in Gazeta Sporturilor

Omul care n-a fost aici

Să-l condamnăm pe Chivu? Ar fi o nedreptate. În spatele acestei maladii de absenţe, retrageri, dezertări şi pitulări se află o veşnică şi prea puţin utilă prezenţă. Fotbaliştii şi antrenorii naţionalei, mai buni sau mai răi, au făcut ce-au putut. Au jucat, au îndurat glume şi huiduieli, au suferit la acestea, au fost schimbaţi ori s-au retras. Înainte însă de a-l judeca pe cei de pe punte, ar trebui să-l căutăm pe amiralul care stă ascuns în cabină.

Cu un conducător care se transformă periodic într-o abstracţie, o echipă naţională nu se poate, în timp, decât abstractiza. Or, Mircea Sandu este un preşedinte care şi-a asumat o  singură misiune: de a fi reales de către cei pe care el i-a selectat în acest scop, al veşnicei reconfirmări. A fost omul potrivit doar să creeze senzaţia că se potriveşte unui loc pe care nu-l poate sfinţi. Aşa arată omnipotenţa celui nevrednic, nu face mare lucru într-un mod perfect. Mereu mi-a amintit de personajul lui Kevin Spacey din „Suspecţi de serviciu”: un om dirijând abil evenimentele din mijlocul lor, alunecând însă dibaci când treaba se împute, pentru a dispărea la momentul oportun.

Un conducător? Nu, un etern locţiitor, căci ajunge unde şi-a propus ţinându-i în loc pe ceilalţi. Gluma a devenit macabră atunci când toată suflarea fotbalistică a unui neam obsedat de ideea de a avea un compatriot în Olimp s-a bucurat la alegerea sa într-un comitet al puterii. Din acel moment, Naşul s-a înconjurat de un strat vâscos de mister, gros ca magiunul, din miezul căruia ne făcea cu ochiul: „Sunt aici şi fac multe pentru România, dar nu vă pot spune ce”. Adevărul e însă altul: echipa naţională a făcut mult mai mult pentru Mircea Sandu decât invers, fiind trambulina care, după ce l-a propulsat în sferele propuse, a rămas să vibreze inutilă peste băltoacă. Rolul şefului FRF nu era de a pune o pilă pentru fotbalul românesc la UEFA, ci de a construi, în 20 de ani, un fotbal care să nu aibă nevoie de pile.

Spre deosebire de cea a căpitanului din teren, scrisoarea deschisă a domnului Sandu adresată publicului român va rămâne mereu o foaie albă, iar dacă o va scrie vreodată, probabil va pune pe altcineva să o semneze. De aceea, aştept cu nerăbdare meciul său de retragere din sălile de şedinţe pe care le-a umplut exemplar. Mircea Sandu merită un stadion gol de recunoştinţă şi-l va avea, căci tribunele noii arene nu se vor umple prea curând la meciurile naţionalei, dacă vom mai strânge vreodată una.

P.S. Domnul Mircea Sandu îmi dedică un scurt drept  la replică aici. Îi dau dreptate: pentru a-i egala performanţele manageriale, ar trebui ca timp de zece vieţi să nu scriu o literă. În rest, fără niciun strop de ironie, îi doresc Domniei Sale multă sănătate.

P.P.S. Dragi prieteni, sâmbătă, 28 mai, ora 15:00, vă invit la lansarea cărţii mele, intitulată “Câteva sfârşituri de lume”. Festivitatea va avea loc la standul Editurii Humanitas de la Bookfest. Vă aştept!

„Câteva sfârşituri de lume”, o carte de Adrian Georgescu

Write a Comment

Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

124 Comments

  1. sunt de acord sa nu-l condamna pe chivu,ba sa-i si multumim pt jocul lui si atitudinea pe care a avut-o in acesti ani de zile…DAR sa nu indrazneasca cineva sa spuna ca a procedat cum trebuie data fiind situatia curenta.putea sa mai astepte pana dupa meciul cu bosnia macar…asa cum m-a deranjat la radoi faptul ca s-a retras dupa declaratiile unui oficial FRF(de parca el juca pt oficiali,nu pt spectatori,nationala sau romani) asa ma deranjeaza si asta.lipsa tactului si a inteligentei in a lua o decizie importanta ca un om matur…

  2. @durden
    radoi trebuia sa se retraga imediat ce s-a transferat in zona de non-fotbal din arabia.
    Chivu putea intr-adevar sa mai astepte. Daca era cineva care trebuia sa se retraga acum, e Razvan.

  3. chivu e un mare fotbalist dar nu va fi niciodata un lider. la nationala contributia lui este cel mult egala cu cea a lui rat sau daniel niculae. toata cariera a jucat doar pentru el. e un copil rasfatat nicidecum un barbat.
    mircea sandu sa-si aduca aminte ca datorita lui hagi, popescu , petrescu si munteanu este conducatorul de astazi. e timpul sa-i arate recunostinta lui hagi si sa-l sustina din tot sufletul ca antrenor al nationalei.

  4. „Aşa arată omnipotenţa celui nevrednic, nu face mare lucru într-un mod perfect.”

    Intotdeauna personajul m-a fascinat din punctul asta de vedere. Erau ani, ani la randul, cand nu-l vedeam & auzeam decat pe aeroport, cand pleca in deplasari cu echipa lui nea Puiu (ma rog, sau cand mai venea Ionel Stoica sa mai faca un interviu in genunchi cu el). „Da, ne-am planificat minimum 4 puncte din dubla cu Lituania afara si Feroe acasa”. „6 puncte cu Macedonia si Irlanda si suntem calificati”. Serios? Daca nu le planifici tu nu le luam? Da’ tu cu te te ocupi, in afara de asta? Vreun proiect, ceva, ai?

    E drept ca personajul si-a mai rotunjit conturul de atunci, a mai facut multe, da’ io am ramas tot cu interviurile alea stupefiante in minte.

  5. Chivu a facut foarte bine ca s-a retras acum.

    In caz ca nu ati observat, Nationala noastra nu mai joaca fotbal de ceva vreme. Cat credeti ca poate sa indure un jucator de talia lui Chivu, care a vazut atatea la viata lui, inclusiv la Nationala Romaniei, aia de merita scrisa cu majuscule ?

    Chivu tipa la antrenorul Leonardo, intr-un campionat mult mai puternic ca al nostru, jucand pentru detinatoarea Champions League.
    Credeti ca n-a avut nu unul, ci multe „reprosuri” de adus jocului nationalei, poate chiar ideilor tactice ale antrenorului? Eu nu-l vad genul sa stea deoparte si sa nu se implice.

    Pai o data, de doua ori, de 100 de ori, dar odata si odata tot trebuie sa intelegi ca nu mai ai ce cauta acolo, ca esti din alta lume, apusa pentru nationala asta.
    Ce rost mai are sa continui si ce mai poti face?

    Poate doar sa te retragi inainte unui meci considerat „crucial” (ha! ce gluma buna!!!) de catre orbii din federatie, presa si tara.
    Vorba lui Piturca, parca : bun, sa zicem ca ne calificam …. si acolo ? acolo, domnilor, printre echipele mari, ce facem ???!!!!!!

