in Gazeta Sporturilor

Adio, J.R.!

Fără Schumacher, Formula 1 ar fi fost ca serialul Dallas fără marele personaj negativ.

E răul pe care am învăţat să îl iubim, ticălosul fără scrupule de la Adelaide ’94 sau Jerez ’97, cel care a ucis competiţia la mijlocul anilor 2000. A câştigat şapte titluri mondiale, dar puteau fi nouă. Îmi lipseşte deja acea îndârjire a sa de-a se lupta până la capăt pentru ceva ce considera că merită.

De multe ori, în ultimii ani, am avut senzaţia că Formula 1 a devenit mai degrabă pretextul pentru defilarea unor sponsori şi că singurul lucru care mai pune în mişcare caruselul e strângerea bugetului pentru sezonul următor. Cei mai mulţi piloţi sunt acum nişte băieţi atât de buni, atât de corecţi din punct de vedere politic, încât şi dacă greşesc, o fac din prostie, nu din orgoliu. Suspansul există, dar e obţinut ştiinţific, prin rularea unui program pe calculator. Eşti ajutat prin regulament să depăşeşti, ca şi cum ai fi o bătrânică pe trecerea de pietoni, iar dacă ai încălcat marcajul de pe asfalt în timpul acestei manevre, eşti penalizat. Păi, pe vremuri, se depăşeau pe iarbă, pe pietriş, mai săreau unii şi prin Mediterană când nu găseau frînele.

Uităm că Marele Circ e o competiţie între nişte bărbaţi care se căznesc să-şi ţină în frâu nebunia, nu un cadril încheiat prin plecăciuni politicoase. Pilotul e o îngemănare de trufie şi generozitate, arta lui constă în a şti până unde poate să meargă, care este ultimul milimetru posibil de apăsare a pedalei, care-i ultimul bob de praf pe care se poate sprijini. Iar dacă depăşeşte limita, să-l judece alţi piloţi, eventual posteritatea, nu comitetele de ordine morală.

Schumi 2012 a ieşit elegant din tablou, printr-o ultimă secvenţă coregrafică, de parcă ar fi vrut să-l mustre un pic pe Schumi 1994, cel care obţinea primul titlu mondial lovindu-l cinic pe Damon Hill. Secvenţa s-a petrecut la Interlagos, în „S”-ul Senna, o şerpuire în coborâre, a doua zonă ca dificultate din Formula 1, după virajul Eau Rouge de la Spa. Raikkonen a venit din urmă şi s-a avântat prin dreapta lui Schumi, fără ajutorul sistemului DRS. Şi iată două maşini valsând în ploaie, cu roţile împletite, lăsându-şi loc exact cât trebuie, presându-se exact cât trebuie. Se putea măsura cu şublerul distanţa dintre caroserii, iar fiecare „ciupea” de acolo cât putea, ceea ce transforma această luptă, paradoxal, într-o colaborare, ca în timpul unei probe de înot sincron. Ştiind că în monoposturi sunt Raikkonen şi Schumacher, erai la fel de sigur că se va termina cu bine ca la operaţiile chirurgicale din serialele medicale.

La revedere, Schumi! Printre atâţia karthikeyani, rosbergi şi grosjeani, eu îl aştept pe următorul J.R. 

Write a Comment

Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

64 Comments

  1. Salut.
    radu
    Excelent. După mine, în clasamentul adevărului, care ar ţine cont şi de maşina pe care a avut-o, e campion mondial.
    O singură dată n-a luat puncte, în China, când era pe locul secund şi a avut o problemă tehnică. Incredibilă constanţă.

  2. Din pacate acest duel se ducea pentru locul 9, daca nu ma insel. Un loc care era departe de „zona punctelor” atunci cand Schumi castiga primul titlu mondial.
    Pe Schumi l-am antipatizat de la bun inceput, iar Kimi mi-ar fi fost simpatic daca nu si-ar fi obtinut titlul mondial la volanul unui Ferrari. Si cu toate acestea, singurele momente memorabile din ultima vreme din F1 sunt (pentru mine) victoria lui Kimi de la Abu Dabi si acest duel pentru nu loc obscur intre ultimii mari piloti.

