A venit în Formula 1 de nicăieri – după numai 23 de curse de monopost, fără a fi trecut prin anticamerele importante ale competiţiei -, şi mulţi s-au întrebat atunci dacă merita licenţa de pilot. Ei bine, cu 20 de minute înainte de startul cursei sale de debut în Marele Circ, la Melbourne, Kimi Raikkonen dormea cuibărit sub o masă din boxa formaţiei sale. La sfârşitul întrecerii, cîştigase deja primul său punct în Formula 1.
Vine din alte vremuri, în care pilotul, pentru a-şi merita numele, lua startul în cât mai multe competiţii diferite şi nu era un pom de iarnă împodobit de sponsor. În ciuda poreclei pe care i-a dat-o Ron Dennis, „The Iceman”, Kimi nu este un om de gheaţă. El e însă cu-adevărat cool, atitudine ce nu se poate cumpăra cu blugi tăiaţi şi o privire plictisită. Pe româneşte, i se rupe magnific şi cu desăvârşire. Declară senin că nu s-a lăsat de băut, într-o competiţie în care o astfel de afirmaţie înseamnă retezarea crăcii de sub picioare. La întrebarea „Pentru fiecare pilot, casca are un înţeles anume. Ce reprezintă ea pentru tine?”, Kimi a răspuns: „Îmi protejează capul”.
De câte ori vreau să mă binedispun, mă uit la o secvenţă petrecută înaintea Marelui Premiu al Braziliei din 2006. Michael Schumacher, pe atunci în culmea gloriei, tocmai primise de la Pelé un premiu pentru întreaga carieră. Fostul pilot Martin Brundle, comentator de F1 la ITV, a dat de finlandez la paddock şi l-a chestionat: „Kimi, ai ratat momentul festiv. Vei putea trece peste asta?”, la care omul a răspuns, simplu şi natural, aşezându-şi ochelarii de soare pe nas: „Yeah, I was having a shit”.
E acelaşi copil care se plictiseşte repede şi vrea totul sau nu vrea nimic. La 16 ani, într-o cursă de karting, aruncat fiind dincolo de gradene, şi-a luat maşina în braţe, a repus-o pe pistă şi a obţinut locul al treilea. Pe când era la Ferrari, mai dispărea înaintea Marilor Premii pentru a participa la curse de snowmobile, oferindu-le şefilor experienţa de neuitat a tahicardiei. Apoi, în momentul în care motivaţia de-a concura în Marele Circ s-a topit, rezultatele s-au dus, iar în 2009 Ferrari l-a plătit să plece. A fost în Campionatul Mondial de Raliuri, în NASCAR, dar în acest an, a revenit în Marele Circ, iar pistele s-au împodobit cu noi fapte de arme. A terminat pe locul 7 plecând de pe 17, a pierdut un loc pe podium în ultimele tururi, pentru a-l obţine apoi în cursa de acum câteva zile, după un şir de depăşiri spectaculoase.
Kimi Raikkonen va ieşi la un moment dat pe neaşteptate din joc, la fel de brusc pe cum a intrat. Cu banii câştigaţi, se va înscrie în curse de bărci cu motor, degizat în gorilă, sau va construi o sanie trasă de reni şi va încerca să-l depăşească pe Moş Crăciun. Poate nu va reuşi, dar cu siguranţă se va distra.
Bine face. Fain.
KR a manifestat de multe ori lipsa de respect si chiar dispret pt ziaristi si altii din jurul lui. Cu siguranta nu merita sa fie scrise articole despre el. Lui nu-i pasa de noi, de ce ne-ar pasa noua de el?