    Bravo Chivu!

  6. @fanulumocanu: Ca sa fii lider(conducator), trebuie sa ai si ce conduce.
    O echipa e formata din fotbalisti. Noi aveam 1 fotbalist, un drogat care le stia cu mingea, vreo 5-6 lustrangii de banci, eventual someri, cateva pile si 2-3 mari sperante apuse inainte de vreme.

    Cati l-ati remarcat pe Dorinel Munteanu in echipa de aur? Eu unul, nu prea. De abia cand au disparut ceilalti s-a vazut diferenta!
    Diferenta intre un bagator de seama si un fotbalist adevarat.

  7. Recunosc că nu „m-am dat niciodată în vânt” după Chivu. Cum bine spunea cineva, Chivu a jucat mai mult ptr. el, ptr. clubul său şi mai puţin ptr. Naţională. Atunci când a făcut-o, a făcut-o în general bine şi n-avem ce să-i reproşăm, aşa cum n-avem ce să-i reproşăm vizavi de această retragere. Omeneşte vorbind, motivele sunt corecte şi par mai degrabă, a avea responsabilităţi familiale, decât … „iresponsabilităţi Naţionale”. Sunt de acord că merită un meci de retragere acest „copil răsfăţat” ca să citesc din comentariul expus anterior, aşa cum sunt de acord şi cu ideea că Mircea Sandu mai mult a luat decât a dat Naţionalei. Este clar cred eu, ptr. mulţi iubitori ai fotbalului că acest „Traian Băsescu” al fotbalului românesc trebuie să plece. E uzat, e bătrân, e … expirat. Este nevoie de „sânge proaspăt”. Nu-l agreez pe Lupescu, dar cred că în acest moment ar fi cel mai indicat să-i ia locul lui Mircea Sandu. Anii petrecuţi în spatele şi lângă Mircea Sandu, poate fi un „atu” în faţa, să presupunem, a lui Gică Popescu, un alt potenţial „viitor preşedinte FRF”. N-aş spune nu nici ptr. un Răzvan Lucescu, cu condiţia ca el să vrea să dea iarba pe birou. Acelaşi lucru este valabil şi „dincolo”, la Ligă, unde poate exista viaţă şi după Mitică, dar mai ales fără el. Una peste alta însă, fotbalul românesc actual, este în „deplină concordanţa” cu România. Chivu ? Să-i dea Dumnezeu sănătate lui şi familiei lui. Cine sunt oare eu, să-l judec ptr. decizia pe care nici nu-i de nasul meu să ştiu, pe baza căror criterii a ales s-o ia ?

  8. durden
    Eu as indrazni totusi sa nu condamn pe cineva, atata vreme cat n-am umblat in pantofii lui. Nici n-as putea sa ma pun usor in pielea unui om care a suferit o operatie atat de grea.
    Daca ar fi ceva pe care sa i-l reprosez – si nu ca ziarist, ci ca suporter al nationalei – este ca, fiind capitan, nu a comunicat mai bine cu suporterii nationalei. Reclamele la bere nu se pun.

  9. nu stiu daca sintem noi in masura sa-l acuzam pe chivu pt. retragere. asa a simtit si a procedat in consecinta.cine sintem noi sa „programam” viata si cariera unui om?!
    parerea mea: multumim, cristian chivu pt. ce ai facut pt. natiunea asta a noastra , sa ai un drum linistit in viata…si lamureste-l si pe banel sa se lase… :lol:

  10. Voi il condamnati pe Chivu ca fotbalist.
    Dar el e in primul rand om. Si fiecare om are prioritatile lui care dupa parerea mea ar trebui respectate.
    Poate ca s-ar cuveni doar un: multumim Chivu! Iti multumim pt toti anii in care ai jucat la nationala! Succes in continuare in tot ceea ce faci. Vei ramane in inimile noastre.
    Ce-i atat de greu sa respecti alegerea unui om?
    Sau s-ar fi cuvenit sa faca un referendum inainte de a se retrage?

  11. Cristian Chivu a fost singurul fotbalist roman care a facut cariera peste hotare.Cu tot respectul pentru Hagi sau Popescu,carierele lor la echipele de club nu se compara cu a lui Chivu.Remember 4 ani la Ajax,4 ani la Roma,ca de Inter ce sa mai vorbim??

  12. Chivu nu trebuie condamnat. Mie mi se pare ca o vina mult mai mare pt ce se intampla acum o are M. Sandu, care dupa cum bine spune autorul acestui articol, e preocupat doar sa fie reales, iar pentru asta e capabil de orice, inlcusiv sa se imprieteneasca cu Giovanni Becali si restul figurantilor care se numesc „oameni de fotbal” aka patronii cluburilor, Mitica… politicieni… lista e lunga

  13. the workaholic
    Sa fiu sincer, nu inteleg de unde morbul acesta vesnic al comparatiei.
    Care a făcut mai multe, care a fost mai bun, cariera cui a fost mai încununată de succes?
    Măcar de ar fi mai multi sportivi ca Hagi, Popescu sau Chivu!

  14. PS: Fac pariu pe orice vreti ca acesta este ultimul mandat al lui Mircea Sandu la UEFA; i-a dat Platini un post odata, a II-a oara „i-a iesit” cu emotii, dar a III-a oara nu va mai merge ulciorul la oala, mai ales ca si el face deja prea multe magarii, iar ceilalti sefi de federatii se prind.

  15. Nu inteleg de ce pentru noi ar fi asa o mare dezonoare sa aducem un antrenor strain.
    Ok , Anglia nu are traditia noastra in ceea ce priveste scoala de antrenori , de aia ei si-au permis, si nu doar ei …pt noi ar fi o palma data cu piciorul peste competenta lui nea Mircea Radulescu. si de aia …probabil o sa aducem tot o catastrofa de selectioner, care va invata din mers refrenul cu ” baza de selectie e cea pe care o stiti”….
    Si chiar nu cred ca problema a fost una legata de bani, pana acum. Ok , nu ni-l permitem pe Advocat, sau van Gaal(sau mai stii?)
    dar macar un neamt care antreneaza pe la jumatatea clasamentului in bundesliga ne-am permite. In 2-3 ani ne-ar face echipa , un neamt.

  16. Bravo Chivu…
    Honours[edit] Club Ajax
    Eredivisie (1): 2001–02
    Dutch Cup (1): 2001–02
    Dutch Supercup (1): 2002
    Roma
    Coppa Italia (1): 2006–07
    Internazionale
    Serie A (3): 2007–08, 2008–09, 2009–10
    Coppa Italia (1): 2009–10
    Supercoppa Italiana (2): 2008, 2010
    UEFA Champions League (1): 2009–10
    FIFA Club World Cup (1): 2010
    Carlo Ancelotti is available!

  17. Cred ca ati ajuns sa individualizati mult prea mult medicritatea si mocirla din fotbalul romanesc: Mircea Sandu. Nu Mircea Sandu e punctul cheie. Pentru ca nici nu exista un punct cheie.