    P.S. si cand te gandesti ca Loeb nu a primit licenta pentru F1 din cauza „pericolului pe care l-ar putea reprezenta pentru ceilalti piloti”…

  3. Eh, vremuri… cand venea un coleg de scoala primara la mine acasa si tipam amandoi la ecranul televizorului la duelurile Schumi – Hakkinen. Evident, noi eram cu Schumi. :)

  4. bai mie im placea constantin ,,titi” aur, nu ca sofer de curse ca asa le ziq io, ci pentru nume!!! ncic nu stiu daca a castigat vreodata ceva, dar numele, ei numele era pfuai, mare!!! de shumaker ala nu stiu cine-i si ce vrea, dar pe jere il stiu de la dallas, de pe vremea lui ceasca analfabetul din olt, mandria noastra, a rrominilor soferi!!! cuum, a castigat seapte titlturi? la ce, ca n-am inteles

  5. Frumos scris.

    Un mare like pentru asta:

    „La revedere, Schumi! Printre atâţia karthikeyani, rosbergi şi grosjeani, eu îl aştept pe următorul J.R. ”

    Tot mai rare postarile tale care au subiect F1, o spun cu parere de rau.

  6. Nici mie nu mi-a placut Schumi (de-a lungul timpului, am tinut cu adversarii lui cu aceeasi constanta cu care am votat adversarii PSD) dar, daca tot nu am pe cine sa admir cu adevarat de la Senna incoace (un semn de intrebare la Villeneuve), era ok sa existe macar cineva demn de ura. Nu mai e cazul, dupa retragerea lui Schumi. Au ramas pilotii din plastilina, corecti ca o masa prescrisa de doctor sau ca o partida de sex intre soti, la 60 de ani.

  7. „Uităm că Marele Circ e o competiţie între nişte bărbaţi care …”
    vettel, hamilton = barbati? amandoi au recorduri de „youngest freak on the planet”

    da si eu am tipat pe langa televizor cand alergau schumi, haki, mansel, villeneuve, patrese, etc, etc, si nu aveau masinile nici drs nici hansa, nici acumulatori suplimentari, nici aceleasi cauciucuri, nici 2000 de butoane pe volan, nici miscarile in aparare limitate la 1(una!).
    si atunci unii erau prea pusti si alti prea trecuti.
    si atunci erau masini puternice si echipe sarace.
    vazand documentarele de azi inteleg ca si atunci erau tot felul de inginerii la limita regulamentului.

    si totusi .. era o epoca inocenta a acestui sport.

    atentie nu zic ca era o epoca a inconstientei.( ca pe vremea tatalui lui Villeneuve sau Niki Lauda).

    si da iti dau dreptate: erau mai putini kamikaze ca azi (chiar asa, nu l-ai pomenit pe kobayashi; si nici cu hamilton nu mie rusine: intr-o zi „buna” ia pe tava 3-4 masini)

  8. skidrock
    Mie nu-mi displac piloţii bătăioşi şi agresivi, dimpotrivă. Aş vrea însă să o facă din orgoliu, nu din prostie.
    Hamilton e agresiv, însă nu e un pilot prost. Grosjean, de pildă, să fiu iertat, are uneori nişte manevre de parcă s-ar da în maşinuţele de la târg, acelea care se buşesc.

  9. Buna Adrian!

    Daca in final ne spui ca-l astepti pe urmatorul JR… consider exagerate formularile de tipul „ticalos fara scrupule” sau lovituri cinice. Judecatile de valoare trebuie sa aiba in vedere realitatea din cokpit si nu confortul din fotoliu. E usor sa analizezi privind de pe margine. Singura problema este ca un pilot aflat in cursa nu are timp de analize. Cel putin nu de analize privind moralitatea. Acolo te bati cu timpul si lucrurile se petrec in fractiuni de secunda. Iar agresivitatea nu a fost inventata de Schumacher ci de Ayrton Senna. Cel supranumit si Magic. Dar asta este alta poveste…

    Si poate n-ar fi fost rau sa amintesti si alte detalii din cariera sa, prin care s-a dovedit mult mai generos si altruist decat ceilalti piloti la un loc… Singura problema este ca faptele sale au fost mai putin cunoscute romanilor, majoritatea jurnalistilor care au scris despre el fiind din categoria celor care nu l-au apreciat. Si asta din necunoastere sau ignoranta.

