case of Benjamin Button”)

    Cel mai bun regizor:
    Ron Howard (rezerva Gus Van Sant

    Cel mai bun film de animatie:
    “WALL-E”

    Cel mai bun scenariu original:
    “In Bruges”

    Cel mai bun scenariu adaptat:
    “Frost/Nixon”

    Cea mai bună regie artistică:
    “Benjamin Button”

    Cel mai bun montaj”
    “Benjamin Button”, Kirk Baxter, Angus Wall

    Cea mai bună imagine”
    “Slumdog Millionaire”, Anthony Dod Mantle

    Cele mai bune costume”
    “Benjamin Button”, Jacqueline West (desi Milk este „imbracat” intr-o perioada foarte draga mie, ceea ce nu ma impiedica sa ma imbrac „in tenta” hippie si acum)

    Cel mai bun documentar:
    n-am vazut nici unul dintre filme

    Cea mai bună coloană sonoră:
    “Milk”, Danny Elfman

    Cea mai bună temă muzicală
    “Wall-E”

    Cel mai bun machiaj:
    “Benjamin Button”, Colleen Callaghan, Fionagh Cush

    Cel mai bun montaj de sunet:
    Wall-E

    Cele mai bune efecte vizuale:
    “Benjamin Button”, Eric Barba

    O oncluzie: constat ca Benjamin Button va lua mai multe premii decat preferatele mele doua.

  44. mag:
    Eu cred ca tu ori lucrezi ca movie projectionist ori traiesti in salile de cinematograf :D I am kidding!
    Anyway, I like it. In sfarsit cineva care e la fel de bolnav ca mine :D
    Eu ma bucur pentru Richard. E un actor foarte bun care a fost intr-un nemeritat con de umbra. Aceasta nominalizare o sa-i deschida noi oportunitati. Le merita. Oricum pentru mine Sean merita 100% Oscarul.
    Rolul a fost infernal de greu si a salvat practic filmul

  45. doc:
    Ma faci sa rad. E doar pasiune. Astfel ca, in lipsa de timp berechet, e ideal pt. mine sa-mi recomande (si) altcineva filmele care merita vazute. O selectie riguroasa ma salveaza. In plus, eu cumpar intotdeauna filmele care merita pastrate, astfel ca le pot revedea cand vreau. Am incropit o biblioteca in acest sens. E ok la cinematograf, dar si mai ok e sa le vizionezi singur.

    Aseara am reusit sa vad „Va, vis et deviens” si m-a rascolit. Nu credeam ca ma poate „lovi” asa rau. E impecabil realizat – incepand de la subiect, alegerea actorilor, imagine (prima jumatate de ora m-a socat), coloana sonora, pana la detalii gen secventa de la stirile tv cu Arafat si Clinton. Jos palaria, Radu Mihaileanu!

    Cred ca filmul va avea succes si mai mare „pe fondul recentelor evenimente” din Gaza (sa ma exprim ca la stiri), si am vazut ca Egiptul continua sa joace rol de mediator intre gruparea islamista Hamas si Israel. Cred ca filmul va obtine premii cu nemiluita, sau, cel putin sper, pentru ca merita.
    Am urmarit si eu, ca toti oamenii normali de pe planeta, evolutia conflictului din Orientul Mijlociu (la fel cum am fost atenta la ce s-a intamplat in Golf, Afganistan – aici am de punctat filmele „Osama”, r. Siddik Barmuk 2003, si „Compania a 9-a” a lui Fyodor Bondarchuk, 2005, care, dupa „Apocalipse Now”, e cel mai bun film despre razboi pe care l-am vazut eu vreodata – si, desigur, recentul Irak).
    Apoi am vazut pe 8 ian, la tv, “Persona Non Grata”, din 2003, a lui Oliver Stone, care i-a adunat „pe viu” pe Yasser Arafat, Ehud Barak, Benjamin Netanyahu si pe Shimon Peres, intr-un istoric al tensiunilor dintre israelieni si palestinieni.

  46. mag:
    Pai filmul lui Mihaileanu a iesit in 2005. A castigat atunci César-ul pentru cel mai bun scenariu.

  47. Da, am aflat si eu de pe net ca e din 2005, nu stiu de ce credeam ca a fost facut in 2007. Oricum, l-am vazut cu ochii inlacrimati, ceea ce e o chestie!
    Ma pregatesc de “Manufactured landscapes” si de “Doubt”, mi-am rezervat seara. Te tin la curent. Din pacate, n-am niciun film dintre cele nominalizate la “Film strain”.

  48. mag:
    The Baader Meinhof Complex e ok, dar pe mine nu m-a impresionat prea tare,
    “The Class/ Entre les murs e foarte bun, la fel si “Departures. Nu am vazut “Revanche. Waltz With Bashir e favoritul meu clar.