    Ia mai puneti pe lista: Gigi Becali, Borcea, Iancu, Mititelu, fratii si verii si verisorii Becali, Paskany, Padureanu, tartorul Mitica, ah, mai ales tartorul Mitica, etc etc

    Mai puneti pe lista: campionate de juniori mici ca si inexistente, efoturi minime in a creste copii si a-i promova in fotbalul mare, meciuri aranjate, valize cu bani negri carate de colo pana colo, arbitraje proaste si/sau aranjate, jucatori de Bamboo-fetite-masini-betii, promovarea a tone de jucatori de mana a III-a din Argentina, Portugalia, Brazilia, etc

    Nu se mai produc juniori, eforturile sunt prea mari si de durata, ori noi nu suntem capabili de asa ceva, ma refer in principal la cluburile mari. Din spate nu vine nimic, campionatul e jos valoric, se rotesc aceiasi jucatori si antrenori uzati (de multe ori nu sunt nici macar romani) ca in bancul cu „vestea buna la pucarie: astazi va schimbati lenjeria. si vestea proasta: o schimbati intre voi”, conducatorii au ego-ul cat casa, iar IQ-ul cat numarul de la pantof, etc etc etc

    So, in fata acestui sistem defect de jos (mai ales de jos) pana sus, e usor sa zici: sa ii taiem capul raului.

    Geaba insa: nu se schimba sistemul cu doar un ca cazut, chit ca e capul din fata. In urmatorii 10 ani o sa fie la fel. Cand se va schimba asta? O sa ne dam seama atunci cand o sa se produca de jos o noua generatie, care sa fie cautata la 18-20 de ani de cluburile din vest. Macar 4-5 jucatori. Ultima oara asta a fost acum 10 ani (Mutu, Chivu, Pancu, Lobont, Contra). Acum nu se vede nici macar cea mai mica speranta. Au am intrat in vegetatie de mai multi ani, nu ma agit, doar constat.

    So, back to snooker..

    Geaba

  18. Un batran se plimba pe strada purtand o palarie mare albe frumoasa. un vant constant foarte puternic batea din stanga lui. care evident i-a luat palaria de pe cap si i-a aruncat-o in iarba inalta din dreapta lui. un tanar sofer vazand asta a oprit voind sa sara gardul d piatra dintre batran si palaria acestuia, ascunsa vederi prin iarba, dar vazandu-l pe batran cum cauta nervos cu privirea exact in directia opusa, ba se si apleca studiind, fugitiv ce-i drept, pavajul de sub picioare, de parca tocmai ar fi scapat o bila d plumb. tanarul nostru vazand asta si-a tras centura la loc si si-a vazut d drum. ‘de ce sa imi pierd timul cu tampiti?’. acelasi sentiment m-a incercat citind comentariul lui ‘fanulluimocanu’ in care zicea ca nu e barbat Chivu

  19. @workaholic
    Sper ca esti doar subiectiv,altfel nu te inteleg deloc,Gica Popescu a fost liderul lui Eindhoven timp de patru ani,capitanul Barcei [ deci si al lui Ronaldo,Stoickhov,Guardiola,Figo],titular la Tottenham intr-un campionat extrem de dur,iar la Galata impreuna cu Regele Hagi a scris istorie pentru fotbalul turcesc.Cu tot respectul pentru frumoasa cariera a lui Chivu cu exceptia perioadei Ajax [unde a fost o revelatie] ,la restul echipelor a fost doar unul din jucatori,ca sa nu mai vorbim de nationala unde Hagi si Popescu au fost doi mari LIDERI.

  20. @Adrian Georgescu
    Sunt totusi frumoase si comparatiile intre marii jucatori mai ales ca avem atat de putini fotbalisti romani care pot sa fie exemple si de care fim legati sufleteste!
    Facand aceste comparatii intre putinii mari jucatori pe care i-am avut ne mai aducem aminte de clipele de mult apuse in care ne faceau fericiti.

  21. @ion
    „exista un sistem si functioneaza”
    pentru unii.
    fotbalul e oglinda societatii.
    la revolutie am crezut ca taind capul balaurului scapam de rau.
    am inteles apoi ca sistemul a ramas .
    ok , tu ai dreptate pana la un punct , dar ,intrebarea e: daca sacrificarea tartorului nu schimba nimic inseamna ca si caderea lui Ceasca a fost inutila?
    Caderea tartorului e un prim pas, care apoi trebuie sa dea semnalul caderii acestui mecanism diabolic si corupt , si dea nastere altuia.
    dar sa nu patim ca si cu societatea romana postdecembrista.

  22. prea putin ii pasa lui chivu de romania. este un tip fals si un om slab, care sa ascuns mereu dupa cei de langa el … chiar si acum pozeaza in victima cautand recunostinta…

  23. …sincer, eu n-am nici o „apasare” vis-a-vis de retragerea oricarui jucator al actualei nationale. m-au facut sa nu-mi pese, atat ei, cat si tot ce inseamna fotbalul romanesc. cand eram pusti, fugeam de-acasa pt a fi alaturi de echipa favorita-„U”, inclusiv in deplasari. acum, nu ma mai uit la nici un meci, decat cel in care joaca”U”. vom avea un stadion, „national”, mare, la bucuresti. foarte bine, asa se va vedea, cat de mare a ajuns prapastia intre suporteri si cei ce conduc destinele fotbalului romanesc. in iarba, cativa alesi, in loje, ceilalti „alesi”, iar in tribune, un curcubeu ,facut de nuanta scaunelor goale, pt a creea iluzia „alesilor”, de „nemurire”. din pacate, noi-suporterii- suntem muritori, motiv pt care, „national” arena va ramane gol. pacat

  24. Schimbarea inseamna progres , evolutie..un vesnic conducator cu aceleasi idei nu ne poate aduce progresul.
    Mircea Sandu, Mitica Dragomir , sunt nume pe care le aud de cand eram copil:) si deja am o varsta.
    Viata de fotbalist este scurta si daca mai ai si ghinionul sa fii condus de niste oameni depasiti….
    Cate vieti de fotbalisti au mancat Mircea Sandu si Mitica Dragomir?
    Sa ridicam privirea si sa privim catre o alta perspectiva dar asta provoaca teama , teama de a pierde confortul
    si atunci ne complacem asa in mediocritate cu comoditatea noastra , cu lehamitea noastra ,cu Mircea si Mitica :)

  25. salut
    asa ne place noua sa judecam ,dar mai ales sa criticam deciziile altora.Cristi Chivu a avut 100 de motive sa se retraga de la nationala,numai el stie de ce, or fi desele accidentari,viitorul sumbru al nationalei,nu conteaza,recunosc am fost un mare fan al lui pana s-a transferat la inter milano,dupa aia mai putin.
    Multumim Cristi!!!

  26. Vali
    Uite, eu iti dau dreptate in ceea ce sustii in legatura cu Cristi Chivu. Genul acesta de abordare vizavi de un alt comentator de aici insa nu-mi place. Omul are o parere si asta e.