Pentru că e un mare pilot.
de departe cel mai talentat pilot de curse din ultimii 10-15 ani
cu masini egale ca si performante omul naseste pe multi parveniti aiurea in marele circ doar datorita sponsorilor
Si Adrian, cred eu ca asta e si motivul pentru care il iubim multi dintre noi. E un copil rasfatat al formulei 1, un „pusti” teribil care daca vrea, poate sa castige oricand o cursa.Este un pilot de talentul lui Senna, chiar daca (poate), numele lui nu va fi atat de mare ca cel al brazilianului.
o stire rezumat dupa un episod de top gear
Omul mi se pare mult mai mult apropiat de nesimtire si indolenta decat de
acel aspect „cool” invocat in articol. Adica…mi se pare genul „I don’t give a s..t about
much, other then my racing and my racing results”. Nimic nu pare sa-l „atinga”, pe fata lui nu
se vede ca simte ceva legat de ceva pt ca…poate chiar nu simte ceva legat de ceva anume.
Pe de-o parte este de apreciat sinceritatea asta din atitudine. Este direct despre sine: „domne, io asta sunt,da?
Ma cam doare-n…de multe chestii..asta e.”
Insaaaaa…ii dai pe mana o masina de F1 (cu WRC ne-am cam lamurit) cat de cat competitiva
si va stoarce totul din ea. Absolut tot. Este acel gen de pilot care extrage tot ceea ce e bun din materialul avut
la dispozitie. Este tipul Anlonso, Senna, Schumacher…etc. Nu pare genul care sa stie sa-si pregateasca masina pana in cele mai
mici amanunte, dar daca are ceva bun la dispozitie sigur ceva bun va iesi din combinatia asta.
Si nu face greseli. Parca e un terminator. Sigur, cu unica exceptie numita, ploaie. Toata lumea stie ca, Kimi
nu agreeaza deloc ploaia.
Una peste alta este un pilot bun si merita macar un articol si in mod sigur atentia noastra.
ANTECAMERE Monsieur, ANTECAMERE ,nu ANTICAMERE(ANTI = IMPOTRIVA,CONTRA)
@Cosmin – pe bune, mai pune mana pe un dictionar inainte sa dai lectii. nu de alta, da poate mai citeste unu ca tine comentariul si crede ca ai dreptate…
Interesul din jurul intoarcerii in F1 a lui Kimi pare mult mai mare fata de come-back-ul lui Schumacher de acu’ 2 ani. Foarte multi, ma aflu si eu printre ei, am simtit un gol imens in acesti doi ani in care a lipsit. Mi-a facut o deosebita placere articolul, totodata m-a inspirat sa recitesc si alte vorbe de duh marca Kimi:
– reporter: cum iti petreci timpul liber? Kimi- aflu in general raspunsul la intrebare din ziarul dvs.
– reporter: te pot intreba de legatura ta cu fata italiana, aparuta in presa? Kimi: bineinteles ca poti si bineinteles ca nu-ti raspund.
– intr-o joi, inainte de MP al Australiei, catre televiziunea finlandeza: reveniti maine, azi sunt inca in concediu.
– reporter: cum isi petrec finlandezii timpul liber? Kimi: vara cu pescuit si sex, iarna fara pescuit.
Super pilot. Restul cuvintelor sunt de prisos. Ce-ati vrea, sa-si dea viata pe pista? Tipul e total s..Sin are un umor…
Cosmin
http://dexonline.ro/definitie/anticamer%C4%83
Monsieur scriem, monsieur citim.
caneto
:))))))
Domne , Kimi e bun! Rezultatele vorbesc de la sine despre talentul (priceperea lui) si nu pot fi contestate.
Dar cine ar vrea sa lucreze cu un asa personaj. Omul isi vede doar te interesul lui. As prefera sa-l vad si sa lucrez cu Barrichello :).
Button este opusul lui Kimi si pe el il plac stimez.
motivul pentru care mi-am pierdut interesul pentru formula 1 a fost ca a plecat el.
ma rog, al doilea motiv e ca duminica dupaamiaza, mai ales vara, la mare fiind, am altceva de facut decat sa stau in casa la tv :D
Mihai
Păi, daca lucrezi cu Barrichello, ai nevoie de multă răbdare pentru un titlu mondial. Şi ţi-ar mai trebui un pilot pe care să-l ajute pentru a câştiga acest titlu.