  49. Nu stiu ce sa spun. “Waltz With Bashir” mi-a placut, dar prefer “Entre les murs”. M-a atins mai mult. Vom vedea. Ce zici insa de “Doubt”, are sanse la vreu premiu? L-am “rasfoit” doar si mi l-am programat pt. maine. Mi-a venit o idee: cred ca stiu de ce Waltz With Bashir mi-ar fi placut mai mult: daca ar fi avut muzica in ton. Uite, fata de “Va, vie et deviens”, sau “Slumdog Millionaire”, care par autentice si prin asta, Waltz a facut o amestecatura. E drept ca “Slumdog Millionaire ” ar fi fost pe gustul meu daca s-ar fi rezumat la instrumentala, dar filmul lui Mihaileanu e impecabil si din acest punct de vedere. Apropo, mi-a placut Baba Zula, dar cred ca am aceeasi problema, prefer instrumentala – sau, in cel mai rau caz, nu voci de femei, decat la jazz.

  50. mag:
    Doubt e o bucata foarte, foarte solida. Absolut toti cei implicati au prestat impecabil. Intr-un film de 104 minute e stransa foarte multa tensiune ( in low key). Eu am o mare slabiciune pentru filmele care nu fac “burti” in dezvoltarea narativa. Doubt e compact, precis si right on the spot. Se cunoaste ca are in spate o piesa de teatru foarte buna. Ritmul dramatic de acolo e extras si a fost excelent transplantat in limbaj cinematografic. Minimalism de foarte buna calitate si fara sa fie cautat.

    The chemistry between Meryl Streep si Philip Seymour Hoffman e incredibila. Amy Adams si mai ales Viola Davis arata ce inseamna cu adevarat rol secundar. Viola cel putin e absolut spectaculoasa in cele cel mult 10 minute in care apare. Foarte bun castingul!
    Overall e un film foarte bun.

  51. doc:
    Atunci hai sa-i dam un Oscar pentru cea mai buna actrita in rol secundar. Pentru rol principal ii dau in continuare Melissei Leo pentru magnificul rol din ”Frozen River”.
    Doc, am vrut sa-ti trimit o dedicatie muzicala, dar nu mi-a iesit. Mai bine intra tu pe youtube la Akira Kurosawa, Dreams – crows.
    A, si m-am hotarat sa-i dau Oscarul pentru cea ma buna intepretare lui Sean Penn.

  52. mag:
    Sa-i dam. Placut Melissa inca de cand juca in Homicide, Life on The Streets (in cartea mea, unul dintre cele mai bune seriale politiste EVER). Totusi, mi se pare ca rolul lui Kate Winslet din Revolutionary Road a fost mai complex.

  53. doc:
    A fost mai complex, dar nu i-a iesit. Pe mine nu m-a convins Kate Winslet, cred ca a copesit-o rolul. N-am vazut “The Reader”, dar rolul si subiectul pare mai “turnat” pe ea.

  54. mag:
    For me it was just ok. Oricum anul asta cinematografic mi s-a parut destul de subtire. Poate ca sezonul 2009 o sa fie mai bun.

  55. doc:
    Da, anul trecut am avut chiar si regrete. Uite, mie mi-a placut mai mult “12” decat “The Counterfeiters” la Film strain, dar intr-adevar, au fost multe filme bune.

  56. doc:
    N-am vazut „Samsara”, o sa-l caut. Mi-au mai placut, din ce imi amintesc acum:
    „Barfuss”, in regia lui Til Schweiger
    „Casa de Areia”, r. Andrucha Waddington, 2005
    Lila dit ca (r.Ziad Doueiri 2004)
    Man With A Movie Camera (2003)
    Lü cao di (Mongolian Ping Pong) r. Hao Ning (2005)
    (Oskar Roehler) – Elementarteilchen (2006)
    (Dagur Kari) – Noi Albinoi 2003
    Dont Come Knocking – Wim Wenders (2005)
    Hot Fuzz 2007
    Interview (r.Steve Buscemi 2007)
    No Man’s Land (r.Danis Tanovic 2001)
    The Girl In The Cafe (r. David Yates 2005)
    The Nines (Regia John August 2007)
    The Village (M. Night Shyamalan 2004)
    (Julio Medem) – Tierra 2007
    I Served the King of England 2006
    (Gus Van Sant) – Paranoid Park (2007)
    La sconosciuta (r. Giuseppe Tornatore 2006)
    Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran (2003)
    Les Choristes (r.Christophe Barratier 2004)
    This Is England (r. Shane Meadows 2006)

    Si am mai vazut (tarziu, e drept, dar mi se iarta, pt. ca am fost la timp la piesa de teatru pusa in scena de Elie Malka) si m-a emotionat, desi nu ma asteptam, „Bent”, in regia lui Sean Mathias (cu Clive Owen, Lothaire Bluteau si Mick Jagger). Filmul e din 1997.