  27. trebuie sa spun ca trebuia sa trebuiasca si Chivu o treaba pana la urma, s-a ajuns totusi prea departe. Trebaluind, nu ne-am dat seama ca trebuia sa vina si momentul asta.
    Trebuie sa multumim si abia apoi sa trebaluim.

  28. Chivu a venit la echipa nationala,sa mai poata face o reclama sau sa-si vada rudele pe banii federatiei….Cit despre Mircea Sandu se considera un papa si o sa plece cind va murii….Din pacate asta e …Romania-unica in lume in felul ei…

  29. Eu n-am fost fan chivu de cind si-a tras casca. Am crezut ca o s-o poarte doar la meciurile cu Fiorentina.
    Dar cind o porti tot timpul asta ar fi trebuit sa faca aluzie si la patriotism. Care lipseste la dl. chivu. Fiindca in tarile patriotice cu apa calda singurul motiv de neprezentare la Nationala e doar neconvocarea.

    @AG. Pot cumpara cartea ta pe net de la Humanitas si sa mi-o expedieze direct in State? Ce merge-cardurii, Paypal, etc.
    Thanks, abia astept s-o citesc.

  30. Mult respect lui Chivu pentru ceea ce a insemnat ca jucator de club!

    Un om integru (dpdv fotbalistic vorbind) ar fi dus campania Euro 2012 pana la capat indiferent de sansele pe care le mai avem. Ca si capitan nu ai voie sa dezertezi in mijlocul bataliei. Mare parte din vina pentru dezastrul din vestiar ii apartine tocmai pentru ca a fost capitan slab care nu a stiut sa se impuna.

    Mi-e greu sa-l cred ca nu mai poate cand vad ca rade cu gura pana la urechi cand joaca pentru Inter si nu are chef sa joace pentru Romania dandu-se accidentat (nu ma intereseaza ca acolo primeste un salariu foarte bun: a plecat de AICI si a ajuns acolo).

    Pacat ca dai vina tot pe Sandu chiar si pentru aceasta retragere. E ca orice articol in care Boc sau Basescu sunt de vina pentru orice. Sandu, ca si Chivu, sunt amandoi produsul unui sistem in care toti am fost mai mult sau mai putin implicati.

  31. pret
    Nu dau vina pe Sandu pentru ACEASTĂ retragere. Moşule, citeşte şi tu cuvânt după cuvânt, dacă nu literă după literă.
    Eu îl învinuiesc pentru dispariţia discretă în momentele-cheie, după ratări de calificare, în care trebuia să-şi asume şi el insuccesele.
    De pildă, pentru faptul că după returul cu Slovenia, s-a volatilizat şi nici măcar nu a trecut pe la vestiare. Gheorghe Hagi ştie mai multe despre acest lucru.
    Iar asta cu „produsul unui sistem”, să mă ierţi, e amuzantă. Păi dacă şi un om care a condus 21 de ani sistemul poate fi numit tot produsul unui sistem, mai bine bem o bere şi lăsăm discuţia asta.

  32. E absurd sa critici un fotbalist pt deciziile pe care le ia in ceea ce priveste propria-i cariera si viata.

  33. pretorianul
    Pai daca tot a fost atat de slab ar trebui sa va bucurati ca ati scapat de el si nu sa-i criticati deciziile.

  34. tin minte un meci cu Olanda cu ceva timp in urma,iar Chivu era accidentat dar faptul ca a fost prezent in vestiar a contat f mult.Vreau sa vad ce reactie va avea acum Nationala (aia care nu e) acum cand sa retras

  35. Daca 50+1% din cititori intelegeau articolul, Mircea Sandru ar fi fost produs al unui sistem din care isi dadea demisia la primul esec lamentabil al fotbalului romanesc.

    Ce pot sa zic, acum? Ca Mircea Sandru nu si-a dat demisia, ca Romania fotbalistica e la cam al sutelea esec lamentabil sau ca macar 50+1% din cititori nu inteleg acest articol?

    In rest, vorba noastra neaosa: noi sa fim realesi. Pardon, sanatosi. El se preface ca e presedinte, ailalti 11 se prefac ca sunt jucatori, vreo doi trei se prefac ca-s impresari si „ce bine-mi pare ca am dat tzeapa” cu Deac, „Motanu” Stancu sau Ionitza la Koln, o alta mana se prefac ca-s presedinti de cluburi de fotbal (ca si cum n-ar exista nici o diferenta intre oi si „n-oi”), iar „n-oi” astia restu’ ne prefacem ca suntem suporteri adevarati si intelegem fenomenul. Si impreuna ne prefacem ca suntem o tara de vis – dar au europenii ce au cu noi, speriati de potentialul nostru urias, niciodata transpus din Basme de Ispirescu – in realitatea inconjuratoare.

    Adriane, cand scrii tu, nu mai e nevoie sa-mi iau ardeiul iute de ciorba cu mine. Macar atat ne-a ramas si noua. Salvam 1 RON la ciorba de burta. De durere de burta.

  36. 21:16
    încălţat da, motan nu
    nico: fără condescendenţă, ce semnificaţie are pentru tine termenul „suporter”?

  37. AG
    Mor să citesc la prima mână, dar cum ajunge cartea la Galaţi?
    Aşi fi onorat de un exemplar cu dedicaţie şi ramburs.

  38. Singura bucurie de aici de unde sunt mi-o poate aduce nationala de fotbal, in ultimii ani m-am bucurat de putine ori si atunci am facut-o cu echipe de un esalon inferior, acum cand castigam in fata unei echipe precum Turcia, Slovenia, Insulele „Cucurigu” ne bucuram, in vremurile noastre bune cu HAGI in teren se punea doar problema de cat o sa fie scorul de mare, am 33 de ani, dar nu cred ca am sa ajung sa vad o nationala ca aia a lu’ HAGI care inspaimanta lumea! De Chivu as putea sa spun ca a condus o nationala care se astepta foarte multe de la ea, insa continuarea asteptarii o stim cu totii, din pacate! Acum e alegerea lui de a se retrage de la asa numita nationala, poate chiar a simtit ca nimic nu poate merge in acest moment, cu tot respectul pt. D-nul Razvan, dar au esuat toate planurile lui de revigorare si reintinerire a echipei noastre, de la meciul cu Serbia trebuia demis, nu e permis ca Romania sa incaseze 5 goluri de la o echipa care era cel mult de talia Romaniei, noi avem nevoie de un om care sa fie si selectioner nu doar antrenor, calitate ce d-nului Lucescu ii cam lipseste, cu un an inaite cu D-nul Piturca ne bateam cu Olanda si Franta de la egal la egal, dupa care sa fim striviti la francezi acasa, chiar daca am scos un punct acolo, dar a fost o rusine de meci, nu am avut niciun orizont, absolut nimic !!! Si aici vin sa ma intreb, oare ce le facea D-nul Piturca de eram la nivelul oricarei echipe din Europa ? Imi cer scuze ca am deviat de la subiect, dar aveam asta pe suflet si nu puteam s-o mai tin !!! As dori sa cumpar si eu cartea, sper sa reusesc sa o iau prin internet, mult succes la lansare cartii !!! Va multumesc !