Si ca tot ai zis de faza cu bautul, imi amintesc de un monaco de acum cativa ani cand, la cateva minute dupa ce a abandonat din motive tehnice, transmisiunea tv l-a surprins pe puntea unui yaht la bustul gol si cu un pahar in mana :D
Cea mai tare faza cu Kimi
http://www.youtube.com/watch?v=rBMRsY_UI4E
cum ar fi fost sa alerge si Kubica !?
De cand ma uit la F1, e pilotul meu preferat.
Apropo de interviuri cu piloti F1: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=cR1Q0MvAAZg
@ Ionut Balanescu: De ce il pui pe Alonso in rind cu ceilalti?Alonso e doar un sclifosit, care a cistigat doar cind a avut masina cea mai buna, si la Ferrari ocupa nemeritat locul doar pentru banii Santanderului.Italienii au in momentul de fata o linie extrem de slaba de piloti.Daca tot se saturasera de Kimi, in momentul acela puteau incerca diverse combinatii , cu tineri de perspectiva, ca R. Kubica, sau chiar Vettel, care nu cred ca ar fi dat cu piciorul sansei de a deveni pilot Ferrari.Sau se putea merge pe o varianta de piloti experimentati( Coulthard- Button), sau un tinar cu un „batrin”.In fine, ca sa revin la subiectul articolului, desi sint ferrarist, nu ma pot abtine sa nu rid cind vad cum Kimi le mai da cite o palma.Sper ca intr-o buna zi, la Ferrari sa ajunga niste piloti pe care sa-i pot aprecia.
pt Rinnad:
Il pun pe Alonso in rand cu ceilalti pt ca este un pilot fantastic. Un talent superb la fel ca si Kimi, dar parca, cu ceva mai multa culoare in obraji si un plus de bun simt fata de finlandez.
Sa obtii 43 de puncte pt Ferrari in primele 4 curse cu o masina atat de prost nascuta, poate cea mai dificila masina proiectata de italieni, mi sa pare extraordinar. Cu toata aprecierea pt Kimi,
nu l-as vedea in stare sa-l imite pe spaniol in aceleasi conditii pt ca nu-l vad in stare sa seteze o masina de la A la Z. Sa nu uitam ca Raikkonen „calatoreste” intr-o masina Lotus extrem de comtetitiva, anul acesta. De altfel, valoarea momopostului este
din plin reflectata si de Romain Grosjean. E clar ca Lotus Renault au pus pe roti ceva deosebit anul acesta, cea mai buna masina din acest inceput de campionat. Au aratat ritm si in calificari si in cursa
in primele 4 runde, spre deosebire de superbul McLaren care a aratat slabiciuni in cursa.
Linia de piloti Ferrari nu este slaba, are o veriga slaba, Massa, care pt moment trece prin clipe f. dificile cu acest monopost si el reflecta intr-adevar valoarea monopostului rosu in acest inceput de an.Poate el ar putea fi inlocuit, desi…nu cred ca este
usor pt nimeni sa revina in cocpit dupa ce a primit in cap o piesa din metal la o viteza considerabila.
Sigur, felul in care s-au descotorosit de Kimi a lasat un gust amar, dar…e greu de presupus ce-a fost acolo. Cine stie ce nu le-a convenit? Poate chiar indolenta cu un discret iz de votca, de care vb-eam:)
Iar in F1 e greu sa spui NU unei combinatii de fantastic si bani cum este combinatia Alonso-Santander. Pune-te si tu in locul unui manager de echpia…
Alonso, departe de a fi un sclifosit. Este un luptator. Nu auzi din parte lui plansete ca masina este asa si nu este asa si…etc. Tot ce auzi de la el este…”we must work hard to improve this car because we are still in with a very good chance for this championsip, as the fight has only just begun.