    Eu am crescut intr-o epoca a Formulei 1 in care toata lumea spunea ca recordul de cinci titluri detinut de Juan Manuel Fangio nu va putea fi doborat niciodata. Cu toate acestea am trait ca jurnalist epoca in care Michael ne-a demonstrat contrariul. L-am apreciat inca de la debutul sau in echipa de sport prototip a celor de la Mercedes, unde i-a avut ca si colegi pe Wendlinger si Frentzen. Din acel moment, Schumacher a venit, a vazut si a invins. Spre bucuria fanilor care n-au trebuit sa-si schimbe favoritul de la un an la altul, in cautarea unui campion. Ramane singurul pilot ale carui titluri nu pot fi numarate pe degetele unei singure maini si ma intreb cine va fi cel care va reusi sa-l coboare de pe soclu.

    PS: Grosjean a fost anul acesta eroul mai multor scene controversate decat au adunat multi piloti intr-o cariera intreaga. Dar pe acestea nu le vedem caci pilotul de care vorbim nu are aura unui mare campion. Si poate ar fi interesant de vazut daca exista piloti imaculati la acest capitol. Dar indiferent de rezultatul unei astfel de cautari, raman la ideea ca termeni precum ticalos nu-si au locul intr-un portret al lui Michael Schumacher sau a altui pilot din Marele Circ. Si puteam sa fiu ingaduitor daca n-ar fi lipsit ghilimelele…

    Acelasi,

    Alex Dobai

  10. Salut, Alex Dobai,
    Ce serioşi suntem, aş zice că am devenit purtători de cuvânt pe la vreo echipă de Formula 1 :)
    Se pare că suntem de acord în cele mai multe puncte. În acesta cu ghilimelele, păcatele mele, consideră că le-am desenat prin aer, aşa cum a făcut-o şi Tarantino la Inglorious Basterds.
    Uite, eu sunt îngăduitor cu termenul „cokpit”, de pildă. Mă gândesc că există şi ziarişti care, asemenea piloţilor, scriu din cockpit şi nu au timp de analize.
    Cu nemăsurată prietenie,
    Adrian

  11. adriane,scuza-ma ca te tutuiesc, multumeste-te si cu bobby ewing(PILOTI gen irvine berger patrese) eterni nr 2,care nu vor fi niciodata schumi, magic AYRTON, lion mansell.

  12. da’ miki? unde e miki? nu-i e nimanui altcuiva dor de el? pt mine reprezinta o epoca din pacate apusa… baietii astia de azi sunt prea corecti, tac in timpul transmisiilor radio si… nu stiu… prea sunt prietenii nimanui :D

  13. Eu cred ca si astia au orgoliu problema este ca absolut tot ce se vinde a devenit reality show iar expunerea lor e imensa. Pe Senna nici nu-l vasusem pana in 90 dar teseam legende in jurul lui. Ii vedeai doar de cateva ori pe an in rest zburda fantezia. Acu cu HD-ul stii si cate cosuri i-au aparut lui Vettel de la o cursa la alta. S-a dus dreaq fantezia. Si apropos de de piloti idioti (l-ai citat pe Grosjean) iti mai aduci aminte cate palme a luat Shumi de la Senna si de la Prost pentru idioteniile facute pe pista ? Au si astia mici nevoie de experienta. Nu-mi plac nici mie DRS-ul si HANS-ul dar poate ai uitat vremea cand nu depasea nimeni pe nimeni in cursa. Cel mult la boxe si acolo rar. Singurul lucru pe care l-as desfiinta maine e regula aia stupida cu „o singura miscare” cand esti depasit. Zici ca le-a pus Durex.

  14. Miki se retrage si el acum odata cu Shumi, ca doar erau prieteni la catarama.
    F1 pierde un mare luptator. Anul asta am avut 6 campioni, si s-a vazut. Mi s-a parut cel mai frumos campionat pe care l-am vazut vreodata in F1. M-a tinut in priza de la inceput si pina la final. Sa nu uitam ca Sumi a obtinut Pole Position la Monte Carlo. Io spun ca asta spune multe in conditiile in care tovarasul Rosberg parca obtinuse un loc 5, 6 sau 7. Pacat ca a fost retrogradat 5 pozitii pentru schimbarea… cutiei parca. Dar asta spune multe. Spune in primul rand ca Shumi, chiar daca nu avea cea mai buna masina, stia fiecare curba sa o ia la perfectie si sa obtina P1!
    Da, Scumi a facut si grosolanii. Dar a adus si perfectiunea in F1. De multe ori. Pierdem un mare pilot!

  15. coras era poarta de start printre picioarele careia pleaca monoposturile.

    schumi este PILOTUL, (articulat) epocii moderne a F1. Respect. Totusi trebuie sa recunosc am pierdut multi prieteni din fata televizorului pe perioada hegemoniei lui.