  39. S-au strans deja 60 de comenturi la un articol despre un sef de federatie care in vest ar fi paznic la porci si doar 2 despre marele Fanus Neagu…Cum spunea AG, orice cuvant peste cele ale maestrului ar fi pleonasm…e foarte nedrept ca un om care a schimbat cronica sportiva din toate punctele de vedere sa fie inghesuit intre o aplicatie de IT (pe gsp) si 2 tzatze pe prosport….deh, prost eu ca ma asteptam la altceva…
    Si cand le-am spus unor colegi de facultate ca a murit Fanus Neagu, in mod absolut firesc, prima reactie a fost „Asta unde juca?”.. Dumnezeu sa-l ierte ca nu se va mai naste alt scriitor ca dumnealui.

  40. Un studiu al savantilor americani arata ca barbatii merg la bere din doua motive: 1.au nevasta 2.n-au nevasta ps: @gaby telefonul meu in functia T9 nu formeaza cuvantul ‘savant’ ti-l vand cu un leu.

  41. sdeath
    Prietene, furnicile nu vânează amprenta colosului muribund. De acolo mănâncă leul, şacalii sau vulturii fricoşi.

  42. ‘M-am certat cu Mitica Dragomir, dar fara jigniri. El m-a facut oligofren, eu l-am facut zdreanta, dar nu ne-am insultat.’ (Gigi Becali)

  43. Retragerea lui Chivu de la ‘nationala’ este singurul lucru cu adevarat Demn pe care l-a facut in fotbalul romanesc.
    In sfirsit, acest PACALICI a decis sa renunte de buna voie la titlul de „capitan” de drept al unei nationale moarte.

  44. @ricco tu singur te-ai gandit la ce ai scris mai sus?.. sau ai citat ceva geniu de pe OTV?. ps:informativ doar- faptu ca ai scris ‘Demn’ cu D mare nu echivaleaza cu a accentua cuvantul, caz in care ar fi trebuit poate sa scrii cuvantul cu folosind doar litere mari. Cum ai scris tu cuvantul Demn pare a fi un nume, unul care nu prea isi are locul in fraza si prin urmare prefer sa consider ca nu ai scris nimic. Nu d alta dar altfel m-as vedea nevoint sa iti raspund folosind ‘capitolul P ‘ al dexului si n-as vrea sa supar pe cine nu trebuie.

  45. pt ion !si rabdarea are o limita,chiar daca prostia n-are !!!!!!!daca ai fi citit cu atentie [ mai bine zis daca ai fi inteles cit de cit din cele scrise de ADY ] atunci ai f !!!!!!!!isesizat ca asta i se reproseaza lui sandu ; ca in 20 de ani a reusitsa puna pe chituci viitorul fotbalului romanesc! ca atare cind ne ‘ eGZPLICI’ DOCT CE NU ITELEGI ai face bine sa te faci mic sa mergi la mama!!!!!!!!!!!!!!!

  46. ADY nu sunt de acord cu tine, cind acuzi fostul capitan de lipsa de apropiere si comunicare cu suporterii!in primul rind suporter e acela care iubeste si sustine echipafara conditii! nu pot numi suporter un ins care gaseste in NATIONALA un mijloc de refulare!imi aduc aminte de semifinala cu englezii, desi condusi cu 3-0 suporterii cintau si isi sustineau echipa! noi romanii in aceiasi situatie am fi procedat la fel? te itreb pe tine ADY GERGESCU! daca vei raspunde cu da ,voi trai cu regretul ca visele mor i zpri!!!!!!!!!!!!! nu vreau sa-ti amintesc de dupa meciul cu suedia din USA! CA DE CE SI CUM SA JOCI AMICAL CHIAR CU SUEDEZII INAINTE , CADE CE A FOST PRUNEA SI NU ALTUL ETC!

  47. pepeman
    Un suporter e un om care sustine culorile unei echipe indiferent de ce jucatori are echipa respectiva.
    Daca un jucator e dependent de aprecierile suporterilor sau daca deciziile lui sunt luate influentat fiind de suporteri inseamna ca e slab mental. Nu va ajunge niciodata acolo unde a ajuns Chivu spre exemplu. Un jucator puternic isi cunoaste partile tari si partile slabe nu are nevoie de suporteri care sa-l ajute. Se construieste pe el prin prorpria-i putere. Piatra pe piatra caramida pe caramida :)
    De ce are un jucator in schim nevoie e de un antrenor capabil sa-l respecte si sa-l ajute pe ici pe colo ca sa se construiasca la boloboc. Atat. :)
    Jucatorul e ucenicul zidar care se construieste pe el insusi. Antrenorul e mesterul care il ajuta din cand cu bolobocul. Patronul de club e proprietarul care doar plateste si nu se baga pt ca nu se pricepe la zidarie. Suporterii sunt doar admiratorii constructiei care platesc intrarea. :)

  48. NATIONALA ROMANIEI E ECHIPA UNUI SRL SI SPECULEAZA LINIA ASTA SUBTIRE A NATIONALISMULUI.SE JUSTIFICA LA LIPSA DE REZULTATE ATITIA ANGAJATI LA FRF CARE PLIMBA HARTIA? INCHIDETI ECHIPA NATIONALA SI CU BANII AIA TINETI IN VIATA UN SPITAL

  49. Bineinteles ca un gest ca al lui Chivu genereaza multe exprimari de opinii pro sau contra. Eu vreau sa vin doar cu o scurta relatare a unui fapt vazut recent la TVR (emisiunea Replay) care mi-a revenit in minte citind in ziar un clasament al numarului de partide jucate in calitate de capitan la Nationala. Ce am vazut eu la TV erau secvente dintr-un meci cu Luxemburg jucat de generatia lui Hagi. Meciul nu mai avea ,miza (eram calificati) si se juca in nori. In ciuda acestor premize, „generatia de aur” era in totalitate pe teren iar Hagi, Popescu si compania au arat noroiul tot meciul. Popescu a si marcat cateva goluri si a continuat sa munceasca pana la final. Acum sa ne gandim si de cate ori Chivu sau Mutu au fost accidentati Miercuri si au jucat 90 de minute Sambata. Chivu a fost un jucator peste medie ca valoare si cam atat. Retragerea lui de la Nationala nu va fi o mare pierdere daca ne uitam cate meciuri a jucat el in ultimii 2 ani, asa ca singura preocupare a FRF ar trebui sa fie umlerea unui gol din aparare, gol care exista de mult timp.

  50. Scuze, cateva greseli de tipar: virgula inainte de „miza”, „nori” in loc de „NOROI”, „umlerea” in loc de „UMPLEREA”.

  51. AG

    pai asta am si zis…ca nu trebuie condamnat,dar nici sa ii ridicam statui si sa varsam lacrimi pt o decizie totusi cel putin discutabila.pt ca in toti acesti ani,daca e sa fim sinceri,chivu si generatia lui ne sunt mai datori noua decat noi lor

  52. Chiar sunt curios, dupa judecata ta, cam ce iti datoreaza Chivu? O ceapa, o bucata de slana poate.. Sau ai vrea sa te stranga in brate sa iti spuna ca te iubeste?.. sa verse si o lacrima poate..