We must remain focused and calm and try and get everything from this car in every race, even though for the moment we are not very competitive”
Cati in locul lui nu ar fi inceput cu reprosuri si cate si mai cate ingenuitati pe care le vedem la alti piloti? Si nu uita ca nu este primul inceput ratat pt Ferrari.
Nu cred ca actulalului cuplu de piloti de la Ferrari le lipseste tineretea si in mod sigur nu le lipseste experienta. Dar…sa nu zici c-as fi vreun fanatic conservator, da, mi-ar placea sa vad intr-un Ferrari competitiv pe Kobayashi:)
Ei da, atunci am avea ceva mai multe pulsuri in plus in puls:)
@Ionut Balanescu, intr-adevar se vad slabiciunile lui Massa, dar, trebuie precizat, Ferrari il foloseste drept cobai pentru incercarea elementelor noi, ii mai mult un pilot de teste in cursele oficiale, iar de rezultatele acestor teste profita Alonso. Nu degeaba il apara spaniolul pe brazilian in orice declaratie data privind speculatiile de inlocuire a lui Massa. Alonso ar si innebuni daca ar avea un coechipier de acelasi calibru. Sa nu uitam tot circul facut de el pe vremea cand il avea coechipier pe Hamilton, la McLaren. Chiar daca acesta e copilul de suflet a lui Ron Dennis, nu l-a angajat pe Alonso ca sa-l saboteze, cum avea impresia spaniolul. Ori sa ne aducem aminte de urletele lui Alonso prin radio la Briatore, plangandu-se de coechipierul de la Renault ca nu se lasa depasit.
Copiii teribili au un farmec al lor. Cind a aparut pe terenurile
de tenis, cu suvite de par roz si pantaloni scurti de jeans,
Agassi a adus o pata de culoare si un suflu nou intr-un tenis
pe cale de plafonare si mirosind a naftalina.
Cu timpul s-a mai linistit, cei ce l-au vazut insa, nu-l vor uita.
Copiii teribili sint cea mai buna strategie de marketing pt.
un sport si ar trebui imbracati in aur pt. ca sint singurii
care aduc spectatori noi si deci noi surse de venituri.
La inceput stirnesc curiozitatea si faciliteaza novicilor un
prim contact cu disciplina respectiva, cu timpul, novicii devin
fani.
caneto:
Cobai pt elementele noi la masina e putin cam mult spus, mai ales ca, avand in vedere cat de slab se prezinta brazilianul in acest inceput de sezon,
nu stiu cat de bune concluzii ar putea trage inginerii in legatura cu piesele noi avandu-l pe el la volan.
Alonso il apara pe Massa in privinta speculatiilor despre posibila inlocuire a celui din urma, mai mult din eleganta, cred. E greu si urat sa spui despre colegul de echipa „yeah, I agree he’s realy to slow, specialy compared to me, so I think the team should do something about it”
Pana la urma nu sunt declaratii de facut de coechipieri unul despre celalalt si este o decizie care tb-ie luata de cei ce conduc echipa.
Accept ideea potrivit careia multi piloti prefera un coleg de echipa mai slab, insa nu cred ca asta se ascunde in spatele declaratiilor lui Alonso. Si poate Alonso nu uita, cum o fac altii, ca, totusi, Massa a ajutat aceasta echipa, asa mediocru cum a fost el mereu.
Acuma…ceea ce s-a intamplat la McLaren cand era coleg cu Hamilton…din cate imi amintesc eu, a fost unu din putinele ocazii, daca nu singura, cand McLaren si-a incalcat politica de a da sanse egale ambilor piloti. Din cate retin, si retin bine, intotdeauna Hamilton a beneficiat de un plus
de atentie din partea echipei de asa maniera incat spaniolul era defavorizat. Ca sa numai zic ca in acel an setarile pt masina englezului aveau ca baza felul in care colegul de echipa seta masina. Asa ca sunt de parere ca spaniolul merita mai mult respect acolo.
