in Sfatul bătrânilor

Cum să respiri mai ușor cu masca pe figură

Credeți-mă, când vine vorba despre respirația greoaie, știu despre ce vorbesc. Am tras întreg „careul de ași” al nasului înfundat:

  1. De pe la 12 ani, am rinită cronică alergică;
  2. Am sinuzită frontală, maxilară și de încă un tip, nu mai știu de care. Dacă ar exista sinusuri la umeri, aș avea, probabil, și sinuzită umerală;
  3. Sunt alergic la o sumedenii de chestii: praf, polen, fân și iarbă proaspăt cosită, mâncare de pești :) , poluanți, fulgi, puf, etc. Am scăpat în schimb de ambrozie.
  4. Am deviație de sept.

Așadar, nu țin minte să fi respirat vreodată liber, cu două nări. În cel mai bun caz, am o nară cam 80% liberă și cealaltă cam 10%. Cu toate acestea, purtarea măștii nu mă deranjează foarte tare.

Iată ce metode mă ajută pe mine:

1. În primul rând, un sfat. Nu luați niciodată Rinofug, Bixtonim, Olynt,… etc! Creează dependență și usucă mucoasa nazală, agravând problema. Dacă e musai să luați, folosiți foarte puține picături și nu mai mult de două zile.

2. Respirați abdominal, din diafragmă, nu din piept. Această tehnică mută efortul din gât și nas în abdomen, unde respirația e mult mai eficientă. La început va fi mai greu, dar după puțin exercițiu, vă va fi mult mai ușor. Aproape nici nu veți mai simți că aveți nasul înfundat.

3. Există tehnici de respirație de yoga foarte bune. Iată aici câteva, recomandate de către Baba Ramdev. Tipul e extrem de simpatic, e un fenomen social în India.

4. Exercițiul următor poate părea caraghios, dar funcționează bine pe termen scurt și mediu. Țineți-vă respirația cât puteți de mult, în timp ce vă clătinați sau aplecați capul. Sistemul dvs. nervos vegetativ va „lua măsuri” și va deschide cornetele nazale un timp. (Nu faceți asta dacă aveți hipertensiune sau sunteți însărcinată.)

5. Metoda aceasta funcționează foarte bine, mai ales dacă aveți sinuzită. Împingeți 2-3 secunde cu vârful limbii în cerul gurii, apoi eliberați și apăsați 2-3 secunde cu degetele, puternic, zona dintre sprâncene. Reluați ciclul de cât mai multe ori.

6. Masarea unor puncte și zone de pe față.

7. Această metodă seamănă cu un vechi sfat rabinic. Dacă vreți să respirați ușor cu masca chirurgicală, purtați o singură oră echipamentul pe care îl poartă multe ore la rând  doctorii, asistentele sau infirmierele dintr-o secție roșie Covid. Mască FPP3, combinezon, cinci sau șase straturi de mănuși, vizieră, apoi dați jos acest echipament și puneți doar masca chirurgicală pe nas și pe gură. Veți respira ca un nou născut.

Oamenii sunt diferiți, la fel și nasurile lor :) . Pentru unii vor merge mai bine unele metode, pentru alții, alte metode. Câteva însă sigur vor funcționa bine. Astfel, vă va fi mult mai ușor să suportați, chiar și timp îndelungat, masca pe figură.

Dacă mai știți metode de eliberare a respirației, vă rog să le împărtășiți!

Write a Comment

Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  1. Pentru desfundarea nasului, apasati oarecum puternic cu virful degetelor aratatoare la baza nasului (dreapta si stinga narilor), numitele fose nazale.
    Stind pe spate, ajuta. Nu inghititi flegma. Succes.