  53. Nasu are dreptate totusi, nu poti sa spui ca n-a facut nimic. Tu crezi ca e usor sa scrii toata ziua drepturi la replica? ia vezi cate sunt pe site-ul frf! a aparut chiar si o intarire a unui drepti la replica…

  54. Lucian
    Le stiu :) Sunt foiletonul meu preferat. Seinfeld e un morocanos fata de cel care semneaza intaririle, indesarile, reafirmarile si reiterarile drepturilor la replica. Site-ul FRF parca e site-ul Institutului de Fizica a Pamantului, numai comunicate de presa despre replici.

  55. @Vali: Esti rautacios, campul unde scrii comentariul e vast dar tot ce scrii apare pe o singura linie, e greu de urmarit. Oricum, sunt un perfectionist si am pus imediat de o erata, inainte de primul comentariu ironic… :-)

  56. @ sunt ‘rautacios’ uneori stiu. Fata d tn nu am fost ironic. Chiar eram curios daca am intuit bine.. So,. esti zodia Fecioara? :)

  57. Chivu nu a fost niciodata un jucator mare. E un jucator bunicel care in fata unor adversari puternici clacheaza. Era de asteptat sa renunte si sa aleaga banii de la echipa de club.In ultimele meciuri s-a dat lovit ca sa il vezi in weekend jucand pentru Inter.Niciunul dintre jucatorii actuali nu merita sa imbrace tricoul nationalei. Daca nu ar fi avut parinti cu bani putini dintre ei ar fi ajuns sa joace pentru nationala.
    Cat despre Sandu nu prea mai sunt multe lucruri de spus,face parte dintr un sistem corupt pe care niciun ziarist oricat de bune ar fi articolele lui nu l poate misca din functia pe care o are.

  58. Nico
    Tu măcar mi-ai răspuns. Să ştii că mă cheamă şi Manole, dar bolobocul tău mă depăşeşte. Dreptate şi frăţie, soro!

  59. @Vali

    prietene,ai frustrari pe care nu ti le pot rezolva eu,din pacate.despre exemple…nu inteleg,ce exemple vrei sa-ti dau?da-mi un exemplu :)

    si daca nu-mi e Chivu dator cu nimic(si nici nu voiam sa las sa se inteleaga asta),fii sigur ca nici noi nu-i suntem datori cu nimic.vreau sa se inteleaga odata:el e fotbalist,noi suporteri.el joaca,noi aplaudam.joaca foarte bine,ii scandam numele.hAI SA NU MAI TRANSFORMAM ORICE FOTBALIST INTR-O ENTITATE MITICA DE CARE N-ARE VOIE NIMENI SA SE ATINGA,CA VIN UNII CA TINE SA-I IA APARAREA.E UN SIMPLU SPORTIV.IL RESPECT.SI ATAT.SA NU EXAGERAM,SUNT OAMENI DEMNI DE MAI MULTA ADMIRATIE IN LUMEA SI IN TARA ASTA DECAT CRISTI CHIVU!!!

  60. Eu prefer ca oricare jucator nu mai are chef , dorinta, motivatie,etc pentru a juca la nationala sa se retraga decat sa vina si sa faca figuratie , protejandu-si picioarele si plamanii. Si pentru selectioner, oricare ar fi el, e mai bine sa stie ca pe X nu se poate baza decat sa fie „surprins” inainte de fiecare meci de diverse accidentari fictive, probleme familiale sau de orice alta natura „absolut imprevizibile”, etc. Si nu ii multumesc lui Chivu pentru nimic; echipa nationala a fost rampa de lansare pentru el, si-asa ma mir ca i-a pacalit pe aia de la inter atata timp. Le multumesc celor care jucau pentru nationala constienti ca oricum n-ar fi avut nici o sansa la un transfer afara sau marire salariala (pana in 89).
    Iar M.S. ,… pacat ca nu si-a folosit abilitatile manageriale in scopul in care trebuia, pentru ca i-ar fi iesit o treaba buna; probabil a avut de ales si n-a vrut sa riste mazilirea.Mare pacat, pentru ca manager mai bun ca el pentru frf oricum nu cred sa gasim..poate Iorgulescu, dar ala e prea destept ca sa se bage.

  61. De ce ii iau apararea lui Chivu? Am sa te scutesc de a-ti afisa o explicatie kilometrica si am sa iti zic doar atat: pt ca are o familie cand altii au un dosar cu poze cu parasute.. Pt ca el dormea cand altii se drogau.. pt ca daca din generatia asta nu el va fi luat ca exemplu de catre copii atunci va fi Mutu. Si nu in ultimul rand pt ca Hagi a luat toate deciziile corecte de dragul patriotismului si vad cat respect si indatorire isi primeste acum. Cu adevarat zadarnic sacrificiu. Acum ce te rog eu nu mai vorbi de ‘datoriile’ sportivilor fata de public atat timp cat reciproca nu e valabila… Daca are datorii fata de cineva Chivu e fata de familia lui in primu rand, iar tu, ca si multi altii vrea sa te pui mai presus de asta.

  62. @dd Mare dreptate ai tu. Toti miliardarii d la Inter sunt niste prosti, iar Murinho.. ahh el cel mai mare prost al Caii Lactee. unde erai tu acum 2 ani sa le luminezi mintile? Ar fi trecut de grupe macar. ps:sunt scarbit

  63. pepeman
    :)
    Nu esti singurul pe care il depaseste bolobocul meu.
    Da e al meu si pe mine nu ma deranjeaza. Noi sa fim sanatosi.

  64. @Vali

    Chivu a fost un jucator IEFTIN pentru Inter la achizitie, cu experienta internationala (vezi ce scriam despre nationala ca rampa de lansare), si niciunui miliardar nu ii convine sa cheltuie grosul bugetului pentru un fundas. Mourinho e un manager bun pentru care bugetul conteaza, daca si-a putut face treaba cu unu’ care e platit rezonabil, cu atat mai bine. N-am zis ca Chivu e un jucator prost, e un jucator mediu spre bun, care asculta si intelege indicatiile antrenorului si asta e mai important la echipele mari decat talentul sau calitatile fizice. Chivu nu e un jucator fenomenal sau decisiv, oricat ai vrea tu sa il aperi. Daca era italian, desi a luat tot ce luat cu Inter n-ar fi prins nationala in vecii vecilor. Si am zis „atata timp” pentru ca , dupa umila mea parere, Chivu s-a degradat constant in ultima vreme. De ce crezi ca vor sa scape de el acum, de bun ce mai e? Si oricum nu inteleg de ce te-ai trezit sa ii iei apararea, ca eu oricum nu l-am atacat. Faptul ca atat (mai ) poate nu e o acuza, ci o constatare (posibil gresita, daca vrei). SI nici macar n-am zis ca n-are motiv sau circumstante atenuante, dar pur si simplu nu a fost niciodata extraordinar, si , din pacate, acum nu mai e nici macar bun, a cazut in mediocritate si cu asta basta, iti convine bine, nu iti convine, asta e,..nici mie.As fi preferat sa nu aiba accidentari, sa joace constant bine, sa vina la nationala cu placere si sa castigam si noi mai des.
    Pana una alta lasa-l pe Cioran si revino printre noi.

