După mine, un film foarte bun începe cu un scenariu foarte bun, iar un scenariu foarte bun începe cu conceperea unor personaje credibile și vii. După aceea, sunt multe straturi diferite de adăugat, dar toate aceste seriale care mi-au plăcut foarte mult au, în primul rând, ceva în comun: personaje memorabile.
3. Breaking Bad (2008 – 2013). Transformarea unui profesor de chimie dintr-un “Mister Chips” într-un “Scarface”, evoluție impecabil jucată de Bryan Cranston. De altfel, după ce a văzut întregul serial în doar două săptămâni, Anthhony Hopkins i-a scris o scrisoare lui Cranston, lăudându-l pentru performanța sa și a colegilor săi, comparând Breaking Bad cu o “tragedie shakespeariană sau greacă”.
Personajul secundar favorit:
Nu, nu e avocatul Saul , deși prequelul “Better Call Saul” e printre favoritele mele. Mi-au plăcut mult Dean Norris (“Hank Schrader”) și nuanțele pe care le-a dat personajului. Când se filma sezonul al cincilea, despre care Norris știa că va fi ultimul, acesta le-a cerut producătorilor să-i “omoare” personajul devreme, argumentând că va fi șocant acest lucru. Norris avea o ofertă bună pentru a juca un rol principal într-un sitcom. Până la urmă, moartea personajului avea să aibă loc cu câteva episoade înainte finalului și avea să fie șocantă.
2. The Sopranos (1999-2007). Actorii sunt excepționali (mai ales James Gandolfini și Edie Falco), dar nu e totul, într-un script, să ai personaje bune, interpretate foarte bine. Performanța aici vine și din tonul serialului, căci e foarte greu să pui alături pe ecran abjecția și hazul și să le faci să rezoneze. Cumva, niște criminali oribili îți devin simpatici.
Personaj favorit: Tony Sirico, “Paulie Gualtieri“. Psihopatul prostănac, asasinul plătit care nu-și pune nicio întrebare. Cine a conceput smocurile albe de păr de deasupra urechilor, grimasele de om bun, uneori chiar sincer îngrijorat, vorbirea peltică și treningurile de meltean a fost un geniu.
1. The Wire (2002 – 2008). Un prieten bun mi l-a recomandat călduros și, la prima vizionare, m-am oprit pe la episodul 6 sau 7. Nu mă prindea, nu făceam diferența între personaje, …etc. Apoi, peste un timp, l-am reluat și am descoperit că mă oprisem exact unde începea nebunia. E lucrătură meticuloasă, un gherghef elaborat care te ține între ițele sale. Durează un timp până prinde formă, ca la orice construcție grandioasă, dar, odată ce a prins viteză, crește continuu.
Personaj favorit: e greu, e tare greu să alegi aici și, după ce veți vedea serialul, veți înțelege de ce. The Wire are personaje cât pentru zece seriale și toate sunt foarte bine construite. Nu întâmplător sunt credibile, căci mulți “negativi” sunt interpretați de foști infractori și mulți “pozitivi” de către foști polițiști. Ba chiar, mulți “negativi” din serial fuseseră arestați, în viața de zi cu zi, de polițiștii care-i jucau pe “pozitivi”.
Așadar, aici am voie la trei alegeri (blogul meu, regulile mele :) ).
a. Felicia Pearson (“Snoop”), criminala cu voce moale. Despre ea, Stephen King zicea că este “poate cel mai înfricoșător personaj feminin care a apărut vreodată într-un serial TV”. Dacă n-ați văzut serialul, credeți-l pe King: știe ce spune. Actrița s-a născut prematur, din doi părinți dependenți de droguri, și era atât de mică, încât a fost hrănită cu pipeta. La 14 ani, a împușcat mortal un băiat și a stat cinci ani în pușcărie pentru crimă. În 2011, a mai stat o lună în pușcărie pentru posesie de droguri.
b. Michael Kenneth Williams (“Omar Little”), asasinul plătit drogat și gay. Și președintele Obama a fost, pe bună dreptate, fascinat de personaj. Atât de bine a intrat Williams în rol, încât a avut probleme în urma identificării cu personajul. Actorul însuși a consumat cocaină și cannabis în timpul celui de-al treilea sezon. În ciuda acestui fapt, n-a întârziat o dată la filmări.
c. Andre Royo (“Bubbles”). Personajul a fost inspirat de un traficant și informator al poliției, care, de la începutul anilor ’60, a ajutat la prinderea a sute de infractori.
Voi ce seriale polițiste ați nominaliza drept cele mai bune din toate timpurile?