Iar chestia cu a te lasa depasit sau a ti se indica asta de catre echipa, atunci cand colegul tau e clar mai lent si-ti distruge cursa….e o discutie mai complicata si destul de vasta. Ca sa fiu sincer, e cam greu sa te plasezi intr-o tabara sau alta…e dificil. Tb-ie sa te pui si-n pielea unui manager care vrea cat mai mult pt propria echipa. Nu stiu…inca deliberez..:)
Nu sunt neaparat fan Alonso insa nici nu pot sa nu remarc excelenta. La fel cum nu-mi pot intoarce privirea de la talentul taios de frumos al lui Kimi chiar daca ma cam enerveaza indoleta lui.
Iar chestia cu a te lasa depasit sau a ti se indica asta de catre echipa, atunci cand colegul tau e clar mai rapid si-i distrugi cursa….
Am gresit si eu…:) Am bagat corectura. Scuzati…
@Ionut Balanescu, raspunsul lui Briatore a fost: depaseste-l daca esti in stare :)
Cind Schumacher a ajuns la Ferrari, in 1996, echipa era varza.I-a trebuit 1 campionat pentru a intra in carti.Alonso, daca e asa valoros de ce nu reuseste de atitia ani sa ajute la conceperea unei masini competitive?Eu il trec la categoria „campioni facuti de masina”, in rind cu Villeneuve sau Hill, ca sa ma refer doar la cei pe care i-am prins concurind.
Rinnad:
L-am pus pe Alonso in rand cu Schumacher ca si pilot care poate sa ridice nivelul masinii prin felul de a conduce, nu i-am comparat ca stil de a „conduce” o echipa sau prin capacitatea de a trage o echipa dupa ei intr-o anumita directie. La aceasta ultima latura, poate Michael are un plus insa ca si calitate in pista si abilitate de a prepara masina, cei doi sunt de valori sensibil egale.Iar Alonso nu are un Ross Brown langa el, care atat de util ar fi fost acum.
Da… acum cativa ani te-am insultat pentru ca ai scris niste chestii despre Kimi… intre timp vad ca te-ai maturizat putin in jurnalism si apreciezi talentul rar intalnit al acestui finlandez. Din pacate frustrarea ramane pentru ca numele lui nu o sa ramana adanc intiparit in amintirile multora pentru ca el nu a castigat asa mult precum ar fi putut. Ca si in tenis Nalbandian, fotbal Ronaldinho si exemple cred ca mai pot fi. Toti acesti indivizi putea sa fie cei mai buni dintre cei buni, dar poate asta le-ar fi stricat farmecul. Nu vrem record dupa record doborat… vrem spectacol, vrem talentul lor sa se exprime liber. De aceea o sa il urmaresc si o sa-l sustin ep Kimi pana la retragere ca si pe Nalbandian in tenis. Pentru sclipirile mai rare acum ca in tineretile lor… se merita ;)
Rinnad
De multe ori l-am văzut pe Alonso scoţând 110 la sută din performanţele unei maşini medii. Ultima oară s-a întâmplat nu demult.
Ce sezon interesant. De-abia aştept cursa din Spania, poate câştigă şi Moschu un Mare Premiu.
Adrian: a face un rezultat bun intr-o conjunctura favorabila nu inseamna neaparat ca esti un mare pilot.In ’96 , la Monte Carlo, intr-o cursa pe ploaie, Panis a cistigat, fiind unul din cei 4 piloti care au trecut linia de sosire.Ii recunosc meritul de a fi ramas pe circuit cind altii nu au putut, dar intrebarea vine: Panis este un pilot mare sau a beneficiat de conjunctura?Asa si cu Alonso cu „nu demult”. In fine, subiectul articolului era altul, asa ca mai bine incheiem, oricum nimeni nu-si va schimba parerea.Alonso e ca ciorba de burta, ori iti place, ori o detesti si cale de mijloc nu este.