  65. @dd Murinho a castigat CL cu Porto. bugetul conteaza nu te contrazic. cat despre competentele lui Murinho te rog da-mi voie sa te contrazic, iar legat de pretul scazut platit pe Chivu.. Tot nu inteleg cum s-a pacalit Inter.. rezultatele te contrazic.. fara suparare

  66. @AG ‘Chiar daca as sti ca maine lumea s-ar destrama in bucati, tot mi-as planta marul’ ps:dar te inteleg…

  67. @ghitza ma tem ca Sandu e batut in cuie.. si cred ca mai degraba rade cu gura pana la urechi. are pe cine sa dea vina la sarsitul inca unei campanii ratata.

  68. Superb dreptul la replica al presedintelui FRF :lol:

    Cat despre Chivu, jos palaria pentru cariera lui la Nationala. In locul lui, m-as fi retras dupa Euro 2008.

  69. Acum am vazut si eu despre ce drept la replica e vorba.
    Ce replica sa-i dai unui om care-si ridica osanale singur?
    Nu pot sa cred ca o persoana serioasa ca domnul Mircea Sandu sa scrie asa ceva. E cu siguranta o gluma facuta de vreun rau voitor care doreste sa-i strice reputatia domnului respectiv. Nu se poate altfel. Nu-mi pot imagina ca un domn cu functia dansului tine neaparat sa se faca de ras singur. E o gluma cu siguranta.

  70. Nimeni nu are dreptul sa-l acuze pe Chivu oricare ar fi decizia lui. Este viata lui, o traieste cum ii este mai bine. Nu are nici o datorie fata de echipa nationala sau fata de fani. Este valabil pentru oricare jucator.

    Fanii romani sunt neanderthali dpdv fotbalistic. Vin la meciuri pentru a-si varsa frustrarile, nu pentru a urmari un spectacol. Daca le ceri la sfarsitul unui meci sa faca un rezumat iti vor spune doar aspectele negative.”Chivu-i un ratat care nu stie sa marcheze un jucator, drogatul de Mutu viseaza cluburi in loc sa joace fotbal, Radoi e o tarfa pentru ca a abandonat nationala” etc.

    Domnule Georgescu, am si eu o intrebare. Credeti ca prin inlaturarea lui Sandu se va schimba ceva? Nu vor ramane aceiasi oameni, aceleasi mizerii, acelasi sistem de promovare in toate domeniile? Daca ar veni Popescu, credeti ca fotbalul romanesc va deveni peste noapte sau in timp profesionist? Credeti ca are un om onest posibilitatea de a ajunge in pozitia de sef al fotbalului in Romania?

    Va rog, nu-mi spuneti ca n-avem de unde sa stim pana nu se incearca ceva. Mi-e greata de Sandu la fel ca oricare personaj din fotbalul romanesc, dar, la fel ca in politica, o mana de oameni cinstiti si cu intentii bune n-au nicio sansa in fata mafiei din fotbal.

    As dori totusi pe viitor un articol obiectiv si despre celalalt aspect murdar al sportului romanesc. PRESA.
    Cu parere de rau, in afara de Adrian Georgescu si Andrei Vochin, restul sunt manelisti media.

    Domnule Georgescu, ati avut ocazia sa ascultati opera de arta (comentariul) a prietenului dvs Mironica la finala cupei? Acum multi ani ati avut curajul (spun curaj pentru ca la vremea respectiva a fost un lucru inedit) sa-l confruntati pe dnul Alexandrescu pentru calitatea comentariilor dumnealui. Chiar ati fost foarte vehement. Ce ne puteti spune despre domnul Mironica in general? Ce are stimabilul dvs prieten in comun cu activitatea de jurnalist sportiv?

    Ii spuneati domnului Alexandrescu ca nu sunteti obligat sa-l ascultati saptamana de saptamana povestind cu cine a luat masa, etc. Eu de ce sunt obligat sa-l aud pe Mironica avand orgasm in direct la fiecare atingere de balon a Stelei? De ce sunt obligat sa ascult pareri „obiective” din partea unui jurnalist care prin prizma meseriei se vrea a fi impartial?

    Daca pentru dvs respectul fata de cititori mai inseamna ceva, va „provoc” la un subiect pe tema „presei” sportive. Dar nu ceva general, banal. Ceva concret, un articol de pe urma caruia sa fiti mandru ca sunteti jurnalist.

    O zi buna.

  71. Ce mare jucator a fost Hagi? Hai sa fim seriosi, si-a dat drumul de abia la Galatasaray!
    Si la Real si la Barca de abia prindea echipa din cand in cand. N-a reusit sa se impuna la nici o echipa mare.
    Iar daca a fost mare, l-au facut mare colegii lui de la Nationala.

    Ceea ce din pacate nu se poate spune despre Chivu, pentru ca n-a prea avut echipa la Nationala.
    Poate daca era atacant putea trage echipa dupa el. Dar de pe postul lui, era imposibil.

    Asa ca voi ati tras concluzia ca Hagi a fost mult mai mare ca Chivu….
    Caracterul unui om se arata mai ales cand intervine rutina. De asta nu rezista romanii in campionatele puternice.
    De asta nu a rezistat nici Hagi. De asta au rezistat doar Chivu si Popescu (nu ajunge oricine capitan la Barcelona, dragilor).

  72. Marian
    De acord cu dvs. in privinta lui Chivu.
    Legat de intrebarea dvs. vis-a-vis de Mircea Sandu. Evident că nu ajunge schimbarea domniei sale. însa nu vad motivul pentru care ne-am opri in acelasi cerc vicios: „N-ar fi acelasi sistem, aceeasi mizerie”. Poate ca ar fi, aici nu exista garantii, insa fiecare drum incepe cu un pas. Insasi ideea de schimbare e buna, mai ales dupa 21 de ani: mai apare un program, o idee, o sansa, cat de palida.
    In acelasi timp, marturisesc ca nu sunt un fan al lui Gica Popescu, decat ca jucator si in aceeasi noima, a schimbarii la varful FRF. Sunt convins ca exista si variante mai bune decat Domnia Sa.
    Intre Mihai Mironica si Michi Alexandrescu exista o diferenta fundamentala: primul comenteaza la un post privat, cel de-al doilea pe banii mei, ai dvs., ai tuturor. Nu va voi da argumentul brutal „Daca nu va convine, de ce nu schimbati canalul?”, mi se pare vulgar si nefunctional. Eu insa faceam altfel cand comenta Mchi Alexandrescu si nu prindeam RTL, dadeam sonorul la minimum. Stiti ce frumos e un meci (sau o cursa ) vazut in liniste? In plus, o spun fara niciun fel de gluma, e o meserie grea aceasta de comentator.
    Nu sunt sub nicio forma de acord cu titulatura de „manelisti media” pe care o dati celor care fac presa sportiva. Unii sunt mai buni, altii mai putini buni, iar fiecare isi face sistemul de valori. „Manelisti media” e un termen injust, mai ales ca va pot enumera cel putin 20 de oameni care sunt la polul opus al acestui termen.
    Cat despre „provocarea” de a scrie despre presa sportiva, mi-am asumat-o singur, de multe ori. Am scris si voi mai scrie despre acest subiect.
    Va dau un singur exemplu, lasandu-va bucuria de a le descoperi pe celelalte.
    http://www.adriangeorgescu.ro/2009/02/16/manifest-pentru-sport/