Nu ma dedic serialelor in general, n-am vazut nici macar o secunda din aceste 3 titluri amintite mai sus. Clanul Sicilienilor a fost un film politist excelent, cred ca a fost si ultima din categoria asta la care m-am uitat, demult, cu Lino Ventura, Alain Delon si Jean Gabin.
nu ma omor cu serialele, dar intr-adevar, the wire e departe de locul 2;
am vazut toata seria in cateva zile :-) ..
Si eu am vazut primele 8 episoade din The Wire legate de-mi intepenise spatele.Ai mare dreptate cu Omar,am fost f dezamagit cand a murit.Personajele ca personajele,dar si dialogurile sunt de exceptie:
-Be subtil…do you know what subtil is?
-Yes,laid back and shit…
Omar’s Comin’!!! :)
De departe personajul meu preferat din toate serialele vazute! The Wire e o capodopera!
Se scrie „THE WIRE”, „THE BREAKING BAD”. Restul sunt foarte bune dar cele două amintite ….. wow. HOMELAND deşi nu este poliţist este wow de asemenea. Dacă s-ar face un top al serialelor de comedie puţină lume ar prefera THE OFFICE (varianta americană) dar serialul este EXTRAORDINAR (am început să scriu cu majusculă din entuziasm …..).
Ordinea nu prea contează, deci, Cracker, The Night Of și Luther, hai și CSI NY, pentru de dimineață, așa!
@Alex:
Păi, la THE WIRE chiar așa am și scris. BREAKING BAD e însă fără „the”. E o expresie.
@Marian:
Cracker, da, extraordinar serial, dar numai ce a scris Jimmy McGovern.
Fargo, True Detective?
1. Breaking Bad
2. Columbo
3. The Wire
Argumente pentru Columbo:
1. A dat un alt fel de Poirot, in persoana locotenentului interpretat magistral de Peter Falk. Inegalabil.
2. Reteta scenariilor. Stim cine si cum ucide, ne întrebam mereu cum il va prinde. Agatha Christie răsturnată.
3. Umorul. Din toate sursele : de situatie, de personaje, de dialog.
4. E un brand. A spune „dar ce, ești Columbo ?” a intrat de mult in argou.
N-am greşit când am spus că se scrie „THE” BREAKING BAD așa cum lui Messi ai putea să-i spui „EL” MESSI scris cu majuscule şi purtând particularizarea amintită pentru a-l diferenţia de orice altceva (citisem undeva că italienii se referă la Monica Belluci cu apelativul La Belluci).
La Piovra, dom’le, La Piovra.
I heard about this Wire thing. I thought it was a sitcom about some electricians in Baltimore.
Police Squad!!! Si pe bune True Detective
kojak pentru ca vedeam strazi din state si era dark , realist , fara dulcegarii , i miss stavros .
24, ala primul, of course. N-a fost rau deloc.
da, the wire e cel mai bun!
1. The Wire
2. Dexter
3. Banshee
Breaking Bad s-ar duce sub top 10 polițiste și sub 50 seriale, e bun, dar sunt altele mai bune. Părere personală.
1. BATES Motel, 4 sezoane inspirat din Psyho, super distribuție.
2.Hannibal…începuturile, îți trebuie stomac tare !!!!
3.How to get away with murder.
4.Glitch.
5.Și o super comedie neagră, Santa Clarita Diet
Toate sunt pe Netflix !!!
Imi este greu sa fac un top :) Nu am vazut Clanul Soprano si nici The Wire, altfel sigur le-as fi amintit in lista mea.
1. Breaking Bad & Fargo & The Night Of
2. True Detective & The Fall & The Killing & Broadchurch & Sons of Anarchy
3. Fortitude
<3
The night of
Colombo
Breaking bad
Downton Abbey….la matusalemici ;)
Ohhh, uitat cel mai indragit : Gene Heckman in toate connections frantuzesti …1,2,3 or cate au fost cu Hershey chocolates ;) si Conversation ,too .
Pe locurile 1, 2 & 3 Sledge Hammer!
1. The Wire, iar ca personaj memorabil l-as adauga si pe Marlo Stanfield (Jamie Hector)
2. The Sopranos
…
and the rest:
americane: The Shield, Breaking Bad, True Detective, Dexter
britanice: Cracker, Prime Suspect, Luther, Scott & Bailey, The Fall, Shetland, Line of Duty, Wallander
franceze: Braquo, Engrenages
nordice: Bron/Broen, Forbrydelsen,
@depends:
Da, nene, cum a putut sa joace copilasul ala: Marlo! Psihopatul perfect.