Adrian Georgescu:
Intr-adevar, sezon interesant. Nimeni nu pare sa aiba vreun avantaj decisiv.La urmatoarea cursa vom vedea ce upgrade-uri aduc echipele.
Insa numai cand ma gandesc la caldura care-o sa fie la Barcelona, parca ma ofilesc:) Prea multa caldura nu face bine la cauciucurile de la Ferrari. Doar daca n-or remedia ceva si-n sensul asta…
Cu Schumacher mi-am cam pierdut speranta c-o sa castige iar vreo cursa. Tot am sperat si am sperat, dar…se pare ca a pierdut ceva odata cu trecerea anilor. Sigur nu e ceva de ordin fizic, pt ca ma uit
la el (la tv) mergand prin padock si…in continuare pare in forma, parca ar fi o cladire de birouri.
In calificari e ok, dar in cursa…
Astept din nou ceva frumos de la Lotus Renault. Masina este competitiva si arata si bine (in ciuda steped nose. Doamne, de ce le-a venit ideea asta inginerilor? and damn those regulations!).
Mai ales partea din spate, the engine cover, e lina, asa…parca iti spune ca masina asta este foarte rapida.
Kimi e ultimul pilot „old school”.
Mi se pare ca are mai multe lucruri in comun cu un Nigel Mansell, un Nelson Piquet, sau poate chiar un Gilles Villeneuve.
Ei n-aveau nici o treaba cu dezvoltarea monopostului.
Baietii se suiau in masina si „dadeau” in ea pana o lasau fara suflare pe linia de sosire, dupa care plecau la „party”.
Kimi merita cel putin o victorie in acest sezon, si sper ca in 2013 sa se bata la titlu.
Rinnad
Ei bine, după părerea mea, Olivier a fost un pilot bun sau poate chiar mai mult, până la accidentul de la Montreal parcă, atunci când şi-a rupt picioarele. După aceea, ceva s-a schimbat şi e normal să se întâmple aşa.
Nu e numai că-ţi place sau nu, ciorba de burtă e şi extrem de utilă în anumită cazuri.
kimi este unul din piloti de f1 care au facut istorie… chiar la un moment dat il pute-ai compara cu senna ca si rautate in stilul de condus… ramane totusi unul din piloti care si-a pus ampreta in f1… dar totusi cel mai mare pilot ramane alain prost;)
Oare Micky Alexandrescu nu sufera ca nu mai e el prieten cu tot padockul?Si mai ales ca aude niste comentarii bune?
Adios Pep…
patru ani extraordinari, un antrenor extraordinar,
la o echipa extraordinara.
un talent cum nu e altul un urmas a lui sena shumaher reprezenta pentru el adevarata provocare nici unul din pilotii actuali poate doar alonso sa fie la fel de talentat ii place totul la limita acum imi vine in minte momentul cind ia explodat motorul desi era pe finalul cursei si era si pe primul loc din boxe i se comunica so lase mai moale dar campionii prefera nimic decit locul 2 asta e kimi
Tocmai pasivitatea asta il face pe Kimi atat de carismatic.E pilotul meu preferat.Sunt ferm convins ca va castiga curse sezonul acesta si cine stie,poate va fi campion mondial inca o data.Eu imi doresc sa le demonstreze tuturor celor din gasca nebuna a lui Vettel,ca inca se poate castiga si prin talent,nu doar prin masina!
Wow. Am dat peste articolul asta acu dupa 7 ani, timp in care Kimi a castigat o cursa cu Lotus si una cu Ferrari. Clar pilotul preferat in ultimii ani. Acu’ marea astepatre este revenirea lui Kubica. Greu de realizat o masina competitiva la Alfa Romeo sau la Williams. dar speranta moare ultima. Mi-am luat bilete la A1. Sper sa merite. Anul trecut la Hungaroring a fost bine. Oricum a fost cel mai animat campionat de cand s-a retras Hakkinen
PS: Kimi a castigat 2 curse la Lotus.