  73. Adnana
    Pe mine nu ma intereseaza comparatia Chivu / Hagi. E o capcana media. ii pot aprecia pe ambii fara a-i compara.
    Sa spui insa ca pe Hagi l-au facut mare colegii de la nationala e hilar. L-am vazut in zeci de meciuri: a fost un jucator fantastic. M-a facut de sute de ori sa sar pana in tavan, si nu ma refer doar la goluri. Ca a rezistat sau nu la Real sau la Barcelona pe mine nu ma intereseaza. E ca si cum ai spune despre un actor ca n-a fost bun pentru ca n-a jucat in filme care au spart piata.

  74. Nu trebuie sa-mi spui dumneavoastra, sunt mai tanar ca tine.

    Sunt de acord cu ideea ca lucrurile se schimba pas cu pas. Insa asta se intampla intr-o societate normala. Il schimbi pe Sandu. Il schimbi pe Dragomir (doamne ajuta). Cine crezi ca ramane cu puterea de decizie in cadrul federatiei?

    Oare federatia nu e influentata de cluburi? Ii schimbam si pe Becali, Iancu, Borcea, Stan, Porumboiu si restul? La asta ma refer, avem un sistem cancerigen care in opinia mea nu poate fi vindecat.

    „Intre Mihai Mironica si Michi Alexandrescu exista o diferenta fundamentala”

    Ma bucur sa aud asta. Deci si tu consideri ca asta e singura diferenta, haha. Nu schimb canalul pentru ca nu vreau. Vezi ca regula cu Mircea Sandu se aplica si in cazul televiziunii. Directorul Pro tv de ce nu se sesizeaza? Daca Mironica nu-i in stare sa comenteze un meci de ce nu e dat afara? Pentru ca de ce nu, „fiecare drum incepe cu un pas”.

    Nu ma intelege gresit, n-am nimic personal cu respectivul, imi este la fel de indiferent ca si ceilalti ipocriti. Este doar exemplul cel mai la indemana.

    Imi spui ca e grea meseria de comentator…ok, respect asta. Te obliga cineva sa continui o meserie pe care nu o stapanesti? Daca n-ar fi fost atat de arogant poate n-ar fi iesit asa in evidenta, insa cand te lauzi peste tot ca ai diploma MBA de la MIT (eu o am de la Northwestern si chiar nu e in masura sa se laude – destul de usor iei diploma ) si aberezi atat, atunci e o problema.

    Incerc sa fiu obiectiv in ceea ce spun. Imi cer scuze daca „tonul” folosit nu e potrivit, insa e greu sa ramai obiectiv cand vorbesti despre Romania. Tot timpul analizam doar ce ne convine, omitem exemple edificatoare, si vorbim la modul general sa nu suparam pe cineva. Cand atacam pe cineva avem grija sa avem alibiuri in caz ca iese rau.

    Si acum tin minte cum un alt prieten al tau ( Banciu – asta macar are umor) il invata pe Mircea Lucescu tactici de joc.

    Asta e ultimul comentariu pe care-l mai fac pe un site de sport.

    Mult succes in proiectele dumneavoastra.

  75. 1 A.G. – 0 Mircea Sandu / FRF

    Sa vedem meciul din deplasare. Eu dau un pronostic de acum: castiga A.G. la scor de neprezentare :)

  76. @AG tocmai am citit articolul tau pt care ai dat link mai sus si tot ce pot sa zic e.. JOS PALARIA! fara ironii, critici sau sarcam de data asta pt ca articolul e pur si simplu minunat. cel mai bun pe care l-am citit vreodata. ps:gangsteri gomflabili :))

  77. Marian
    Nu stiam ca esti mai tanar decat mine. OK, inteleg argumentele tale. Nu vad insa de ce pui Totul in vecinatatea Nimicului.
    „Decat sa schimbam un singur om, mai bine ne lasam pagubasi.” sau „E ultimul comentariu pe care il mai fac pe un site de sport”.
    Exista si cai de mijloc sau mai putin abrupte de a schimba lucrurile si nu reprezinta abdicari sau compromisuri in sensul negativ al cuvantului.

  78. nu voi incerca niciodata sa condamn plopul care n-a facut pere doar pentru ca eu aveam impresia ca va fi in stare de asa ceva. altfel stau insa lucrurile cu plopul care umbla prin targ tinand in mana doua pere si pretinzand ca sunt creatia lui.

  79. Extraordinar! Senzational! In exclusivitate! ( ©gsp&prosport )
    Variantele care vor revolutiona fotbalul romanesc:
    1) sandu -seful LPF; militzica -capo di tutti capi la FRF;
    2) giovani becali -FRF; penescu -LPF;
    3) udred -FRF; ridzi -LPF
    tu ce zici? tu cu cine votezi? ai vrea? ce crezi? cum comentezi? etc. (©gsp&prosport)
    si ai grija ce zici ca poate iti scapa dan petrescu o palma din reclama la betclic

  80. @AG: Cred ca putem trai cu „randul interminabil” atata timp cat avem parte de o discutie civilizata aici. Si ma bucur sa vad ca discutiile in contradictoriu nu sfarsesc in limbaj „de cartier”. Altfel iti doresc sa iti iasa evenimentul de maine exact asa cum iti doresti. In Iulie, cand vin in tara in concediu, am sa caut cartea in mod sigur.

    @Vali: Scorpion! Esti supus greselii, la fel ca noi toti… :-)

  81. Interesant este faptul ca in timp ce aici, pe blog, dreptul la replica vine si din partea cititorilor, pe site-ul FRF nu exista pe nicaieri sectiunea „comentarii”. Pe de-o parte le dau dreptate celor din conducerea FRF, stiind foarte bine ce zace in microbistul roman. Pe de alta parte ii invinuiesc in primul rand pe ei pentru modul in care au transformat microbistul roman.
    Felicitari pentru articol!
    P.S. A cata oara felicit oare un jurnalist pentru faptul ca il desfinteaza pe Mircea Sandu?

  82. bai nene mi-ai relansat ziua. articole ca cel pe care l-ai scris ar trebui sa vedem in fiecare zi in toate ziarele.sanatate si mult respect. iti doresc sa ai o zi excelenta, exact asa cum mi-ai facut-o tu pe a mea.