in Sfatul bătrânilor

Șapte finaluri de filme celebre, așa cum au fost ele inițial

Dacă ți-a plăcut, distribuie! :)
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Pretty Woman
“Pretty Woman” ar fi trebuit să se termine cu Richard Gere aruncând-o pe Julia Roberts din mașină și plecând mai departe.

Butch Cassidy and The Sundance Kid (1969)

În finalul original, Butch Cassidy (Paul Newman) și The Sundance Kid (Robert Redford) se avântă în calea gloanțelor și imaginea îngheață cu acest cadru: ei, eroici, eterni, invulnerabili. Regizorul George Roy Hill a vrut însă inițial să lase secvența să curgă și să-i vedem pe cei doi ciuruiți de gloanțe. Din fericire, n-a făcut-o. 

The Birds (1963)

Filmul se termină astfel: dintr-un motiv neștiut, furia înaripatelor se ostoiește, iar oamenii închiși în casă reușesc să plece cu mașina, strecurându-se printre miile de păsări. Hitchcock intenționa să termine filmul altfel, cu evadații ajungând cu mașina în San Francisco, unde găsesc podul Golden Gate ocupat de zburătoare.

Se7en (1995)

gallery_movies-20-shocking-twists-gallery-8Unul dintre cele mai bune thrillere din anii ’90 putea să aibă un alt final. Conducerea studiourilor producătoare ar fi preferat un sfârșit mai puțin deprimant pentru această peliculă. În discuție era mai ales secvența în care spectatorilor li se dă clar de înțeles că în cutia ascunsă de către John Doe (Kevin Spacey) era capul lui Tracy (Gwyneth Paltrow). S-a sugerat ca în respectiva cutie ar fi fost mai bine să se afle capul câinelui celor doi, dar Pitt a amenințat că părăsește distribuția în cazul în care se face această modificare.

O altă variantă a existat în scenariu. Scena a fost desenată pe storyboard, dar n-a fost filmată niciodată. În loc ca Mills (Brad Pitt) să-l omoare pe John Doe, ducând la îndeplinire dorința acestuia, Somerset (Morgan Freeman) ar fi făcut acest lucru.

Titanic (1997)

E greu să faci un final bun pentru un film atât de siropos, dar ceea intenționase inițial James Cameron era mai dulceag ca o baclava scufundată în miere. În loc ca Rose cea bătrână să azvârle simplu diamantul în ocean și apoi să moară în somn, se urcă pe balustrada vaporului, iar fiica sa și soțul acesteia se reped către ea, crezând că se va arunca de acolo. Bătrâna le arată medalionul cu diamant, care fusese mereu la ea, și le ține un discurs în genul “Viața este neprețuită și trebuie să faci astfel încât fiecare zi să conteze”, apoi îl aruncă în apă.

First Blood (1982)

Primul film cu Rambo trebuia să fie și ultimul. În varianta de script originală,Rambo îi spune colonelului Trautman că nu se va da prins, deci mai bine l-ar împușca. Ceea ce respectivul și face, așa că Rambo mare și nu mai ajunge la partea a 53-a.

Rocky (1976)

Varianta inițială de scenariu îl arăta pe boxer într-o variantă mult mai puțin eroică. Stallone scrisese așa: Rocky acceptă bani să “trântească” meciul împotriva lui Apollo Creed (care, inițial, trebuia să fie de origine jamaicană). Pugilistul folosește apoi banii negri pentru a o ajuta pe prietena lui Adrian să-și deschidă un magazin cu animale de companie.

Pretty Woman (1990)

Cadru din finalul care a fost ales până la urmă.

Nu doar finalul, ci și întreg scenariul inițial – intitulat “3.000 $” – avea cu totul alt sens. Edward era un ticălos fără leac, iar Vivian o prostituată dependentă de droguri. Finalul fericit în care cei doi se îndrăgostesc unul de celălalt, iar el se cațără pe scara de incendiu, înfrângându-și teama de înălțimi, nu exista. În cel original, ea își primește onorariul pentru serviciile prestate și se duce să viziteze Disneyland; el dispare.

“Era un final întunecat, deprimant și oribil al unei povești urâte petrecute între doi oameni”, a povestit Julia Roberts. Iată un fragment din scenariu, în prima sa variantă:

Edward coboară din mașină și deschide portbagajul. Scoate de acolo cele câteva pachete de haine ale femeii și le pune pe marginea drumului. Închide portbagajul. Se duce la portiera din partea ei și o deschide.

EDWARD (ferm): Ieși!

Vivian nu se mișcă. Plânge în continuare.

EDWARD: Nu mă face să regret că te-am ales. Acum te rog, coboară din mașină. Trebuie să plec.

Edward o apucă de braț și începe s-o tragă afară din mașină. Vivian explodează din nou și începe să-l lovească cu picioarele. Edward o trage cu forța și-o aruncă pe trotuar. Închide apoi portiera mașinii. Pe caldarâm, Vivian începe din nou să plângă, incapabilă să se mai lupte.

Edward o privește de sus. Scoate plicul cu bani din haină și i-l întinde.

EDWARD: Uite, ia-i. Sunt banii tăi.

VIVIAN (suspinând): Nu-i vreau. Doar pleacă.

Ceea ce el și face.

Dacă ți-a plăcut, distribuie! :)
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Write a Comment

Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  1. VIVIAN (suspinând): Nu-i vreau. N-am casa de marcat la mine și nu-ți pot elibera bon fiscal. Moment în care apare pe generic Blejnar, rânjind…