    Ma luptam sa le explic ca este un lucru nemaivazut ce face el acolo, si anume ca se batea cu proprii lui timpi, si de la cursa la cursa venea cu ceva nou dar de la un moment dat vorbeam singur.

    totusi revin la ideea mea putina si fixa ca Jean Todt a ucis competitia.
    Schumi in schimb a stiut sa scoata 1000 la suta dintr-un monopost. Cred ca cateva curse din acesti trei ani „re-loaded” ar putea sta marturie, daca am avea telemetriile de Ross Brawn.

    Ah, si sa nu uit :
    Hartia nu suporta orice. Nu suporta toate injuriile pe care le-am adresat organismului care raspunde la numele de miki. Am pierdut multi prieteni care nu au mai suportat sa se prostitueze ascultand ineptiile personajului.

  16. Adevar graiesti in articolul asta. F1 nu mai e ce a fost. Pilotii de acum sunt niste baietzasi pilotati de computere. Regulamentul este mai stufos in partea de software si restrictii. O sa se ajunga la niste sine de cale ferata pe care circula niste atelaje pline de cipuri.

  17. „Schumi 2012 a iesit elegant din tablou” ?
    Da, l-am urat pentru felul in care a castigat nici nu conteaza cate titluri, pentru felul in care coechipierii trebuiau sa se dea la o parte, pentru masina foarte adesea smenuita, pentru aroganta, tupeul, nesimtirea de care a dat dovada de prea multe ori… nici nu vreau sa-mi mai aduc aminte. Si cu toate astea, la momentul Monza 2006, am avut o strangere de inima. Cu toate relele lui, am crezut ca se termina o era, un ev mediu, un „dark ages”, dar se termina ceva si parca n-as fi vrut. Cand a revenit, mi-am spus „abia astept sa vad cum o sa le bata la fund pe domnisoarele astea”. Oricat l-am urat, as fi vrut sa faca asta. Si el ce-a facut ? A atarnat de-un pol de bani, a venit sa le ia si fraierilor alora de la Mercedes niste lovele si fix atat. Macar daca punea caruta aia la punct, macar daca-l invata ceva pe Rosberg, macar daca l-ar fi pus astia sef de echipa in locul lui Brawn sau ceva, sa-l detaseze-n Cismigiu, sa dea mustele-afara, ceva, orice. Si cand colo, el n-a fost bun nici sa se dea cu trotineta Pirelli, sa testeze prezervativele, colectia primavara, pret-a-porter.
    „Schumi 2012 a iesit elegant din tablou” ?
    L-am urat 20 de ani, dar ura mea e mai putin josnica decat „cariera” lui, decat felul in care si-a castigat titlurile si, cu atat mai putin, decat „iesirea din tablou”.
    A propos de tablou si cu asta inchei, ca deja mi-am stricat ziua. La finalul cursei de la Interlagos 2012, la cantarul oficial, poza de familie: Vettel, asta si Glock. Eh, cat de corecta e poza asta ? :)

  18. X™, T@V, skidrock
    Sursele mele spun că Michael s-a retras pentru că n-a mai suportat să nu comenteze Michi. A revenit sperând că îi va auzi trilul, că va mai povesti despre momentele în care mergeau împreună la vânătoare, dar până la urmă n-a mai suportat.

  19. Articolul tau este foarte bun. Am 2 observatii:
    1. Sa nu uitam ca Schumacher s-a mai retras o data oficial acum cativa ani. Am putea pune revenirea lui si „prezenta” in aceste ultime editii ale Formulei 1 la capitolul „marketing” al acestei mari afaceri patronate de dl.Bernie Ecclestone.
    2. Eu nu stiu (sa fiu sincer nici nu am prea urmarit…) ca Schumacher, sa fi castigat vreo cursa de cand a revenit.
    Asa ca , dupa parerea mea, participarea lui Schumacher este numai la capitolul „imagine” sa pentru a da incredere conationalului sau Vettel.

