Este cea de la Fashion Days, „Iubește-te”. Iată ce-mi place la ea:
- Tema. În sfârșit, o reclamă care tratează, fie și în stilul interesat al publicității, cel mai rău demon al zilelor noastre: singurătatea.
- Un mesaj clar și curajos. „Fericirea începe cu tine. Iubește-te.” este unul dintre cele mai bune și necesare îndemnuri într-o societate în care foarte mulți sunt supuși bullying-ului și ostracizați pentru că arată sau sunt altfel. E departe de-a fi un mesaj egoist, dimpotrivă: dacă tu nu ești OK cu tine însuți, nu vei putea fi nici cu cei din jur, ci vei transmite mai departe, cumva, violența la care ești supus.
Într-o epocă în care oamenii sunt din ce în ce mai intoleranți și mai puțin dispuși la a-i accepta pe ceilalți, într-o industrie care livrează mult banal, iată o picătură de bine.
- Povestea coerentă și bine spusă. E greu să compui și să transmiți patru story-uri diferite în doar câteva secunde. Trebuie să fii foarte-foarte eficient în sens vizual, fără să se simtă că vrei asta cu tot dinadinsul.
- Adresabilitate pentru publicul-țintă, dar și un pic mai mult. Adolescenții sunt target-ul, evident, și trei personaje sunt din această plajă de vârstă. Dar nu numai, căci avem și o doamnă mai la 40 de ani, așa.
Ceea ce e mișto. Nu cred în reclamele care „lovesc” doar în publicul-țintă, căci devin banale și meschine de atâta eficiență. Cum sunt eternele clipuri cu patru bărbați care beau bere. În reclama asta, în atmosfera davidlynchiană, la acea petrecere glitzy, sunt nostalgicii din generații diferite: și adolescenții care adoră să se uite totuși la „Friends”, dar și maturii care vor să mai întârzie în lumea tinerilor.
- Melodia cântată de Mihaela Runceanu, „Frumusețea are chipul tău”. Ah, cum te lovește direct la lingurică!, mai ales dacă ești din generația 1970-1980. Eu ascult cu totul alt gen de muzică, dar piesa asta, cu instrumentația ei retro, tandră și desuetă în același timp, cu orga de anii ’80 din Barul Melody, mă înmoaie. Coloana sonoră dă cel puțin 50% la sută din forța unei clip publicitar, iar aici transformă o reclamă bună într-una foarte bună.
Well done, Fashion Days & agenția, care o fi ea aceea!
#elcomunicante
P.S. Știu că e inspirată de o reclamă Diesel, mult mai bună, dar asta nu mi se pare că-i anulează meritele.
Sa nu uitam si de campania din vara a celor de la Fashion dayes unde s-a sustinut foarte deschis vaccinarea cu cei 2 artisti filmati în timp ce primeau vaccinul.
De apreciat
@Nkm:
Corect. O asumare cum puțini au avut.
sa te accepti / cunosti nu mai este destul trebuie sa te iubesti :)
Eu ma iubesc in fiecare zi de 2-3 ori. Dar mai bine ar fi cu o femeie, sa mai cunosc si eu lume.
Chiar ca e faina.
Oamenii se pricep, au atins unde trebuie, profesionisti.
”Bună”?!?
E o reclamă penibilă, hipsteristă și lgbtistă, nu chiar atât de enervantă și de neînțeles față de cea din 2022 cu ”Doamna”, în care niște individe agresive bat câmpii…
Nu-mi plac nici celelalte spoturi Fashion Days, majoritatea reclamelor sunt proaste și agasante, suntem practic asaltați și bombardați mediatic pe toate canalele posibile cu oferte, promoții, reduceri, black fake/fraierdei, vouchere, ocazii, bonusuri, chilipiruri, concursuri, cadouri ”mocca” etc
Totuși cele mai proaste și puerile sunt cu ”Vlad Casino”…