  20. Da, bineinteles. FIA ar fi raspuns deja ca nu au ce comenta in privinta asta. NO CASE. Oricum, RedBull au fost anul asta cum era Ferrari in anii lui buni :) Cel putin faza cu podeaua din India a fost penala. Sigur, a cazut sigura, desi tot anul s-a discutat ca e ceva in neregula cu podeaua lor, dar a cazut singura. :) A dracu’ fatalitate, tocmai lor le-a cazut podeaua. Si de-ar fi fost numai asta. :)

  21. Un impertinent arogant, cu o mult prea buna parere despre el si cu multi oameni si interese care l-au propulsat in varf. Cu un monopost Ferrari la inceputul anilor 2000 care facea celelalte masini concurente sa para de Formula 2, cu un Barrichello care putea sa se bata cel putin de la egal la egal cu el si care a dat nastere multor discutii legate de ordinele de echipa si de cursele „castigate” de Schumacher, neamtul asta respingator lasa impresia ca trebuie sa ne bucuram ca ne permite sa-l veneram. Si apoi a venit Renault cu Alonso, care i-a dat cu circuitul in cap pe unde l-a prins!
    In 2005 a crezut ca a fost o intamplare, o neatentie din partea sa insa in 2006 si-a dat seama ca aura sa de zeu a fost terfelita si facuta praf. Alonso nu i-a demonstrat doar ca si zeii pot sangera (asa cum a patit Rossi care e insusi Dumnezeu pe pamant), Alonso l-a umplut de sange din cap pana-n picioare! Atunci s-a gandit Schumacher ca e timpul s-o lase asa cum a picat si sa nu mai continue.
    Si a venit apoi penibila revenire care n-a facut altceva decat sa-i manjeasca de noroi succesele sale si asa puse sub semnul intrebarii, in loc sa-si vada de treaba si sa lase locul liber pentru un eventual nou talent intr-o Formula 1 mult mai evoluata si competitiva fata de ce lasase el in urma. Si facand o referire si la titlul lui Vettel, Alonso ar trebui sa-i multumeasca lui Grosjean pentru locul 2 pe care l-a obtinut. Fara francez, cu siguranta nu ar fi fost acum in postura de vice-campion mondial!

  22. si cine a dezvoltat acest F1 fad, insipid, inodor si incolor? niste baieti numiti Jean Todt, Ross Brown si Michael Schumacher prin anii ’90 cand au ridicat la rang de arta strategia de cursa, transformand F1 intr-un WRC mai putin spectaculos. depasirile pe pista au fost inlocuite de depasirile la standul de schimbat cauciuri sau de realimentat, iar regulile nu erau niciodata la fel pentru toata lumea. F1 a murit de mult, odata cu era turbo, cand bolizi de 1200-1500CP erau cu adevarat pilotati in adevaratul sens al cuvantului. ce a urmat dupa a fost era in care masinile au condus si conduc si azi ele pilotii.

  23. Ei bine, Jacques este si pe lista mea, nu atat pentru titlul din 97, cat pentru sezonul de debut. Iar de la el incoace am cam ramas cu Kimi, cam singurul pilot intre conducatorii de monoposturi.

  24. Adrian Georgescu
    pe 28 November 2012 15:18

    cris
    Jacques e un tip mişto, mai e şi fiul pilotului meu favorit, însă n-a fost un mare pilot, după mine. Cu monopostul Williams din 1997 lua titlul şi Marcel Coraş.

    foarte tare asta cu Marcel Coras. si desi am fost un mare fan Villeneuve la vremea respectiva, si foarte adevarata.

  25. Pt cei mai tineri:

    Marcel CORAS – jucator de fotbal la Sportul Studentesc contemporan cu Hagi si Nasu Sandu. Poreclit „Dulapul Studentesc” putea fi usor confundat cu un spagator de gheata rusesc datorita fizicului, Impotriva tuturor legilor fizicii evolua pe post de varf impind, demolator de aparari adverse, la propriu.

  26. intamplator sunt din Arad, si Coras are fizicul unui luptator de sumo in momentul de fata. imi imaginez cam cum ar intra el intr-un cockpit de F1. un fel de conserva Merlucius pe roti.

  27. Adrian,
    Multumesc pentru „memories”: J.R., Bobby, Jock, Ray, Cliff, Miss Ellie, Sue Ellen, dar mai ales Pamela si blonda aia mica (Charlene Tilton).
    Nimeni pe aici nu pomeneste de Lauda. Sau de Prost.
    Favoritii mei au fost Senna si Villeneuve batranul (Gilles). Dar stim amandoi cum au sfarsit.
    Felicitari si multumiri!

  28. Cred, ca peste ceva ani, toti contestatarii lui Schumi vor realiza ca a fi contemporan cu acesta inseamna ceva. Regret ca din cauza situatiei l-am urmarit prea putin pe Senna, despre care se spunea ca este cel mai agresiv la vremea lui, dar agresivitatea, curajul si mai ales talentul sau au asigurat spectacolul intr-o formula 1, la ale carei transmisii de acum uneori mai adorm. Schumi a fost si va ramine cel mai bun!

  29. Felicitari! Adrian Georgescu! Multumesc, pentru ca am avut dreptate, in sinea mea! M-am bucurat, iar, cand te-am vazut in studioul F1.
    Dar in momentul superbei faze cu Kimi si Schumi, m-am gandit deja la … articolul pe care-l vei scrie. Eram sigura ca nu-ti va scapa acea … frantura de „opera de arta”!

  30. cat de frumos articolul ! Am si eu o ciudatenie : citesc multe cronici de film, dar nu prea vizionez filme. La fel si cu articolul – nu-mi place F1, dar mi-a placut descrierea lui in termenii astia. Inteleg cum sportul asta (in masura in care il putem numi sport) poate fi considerat o ilustrare a orgoliului pilotilor, dar nu prea pricep partea cu generozitatea. As numi-o gasirea limitei minim acceptabile a sigurantei pentru ceilalti. Dar generozitate de ce?

  31. Din start va zic ca nu-mi place si nu mi-a placut Schumi ….si asta se datoreaza lipsei de spectacol pur pe care l-a oferit. Imi aduc aminte de nenumaratele curse plictisitoare castigate „la boxe” dupa schimbul de pneuri si alimentare. Iesea campion mondial fara depasiri doar datorita strategiei bune a echipei Ferrari . Dar pentru mine F1 nu este doar „prostie motorizata” cum erau denumiti nemtii in ww2.
    Prefer pilotii cu adevarat talentati si spectaculosi….Gilles…Ayrton….Mika….

  32. E o falsa dilema: si Schumi, si constructorii sunt generati in prim plan de un imens aparat de publicitate. Nu inseaamna ca inainte era o „epoca a pilotului” iar acum una a organizatorilor…Apoi, sa nu uitam ca in acest sezon lupta s-a dat intre vreo cinci campioni mondiali, ceea ce pe vremea lui Schumi nu prea se vedea.

  33. 7 care puteau fi 4 asa cum puteau fi 9 ( dar mai greu ).
    Hai sa fim seriosi, fara oameni ca Ross Brawn, Jean Todt, dominatia de la inceputul anilor 2000 ( mai degraba decat mijlocul ) nu prea era posibila.
    In 1994 il puteau penaliza ca si in 1997, in 2000 daca nu se spargea Mercedesul lui Mika sanse mari sa fie fost triplu campion finlandezul in timp ce la Suzuka a castigat cursa la boxe pentru ca McLaren l-au chemat prea devreme pe Hakkinen si a pierdut avansul de 10 secunde cu piloti intarziati. In 2003 daca nu exista regula cretina in care se alegeau gumele de ploaie intre inter si wet dinainte de cursa, il batea Kimi la Indianapolis, dar asa n-a avut nicio sansa ca pe o pista doar semi-uda, trebuia sa-si prajeasca full weturile Michellin. 2001, 2002 si 2004 ( chiar 1995 ) au fost ani in care nimeni nu-i lua titlul decat cu un alt Ferrari, dar nu tin minte vreun moment memorabil al lui Schumacher din perioada aia in care sa fi contat altceva decat supermatia masinii.
    PS: Schumacher e cu siguranta printre cei mai mari, dar talent pur vad la Raikkonen de exemplu. Valoarea unor piloti precum Kimi, Lewis, Sebastian sau Fernando ma face sa cred ca oricat de mult imi place F1, pilotul conteaza prea putin cateodata, apoi daca oricare din cei 4 de mai sus nu concurau unul vs. ceilalti, sanse mari ca istoria sa fi fost total diferite, si totusi, Vettel are 25 de ani si 3 titluri si am impresia ca urmeaza al 4lea in stilul celui din 2011, Schumacher l-a luat pe a3-lea la 31 de ani daca nu ma insel.

  34. @Cristi

    Schumi este cel mai bun….si nu poti schimba asta
    Ce imi place frustrarea ta..

    Anii 2000 au fost un cosmar pt tine …. MINUNAT!

    Ce imi place ca alonso pierde astazi la alt neamt (care-i da cu circuitul in cap spaniolului). I-a recuperat peste 30 puncte in acest sezon…..cata rusine:)))

    din 2000 pana in prezent nemtii au castigat 8 titluri mondiale in f1….si singurul lucru pe care-l poti face este sa turbezi de nervi:)))) MINUNAT